gejza aty si kerý? 1kg za pár tisicoviek srandista :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a s pohybovým sme ako na tom?

"tý kerý" ma poznajú vedia, čo som zač,
súčasne platí staré heslo: fyziku (a jej zákony) neoklameš - môžeš dristať o pocitoch koľko len chceš, stále sú to len pocity
a mimochodom, pasovanie svojho ega za majstra sveta je mi proti srsti
09.10.2008 - 21:02:45
00
súčasne platí staré heslo: fyziku (a jej zákony) neoklameš - môžeš dristať o pocitoch koľko len chceš, stále sú to len pocity

lepsie ako to co si napisal o gravitacnom zakone...
aj tak drzim palce zhodit kilo z biku za par k

*edit
jeeeezis ze "s biku" :roll:


Naposledy upravil stax dňa 09.10.2008 - 21:10:37, celkovo upravené 1 krát.

09.10.2008 - 21:05:18
00
však sa nepasuj za majstra sveta ja ti to nekážem a apropo drizdať možeš akurát tak ty


Naposledy upravil rasto dňa 09.10.2008 - 21:12:58, celkovo upravené 1 krát.

09.10.2008 - 21:07:01
00
však sa nepasuj za majstra sveta ja to to nekážem a apropo drizdať možeš akurát tak ty

no comment
09.10.2008 - 21:10:16
00
to áno
09.10.2008 - 21:11:30
00
Hehe no já enem tolko,že podla mojich skromných skúsenoscí sa to húpe na každém akurát sa z teho nedoblveš jak na móri... :lol:
09.10.2008 - 21:15:30
00
lepsie ako to co si napisal o gravitacnom zakone...
aj tak drzim palce zhodit kilo z biku za par k
:roll:

staci vymenit pruzinovu vidlu za pevnu karbonovu - a mas to kilo dole, che, che :D :D :D
09.10.2008 - 21:24:37
00
gejza pozor ale to by už nebol full a tu riešia stupavoť fula v HT by si mal pravdu že ušetríš výmenou za pevnu vidlu kilo za pevnu za pár tisic


Naposledy upravil rasto dňa 09.10.2008 - 21:44:52, celkovo upravené 1 krát.

09.10.2008 - 21:26:55
00
no dobre,
ohladne stupavosti v ramci fulov je to vsetko v prvom rade o geometrii,
tam, kde ja s G. NRS so 100mm vidlou si pcham spicku sedla do zadku, tam podobne tazky kamos s podobnou vykonnostou na G. X0 so 130mm vidlou v pohode vyjde to iste bez "sexuálnych radovánok"

potom o citlivosti zadnej stavby a o jej schopnosti neprepruzovat v tahu a o .....

nechce niekto napisat diplomovu pracu na tuto temu ?
09.10.2008 - 21:39:08
00
a nieco co tu este neodznelo? :)
09.10.2008 - 21:57:39
00
a na čo? ked som skúšal prejsť ten istý výšlap s odomknutým a zamknutým tlmičom (aby som nemusel doplnovať neskôr tak RP23 pri 120mm) cez korene a kamene, tak som zistil nasledovné.
s odomknutým sa mierne viacej pohupuje, ale ked vieš šlapať kruh tak to nieje také tragické. Kontakt s povrchom bol podstatne lepší ako pri zamknutom tlmiči (inak toto platí aj pri zamykaní vidly do relatívne prudkého výšlapu v sede ... menej odskakuje) kde len prepláve zadná stavba cez prekážku a nemá snahu odskakovať a prešmykovať.,


Tohle je zajímavé téma, tak postupně pár reakací jak pročítám celé vlákno.

Tady zcela souhlas, jen doplním, jak to může být ještě lepší s upraveným tlumičem v TF tuned. Odemčený funguje jak píšeš. Při přepnutí na Push platformu (tak jak ji mám dle mojich požadavků nastavenou) se jen malinko omezí a tedy pořád zadní stavba dobře funguje a drží kontakt zadního kola s povrchem (pro představu, jak už jsem tu psal jinde, tak skoro stejně jako s otevřeným tlumičem s compression tune na maximu). A k tomu navíc drží ta platforma tlumič na o něco menším sagu, což je do výjezdu ideální.
10.10.2008 - 08:31:16
00
Momentálne FOX Talas RLC 100-120-140 ... zdvih meníš po otočení páčky na lavej nohe o 45° čiže celý rozsah je pri 90°. V praxi to znamená, že na zníženie zdvihu otočíš páčkov, mierne prenesieš váhu dopredu (ja som lahká váha takže preto) a vidla sa zanorí na požadovanú výšku. Na zvýšenie treba otočiť a nadlahčiť koleso. To je možné len v prípade ked vieš dať bike za jazdy na zadné, alebo pokial stojíš a nadvihneš koleso tak sa vysunie.

další vysokopoužitelný systém je TAD od Sunta. Jazdil som jeho XC Pro TAD 20-122. Tam to funguje nasledovne. Po zatlačení páčky na riditkách sa uvolní ventil medzi komorami, nastavíš požadovaný zdvih a pustíš. Nemá to žiadne medzipolohy a treba trochu cviku aby to bolo možné robiť oboma smermi za jazdy, ale dá sa to bez problémov.
upravený epicon je úžasná vidla a vo verzí TAD má aj AL nohy, takže sa farba neoškrabuje. Princípom je totožný ako XC Pro TAd (rovnaká vzduchová patrona) ale tlmiaca časť je čistý Epicon. Jediná nevýhoda tohoto modelu je, že narástol počet tesnení a krúžkov (prepúšťanie ...) takže žial nedosahuje až také špičkové parametre ako jeho bratríčkovia bez TAD. Je o malilinko menej citlivý ako klasický Epicon, ale aj tak patrí k cenovým skvostom.

Infinity Travel v podstate funguje na podobnom princípe ako TAD, ale k tomu nech sa vyjadria iný, nemal som ho rozhodený ....

Potom je tu ETA .... otočíš a znížiš ... systém zaujimavý, ale chod týchto vidiel ma neoslovil (tie ktoré som mal v rukách ....)

ostatné systémy sú na spôsob 1x nastav a nechaj ma tak, alebo ked už inak nedáš tak sa vytešuj.

Edit: FOX nemení pri zmene odtrh a progresivitu. Samozrejme sa krivka zvyšuje pri zníženom zdvihu (musí lebo sa koniec približuje rýchlejšie), ale tvar priebehu je skoro totožný....
TAD mení aj odtrh aj progresivitu pri každom nastavení. Hlavne pri krajných polohách. Pri plnom vysunutí je negatívka skoro prázdna a odtrh je vysoký. Stačí zanoriť vidlu o 5mm a odtrh sa zníži na polovicu.
IT predpokladám že niečo podobné ako TAD aj ked .... chcelo by to premerať.


Opět souhlas, jen pár doplnění.

U Talasu hodně moc závisí na jakém tlaku v hlavní komoře je ježděný. Pokud cca na 60psi a více, tak v tu chvíli bez problémů dokážu zdvih za jízdy zvýšit zpět na 140mm aniž bych odlepil přední kolo od země (tedy pouze nadlehčení kola stačí, žádné ježdění po zadním není nutné). Pokud se jezdí ale hodně nízké tlaky (jezdil jsem na 07 kolem 45psi), tak tam se tomu zpět na vyšší zdvih už tak dobře nechtělo a bylo třeba opravdu přední kolo zvedat.

Jak mám oba Talase upravené a sníženou progresivitu snížením tlaku ve třetí komoře, tak od té doby ty nízké tlaky už nejezdím a foukám ten 07 RL na 65-70psi a ten 08 RLC na 60-65psi. A tedy úprava charakteristiky tak nepřímo pomohla i té změně zdvihu.

A jedna poznámka k upravenému Epiconu TAD. Za ty prachy super vidlice, ale ten systém snižování zdvihu je o malinko horší než u Talasu, díky té nutnosti synchronizovat držení páčky a odlehčení/zatížení vidlice. To jde přeci jen hůře než u Talasu.
10.10.2008 - 08:35:39
00
to TF tuned ma strašne láka, lebo si viem predstaviť ako sa to správa (plažetky ja môžem), ale odradzuje ma ta cena. Možno to skúsim budúci rok. Zatial ma to až tak netlačí, lebo mám compresion na 1 takže to behá v celku pekne, aj ked mi je naprosto jasné za akých okolností by to mohlo behať ešte lepšie ... :cry:

PS: dvaja cvoci sa stretli :wink:
10.10.2008 - 08:38:54
00
Ano, TAD aj IT idu z riadidiel rovnako, nechcelo sa mi to rozpisovat. Nastavovanie z korunky uz nie je to prave orechove, takze preto som pisal, ze IT (a TAD) su jedine pouzitelne. Ale samozrejme Talas ma vyhodu oproti U-Turnu v tom, ze netreba tocit ako blbecek, ale len pootocit. U-turn je nepouzitelny pocas jazdy uplne, Talas sa da prezit.


Už u tu Roman reagoval. Zkoušel jsem všechny snižování zdvihu. Tedy IT, TAD i Talas. A Talas je jednoznačně nejlepší i přesto, že nemá ovládání z řídítek. Ty dvě věci a to že jsou pevně dané polohy (a tedy dobře se trefuje mezipoloha na 120mm) a to, že páčkou nejprve pohneš a až teprve kdykoliv potom můžeš vidlici zatížit pro snížení (to ani nemusíš, to je dost ve chvíli kdy otáčím páčkou) nebo odlehčit pro zvýšení (což jak jsem popisoval v předchozím příspěvku jde při 60psi a více zcela samo, např. když se to udělá těsně před koncem výjezdu, což jsem zapomněl uvést, tak ani není třeba dělat nic, protože vidlice je odlehčená samotným výjezdem).
10.10.2008 - 08:43:43
00
.... např. když se to udělá těsně před koncem výjezdu, což jsem zapomněl uvést, tak ani není třeba dělat nic, protože vidlice je odlehčená samotným výjezdem).

len opravím ... nie výjazdom ako takým, ale pri hrane stúpania do kopca na konci výšlapu :lol:
to neznamená že dojdem domou a vidla bude odlahčená :lol:
10.10.2008 - 08:47:13
00
keyboard_arrow_up