a opat sa rozprudi vecny boj medzi vysoko a nizkozvihovymi zastancami...
neviem, ci sa mi chce radit, ale skusim sa prekonat... pani, ja nevravim, ze 140 alebo aj 200 je zle... ale vzime sa do situacie: chalan jazdi doterat HT s prednym zdvihom 80, tuzi po FS a ja mu radim
1/
zachovat urcitu kontinuitu, ak sa mu bude po HTcku zdvih 100-120 pacit, o par rokov si aj tak kupi novy
ram este s vacsim zdvihom...
2/
urcite ten
bajk hned neohadze XTRkom a vaha sa znasobi, jeho radost "vykrutit si na hreben" pominie a ako mnohi (ktori sa k tomu uz tu na fore nepriznaju) sa zo 140 zdvihov vratia spat k HT, lebo prisli na to, ze hlavne je to o technike jazdenia.
3/
treba zvazit aj teren, v ktorom sa jazdi, mnohokrat som pisal, ze napr. Slanske nie su Karpaty.
4/
treba zvazit aj zjazdarske schopnosti, nie kazdeho 140 zdvih uspokoji, lebo zisti, ze aj tak zide iba to iste, co pred tym a vobec nie rychlejsie...
5/
a za piate, vsetci, co mu radite vacsie zdvihy jazdite podstatne "funkcnejsie" bajky, takze aj to berte v uvahu, jazdite ich dlhe roky a mate lepsiu techniku slapania do kopca, cim sa eliminuje nevyhoda mnohych odpruzeni atd. atd.
Mnohi si nevedia ani poriadne nastavit tlmic, tlak alebo SAG, nevedia nastavit geometriu posedu a tlak v gumach - vsetci sa ucime, ale ucme sa priebezne, nepreskakujme vyvoj...
