Na Talase pri výjazdoch určite áno. Pokial jazdíš len mierne kopečky, tak na tie úpravu zdvihu naozaj nieje potrebné meniť. Pri prudkých výšlapoch nad 20°/°° je to vinikajúca možnosť a vtedy to má zmysel a aj to pomôže.
Pri zjazdoch samozrejme na maximum.


Jasne..... a k tej regulacii odskoku by si mi vedel nieco povedat? Ako to potom nastavit?
21.04.2008 - 09:57:37
00
Mozem sa nan (Recon) spolahnut v akomkolvek nastaveni zdvihu, ci odskoku...a tu ma hned napada, ako vobec nastavit odskok? Myslel som, ze odskok by ma byt co najrychlejsi pri co najmensom zatazeni???
Pomalsi odskok vyuzijem pri miernejsom terene? Pozna niekto nejaky link, kde je tato vidla testovana?

Dakujem vsetkym aj za tieto informacie!


odskok má byť čo najrýchlejší, aby sa vidla stihla vrátiť do pôvodnej polohy, ale nesmie kopať (spätný náraz do riditok)
V tomto ma oproti Reconu nadskok Talas nakolko má L/H expanziu (planžetka) ktorá zabraňuje aby jazdca pri plynulých terennych vlnách odkopávalo od kopca pri rýchlom nastavení expanzie. Reaguje na rozdiel v tlakoch na oboch stranách spodného tlmičového piestika. Pokial je tlak rovnaký, alebo minimálny rozdiel (výjazd na obrubník, terenna vlna) tak je planžetka uzavretá a vidla je blokovaná na návrat. Akonáhle sa rozdiely tlakov porušia (prejazd kameňa, zjazd z obrubníka) planžetka otvorí a návrat môže byť rýchly. Stále hovorím o tlmiči, čiže o pravej nohe. Toto nemá nič spoločné s lavou nohou v ktorej je pružina (vzduch ...)

musíš si najsť kompromis ktorí ti bude vyhovovať. Pointa je, že kontakt kolesa so zemou pri prejazde prekážky musí byť čo najdokonalejší, čiže najčastejší, aby bolo možné hned za prekážkou meniť smer.
21.04.2008 - 10:09:19
00
Talasku jazdim a mozem povedat ze zmenu zdvihu vyuzivam pomerne casto. Na plno ide pri nejakych dlhsich zjazdoch ked si to chcem uzit, resp. su rozbitejsie a pod, ako niekto pisal znizenie zdvihu je potrebne iba vo velmi strmych usekoch kedze geometria mojho biku je stavana prave na strednu polohu vidlice.

a tu ma hned napada, ako vobec nastavit odskok? Myslel som, ze odskok by ma byt co najrychlejsi pri co najmensom zatazeni???


No mal by byt co najrychlejsi ale nemoze to byt z vyroby (teda pokial ma vidla nastavovanie reboundu :) ), kedze napr. kazdy ma inu vahy, ine vahy bikov, ina geometria atd.... Vo vseobecnosti sa odskok nastavuje tak ze by mal byt co najrychlejsi - ked stojis nad bikom a stlacis vidlu a rychlo pustis mala by sa rychlo vratit, ked vsak biku trochu poskoci resp. citis ze je to moc (uz nema taky kontakt zo zemou) tak je to uz moc. Tato univerzalna zasada vsak podla mna nie je az taka uplne pouzitelna na vsetky druhy terenu - treba to vyskusat za jazdy. Vo vseobecnosti mozno povedat ze ked je odskok prilis pomaly vidla sa nestiha vracat a s dalsou prekazkou sa viac zanara, nevyuziva plny zdvih (cize mensi komfort), ak je zasa prilis rychly tak vidla pri prejazde povedzme viacerych prekazoch ich nespracuje ale ma tendenciu odskakovat (cize horsi kontakt s terenom a z toho vyplyvajuca horsia ovladatelnost)
21.04.2008 - 10:16:07
00
Sakra, nejak si ma predbehol :)
21.04.2008 - 10:18:27
00
vdaka, konecne v tom mam jasno....

niekde vo forach som sa docital, ze existuju charakteristiky tychto vidiel..
neviem, ale co od coho vyjadruje tuto zavislost...

da sa nimi pri vybere vidly riadit?

neviete, kde by som mohol take nieco (pripadne tejt) najst na ten Recon?
21.04.2008 - 10:29:24
00
niekde vo forach som sa docital, ze existuju charakteristiky tychto vidiel..
neviem, ale co od coho vyjadruje tuto zavislost...
da sa nimi pri vybere vidly riadit?

podla otázky ktorú si položil ti žiadny graf v rozhodovaní nepomôže, nakolko v momentálnom stave to budú pre teba obyčajné nič nehovoriace čiary.
celú problematiku si môžeš naštudovať www.tuning-test.cz prípadne tu
21.04.2008 - 10:50:31
00
podla otázky ktorú si položil ti žiadny graf v rozhodovaní nepomôže, nakolko v momentálnom stave to budú pre teba obyčajné nič nehovoriace čiary.
celú problematiku si môžeš naštudovať www.tuning-test.cz prípadne tu


parada...
ohladom toho tuningu vidly...poznas nejaku firmu alebo cloveka, ktora by to robila na Slovensku?
21.04.2008 - 11:10:47
00
parada...
ohladom toho tuningu vidly...poznas nejaku firmu alebo cloveka, ktora by to robila na Slovensku?

Na 90% viem kto ale nakolko sa pod 90% možnej kvality nepodpíše tak nie.
Komplexná úprava sa robí len u Milana. milan.slanec@volny.cz
21.04.2008 - 11:15:03
00
Na 90% viem kto ale nakolko sa pod 90% možnej kvality nepodpíše tak nie.
Komplexná úprava sa robí len u Milana. milan.slanec@volny.cz


Vdaka, pouvazujem o tom.
21.04.2008 - 14:13:48
00
Ja by som tiež rád dostal radu do života

premýšľam nad

1)
Canyon Nerve AM 5.0
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/index.html?b=86
len mám obavy s online nákupu a v akom stave mi to príde
viď. http://www.beer-inside.clix.sk/kiri/canyon.html
Dalej by som rád vedel či pri mojej váhe cca.83kg + 5kg (budem tam chcieť mať nosič na sedlovej trubke) mám kúpiť silnejšiu pružinu
Optitune ©
Please tune the shocks to fit my body weight and style of riding
(not necessary for standard tuning:
* Marzocchi = 70-80 kg; RockShox = 63-70 kg. (supplementary 48.00 Euro)
** FOX R 36 = 68-82 kg. (supplementary 59.95 Euro)


Tu by som rád poprosil kiriho aby mi prezradil svoje rozmery-) výšku atď.
pretože podľa kalkulačky na web-e Canyonu mi to vyšlo na velkosť rámu L a netuším či to bude ok. A takisto môžeš prezradiť aké máš z toho biku dojmy.-) Objednal si si aj pumpu na vidlu priamo z Canyonu?

2)
Haibike Q FS SL
http://www.kubicasport.eu/produkt/880/Haibike-Q-FS-SL/
ceno je o cca rovnaká a mám to v kamennom obchode v Žiline

oporúčajú mi veľkosť rámu 19"

Takže "velevážení páni rádcové radťe" :D

PS:
Čo je toto za dodacia lehota :roll:
Your estimated delivery date:
CW 29*
* This is an estimated and not binding delivery date if you place your order today. Please notice that our stock can change minute-by-minute. Please also notice that a delivery to a delivery adress out of germany lasts 8 days on an average.

Vďaka za rady

Prílohy:

Komentár súboru: Moje telesné rozmery-)
miery.JPG
miery.JPG 42.21 KiB thumb_up0thumb_down

23.04.2008 - 23:30:40
00
Dalej by som rád vedel či pri mojej váhe cca.83kg + 5kg (budem tam chcieť mať nosič na sedlovej trubke)

Fuj. To bude pekny des. Do Tesca na nakupy si kup Libertu a na MTB vyjazdy ruksak.
24.04.2008 - 07:18:29
00
2pipolar

ad 1) Canyon
- v akom ti príde stave ťažko povedať, zlomená pätka bola naozaj asi len výnimka (síce tuším čo si myslí roman :roll:), nákup z netu nie je taký problém v podstate úplne všetko som popísal na webe.
- Optitune: toto sa tíka IBA pružinových vidlíc a znamená to výmenu pružiny podľa váhy jazdca. Na nerve AM je vidla vzduchová (takisto aj tlmič) čiže k "Optitune" potrebuješ pumpičku a spravíš si ho sám kedy chceš :) Samozrejme nie je problém dať si nafúkať vidlu aj tlmič v servise, vzduch nikde neutečie.
- moje rozmery: výška 175cm, nohy: 81cm (zdá sa mi) ... PPS mi doporučilo rám M (18,5") a musím povedať že sa trafili, rám mi sadol akurát, sedlovka je na doraz...
- dojmy z biku? sú veľmi kladné, ja si pochvaľujem. Pohupovanie pri šľapaní nie je nijako veľké, +- pár milimetrov (keď sa mi nepáči zapnem propedal a nepohupujem sa vôbec 8) ). Jediné čo mi trochu nesedí je prílišná progresivita zadnej stavby. Pri mojom jazdení (žiadne skoky) totiž nevyužijem celý zdvih (asi 6mm na tlmiči -> 16mm na kolese), tlmič fúkam na mäkko (150psov). Suma sumárum: ja som spokojný a neľutujem :)
- pumpičku s Canyonu som neobjednával, mám doma Longus za lacnejší peniaz.
- dodacia lehota: CW29 > kalendárny týždeň 29 (14.-20.7.2009) :shock:

ad 2) Haibike
Ten Haibike vypadá fakt veľmi slušne. Zadná stavba je podobná ako na Canyone Spectral (čo by napr. mne vyhovovalo viac). Váha je lepšia, výbava je koplet XT, cena o málinko vyššia (čo zase vyváži dodacia lehota, servis v meste, priama komunikácia s predajcom, žiadne komplikácie pri objednávaní náhr. dielov /napr. pätka na prehadzovačku :evil:/ atď.)

PS: Kurňa prečo som nevedel o Haibike skôr ako o Canyone :roll:

PS2: PaloTT má pravdu, nosičom zhyzdíš pekný bike.
24.04.2008 - 07:53:06
00
PS2: PaloTT má pravdu, nosičom zhyzdíš pekný bike.

Design nejazdy. Zhyzdi mu najme jazdne vlastnosti.
24.04.2008 - 09:00:58
00
Obávam sa že už všetko bolo zodpovedané .... a Canyona by som sa nebál. Niekedy sa vyskytnú problémy, ale zatial som sa nestretol s nikým komu by robili pri reklamácii problémy. Spravidla je to vina prepravnej služby.

Oproti Kirimu má tvoj model tlmič RP23 Big archer, čiže velká komora = lepší priebeh. žial to ale celkom neplatí. Pre tento rok dávajú skoro všetci výrobcovia bikov tlmič s tvrdším nastavením. (čiaročky na boku sú tri. Kiri má najmenšiu a Canyon 08 má dokonca najvyšiu v praxi to znamená menej citlivý tlmič na drobné nerovnosti ale zase nebude húpať aj nižších tlakoch. Je to viditeľné pri zväčšení obrázka na tlmiči zboku biela šipka.

Oba biky sú osadené Talasom RL takže nieje možné úplne vypnúť Low speed kompresiu čo je škoda lebo je to továrne nastavené cca polovica rozsahu RLC (5-15kg). Dobrá správa je, že ked ti to bude vadiť, tak sa dá citlivosť úpraviť, ešte lepšie ako továrny model RLC (Teraz idem k Milanovi upraviť svojho Talasa RLC) Po úprave bude rozsah nastavenia na 0-5kg (hovorím len o tlmiči nie o celku!!!! nezamieňať pojmy)

čo sa týka prepákovania tam stačí posun o mm a bike má uplne iné vlastnosti, takže podobnosť čiste náhodná.

najväčší rozdiel ktorí môže zavážiť pri výbere je radenie. Canyon používa Sram a Haibike Shimano. Treba si ujasniť ktoré ti vyhovuje viac a potom sa rozhodnúť.

čo sa týka rozmerov ... ja mám 180cm a M. Hlavne to záleží na vzdialenosti nôh! Pri trupe len upravujú dlžku predstavca. v tvojom prípade by som išiel radšej do 18,5" "M" lebo si len o 1cm vyššie (nohy) ako M a trup je menší ako mám ja.
Menší bike´= hravejší bike .... samozrejme z rozumom

Pumpu si kúp v SK ....

nosič na sedlovku ... určite nie. Vysoko ťažisko a z biku sa stane nemotorná koza!
24.04.2008 - 10:02:57
00
poopravím
kiri má compression tune na max (big airchamber) a je s toho trochu smutný ale zatiaľ si nesťažuje :?

P.S. v budúcnosti by som sa možno dal nahovoriť na Push platformu, ale je to o financiách momentálne mám do čoho vrážať skôr ako do úpravy tlmiča (napr. handry na bike)

ešte dôkaz (klik)
www.beer-inside.clix.sk
24.04.2008 - 10:33:25
00
keyboard_arrow_up