Nemám s nimi skúsenosti (a žial, moc ľudí sa k týmto témam nevyjadruje, krosové
bicykle sú proste medzi zanietenejšími bajkermi nepopulárne, a hobíci, čo na tom chodia na rodinnú cykloturistiku sa ti vysmejú, lebo im je jedno, aký to má odpor, riešia presne to, čo ty - je to úzke, tak to musí ísť), ale niektoré info sú veľavravné.
Marathon Racer v šírke 35 majú odpor pri 4-och baroch 24,6W,
Supreme v šírke 37 pri rovnakom tlaku majú 19,1W; nebude to len o šírke, ale skôr o zmesi (keby to bolo len o šírke, aj na cesťákoch by sa naďalej jazdili 23 plášte, opak je pravdou, najjazdenejšie sú 25-ky), a tiež o tom, že širšia guma je pohodlnejšia a všade, okrem fakt hladučkého asfaltu, bude výhodnejšia (lepšie prekonávanie maličkých nerovností). Či sa ten príplatok ale oplatí, tak to už neviem posúdiť, ono pri rýchlosti do 20kmph to bude asi zanedbateľné. Sú drahšie, ako to je s výdržou, netuším, podľa stránok Schwalbe majú obe pneu výdrž ohodnotenú ako 4 (maximum je 6), Supreme majú ako ďalšie + troška lepšiu ochranu proti defektu.
K tej šírke ešte jedno
porovnanie, hoci ide o inú pneu, tak ako príklad poslúži perfektne (ide o podobnú radu od rovnakého výrobcu), všimni si, že v závislosti od tlaku majú najmenší valivý odpor šírky 37 a 40, v tesnom závese je dokonca šírka 47, naopak najužšia 32-ka sa ako tak chytá len kým je "nabombovaná" na 6 barov, pri podfúknutí na 2 bary je ďaleko horšie na tom, ako širšie kolegyne. Takže ja by som na tvojom mieste dokonca uvažoval nad variantou v šírke 37, resp 35 u Racerov
Za to zhoršené pohodlie tá uzučká pneu na krosovom
bicykli nestojí, určite ten maličký prínos v aerodynamike nevyváži negatíva zvýšeného valivého odporu a zhoršeného pohodlia.
Všetko sú to ale len pozbierané údaje od niekiaľ a tiež skúseností iných ľudí z rôznych fór, nie moje vlastné skúsenosti.