Zdravim v blizkej dobre planujem kupit nejaky FS do 2500€ ... ale su veci ktore na nom proste chcem mat a to je teleskop a jednoprevodnik (najlepsie Sram ale nie je podmienkou).. Spectral 5.0 EX to splna za 1799€ viem ale radsej by som nieco slapavejsie a nech to zas nema cez 14kg a teda predne zdvihy do 120-130... este som pozeral aj http://www.merida.sk/horske-bicykle/ninety-six-6000 .. je to cisto XC FS a bez teleskopu.. ale to je normalna vec rpi tomto type.. nemate niekto este nejake navrhy? mam pocit ze som uz pozrel vsetko a najviac ma to taha k tomu spectralovi i ked mi trosku prekazaju vacsie zdvihy.. a neuron zas nema jednoprevodniky... Dakujem moc..
hej L by ti malo byť akurát, ale pokiaľ nie je akcia a nepotrebuješ bike hneď a chcel by si YT, tak radšej počkaj na 2018, teda ak by si chcel mať 1 prevodník s väčším rozsahom s velkou pravdepodobnosťou tam budú dávať eagel gx a ceny budú asi podobné, takže by to bol bonus navyše
No to neviem kedy budú dostupné, či cez zimu, či až na jar, už si nepamätám kedy dali do predaja nové modely, no budú chcieť najskôr vypredať zásoby a potom snáď čo najskôr, no kedy netuším ale viacerí výrobci ponúkaju 2018 už teraz
Vďaka.. Musím si ešte viac poobzerat ten YT.. Keby som to mohol vyskúšať zároveň s tým blizzardom tak by to bolo fajn. Sa bojím že vyskúšam a budem už chcieť. Ale ta Capra vyzerá o kus lepší bike. . To musí isť ako raketa.
Na vybave tej konkretnej Capre by mi vadil ten uzky raf 22 milimetrovy - DT Swiss E1900 Spline. Co sa tyka geometrie tak je to dost freeride geometria robena na skoky, ma velmi kratku horizontalnu trubku v L - 608 mm a aj relativne kratky reach - 443. Vyhoda takejto stavby je ze sa da lahko preniest vaha do zadu a ked mas vhodnu velkost tak by nemal byt ani problem hodit sa uplne poza sedadlo. Opak sa da docielit do urcitej miery vacsim predstavcom. Ja som ten bike vylucil z tychto dovodov a este kvoli tej obrovskej progresivite pretoze nemam az take skokanske a freeride ambicie. Este to nema BOOST osky co je uz standard u inych vyrobcov ale to uz je taky mensi detail.
Tá veľkosť rámu aj mňa trošku prekvapila. Podľa porovnania veľkosti sami zdá žeby L pri blizzard bolo ako XL pri CAPRE. Tiež nejak neplánujem moc na tom skákať ale tak keď sa dá si užiť zjazd lepšie na capre a nebáť sa poriadne zaskakat tak prečo nie.
Inak je pravda že pluskove kolesá stracaju na istote v agresívnejšom prechádzaní v zákrutách?
Tá veľkosť rámu aj mňa trošku prekvapila. Podľa porovnania veľkosti sami zdá žeby L pri blizzard bolo ako XL pri CAPRE. Tiež nejak neplánujem moc na tom skákať ale tak keď sa dá si užiť zjazd lepšie na capre a nebáť sa poriadne zaskakat tak prečo nie.
Inak je pravda že pluskove kolesá stracaju na istote v agresívnejšom prechádzaní v zákrutách?
Lenze ta velka progresivita na capre prave beznemu jazdcovi nedovoli vyuzit cely zdvih/potencial bajku a zjazd si uzijes menej ked ta budu v rychlosti rock gardeny a velke korene kopat. Ked tvoje vyuzitie zdvihu bude max do 120mm tak to si mozes rovno kupit nejaky trail bike. Stale sa snazim nato poukazat. Takto progresivny bajk som neskusal ale ten moj novy Blizzard je v recenziach oznacovany ako dost progresivne naladeny a je pravda ze aby som vyuzil zdvih nad 140mm tak to uz musi byt supa - povacsinou nedoleteny dvojskok a podobne, raz sa mi tak podaril dat aj doraz ale normalnym sposobom som sa nad 140mm zdvihu este nedostal. Povacsinou iba skacem na Drivery8, TBK a pajstunskom traile zakial tam nieje mokre listie ale bol som parkrat skusit normalny zjazd bez skokov a vyuzitie zdvihu bolo max niekde pri 110mm. No a Blizzard nebude urcite ani zdaleka tak progresivny ako Capra, kedze je to bajk urceny skor pre masy. Na obcasne skakanie mozes mat hocijaky full. To je moj nazor s ktorym sa chcem podelit kedze som full vyberal nejaky ten rok-dva roky. Capra je super bicykel ale uz trosku zamerany pre masochistou Preto aj tie velkosti.
Co sa tyka pluskovych kolies tak to tvrdenie sa mi nezda pravdive, v zatackach by to prave malo byt uplne super pri tej velkej ploche. Mozno trosku pomalsie zatacanie ale to je tak cele. Ale nemam realnu skusenost len teoretizujem. Zrejme je ale tazsie vybrat si uzku liniu v technickom terene kedze take balonaky uz budu narazat a zachytavat sa do vsetkeho. Do snehu a do blata to ale musi byt fajn.
do skutocneho blata su uzsie plaste s velkymi riedkymi stuplami, pravy opak zvycajnych +siek...
vyuzitie zdvihu zalezi aj od naladenia tlmica, progresivita zadnej stavby nie je len o dopadoch zo skokov, ale aj o opore vo zdvihu..kazdopadne Capra urcite nebola dizajnovana pre nejakeho sviatocneho zvazniciara
MageZ: To je fakt opora v strede zdvihu capry bude paradna, cize bez zbytocneho zanarania a zmien geometrie....je to vzdy vsetko kompromis. Dik za info ohladom plusiek, preto mi vzdy neslo do hlavy naco to je dobre, ked specialy do blata su trebars plaste dirty dan od schwalbe a vyrabaju ich aj vo velkosti 2.0 Vsak vhodne vybraty dezen pre dany typ terenu + v rozumnej velkosti okolo 2.3 a gripu to ma vsade tonu. Nikdy som nemal pocit zeby som si hovoril "chcelo by to 2.5 alebo 2.6 alebo dokonca plusky"
Tu z nas aj tak asi skutocne a poriadne blato jazdi zanedbatelne mnozstvo. A ked jazdi tak ci stylom ze sa ide opatrne previezt, alebo ide hranu aj v takych podmienach. Ale mozno sa mylim. V UK to bude s ich podnebim ine.
Nemam tolko najazdene a pluska som neskual (ani nechcem ), na vlhku cesrtvu hlinu to moze byt paradne, ale vidim to asi podobne. Pri ebikoch pre zaciatocnikov pluska mozu byt super, inak neviem. Ked tie vacsie pneu maju byt adekvatne odolne, tak ta hmotnost uz citelne rastie. A ked budu lahsie, tak zas na ukor odolnosti...ale kazdy jazdi nieco ine, dost mozne ze su bikeri, co im toto prave sadne..len zatial som takeho asi nestretol.
Veru stym blatom v karpatoch to je bieda Vcera a dnes som bol po vydatnych dazdoch jazdit, tesil som sa ze konecne si po suchom lete zajazdim blato a naberiem trosku skusenosti v blate no a blato nikde len vlhko, trochu mokro a vpohode jazditelne nanormalnych plastoch
MageZ aaale stretol , mne sa tie pluská páčili dosť, jazdil som min.2 bajky na pluskách a ten karbónový RockMachine v XL by som si dal povedať. Obrovská sranda dolu kopcom, ide to ako buldozér, v zátačkách to nenormálne drží... jedine treba tlačiť tú masu aj hore kopcom.
Na margo tej Capry - odporúčal by som takýto bajk skôr ľuďom čo sú vyjazdení, chcú veľmi drsno jazdiť, nie sú bývalí XCčkári - s chuťou šlapať do kopca, a hlavne chcú jazdiť aj bajkparky.
Swarz ak aj na Drajveri a TBK dávaš len 140mm (ak máš 160mm), tak máš zle nastavené tlmenie - či už vidla alebo tlmič. Ešte ten 1cm by sa dal tolerovať práve na tie placky, alebo zlé dopady, ale 2cm je trochu moc. To pruženie je tam na to, aby sa používalo.. aspoň tak by si mal jazdiť.. .inak ti je 160mm zdvihu zbytočných.
Tie pluska to bude vec vkusu a clovek nato nepride ci je to pren dokial nevyskusa Ano na drivery pokial dopadnem vsetko OK (ale neskacem vsetko co tam je) tak vyuzijem niekde odhadom medzi 140-145 mm zdvihu, proste na tlmici ostane tak 5mm mozno 7mm co by korespondovalo tak na 10mm az 15mm zdvihu pri pake 1 ku 2...tazko presne povedat, nenosim zo sebou subleru takze uplne presne neviem ale pri zlych dopadoch ked napriklad nedoletim hned v prvej casti ten dvojskok v tiahlej lavotocivej zakrute (je to taky double s plochym luxusne dlhym dopadom) tak tam je to zhruba doraz co sa mi obvykle aspon 2 krat stane z tych 4 jazd co si kupim na lanovke Takze ten zvysny zdvih 15- 20mm vpodstate je vyuzity ale obvykle iba mojou nesikovnostou. Tym som chcel povedat ze pokial dotycny nieje aspon pokrocili v skakani, tak podla mna bestia typu Capra mu je zbytocna a bud bude vozit zbytocny/tvrdy zdvih alebo bude mat sialeny sag nejakych 35% a v prvej faze pruzenia bude jak na hupacke.
Inak tych Capier je tu v karpatoch jak maku, raz som si po vyjazde sadol na Kolibe na lokse a za pol hodinu tri Capre presli okolo. Mam aj cerstvu prihodu: dnes som stal vedla lanovky a prisiel typek na Capre. Chcel som sa spytat ze ci ide na Driver zeby sme isli spolu a chlapik v tom vytiahol hygienicku vreckovku z kapse a zacal utierat nohy vidlice Tak som sa radsej ani nepytal. Skoda mohol som aspon zistit ako je to realne s tym bikom od ktoreho tu viacmenej odhovaram
Naozaj dakujem za kazdy nazor v teme. Nakoniec som Rock Machine 90 plus vypustil a vyberam dalej. Len otázne co? Pozrel som vsetko mozne a ak by som sa musel rozhodnut dnes tak YT a to bud JEFFSY alebo CAPRU. Oslovili ma hlavne dizajnom vybavou a cenou.
Uz mozno mi ostava doriesit sam v sebe ci chcem pockat na nove modely /pretoze asi vypredaj sa nechysta/ alebo zobrat model 2017 a vybavené.
Ja to moc nechapem kokos ved bud sa ides len pustat alebo aj dupat v tom musis mat v hlave jasno a podla toho sa rozhodni ci capru alebo jeffsiho uz jefsy ti ponuka slusne zdvihy a vybornu vybavu
Capra je lakadlo ale treba si rozmysliet co vlastne od svojho biku cakas ja som tiez rozmyslal nad swagom a som rad ze som sa nechal prehovorit a upustit od cistokrvneho endura s polozenym hlavkom
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Predpokladam ze to bude ta (aj ked na strankach YT nema na konci to oznacenie 25). Bola by to ***** keby tam davali 22mm raf.
Kaprak, aky tam mas raf?
https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/vypletene-kolesa/mtb-kolesa/275/dt-swiss-e1900-spline-two-27-5-zadne-zapletene-koleso-12x142-mm-akcia.html
Inak je pravda že pluskove kolesá stracaju na istote v agresívnejšom prechádzaní v zákrutách?
Inak je pravda že pluskove kolesá stracaju na istote v agresívnejšom prechádzaní v zákrutách?
Lenze ta velka progresivita na capre prave beznemu jazdcovi nedovoli vyuzit cely zdvih/potencial bajku a zjazd si uzijes menej ked ta budu v rychlosti rock gardeny a velke korene kopat. Ked tvoje vyuzitie zdvihu bude max do 120mm tak to si mozes rovno kupit nejaky trail bike. Stale sa snazim nato poukazat. Takto progresivny bajk som neskusal ale ten moj novy Blizzard je v recenziach oznacovany ako dost progresivne naladeny a je pravda ze aby som vyuzil zdvih nad 140mm tak to uz musi byt supa - povacsinou nedoleteny dvojskok a podobne, raz sa mi tak podaril dat aj doraz ale normalnym sposobom som sa nad 140mm zdvihu este nedostal. Povacsinou iba skacem na Drivery8, TBK a pajstunskom traile zakial tam nieje mokre listie ale bol som parkrat skusit normalny zjazd bez skokov a vyuzitie zdvihu bolo max niekde pri 110mm. No a Blizzard nebude urcite ani zdaleka tak progresivny ako Capra, kedze je to bajk urceny skor pre masy. Na obcasne skakanie mozes mat hocijaky full. To je moj nazor s ktorym sa chcem podelit kedze som full vyberal nejaky ten rok-dva roky. Capra je super bicykel ale uz trosku zamerany pre masochistou
Co sa tyka pluskovych kolies tak to tvrdenie sa mi nezda pravdive, v zatackach by to prave malo byt uplne super pri tej velkej ploche. Mozno trosku pomalsie zatacanie ale to je tak cele. Ale nemam realnu skusenost len teoretizujem. Zrejme je ale tazsie vybrat si uzku liniu v technickom terene kedze take balonaky uz budu narazat a zachytavat sa do vsetkeho. Do snehu a do blata to ale musi byt fajn.
vyuzitie zdvihu zalezi aj od naladenia tlmica, progresivita zadnej stavby nie je len o dopadoch zo skokov, ale aj o opore vo zdvihu..kazdopadne Capra urcite nebola dizajnovana pre nejakeho sviatocneho zvazniciara
Nemam tolko najazdene a pluska som neskual (ani nechcem
Na margo tej Capry - odporúčal by som takýto bajk skôr ľuďom čo sú vyjazdení, chcú veľmi drsno jazdiť, nie sú bývalí XCčkári - s chuťou šlapať do kopca, a hlavne chcú jazdiť aj bajkparky.
Swarz ak aj na Drajveri a TBK dávaš len 140mm (ak máš 160mm), tak máš zle nastavené tlmenie - či už vidla alebo tlmič. Ešte ten 1cm by sa dal tolerovať práve na tie placky, alebo zlé dopady, ale 2cm je trochu moc. To pruženie je tam na to, aby sa používalo.. aspoň tak by si mal jazdiť.. .inak ti je 160mm zdvihu zbytočných.
Inak tych Capier je tu v karpatoch jak maku, raz som si po vyjazde sadol na Kolibe na lokse a za pol hodinu tri Capre presli okolo. Mam aj cerstvu prihodu: dnes som stal vedla lanovky a prisiel typek na Capre. Chcel som sa spytat ze ci ide na Driver zeby sme isli spolu a chlapik v tom vytiahol hygienicku vreckovku z kapse a zacal utierat nohy vidlice
Uz mozno mi ostava doriesit sam v sebe ci chcem pockat na nove modely /pretoze asi vypredaj sa nechysta/ alebo zobrat model 2017 a vybavené.
Capra je lakadlo ale treba si rozmysliet co vlastne od svojho biku cakas ja som tiez rozmyslal nad swagom a som rad ze som sa nechal prehovorit a upustit od cistokrvneho endura s polozenym hlavkom