Zaujima ma,ci skodi sneh a soli na cestach MTB bikom...nieco som pocul,ze sa tym nici stredove zlozenie ale nic viac o tom neviem.A preto sa opytam skusenejsich.Tak ako je to s tym snehom,solami??
S pozdravom
05.01.2010 - 10:10:06
00
sneh neskodi nicomu aspon nie viac ako voda ;-]] a sol logicky skodi ... kovu
05.01.2010 - 10:11:01
00
a sol logicky skodi ... kovu


to ma ako materialoveho inziniera zaujima, skus prosim napisat ako
05.01.2010 - 10:13:50
00
hl, prevody z ocele zacinaju po odstaveni doma slusne korodovat....a vlastne vsetky kovove komponety po kontakte zo snehom zmiesanym zo solou z ciet.....preto jazdim vylucne mino ciest..ak sa da ;)
05.01.2010 - 10:20:58
00
to ma ako materialoveho inziniera zaujima, skus prosim napisat ako

ako materialovy ing by si mal vediet ze solne roztoky vyrazne vplyvaju na koroziu kovov.


Naposledy upravil ja_michalko dňa 06.01.2010 - 21:42:26, celkovo upravené 1 krát.

05.01.2010 - 10:27:36
00
tak tak.. staci cestou z lesa prejst par km po brecke sneh+sol a potom nechat retaz nedoknutu den dva a korozia je na svete.. (u mna nastastie len na retazi)
05.01.2010 - 10:32:26
00
ak sa brecke nemozem vyhnut.po dojazde splachnem vodou...utrem a korozie net :nod: ^_^
05.01.2010 - 10:36:54
00
Len bavime sa tu v prvom rade o hlinkovych ramoch, a povacsine hlinikovych komponentoch, nie ocelovych (tam je to jasne)...A co potom disky aut - zvacsa Al odliatky?
Tak ci tak, po absolvovani jazdy v solnom maraste odporucam ocistit, prip. umyt bike.
(PS: tiez som materialovy inz. ;) )
05.01.2010 - 10:41:56
00
takze ak mam v hlinikovej solnicke sol tak mozem ratat ze sa mi rozlozi ???
05.01.2010 - 10:46:33
00
nie lebo to nie je solny roztok po prve (treba sa naucit citat ked sa bavime o solnom roztoku nie o soli), a po druhe hlinnik svojou pasivacnou schopnostou ciastocne odolava koroznym vplyvom prostredia
05.01.2010 - 10:49:16
00
mas pravdu, presne tak ..
v prvych dvoch prispevkoch na ktore som reaoval sa o roztoku nehovori ..
takisto je velmi dolezite povedat o aky kov ide
05.01.2010 - 10:52:06
00
oni asi myslia cisty hlinik. Ten, bez prirodzenej oxidickej vrstvy (okamzita reakcia so vzduchom) AL2O3 je nachylny na degradaciu.
05.01.2010 - 10:52:53
00
lenze cisty hlinnik (bez pasivacnej vrstvy) sa vyskytuje len velmi velmi zriedkavo a ked hej tak je na nom vrstva laku, takze nieco ako pure alumunium by som neriesil:) ramu by sa nemalo nic stat lebo je na nom par vrstiev farby a laku. horsie su na tom prevody, retaz, lanka a podobne
05.01.2010 - 10:55:23
00
jj, preto som napisal bez "prirodzenej" oxidickej vrstvy. Vsetko z hlinikovych zliatin je takto chranene (az na vynimky-v bikovom svete neexistujuce), takze sa netreba obavat o stav ramu a Al-komponentov. Na ocelove komponenty pomaha asi jedine-umyt po jazde.
05.01.2010 - 10:59:50
00
Ak pouzijes na retaz tie spreje co striekaju taky voskovy sajrart, co prilnie a skoro sa to neda normalne rozpustit (okrem benzinu a pod) a nebudes to umyvat, tak to vydrzi, nebude korodovat, ak ti nevadi ale ze to bude spinave stale. Jazdil som tak dlho. Inak samozrejme mozu mat problemy niektore tlmice alebo vidlice, obcas moze povolit vo vacsej zime tesnenie, ak jazdis v brecke a vode, tak loziska su chudaci, a najhorsie je jazdit ked je voda a okolo 0 s tym,z e si dlhsie a prechadzas z teplejsieho vodoveho do mrazu. Kam natecie voda, po zamrznuti vieme co robi :D
Inak sneh nevadi. Taky piesok je vacsia neprijemnost. Hlinik, resp. jeho zliatiny sam o sebe s mrazom problem nema, jedine tak zvary a spoje z rozneho materialu.
05.01.2010 - 10:59:51
00
keyboard_arrow_up