Bavime sa tu o realnych dojazdoch E-bikov.
Vacsinou tu ludia napisu, ze presli xy km a xy vm. Nic viac.
Niektori si potom povedia: "ako to robia" vsak ja mam polovicne hodnoty. Asi ten ich
ebike musi byt lepsi nez ten moj.
Pritom netusi kolko vazi, aky profil trate mal atd.
Dokonca moze mat ten isty ebike =)
Co je teda realny dojazd?
Treba si uvedomit, ze za roznych podmienok bude iny.
Na rovinke, v miernych kopcoch, v prudkych kopcoch, hmotnosti jazdca, vybavy, kondicke. pripadnej unavy
Pozries popis pri kupe, dojazd az 150 km. Srdce zaplesa, paradicka.
Kupis a ides na prvy vyjazd do kopcov urobis 700 vm a 40-50 km a
baterka na 0.
Reakcia: Kua, oklamali ma, predali mi nejaky smejd.
---
Dal som vam tu realne hodnoty z vyjazdu, ziadne od boku alebo co som si asi zapamatal.
Kazdy si z toho moze urobit predstavu.
---
Ak byvate pod kopcom, pridete domov z prace a vybehnete si nejaky okruzik 20-30 km s 700 vm tak to prejdete aj na TURBE a nemusi vas zaujimat stav baterky.
Ak chcete aj vacsie vyjazdy tak je lepsie vediet co zvladnete. Ale nie z nejakych vseobecnych kalkulatorov ale najlepsie vase realne.
Takze ak chcete vediet skutocny dostup (vm), dojazd vas a vasho
ebiku v roznych terenoch a stupaniach tak si to najlepsie otestujte.
Netreba ist celu trasu na ECO, ale ako som vam daval priklad, najst si nejake trvale stupanie.
Jeden den si to vystupate na ECO. Na dalsi vyjazd si to date na TOUR+ (TRIAL) co kto ma, atd.
Potom si to preratate (aproximujete) na 100% baterky.
Ja som si to urobil a teraz viem, co si mozem dovolit. Lebo viem co zvladnem na ECO, TOUR, e-MTB v zavislosti od vm co ma cakaju a zostatku baterky.
Takze kedze ma lakali vyskusat aj dlhsie trasy od Smolenic, ci Bukovej do BA tak som vedel, ze to dam bez nabijania.
---
Navyse ked nejdem sam tak vediem vyjazdy, tak potrebujem vediet co ludia zvladnu.
Mal som na zaciatku co som zacal jazdit na ebiku jednu negativnu skusenost s kamaratom, co mi po asi 65% naplanovanej trasy oznamil, ze uz ma len 10%
baterky A ja som minul sotva 25%. To sme isli vedla seba. Presne vedel aku trasu pojdeme, lebo som mu ju dopredu poslal a povedal: "v pohode".
Len rozdiel bol, ze on to mal zapnute vkuse a vazil o 20 kg viac ako ja.
Odkedy zacal pouzivat moj styl jazdy, dojazdy sa mu rapidne zvacsili.
Samozrejme ak viem, ze mame malo casu nemam problem naplanovat kratsiu trasu alebo pripadne aj dlhsiu a pojdeme ju na vacsej dopomoci = rychlejsie
Lebo som si seba aj ebike otestoval viem co zvladnem a viem aj co zvladne pripadne moj kamarat.
Chcel by ist so mnou zo Smolenic - BA.
Ale viem, ze on to momentalne neda. Navyse ma len 2A nabijacku co mu nabije 10% za hodinu na 630Wh baterke, co on minie tak na 150 vm v zavislosti na stupani.
Dalsiu
baterku si nechce kupovat.
Pritom ma minuly rok oslovil tu odtialto jeden starsi ebiker a isli sme zo Smolenic - BA.
Predtym som sa ho pytal na nejaky jeho vyjazd aby som mal predstavu ake trasy zvykne jazdit. Pre istotu som mu zobral aj jeho nabijacku ku mne do batohu.
Nakoniec ju vobec nepotreboval a dal to na pohodu.
---
Ale znova opakujem.
Uz som to tu raz pisal.
Kazdy nech si jazdi ako chce je to jeho osobna vec. Kludne so zapnutym motorom pocas celeho vyjazdu. Nic proti tomu nemam.
Len keby ste si otestovali co zvladnete tak by ste si vedeli naplanovat a vypinanim motora urobit aj vacsie trasy ci stupania ako v sucasnosti robite. Akurat nebudete mat priemerku 22-25 km/h
Je ale na kazdom co chce jazdit ako chce jazdit a ci potrebuje dalsiu baterku alebo vacsiu baterku.
Marian61 to vyriesil, ze si namontoval 2 x 700 Wh baterku a nema problem pobehat 100+ km.
My co sa v tom nevyzname mame zatial, kym budu baterky 1400+ Wh a budu vazit tolko ci menej ako teraz 625 Wh, tieto moznosti:
- Kupit dalsiu baterku a vozit ju so sebou
* nepopularne
- zmenit sposob jazdenia = vypinanie motora na rovinkach a dole kopcom a usetrit si % na kopce
- zredukovat hmotnost
- nabrat kondicku