Lokalizácia
Formulár sa odosiela
To som rad, ze sa podarilo takto zdarne objasnit urcite dohady.
Mam malu vyhodu v tom, ze stale robim vo fachu (mam co do cinenia prave s tepelnym spracovanim) a ostalo na mne co to zo studentskych cias nalepene. A hlavne mam vhodne porozliezanych spoluziakov a kamaratov (co neviem ja, vedia oni a naopak) :)
Zobraziť komentár 07.01.2010 - 20:15:08
00
niekto znaly by sa este mohol vyjadrit ku kompozitom. jednodruhovym, nie kombinaciam s hlinikom ... :wasntme:
Zobraziť komentár 07.01.2010 - 20:23:28
00
niekedy žasnem čo sa tu rozoberá, zaujmava tema to nevravím, aj som sa niečo poučil :) ale akou capinou to začalo... chlapi, ako keby ste jazdili pri teplotach -25 a nižšie, vy trhači asfaltu :lol:
Zobraziť komentár 07.01.2010 - 20:48:20
00
Predpokladam, ze mas na mysli kompozity na baze uhlikovych vlakien spajanych zivicou. Tu takisto chlad podla mna nehraje az taku podstatnu rolu (u nosnych uhlikovych vlakien). Aj ked za pojivo by som ruku do ohna nedal. To podla mna krehne. Su to ale spekulacie. Este sa na to spytam. Mam dojem, ze jeden spoluziak sa tymto zaobera.
donmiso: mozes kludne zabrusit o temu vedla....
Zobraziť komentár 07.01.2010 - 20:56:08
00
ok beriem späť, ja sa často bavím o väčších absurditách, takže moja omluva :)
všetko čo človeku zväčší obzor je len plus
pokial ide o tému: riešila sa tu soľ a sneh, soľný sajrajt vyriešený ale samotný sneh tiež nejako moc neprospieva - podľa mojích skúseností hlavne zbavuje reťaz maziva a pokial som použil tuhšie mazivo - vosk a pod. reťaz nepriemne stuhla, ale stále je to lepšie ako jazda v ílovytom bahne

o vlastnostiach uhlíkových kompozitov je to ťažšie určiť - ale nejaké dramatické zmeny (nad zlomok percenta) tam nebudú, čo by som v našej diskusii videl ako trochu problém je to že nie je žiadny problém zistiť presnú hliníkovú zliatinu a jej krivky, horšie je to u týchto kompozitov ktoré sú stále pomerne "nové" (nevravím že neprešli riadnými skúškami) a je ťažšie o nich získať informácie, najväčšie zmeny bude vykazovať pojidlo a nie zamotné uhlíkové vlákno, a to sa fakt asi nedopátrame ku konkrétnemu zloženiu u daného rámu alebo výrobcu
jazdiť by som sa ale určite nebál

no rád sa poučím ak niekto bude mať info
Zobraziť komentár 07.01.2010 - 21:38:40
00
to Donmiso

Možno sa budeš diviť ale pri - 15 C keď sa dalo som nie raz jazdil. Preto ma to zaujímalo ;) a zdá sa aj iných. Som rád že sa to tu prebralo. :)

to Romanx dikes perfekt :y:
Zobraziť komentár 07.01.2010 - 23:47:24
00
chlapy este by ma zaujimal aky je rozdiel v v zliatinach 6061 ( mam z toho ram ) a 7007 z tohto by mali byt robene novsie ramy resp drahsie .....

z mojich laickych skusenosti ta 6061 je makka zliatina, da sa do nej rypat a tym padom by mala lepsie znasat dynamicke razy ...... ci ?
Zobraziť komentár 08.01.2010 - 14:41:34
00
zliatiny radu 6XXX: zliatiny AL s Mg + dalsich minoritnych legur, stredne pevne Al zliatiny, mensia pevnost ako 7XXX, dobre sa zvara a hlavne vhodna na hydroforming a tvarniace operacie
6061- AlMg1SiCu
Zliatiny radu 7XXX: zliatiny Al s Zn + dalsich minoritnych legur, vysokopevne Al zliatiny, na vysokonamahane suciastky

Znovu odprucam preluskat stranky allumatter:
http://aluminium.matter.org.uk/aluselect/01_applications.asp

Tu mate vsetko na bikove aplikacie: http://aluminium.matter.org.uk/content/html/eng/default.asp?catid=89&pageid=2144417034
- poziadavky z hladiska volby materialu, zatazenia, dimenzovanie ramov, zatazenia, volbu profilov, odporucania...skoro vsetko
Zobraziť komentár 08.01.2010 - 16:21:48
00
no jo no skoda tej anglictiny .... :tmi:
Zobraziť komentár 08.01.2010 - 16:32:37
00

Typicky priklad ocele a mrazu .. ocelova rucka ako ochrana na volant auta .. nastrieka sa kvapalny dusik s teplotou asi -200 stupnov (ci kolko), klepne kladivkom a je po rucke :)



Natrafil som na dusikovy test :) http://motoride.sk/?ID=1014&strana=2


Samozrejme nás zaujímalo, ako dlho budú zámky odolávať elektricky poháňanému náradiu či celkovému kúpeľu v dusíku. Zámky č. 1 a 2 (ich uzamykacie časti) sa po celkovom kúpeli v dusíku a asi troch ranách kladivom rozleteli na päť metrov do každej strany. Zámok č. 3 (reťaz) odolával 220-voltovej karbónovej brúske presne 55 sekúnd a jeho rozrezané oko sa po dusíkovom kúpeli zlomilo vo zveráku.
Zobraziť komentár 04.12.2011 - 17:45:04
00
moj karbonak parkuje, od 2007ho na balkone.
jazdim aj v zime.
moja hmotnost tiez nie je zanedbatelna.
takze asi to vydrzi :)
Zobraziť komentár 05.12.2011 - 08:35:15
00
Natrafil som na dusikovy test :)

Pekny test :clap:
Zobraziť komentár 05.12.2011 - 09:27:03
00
caute stalo sa vam uz zeby tretra ostala zamrznuta v pedaly pocas vyjazdu?
Zobraziť komentár 07.12.2011 - 17:28:27
00
nie ,jedine prehadzovacka resp iba jej koliecka cez ktore ide retaz ....
Zobraziť komentár 07.12.2011 - 17:32:24
00
Skor ti zamrznu kufre - ked trosku poslapes - a nezapnes tretru do pedala
Zobraziť komentár 08.12.2011 - 10:31:25
00
keyboard_arrow_up