Zdravím, prečo je na učenie lepšie HT a nie fullo alebo skôr, čo sa učí lepšie na HT a čo musíte vedieť a naučiť sa na fulle ?
19.09.2013 - 21:51:02
00
ja neviem, asi je to jedno. neber to tak vazne
19.09.2013 - 23:40:48
01
ako si prisiel na tuto mudrost?
20.09.2013 - 07:18:08
01
Prečo múdrosť, čím technickejšie a strmšie jazdenie, tým viac to platí. Teda aspoň predpokladám, že pýtajúci sa je zase jeden z tých light DH jazdcov.

Kamikaze> Na HT sa naučíš lepšie techniku (voliť správnu stopu, prenášať váhu, tlmiť dopady telom, prechádzať skaly a korene). A prečo, lebo full ti odpustí dosť chýb. V pohode ideš tam, kde by ti HT nakopalo riť a ty by si bozkával matičku Zem :D. Tam kde ťa HT niekde medzi skalami pri zlej voľbe stopy rozhádže, tak full to často dokáže pobrať. Na fulle sa to dá naučiť tak isto, ale nie si do toho tak tlačený. A sú zase veci, čo sú na HT ľahšie (bunny hop, väčšie skoky, kde ti odraz nezožerie tlmič), ale je ich len pár.
20.09.2013 - 07:44:33
08
Na HT mas lepsiu/rychlejsiu a neutlmenu odozvu na to co sa s bikom robi, ako reaguje na teren. Preto sa rychlejsie naucis tlmit telom, pracovat s taziskom a vyberat vhodnu stopu. Rovnako ked zacinas na ht, tak zjazdy jazdis o nieco pomalsie a snad i kontrolovanejsie ako na fulle. Postupne v zjazdoch pridavas a tak mas i odozvu co sa pri akej rychlosti deje. Kdezto na fulle zacnes zjazdy o nieco rychlejsie, pruzenie ti vela prekazok popapa a odpusti i vacsie chyby ako htcko a tym padom nemas az taku potrebu tlmit telom ani vyberat tu najvhodnejsiu stopu. A kludne sa ti moze stat ze ked pocitas len s pruzenim, napriklad pri zjazde po schodoch, tak ta to zrazu pri vychadzani na rovnu prekazku hodi dopredu len preto ze si siel na doraz (bike sa uz sprava ako ht) a s taziskom si az tak nepracoval (kedze v nizsich rychlostiach ti to popapalo pruzenie a stacilo byt len trochu za sedlom).

... bol som predbehnuty, ale ked to uz mam napisane
20.09.2013 - 07:48:21
01
treba vypustit aj odpruzenu vidlu, az vtedy ten teren ozaj citis...
a co sa tyka to ucenia, je sice pekne, ze sa clovek co to zdokonali na HT, ale v pripade jazdy na fulle je to v konecnom dosledku nanic, kedze vhodna stopa pre ht vs full nie je zdaleka vzdy ta ista, tak v zjazde, ako aj vyjazde
jednoducho na kazdom biku sa jazdi trochu inak (ani HT nie su vsetky take iste, ine bude jazdenie na XC biku a ine na nejakom LF Cocaine)
20.09.2013 - 09:08:36
04
Tak Light DH nejazdím, pri mojom štýle jazdy je to skôr Kamikaze DH. Tak, stopu voliť neviem, no pružiť telom a pracovať s ťažiskom viem. Ale aj tak asi pôjdem do HT, je to lacnejšie a v bazare sa da dostať za nejakých 700€ dobré HT, čo sa o Full nedá povedať. Mňa hlavne zaujímalo či to niekto vie aj vysvetliť a neopakujú všetci to isté lebo to od dakoho počuli.
20.09.2013 - 20:10:10
00
Moje skúsenosti sú také že na fulle som sa naučil jazdiť ťažšie terény a prekážky čo som následne využil po presadnutí na HT. Opačne to nefugovalo :-) Samozrejme určite je to dosť individuálne, no nemyslím si že by sme tu jazdili na hranici fyzikálnych možností, preto sa mi nezdá že po presadnutí z fulla na HT by som mal byť potrestaný za horšiu stopu či menšiu prácu s ťažiskom. Akurát som viac vyklepaný, neoddýchnem si v miestach kde na fulle môžem sedieť na sedle (a dať oddýchnuť nohám), a samozrejme niektoré pasáže idem pomalšie.
Napriek tomu si myslím že keby som jazdil iba na HT, tak by som sa do niektorých pasáží ani nespustil. A andrej25 má veľkú pravdu v tom že ideálna stopa na HT je niekedy úplne iná ako na fulle (ako aj s tou pevnou vidlou, to je ďalší level precítenia terénu).
21.09.2013 - 20:54:27
01
keyboard_arrow_up