Momentálne FOX Talas RLC 100-120-140 ... zdvih meníš po otočení páčky na lavej nohe o 45° čiže celý rozsah je pri 90°. V praxi to znamená, že na zníženie zdvihu otočíš páčkov, mierne prenesieš váhu dopredu (ja som lahká váha takže preto) a
vidla sa zanorí na požadovanú výšku. Na zvýšenie treba otočiť a nadlahčiť koleso. To je možné len v prípade ked vieš dať
bike za jazdy na zadné, alebo pokial stojíš a nadvihneš
koleso tak sa vysunie.
další vysokopoužitelný systém je TAD od Sunta. Jazdil som jeho XC Pro TAD 20-122. Tam to funguje nasledovne. Po zatlačení páčky na riditkách sa uvolní ventil medzi komorami, nastavíš požadovaný zdvih a pustíš. Nemá to žiadne medzipolohy a treba trochu cviku aby to bolo možné robiť oboma smermi za jazdy, ale dá sa to bez problémov.
upravený epicon je úžasná vidla a vo verzí TAD má aj AL nohy, takže sa farba neoškrabuje. Princípom je totožný ako XC Pro TAd (rovnaká vzduchová patrona) ale tlmiaca časť je čistý Epicon. Jediná nevýhoda tohoto modelu je, že narástol počet tesnení a krúžkov (prepúšťanie ...) takže žial nedosahuje až také špičkové parametre ako jeho bratríčkovia bez TAD. Je o malilinko menej citlivý ako klasický Epicon, ale aj tak patrí k cenovým skvostom.
Infinity Travel v podstate funguje na podobnom princípe ako TAD, ale k tomu nech sa vyjadria iný, nemal som ho rozhodený ....
Potom je tu ETA .... otočíš a znížiš ... systém zaujimavý, ale chod týchto vidiel ma neoslovil (tie ktoré som mal v rukách ....)
ostatné systémy sú na spôsob 1x nastav a nechaj ma tak, alebo ked už inak nedáš tak sa vytešuj.
Edit: FOX nemení pri zmene odtrh a progresivitu. Samozrejme sa krivka zvyšuje pri zníženom zdvihu (musí lebo sa koniec približuje rýchlejšie), ale tvar priebehu je skoro totožný....
TAD mení aj odtrh aj progresivitu pri každom nastavení. Hlavne pri krajných polohách. Pri plnom vysunutí je negatívka skoro prázdna a odtrh je vysoký. Stačí zanoriť vidlu o 5mm a odtrh sa zníži na polovicu.
IT predpokladám že niečo podobné ako TAD aj ked .... chcelo by to premerať.
Opět souhlas, jen pár doplnění.
U Talasu hodně moc závisí na jakém tlaku v hlavní komoře je ježděný. Pokud cca na 60psi a více, tak v tu chvíli bez problémů dokážu zdvih za jízdy zvýšit zpět na 140mm aniž bych odlepil přední kolo od země (tedy pouze nadlehčení kola stačí, žádné ježdění po zadním není nutné). Pokud se jezdí ale hodně nízké tlaky (jezdil jsem na 07 kolem 45psi), tak tam se tomu zpět na vyšší zdvih už tak dobře nechtělo a bylo třeba opravdu přední kolo zvedat.
Jak mám oba Talase upravené a sníženou progresivitu snížením tlaku ve třetí komoře, tak od té doby ty nízké tlaky už nejezdím a foukám ten 07 RL na 65-70psi a ten 08 RLC na 60-65psi. A tedy úprava charakteristiky tak nepřímo pomohla i té změně zdvihu.
A jedna poznámka k upravenému Epiconu TAD. Za ty prachy super vidlice, ale ten systém snižování zdvihu je o malinko horší než u Talasu, díky té nutnosti synchronizovat držení páčky a odlehčení/zatížení vidlice. To jde přeci jen hůře než u Talasu.