To marotto ja riesim podobne tiez ako Austin otazku mtb a cross mam teraz starsi author richmond cca 15rokov cross.A chcem kupit zas co sa tika cross ci mtb.Ten kellys phanatic 09. jaky je vlastne v porovnany s inymi crossmi jazdne vlastnosty rychlost,pohodlnost,sedenie sklon,hlavne u asfalt dlhsie trate vyznam zahnuteho ramu.A co sa tika jazdy po rovnej strkovej cesty.Mam 85kg neviem ci ma ist do V brake ci kotuce dik
03.09.2009 - 10:03:05
00
ja mam 85kg cca tiez mam cross a Vecka,ak vies brzdit tak to je v pohode + menej starosti, resp ziadne. Brat ma kotucky a stale mu tam daco skre :)
03.09.2009 - 11:59:33
00
mafo - na ROVNEJ a ešte k tomu ŠTRKOVEJ ceste máš taký valivý odpor, že v podstate brzdy ani nepotrebuješ a zastaneš "voľným vyklusaním". Problémom Včiek nie je ani tak nedostatočná účinnosť, ako nedostatočná kontrolovateľnosť, a aj tá sa uplatňuje hlavne v technicky náročnejších pasážach, kam už s crossom nevojdeš. Summa sumarum: na cross stačia Včka. A inak, máš neodolateľný pravopis a aj gramatiku.
zwARO - skôr by som povedal, že menej starostí je s hydrami - odpadá dopínanie laniek podľa ojazdenosti gumičiek, odpadá prestavovanie klátikov pri výmene wheelsetu, odpadá pomerne pravidelné čistenie pivotov od sračiek aby niektoré z ramienok nedrelo, odpadá nepravidelne pravidelná výmena bovdenov a laniek. Z napísaného samozrejme vyplýva, že toto všetko sa uplatní ak máš spotrebu viac ako 1 pár gumičiek ročne (1000-2000 km?), ak máš viac sád kolies (a nie rovnakých) a nejazdíš len za pekného počasia (aj keď pivoty sa zaserú časom aj tak). V podstate sa oplatí čistiť aj gumičky, pokiaľ miestna pôda je napr. pre obsah piesku dobrým brusivom. Hlavne, ak nemáš ráfky za 15 €.
03.09.2009 - 12:14:10
00
Omluvam sa za pravopis a aj gramatiku ale myslim ze ked sa jedna o bike a nie o gramaticke forum je to jedno.Co sa tika V brake a kotucov na crosse je lepsie teda radsej priplatit ked su love na kotuce.
03.09.2009 - 17:59:16
00
No neviem ci je lepsie priplatit, na cross ti uplne stacia Vecka, kotuce su extra luxus...

tulenik, no nemam dvoje kolesa ani rezave piesky takze udrzba nie je skoro ziadna :)
03.09.2009 - 19:15:57
00
mafo: zle si to pochopil, na cross sú ti hydry resp. kotúče úplne k hovnu - viď predposledná veta prvého odstavca mojej odpovede.
zwARO: no u mňa ak mením zimné/tréningové kolesá za "také tie ľahšie" tak výmena kolesa 30 s, prestavenie bŕzd 20 min :D
03.09.2009 - 19:32:28
00
Co sa tika V brake nebude to blbnut hlavne pri vahe nad 80kg,a pri jazde s viacerymi bikermy ked chces hned reagovat brzdit,nakolko ak ked prejdes po niakej kaluzy,voda,prach ci nebudu stracat ucinost a drat rafik.Vlastna skusenost na crosse neviem jaky je pomer sily na crossovom kolese pri brzdeny s veckami a kotucami.Rychlost,pomalost pri niakom zraze,kopceku na malom priestore brzdenie napr.prenos vahy na predok.Aj co sa tika trenia predna a zadna brzda.
03.09.2009 - 19:53:35
00
mafo, ja na mojom HTčku s Včkami jazdím pravdepodobne podstatne ťažšie veci ako ty budeš jazdiť na crosse (pozri si napr. trasu Súľovského MTB maratónu: http://www.cyklotour.sk/sk/bikemaraton/trasy/ - máš tam aj fotky, napr. http://www.cyklotour.sk/images/stories/cyklotour/foto_trasy_52/P1020968.JPG - v tom tobogáne sa práve prejavuje rozdiel V vs disc tým, že Včka idú do bloku a následne zadné koleso do šmyku, zatiaľ čo na hydrách viem tak nadávkovať účinok, že sa kolesá ešte pretáčajú) a hoci je pravda, že 85 kg nie je práve typická cyklistická hmotnosť (no, don Miguel mal len o niečo menej), tak zasa až tak veľa to nie je.
Voda/blato mi ešte nikdy Včka nezruinovali (a tiež tvrdím, že ak je naozaj fekál, nepomôže ti NIČ a zlyhávajú ako Včka, tak aj kotúče, a opätovne hovorím - nájdi si report z minuloročného Horala - asi odtiaľto: viewtopic.php?f=6&t=16977&st=0&sk=t&sd=a&hilit=horal+2008&start=450) - akurát sa predĺži brzdná dráha, lebo počas prvej otočky pomedzi gumičky sa z ráfu stiera voda/blato, a takisto rozdiel obyčajný/keramický ráf nestojí za rozdiel v cene.
Ty na crosse nemáš šancu tie brzdy dostať do takého zaťaženia aby si sa Včkami cítil akokoľvek znevýhodnený.
03.09.2009 - 20:13:02
00
pozeral som tie platnicky dostaly dobre nafrak.Ajtak si myslim na csosse do buducnosty a menej udrzby ked su peniaze tak kotuce.Akurat neviem jak sa delia ci lankove,kvapalinove jak je to u csossa.
04.09.2009 - 15:24:22
00
pozeral som tie platnicky dostaly dobre nafrak.Ajtak si myslim na csosse do buducnosty a menej udrzby ked su peniaze tak kotuce.Akurat neviem jak sa delia ci lankove,kvapalinove jak je to u csossa.
04.09.2009 - 15:24:27
00
mafo, s tvojou logikou by sa už montovali hydry aj na cesťáky...
once more: pri nárokoch aké má cross sú nielen hydry, ale akékoľvek disc brakes
ÚPLNE ZBYTOČNÉ!!!
04.09.2009 - 15:48:51
00
presne tak. + si zober cenovy rozdiel ktory zaplatis zbyocne, ale tak mozeme dat disc aj na liberty :)
04.09.2009 - 16:17:53
00
mate pravdu v tomto mozno som sa nechal uniest v tomto ze vsetci okolo mna maju kotuce ale na mtb.
05.09.2009 - 08:55:44
00
aj ja som bol "sprosty" a xcel som kotuce lebo som myslel ze budem jazdit aj v zime ale to by s cross kolesami moc neslo na snehu. Lebo na snehu by mi moc vecnka nebrzdili, potom som sa uvedomil ze je zbytocne platit za kotuce kedze by som musel kupvoat aj plaste a menit to na zimu + mam bezky :) A sneh v PN aj tak nebude :-D nechal som sa uniest minulostou ked tu este bol sneh:-D
05.09.2009 - 09:21:27
00
Potom jedine ist do mtb miesto cross nieco sa tu pisalo aj o mtb s vecima kolesami jak je to vlastne mozem kupit mtb krory bude mat vecie kola ale mensie od crsoss.Ma to vyznam alebo ist do mtb ktory ma blisie ku cross a cestaku.Teda nie ciste do terenu mtb ale kompromis medzi mtb a cross prave tie spominane vecie kolesa.

http://www.mountainbike.cz/clanek.shtml?x=5102
05.09.2009 - 09:40:56
00
keyboard_arrow_up