Mame nastavenu strategiu dorovnania tak, aby nam to davalo ekonomicky zmysel. Dorovnavame take obchody, ktore povazujeme za relevantnu konkurenciu a ten zoznam doplname aj podla toho, ake obchody sa snazia nasi zakaznici dorovnavat (mame k tomu statistiky a viem si pozriet, ake obchody si sa pokusal dorovnavat). Ak vidime, ze je dany obchod popularny v statistikach dorovnania, zvazime jeho pridanie. Takto sme uz viacere doplnili, ale zaroven sme sa aj pri viacerych rozhodli, ze na zoznam nepojdu (napriklad rozne zahranicne marketplaces, ktore typicky sprostredkuvaju predaj od roznych neznamych zahranicnych predajov; pripadne vyslovene necyklisticke eshopy). Zoznam ale zostava neverejny, kazdopadne ta najvacsia relevantna konkurencia z EU tam je.
NB to, ze obchod nie je na whiteliste pre dorovnanie, neznamena ze je pochybny. Znamena to len, ze nie je na nasom zozname a je na zakaznikovi, ci uprednostni nas alebo iny obchod, tak ako si urobil aj ty Vlasto - to je uplne v poriadku. To manualne preverovanie a dorovnavanie nas stalo 50% casu jedneho cloveka a vidite ako nam v tejto republike vsetko drazie, takze toto je naklad, ktory potrebujeme usetrit.
A este na margo dorovnania ako principu - nepredstavujte si to tak, ze vsetci v EU mame rovnake nakupne podmienky, rovnake naklady a rovnaku situaciu. Najma posledne roky boli nakupne podmienky velmi divoke, velki hraci poskupovali vela skladovych zasob z overstockov a maju vdaka tomu ovela lepsie marze aj pri nizsej predajnej cene. Naopak, vela mensich hracov alebo necyklistickych hracov sa aktivne zbavuje starych skladovych zasob, aby z nich vytiahli cash a akceptuju (musia), ze predavaju casto hlboko pod nakupne ceny, lebo neplanuju v sortimente pokracovat. Potom je tu tretia skupina eshoperov, ktori tovar nemaju a nakupia ho u dodavatela az po objednavke a nechaju ho poslat k zakaznikovi. My chceme dalej fungovat a rozvijat sa, prinasat aj dalsiu pridanu hodnotu nasim zakaznikom (mame velku skladovu zasobu, rychle dorucenie, 6 retailov, tvorime kvalitny content, ponukame komunitne funkcie na webe) a to nieco stoji; nemozeme za kazdych okolnosti dorovnavat vsetky relevantne e-shopy a ani zvazovat dorovnanie kazdeho eshopu, ktory ma skladom / v ponuke nejaky produkt, ktory predavame.
A spraviť možnosť, že z overených eshopov to bude zautomatizované, zároveň mať aj "blacklist", z ktorých to nepôjde a táto informáciu pôjde aj zákazníkovi "z tohoto eshopu nedorovnávame" o a potom nejaký šedý stred, ktorý by spadol na jedného človeka, ktorý bude tieto ponuky riešiť priebežne a zákazník bude informovaný "odpoveď bude zaslaná do 3 pracovných dní". Zároveň zistíte, z akých eshopov ľudia chcú nakupovať a či má význam daný eshop zaradiť do white- alebo black-listu. Zároveň to asi nebude 50% času daného človeka, ak budú pribúdať eshopy na liste, jeho náplň s touto problematikou bude klesať.