tá stupavosť ale ide ruka v ruke aj s váhou biku a samozrejme aj vahy jazdca.Me osobne sa pri mojich 90 kg určite lepšie ide do kopca s 9,4 kg HT ako s 13,4 kg fullom.

kompromis je môj 12kg full 8)
31.07.2008 - 15:41:49
00
nie kompromis je moje 9,4 kg HT :P
31.07.2008 - 15:59:14
00
Takže by som sa tiež pridal do diskusie.Rovnaký kopec,tri biky do akcie:HT Dema Deor s RST reálny zdvih 5cm :roll:Giant Trance 105/100,GT Force 150/160 zdvihu z/p.Takže v realite asi tak,že Dema ide stúpa v celku fajn 15 metrov od vrchu najväčší sklon začína tancovať,dá sa to ustáť,Trance tiež šlape,ale osudné miesto,stavia sa na zadné pri najlepšej vôli zosadám,pokiaľ by som sa nechcel prekotiť ako zajac a gúľať sa nejakých 150 metrov dolu kopcom,GT Force s 55 Marzocchi zošrôbovanou na 130mm prichádzam ku krytickému bodu a idem ďalej až hore.Macocha ide na druhý krát na 160 idem,čuduj sa svete na podiv až hore aj keď v kritickom bode je už dosť neľudná,ale dá sa ustáť.Takže reálne zistenia:nieje to len o zdvihu,hodne má čo do toho povedať geometria rámu,čakal som ,že bude podstatne väčší rozdiel vo zdvihu čo sa mi nepotvrdilo,tu by som ešte spomenul,že tých 160 jazdím skoro stále,čiže možnosť zmeny zdvihu viac menej ani nevyužívam,Takže keď by som to zhrnul Full je určite prínosom aj hore kopcom,dole myslím,že nemá cenu nejak zvýrazňovať a to po terajších skúsenostiach na HT,ktoré som si nedobrovoľne obnovil na dva týždne,vďaka bohu zajtra by to už nemala byť pravda, môžem povedať,že Fullu patrí zajtrajšok :mrgreen:
31.07.2008 - 16:39:17
00
Takže reálne zistenia:nieje to len o zdvihu,hodne má čo do toho povedať geometria rámu

Uz som si myslel, ze to nikto nenapise.
31.07.2008 - 20:51:10
00
a do istej miery aj motorické návyky - presuny ťažiska (čo chce na každej geometrii nejaké tie km na vyjazdenie, ja jazdím MTB len necelých 2000 km a stále pozorujem zlepšenia) a to je tiež o.i. ovplyvnené geometriou
keď presadnete zo svojho navyknutého biku na nový, nie je hneď výsledok optimálny
ale z mojich skromných skúseností, po presadnutí na fulla som okamžite o 2 rády lepšie zjazdoval a do kopca to bolo tiež lepšie... pod vplyvom tej jazdy už nezamykám v prudkých výjazdoch v teréne vidlu a je to lepšie (hlavne odkedy som sa vyhral s Motion Control)
inak tie Konské hlavy sú celkom dobrý test :) bol som si ich skúsiť a v kritických pasážach bolo takmer salto vzad, odomknutie vidly pomohlo, full k dispozícii nebol
31.07.2008 - 21:06:32
00
Takže reálne zistenia:nieje to len o zdvihu,hodne má čo do toho povedať geometria rámu

Uz som si myslel, ze to nikto nenapise.

ale napisal, hned na prvej strane :)
Všetko ostatné je len o ráme a cene.
31.07.2008 - 21:41:00
00
Takže by som sa tiež pridal do diskusie.Rovnaký kopec,tri biky do akcie:HT Dema Deor s RST reálny zdvih 5cm :roll:Giant Trance 105/100,GT Force 150/160 zdvihu z/p.Takže v realite asi tak,že Dema ide stúpa v celku fajn 15 metrov od vrchu najväčší sklon začína tancovať,dá sa to ustáť,Trance tiež šlape,ale osudné miesto,stavia sa na zadné pri najlepšej vôli zosadám,pokiaľ by som sa nechcel prekotiť ako zajac a gúľať sa nejakých 150 metrov dolu kopcom,GT Force s 55 Marzocchi zošrôbovanou na 130mm prichádzam ku krytickému bodu a idem ďalej až hore.Macocha ide na druhý krát na 160 idem,čuduj sa svete na podiv až hore aj keď v kritickom bode je už dosť neľudná,ale dá sa ustáť.Takže reálne zistenia:nieje to len o zdvihu,hodne má čo do toho povedať geometria rámu,čakal som ,že bude podstatne väčší rozdiel vo zdvihu čo sa mi nepotvrdilo,tu by som ešte spomenul,že tých 160 jazdím skoro stále,čiže možnosť zmeny zdvihu viac menej ani nevyužívam,Takže keď by som to zhrnul Full je určite prínosom aj hore kopcom,dole myslím,že nemá cenu nejak zvýrazňovať a to po terajších skúsenostiach na HT,ktoré som si nedobrovoľne obnovil na dva týždne,vďaka bohu zajtra by to už nemala byť pravda, môžem povedať,že Fullu patrí zajtrajšok :mrgreen:


Velmi dobry prispevok, dakujem. Zaujimave by bolo urobit presne tento isty test aj dole velmi velmi velmi prudkym kopcom kde hrozi kabela cez riaditka.
31.07.2008 - 22:26:23
00
Prepac stax, nechcelo sa mi to cele citat.
01.08.2008 - 08:45:53
00
kompromis je môj 12kg full 8)

nechcem ta strasit, ale ten tvoj bajk na obrazku je 100% tucnejsi... :roll:

2all: podla mna, ak chcem porovnavat stupavost FS a HT, tak si vezmem dva bajky s ROVNAKOU prednou vidlou a vtedy pocitim rozdiel, bez ohladu na % stupania kopca... :idea:

ak chcem porovnat stupavost vidly napr. s 80 a 160 zdvihom, porovnam ich s rovnakym bajkom, aby som pocitil rozdiel... :idea:

...ale mnohi tu miesate hrusky s jablkami, jeden vazi 60 kg aj s botami, druhy prave presiahol 100kg, nikto nespomina rozne hustenie pneumatiky (poniektori vedia, ze je to DOST dolezite), uplne ina bude stupavost pri roznych plastoch... atd atd...

takze stale nechapem pointu tejto temy... :(
01.08.2008 - 10:32:42
00
dudo pointa je ze ropa chce vediet preco investuje do fulla ;-] aspon podla mna a vsetko okolo je len omacka
01.08.2008 - 10:45:50
00
Ano, s Dudom je nutne suhlasit. Vplyv tlaku, stavu a vysky dezenu, ako aj jeho profilu ma na stupavost a prejazdnost vacsi vplyv, ako sa tomu vo vseobecnosti prisudzuje vyznam.
01.08.2008 - 10:58:37
00
Áno, ale aj tak najväčší podiel na stúpavosti má v konečnom dôsledku kondícia jedinca a najmä jeho technika šliapania do pedálov :roll:
01.08.2008 - 11:12:31
00
Áno, ale aj tak najväčší podiel na stúpavosti má v konečnom dôsledku kondícia jedinca a najmä jeho technika šliapania do pedálov :roll:

Kiri, no tak :evil: ak porovnavam stupavost dvoch roznych bajkov HT a FS... JA a moje druhe JA, na TOM ISTOM KOPCI a S MOJOU NEZMENENOU TECHNIKOU... tak rozdiel medzi bajkami je nulovy??? :cry:
01.08.2008 - 11:32:44
00
Jaj tu sa to ešte stále porovnáva :?: Ja som myslel že táto otázka je už jasná :twisted: full 4ever :P
Mal som skôr na mysli to že pokiaľ niekto nemá kondíciu a dobrú techniku šliapania tak mu ani najlepšia geometria a najlepšie komponenty v stúpaní nepomôžu. :D
01.08.2008 - 11:48:01
00
pomoct mu pomozu ale neodslapu to za neho cize ak na to nema tak pomoc nepomoc vytlaci si :)
01.08.2008 - 11:52:23
00
keyboard_arrow_up