Ako to ste makači čo jazdíte na Eco (Bosch) aj niečo iné ako rovný asfalt. Na rovinke by som povedal, že vykryje hmotnosť bicykla, ale už do mierneho kopca mi to príde veľmi slabé a nekupoval som e-bike, aby som sa trápil s ECO na kopcoch, ale aby som si jazdu užil v tempe, ktoré ma nezničí, ale stále športovo. Takže ja osobne jazdím 99,8% Tour+, veľmi výnimočne E-MTB, to už musí byť brutal stúpanie. Minulý rok som dal v pohode aj takúto trasu s podporou 625wh baterky: https://sk.mapy.cz/s/dolufehuma
26.04.2024 - 13:33:02
00
marseluspp napísal:
Ayala. to sa týka dôchodcov - prvoebikerov, nie triatlonistov. Tam im dojazd vekom pribúda ... :)


Ještě že tak,už jsem měl obavy zda má vůbec cenu vyjíždět :-)
26.04.2024 - 15:48:03
01
Bavime sa tu o realnych dojazdoch E-bikov.
Vacsinou tu ludia napisu, ze presli xy km a xy vm. Nic viac.
Niektori si potom povedia: "ako to robia" vsak ja mam polovicne hodnoty. Asi ten ich ebike musi byt lepsi nez ten moj.
Pritom netusi kolko vazi, aky profil trate mal atd.
Dokonca moze mat ten isty ebike =)

Co je teda realny dojazd?
Treba si uvedomit, ze za roznych podmienok bude iny.
Na rovinke, v miernych kopcoch, v prudkych kopcoch, hmotnosti jazdca, vybavy, kondicke. pripadnej unavy

Pozries popis pri kupe, dojazd az 150 km. Srdce zaplesa, paradicka.
Kupis a ides na prvy vyjazd do kopcov urobis 700 vm a 40-50 km a baterka na 0.
Reakcia: Kua, oklamali ma, predali mi nejaky smejd.
---

Dal som vam tu realne hodnoty z vyjazdu, ziadne od boku alebo co som si asi zapamatal.
Kazdy si z toho moze urobit predstavu.
---

Ak byvate pod kopcom, pridete domov z prace a vybehnete si nejaky okruzik 20-30 km s 700 vm tak to prejdete aj na TURBE a nemusi vas zaujimat stav baterky.

Ak chcete aj vacsie vyjazdy tak je lepsie vediet co zvladnete. Ale nie z nejakych vseobecnych kalkulatorov ale najlepsie vase realne.
Takze ak chcete vediet skutocny dostup (vm), dojazd vas a vasho ebiku v roznych terenoch a stupaniach tak si to najlepsie otestujte.
Netreba ist celu trasu na ECO, ale ako som vam daval priklad, najst si nejake trvale stupanie.
Jeden den si to vystupate na ECO. Na dalsi vyjazd si to date na TOUR+ (TRIAL) co kto ma, atd.
Potom si to preratate (aproximujete) na 100% baterky.
Ja som si to urobil a teraz viem, co si mozem dovolit. Lebo viem co zvladnem na ECO, TOUR, e-MTB v zavislosti od vm co ma cakaju a zostatku baterky.
Takze kedze ma lakali vyskusat aj dlhsie trasy od Smolenic, ci Bukovej do BA tak som vedel, ze to dam bez nabijania.
---

Navyse ked nejdem sam tak vediem vyjazdy, tak potrebujem vediet co ludia zvladnu.
Mal som na zaciatku co som zacal jazdit na ebiku jednu negativnu skusenost s kamaratom, co mi po asi 65% naplanovanej trasy oznamil, ze uz ma len 10% baterky A ja som minul sotva 25%. To sme isli vedla seba. Presne vedel aku trasu pojdeme, lebo som mu ju dopredu poslal a povedal: "v pohode".
Len rozdiel bol, ze on to mal zapnute vkuse a vazil o 20 kg viac ako ja.
Odkedy zacal pouzivat moj styl jazdy, dojazdy sa mu rapidne zvacsili.
Samozrejme ak viem, ze mame malo casu nemam problem naplanovat kratsiu trasu alebo pripadne aj dlhsiu a pojdeme ju na vacsej dopomoci = rychlejsie

Lebo som si seba aj ebike otestoval viem co zvladnem a viem aj co zvladne pripadne moj kamarat.
Chcel by ist so mnou zo Smolenic - BA.
Ale viem, ze on to momentalne neda. Navyse ma len 2A nabijacku co mu nabije 10% za hodinu na 630Wh baterke, co on minie tak na 150 vm v zavislosti na stupani.
Dalsiu baterku si nechce kupovat.

Pritom ma minuly rok oslovil tu odtialto jeden starsi ebiker a isli sme zo Smolenic - BA.
Predtym som sa ho pytal na nejaky jeho vyjazd aby som mal predstavu ake trasy zvykne jazdit. Pre istotu som mu zobral aj jeho nabijacku ku mne do batohu.
Nakoniec ju vobec nepotreboval a dal to na pohodu.
---

Ale znova opakujem.
Uz som to tu raz pisal.
Kazdy nech si jazdi ako chce je to jeho osobna vec. Kludne so zapnutym motorom pocas celeho vyjazdu. Nic proti tomu nemam.
Len keby ste si otestovali co zvladnete tak by ste si vedeli naplanovat a vypinanim motora urobit aj vacsie trasy ci stupania ako v sucasnosti robite. Akurat nebudete mat priemerku 22-25 km/h
Je ale na kazdom co chce jazdit ako chce jazdit a ci potrebuje dalsiu baterku alebo vacsiu baterku.

Marian61 to vyriesil, ze si namontoval 2 x 700 Wh baterku a nema problem pobehat 100+ km.
My co sa v tom nevyzname mame zatial, kym budu baterky 1400+ Wh a budu vazit tolko ci menej ako teraz 625 Wh, tieto moznosti:
- Kupit dalsiu baterku a vozit ju so sebou

* nepopularne
- zmenit sposob jazdenia = vypinanie motora na rovinkach a dole kopcom a usetrit si % na kopce
- zredukovat hmotnost
- nabrat kondicku
26.04.2024 - 17:29:51
02
- zredukovať hmotnosť , nabrať kondicku , vietor do zadku , to je to pravé orechové , len ten reálny dojazd nebude . bude len pocit , že som makal a ušetril baterku . pri mojej reálnej priemernej rýchlosti 14 km , váhe fat ebiku 35 kg , mojej váhy 130 kg a 62 rokov ,kde kolená po 25 kilometroch vyžadujú relax na 15 minut . reálny dojazd bude , až sa dožijete toho dôchodku .

Prílohy:

22.jpg
22.jpg 261.05 KiB thumb_up0thumb_down

26.04.2024 - 19:15:12
00
Sakra iny budik, skoro ako Porsche Sports Chrono :D
26.04.2024 - 20:12:37
00
thePegass napísal:
Inak jeden detail pri tých "reálnych" dojazdoch :) . Každý (vrátane mňa) napíše koľko prešiel na akú baterku, koľko nastúpal, ale ono to je zavádzajúce. Kto vie povedať koľko km z prejdených šiel takpovediac "na baterku"?
Za mňa by boli užitočné údaje z motora, že prešiel som napr. 50km za 3h, z toho mi motor pomáhal počas 30km v čase celkovo 2h (plus rozhodené na jazdné režimy použité počas jazdy), počiatočný stav baterky vs konečný a priemerne som minul xx Wh/km. Proste všetky údaje o spotrebe ale iba k času kedy bola asistencia motora aktívna.
To by bol reálny dojazd, ALE výlučne na moju "konfiguráciu" (bike, hmotnosť, trasa...atď).
Takže reálny dojazd vo všeobecnosti sa nedá povedať už len kvôli viacerým individuálnym a externým faktorom a už vôbec nie bez konkrétnych power štatistík, ktoré neviem či nejaký výrobca vôbec ponúka pre užívateľa (Bosch nie).
TOP čo som videl boli údaje, ktoré chip Speedbox Bluetooth (pre Bosch) dokáže čítať na CAN zbernici a ukladať do logu a následne analyzovať. To je pecka! Prečo toto Bosch neponúka logovať a exportovať je mi záhadou. Hlavne, že ponúka kopec iných blbovín, ako napr. využitie jazdných módov, kedy ak sa pustím dole kopcom na Turbe s kadenciou=0, tak mi povie, že 100% využité Turbo :D Ozaj užitočné :lol:
Každý si musí dačo odjazdiť na svojom ebike, aby zistil, v akých číslach sa cca hýbe a podľa toho si odhadnúť svoj dojazd a plánovať výlety!

Pekne zhrnute. Vytesat do kamena !!!
26.04.2024 - 20:43:42
01
obor
keby si si pozrel tu tab co som sem dal, tak tam to ciastocne mas.
Len si tie data z motoru bohuzial musim davat do mnou urobenej tabulky v exceli, lebo inak by som vedel maximalne to, ze som na ECO isiel 15%, TOUR+ 10%, ...
Momenatalne v tom novsom Ebike flow nemaju ani to.
ja mam ten starsi Ebike connect, takze si viem data z motora stahnut z PC vo formate CSV aj ked tam nie su vsetky data, kt. by som tam chcel mat.
---
Príloha:
Bukova_BA_GPX_3_1.jpg
Bukova_BA_GPX_3_1.jpg 132.05 KiB thumb_up0thumb_down


Takze ked sa pozriete na ten dlhy vyjazd z Bukovej do BA tak som presiel
so zapnutym motorom 24 km
na OFF som presiel 53 km
spolu 77 km
minul som 80% baterky
zostalo by mi 20% (v reale 16% lebo degradacia baterky)
(tie cervene cisla v tab. po 80% mi neukaze 79% ale 78%)

len pre priklad nepocitajme s degradaciu baterky
takze podla mojich testov som vedel, ze
na ECO by som este dal pri 20% ~ 600 vm
na TOUR+ ~ 360 vm
na E-MTB ~ 260 vm
---

* Aky bol realny dojazd
Na OFF som presiel 53 km
viem, ze na ECO na rovinke dam 1,35 km / 1%
dajme tomu, ze z tej vzdialenosti je polovicka po rovinke a polovicka dole kopcom
53 km / 2 = 26,5 km
26,5 km / 1,35 = 20% baterky

Pre lahsi vypocet neratajme s degradaciou baterky.
Takze moj realny dojazd na trase Bukova - Kamzik keby som mal stale zapnuty MOTOR bol
26,5 km + 24 km = 50,5 km / 100 % baterky a 2521 vm.
+ 26,5 km dole kopcom kedy mi motor nepomaha a ani nemina baterku spolu 77 km

Cely vyjazd bol vsak dlhy 96,9 km, pretoze som isiel rano bikom este z domu na vlakovu stanicu a potom este na konci z Kamziku domov.
Takze keby som mal motor zapnuty od zaciatku tak by som minul 8% baterky uz pri jazde na vlakovu stanicu.
Z Bieleho Kriza by som na Kamzik uz sliapal za svoje alebo by som tam ani nesiel.

Keby som isiel stale so zapnutym motorom na TOUR+ tak tu naplanovanu trasu neprejdem.
26.04.2024 - 21:59:49
00
Nějak se to tu rozjelo.Můžete mi někdo prosím vysvětlit proč bych měl během vyjížďky vypínat motor a jet takzvaně za své?Mám za to že když jedu z kopce anebo více jak 25km/h tak nespotřebovávám žádnou energii z baterie,ne?No a na ostatní případy mám přeci e-bike aby mi dělal jízdu příjemnější a méně namáhavou.Já tedy osobně nevidím žádný smysl v tom abych rval vlastní silou 25kg e-bike.A co se týče dojezdu,myslím že každý si pořídí takový e-bike aby vyhovoval jeho potřebám,ne?
27.04.2024 - 08:37:08
04
Kebyze jazdim pravidelne taketo celodenky, tak si kupim ten powermore extender a vybavene. Alebo este lepsie, nejaku mensiu bateriu do ruksaku.
27.04.2024 - 09:20:01
00
a tú ťažkú kravu dáš potom kam? :) nie je problém použiť 500Wh baterku s príslušnými dištančnými nadstavcami, ale vláčiť 4,4kg a ostatnú hmotnosť v batohu nechceš. už skôr, kúpiť na dlhšie výjazdy dve 500-ky, alebo 625 a 500 a 750-ku nechať doma. akurát je to dosť finančne nákladné, aj keď videl som inzeráty s cenou 300€ za nové Bosch baterky. Range extender najlepšia voľba, ak máš PowerMore ready ON.
27.04.2024 - 13:43:37
00
Jaaj vidis :D na to som zabudol.
27.04.2024 - 14:29:07
00
Marian61 napísal:
Z novej appky spešlu sa dá vyčítať kadečo.

Doplním..

Prílohy:

Screenshot_2024-04-27-18-26-11-104_com.specialized.android.jpg
Screenshot_2024-04-27-18-26-11-104_com.specialized.android.jpg 60.3 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_2024-04-27-18-25-23-394_com.specialized.android.jpg
Screenshot_2024-04-27-18-25-23-394_com.specialized.android.jpg 138.54 KiB thumb_up0thumb_down

27.04.2024 - 18:44:01
00
Ayala
Ahoj =)
Zkus si precist me 3 posledni prizpevky znova =)
Kde te nutim, ze mas jezdit s vypnutym motorem? =)
Klidne si jezdi porad s TURBEM. Je to na tobe, chapes =)
Zalezi co ti staci jezdit. 30-50km a max 1000vm?
Nebo te laka i neco delsi a vyssi?
---

Kedze ja som mal uz okolie BA pojazdene tak ma lakali aj dlhsie vyjazdy.
Len ja sa nespolieham na to, ci mi dojde baterka v polovicke naplanovanej trasy, nerobim veci na blind, vsak nejak bude, ale rad som pripraveny.
Preto som si urobil test na jednotlive rezimy dopomoci ako som ich popisal.
Podla toho si planujem trasy a jazdim takym stylom aby som to presiel bez toho aby som musel vybity ebike tlacit do kopca, lebo som bol lenivy si otestovat moje dostupy a dojazdy.
Nechcem sa spoliehat na papierove dojazdy alebo tu dojazdy z fora ale chcel som vediet, svoje, realne.
Navyse ked organizujem vyjazd tak mam za tych ostatnych zodpovednost a nezoberiem ich na trasu kde im v polovici dojde baterka, lebo sa tu na fore docitali, ze na Boschi niekto dal 100 km, tak aj oni to na Boschi daju.

Ti co ste nechapali uz chapete? =)
---

Sme vo vlakne "REALNE DOJAZDY NA EBIKU"
Co to znamena?
Sadnem na Ebike zapnem motor a vypnem ho az doma alebo ked mi dojde baterka.
Dal som sem realnu tabulku, ale vacsina asi nevie, alebo skor sa im nechce =), citat tabulky tak som vam urobil z toho vysledok.

* Aky bol moj realny dojazd
Na OFF som presiel 53 km
viem, ze na ECO na rovinke dam 1,35 km / 1%
dajme tomu, ze z tej vzdialenosti je polovicka po rovinke a polovicka dole kopcom
53 km / 2 = 26,5 km
26,5 km / 1,35 = 20% baterky
Pre lahsi vypocet neratajme s degradaciou baterky.
Takze moj realny dojazd na trase Bukova - Kamzik keby som mal stale zapnuty MOTOR bol
26,5 km + 24 km = 50,5 km / 100 % baterky a 2521 vm.
+ 26,5 km dole kopcom kedy mi motor nepomaha a ani nemina baterku
spolu 77 km

Ludsky, moj realny dojazd na Ebiku keby som mal stale zapnuty motor bol 77km a minul by som 100% baterky.
Isiel som len na ECO a TOUR+ a nastupal som 2511 vm (vyskovych metrov)

Logicky, keby som mal zapnuty stale len TOUR+ tak prejdem tak 1 800 vm takze skoncim niekde na Pezinskej Babe s vybitou baterkou.
GPX_07

Moj ciel vsak bola Bratislava, tak podla toho som zvolil styl jazdy.
---

Ako spomenul Sorcerer, kazdemu sa nechce vlacit dalsia baterku so sebou. Alebo si to financne nemoze dovolit.
Mozes si naplanovat nabijanie pocas cesty. Napr, pri tej mojej jazde na Pezinskej Babe.
Len bude volne? Maju tam tusim dve zastrcky. Aku mas istotu, ze bude aspon jedna volna?
Ja mam 4A nabijacku = nabijem 30% / h.
Kamarat ma 2A nabije 10% / h.
Navyse cez vikendy je to tam plne ludi.
Tak mozte cakat vo fronte na nabijanie. Prijemnu zabavu.
---

Takze ak chcete vediet skutocne realne dojazdy, tak sem davajte co najviac info o jazde.
* Celkova vaha (biker, batoh, bike)
* kapacita baterky (Wh)
* kolko ste minuli % baterky
* profil trate = najlepsie dat GPX
* na akych rezimoch dopomoci ste to isli.

Inak to fakt nema zmysel.
27.04.2024 - 19:17:39
00
Súhlasím s názormi, že ebajk sa má jazdiť so zapnutým motorom, ale kým som nemal dorobených ďalšich 700Wh, mohol som o pohodových celodenkách len snívať...
Cieľom bolo, že batéria má na výjazde vydržať viac ako zadok.. :)

Je pravda, že náhradná batéria (keďže vtedy ide o dlhý výjazd) má zmysel iba upevnená na bajku, najlepšie dolu v ráme, a čo najbližšie k ideálnemu ťažisku.
Pri troche šťastia na Nkon si viem vyskladať 900Wh pack s materiálom za cca 150 - 170€. Samozrejme bez ceny práce.. ;)
Výhodou takého samodomo packu je okrem jeho ceny aj natvarovanie do rámu.
Problém začína s jej bezpečným pripojením do systému, i keď u Turbo Leva Expert sa mi to chvalobohu podarilo, a i preto si myslím, že problém by nemal byť ani pri systémoch Bosch či Shimano. Na začiatok stačí odvaha majiteľa. 8)
Nevýhodou je chýbajúca certifikácia výrobku, napr. vyhlásenie o zhode, CE, typová skúška a pod., aj napriek tomu, že taký pack je vyskladaný z certifikovaných dielov.

A váha navyše? No ja som tie 4,5kg schudol. :P
27.04.2024 - 19:22:28
00
RED1 -Kde te nutim, ze mas jezdit s vypnutym motorem? =)
Klidne si jezdi porad s TURBEM. Je to na tobe, chapes =)
Zalezi co ti staci jezdit. 30-50km a max 1000vm?
Nebo te laka i neco delsi a vyssi?

Jen jsem se ptal proč by se mělo jezdit s vypnutým pohonem počas vyjížďky,toť vše.
Pro příklad: dnes trasa 67km,1100 výškových metrů a přijel jsem s 50% baterky.Jako obvykle jsem jel jen na ECO (30% výkonu motoru) protože zatím víc nepotřebuji aby se mi hezky jelo.Mám Turbo Levo Comp s 700 baterií.Myslím že jsem tu dříve uváděl že 100km ujedu s mým strojem tak nějak vždy.Chápu že Ti třeba dělá radost vyrábět vcelku sofistikované tabulky co se provozu e-biku týče,ale já si myslím že stačí prostý selský rozum ve spojení se slušnou technikou jízdy na e-biku aby se dojelo kam se chce dojet.
Tím chci také říct že každý si má jezdit jak chce,na čem chce,ale nedává mi smysl vypínat během jízdy pohon.
A nakonec,nikde jsem neuvedl že mě někdo nutí jezdit s vypnutým pohonem,jen jsem chtěl vědět k čemu to asi tak může být dobré.
Takže vše v dobrém.
27.04.2024 - 19:56:10
00
keyboard_arrow_up