Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftquasimoto napísal:
Prepac ale hovorit o vyssej bezpecnosti EV je dost nezmyslene.

Aktivna bezpecnost je u EV kvoli vyssej hmotnosti jednozne horsia ako u porovnatelnych ICE.

Jazdil si uz na MB G electric? Nerozumiem aky dovod a predsudky mas proti EV v terene ;)


1. odkedy platí že tažšie vozidlo je menej bezpečné ? fyzika ZŠ ..

2. že su EV tažšie už nie je celkom pravda su tam minimalne rozdiely, napr model 3 je lahší ako superb a len o +-40kg tažší ako m3 atd,,

3. výhodov je že EVčka nemaju v predu motor, tj maju 3-4x vyššiu deformačnú zónu z predu, dalej maju velmi nizke tažisko takže je menšia šanca na preklopenie a za dalšie rychlejšie a technologicky lepšie bezpečnostné systémy, napr pri Teslach sa zatahujú bezpečnostné pásy ešte pred nárazom, nie počas neho

4. všetky Tesly su v crashtestoch euro NCAP ako best in class, konkretne model Y dosiahol rekordné skóre v dobe tesovania https://insideevs.com/news/608882/tesla-modely-euro-ncap-safety-tests/

4 najbezpečnejšie auta su elektomobily v NCAP, spalovaky sa tam posledne roky už ani neobjavuju a to neplatí len pri NCAP ale aj pri americkej
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/best-in-class-cars/2022/

2023 https://www.euroncap.com/media/79986/euro-ncap_yearinnumbers_2023.pdf

" EV kvoli vyssej hmotnosti jednozne horsia ako u porovnatelnych ICE"
skus túto myšlienku podporit nejakym zdrojom..
Zobraziť komentár 10.07.2024 - 18:04:15
02
peter120
https://youtu.be/kHtx_kQu6CA?si=CAUdP7f916lQdil-&t=458

aj keby bola vyroba baterii horšia (čo nie je) tak aspon sa dá z 93%+ zrecyklovat vs 0% pri rope

redwood materials- spoločnosť sa zameriava na recykláciu batérií a materiálov, najmä tých, ktoré sa používajú v elektrických vozidlách a elektronike
https://www.redwoodmaterials.com/news/sustainable-battery-materials-process/
Príloha:
dsadsadsdsadsad.jpg
dsadsadsdsadsad.jpg 30.31 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down



aj keby bola vyroba baterii horšia (čo nie je) tak aspon sa dá z 93%+ zecyklovat vs 0% pri rope

https://www.redwoodmaterials.com/news/sustainable-battery-materials-process/




a ked sa spomenula voda tak "na celom svete sa každý rok dostane do mora asi 210 miliónov galónov ropy z ťažby, prepravy a spotreby ropy a produktov z nej rafinovaných,"
https://www.nationalacademies.org/news/2002/05/oil-in-the-sea-inputs-fates-and-effects

je fakt úsmevné toto porovnavat s ťažbou lítia kde sa iba odparuje voda z nádrží
Príloha:
GNTmBiRWkAA1MUm.jpg
GNTmBiRWkAA1MUm.jpg 59.59 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

Zobraziť komentár 10.07.2024 - 18:07:00
03
arrow_lefttrionq napísal:
1. odkedy platí že tažšie vozidlo je menej bezpečné ? fyzika ZŠ ..


??? Veď práveže fyzika. Keď kpt. Danko nabúra do semafóru v Dacii Sandero, tak ho ohne menej, ako keď doňho nabúra v RAM 1500 v tej istej rýchlosti.
Zobraziť komentár 10.07.2024 - 19:30:24
00
Cize pre teba je lepsie sandero?
Zobraziť komentár 10.07.2024 - 19:32:42
01
arrow_leftDerek24 napísal:
Veď vravím že je to momentálne o zábave, pocitoch a peniazoch ... :)


Nie je to o zábave.
To menej významné je, že BEV už dnes v celom životnom cykle dnes už emituje menej skleníkových plynov ako ICE, takže ak jazdíš na BEV, tak emituješ menej emisií. Samozrejme, závisí to od energetického mixu, ale prinajmenšom v rámci EÚ to platí vo väčšine krajín.
A tiež od určitých nájazdov sú TCO BEV nižšie ako ICE.
No ale najmä je dôležité, že ak chceme v nejakom čase (momentálne je to vypočítané zhruba na 2050) dosiahnuť uhlíkovú neutralitu, tak okrem iných sektorov potrebujeme aj výskum a vývoj nízkoemisnej automobilovej dopravy a k tomu potrebujeme praktické nasadenie BEV v bežnom živote. Zbieranie dát a skúseností z výroby, prevádzky a recyklácie je hlavný efekt dnešného predaja BEV. Nikto netvrdí, že BEV dnes zachraňujú svet, ale ani zďaleka to nie je o zábave.
Zobraziť komentár 10.07.2024 - 19:41:33
00
Musím uznať že aj môj davny obľúbeny hrdina - kapitan Nemo ťažil sodík do batérií pre svoju elektrickú ponorku….

Ale kym to bude na batérie, tak sa nikam poriadne neposunieme….
Zobraziť komentár 10.07.2024 - 21:53:45
00
pre škodovku velmi dôležitý model, snad to zas neposerú softvérom
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 10.07.2024 - 23:28:30
00
trionq
Čo sa týka spotreby vody, tak výroba batérií je len na začiatku a už teraz sa kvôli nej vysídľuje. A to je len lítium, ktorého spotreba sa má zvýšiť do roku 2040 40x. U grafitu, kobaltu a niklu to má byť 20x. Kde sú kontajnerové lode a nákladné autá, čo budú prevážať tieto kovy? A na aké palivo budú jazdiť?
Spaľovacie auto obsahuje asi 15 kg medi, elektrické auto 80 kg. Na nahradenie 1,4 mld. áut by tak bolo potrebné 90 mil. ton medi. U železných rúd je obsah železa do 60 %. U medených rúd je to do 0,6 %. Na spracovanie 90 mil. ton medi by tak bolo potreba vyťažiť 15 mld. ton horniny.
Tak sa pozrime na nikel. Ten Tesla dováža z Indonézie. Obsah niklu v hornine je tu 1,5 %. Ťaží sa tu povrchovo a preto sa odlesňuje, používa sa lúhovanie kyselinou a tak sa kontaminuje voda. K tomu spotrebúvajú podniky elektrinu z uhoľných elektrární.
A takto si môžeš porovnávať kovy s ropou a radovať sa z čistejšej mobility.
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 07:28:56
00
Pochop, že kovy do baterky raz vyťažíš a už ich máš celý život.
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 07:35:13
02
A preto kvôli nim kontaminujem vodu v Indonézii? To je tá čistá mobilita?
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 07:39:50
00
Pochop, že environmentálne problémy sú prioritizované. Globálne otepľovanie zásadne ovplyvní k horšiemu život na celej planéte, ak ho nezastavíme, tak v (relatívne) krátkej dobe zásadne zdecimuje globálnu populáciu. Miestne a regionálne znečistenia sú síce tiež veľký prúser, ale oveľa menší a nie globálny.
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 08:02:38
01
Nevidite ze vas len troluje? Keby mu slo skutocne o planetu a vodu v indonezii a deti v bangladesi a lesy na sibiri, tak sa odstreli, lebo kazdy jeden vyrobok bez rozdielu ma negativny vplyv na zivotne prostredie. Ale on len melie sracky ktore sa uz ani nedaju citat.
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 08:10:12
12
Tak zas úplny trolling to nie je, tie otázky sú legitímne a je dobré o nich diskutovať. A keď sa teda už nepoučí on, tak aspoň iní čitatelia debaty.
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 08:21:13
04
V com su legitimne? Pri spalovakoch si ziadne nekladie a pri ev mu zrazu strasne zalezi na vode v tramtarii. Je to tupa propaganda. Keby chcel diskutovat, tak si najprv zisti fakty a namiesto jednostrannej propagandy vypise aj negativa spalovakov. Zisti, ze su nasobne vacsie ako ev a dodebatoval. Toto nema s debatou nic spolocne, to je len tlacenie propagandy. Navyse sa stavim, ze jeho uhlikova stopa bude tak trojnasobna oproti mojej. Ale bude mliet o ochrane prirody a obhajovat nou spalovaky. Cielena erozia temy a vyznamu slov...
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 09:19:57
13
Predmet: Elektromobilita

Jaroh:
Tak zas úplny trolling to nie je, tie otázky sú legitímne a je dobré o nich diskutovať. A keď sa teda už nepoučí on, tak aspoň iní čitatelia debaty.


Principialne tie otazky su legitimne. Ale ako napisal cokupit, a aj ja vcera ci kedy, ak niekto len striela a nieje ochotny vecnej diskusie zalozenej na faktoch, a demagogicky striela jednostranne cisla a ignoruje oponentske argumenty, tak je to to co napisal cokupit nadomnou.

A ano, ini sa mozu poucit, problem je, ze vacsina tych veci tu zaznela uz vela x. A potom pride takyto clovek, a vyvola tu "debatu o hovne" na 10 stran, takze vlastne tie argumenty ani nevidno.

Rovnako funguje aj kopa propagandy, konspiracii a podobne.

(Ospravedlnujem sa Jaroh, omylom som toto poslal najskor ako sukr spravu)
Zobraziť komentár 11.07.2024 - 09:27:31
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up