mafo - na ROVNEJ a ešte k tomu ŠTRKOVEJ ceste máš taký valivý odpor, že v podstate
brzdy ani nepotrebuješ a zastaneš "voľným vyklusaním". Problémom Včiek nie je ani tak nedostatočná účinnosť, ako nedostatočná kontrolovateľnosť, a aj tá sa uplatňuje hlavne v technicky náročnejších pasážach, kam už s crossom nevojdeš. Summa sumarum: na cross stačia Včka. A inak, máš neodolateľný pravopis a aj gramatiku.
zwARO - skôr by som povedal, že menej starostí je s hydrami - odpadá dopínanie laniek podľa ojazdenosti gumičiek, odpadá prestavovanie klátikov pri výmene wheelsetu, odpadá pomerne pravidelné čistenie pivotov od sračiek aby niektoré z ramienok nedrelo, odpadá nepravidelne pravidelná výmena bovdenov a laniek. Z napísaného samozrejme vyplýva, že toto všetko sa uplatní ak máš spotrebu viac ako 1 pár gumičiek ročne (1000-2000 km?), ak máš viac sád
kolies (a nie rovnakých) a nejazdíš len za pekného počasia (aj keď pivoty sa zaserú časom aj tak). V podstate sa oplatí čistiť aj gumičky, pokiaľ miestna pôda je napr. pre obsah piesku dobrým brusivom. Hlavne, ak nemáš ráfky za 15 €.