staršie ročníky sa mi viacej lúbili :)
29.09.2013 - 20:03:04
01
Môj sen :l:


tu vyzera este lepsie

Prílohy:

1175066_565434910170632_1056234470_n.jpg
1175066_565434910170632_1056234470_n.jpg 102.2 KiB thumb_up0thumb_down

30.09.2013 - 12:42:22
04
Ale ten je skladaný ten v obchode nekúpiš, červenú mám strašne rád ale červené rámy od BH sa mi moc nepáčia

tu vyzera este lepsie
30.09.2013 - 13:22:04
00
Veľmi pekný. ... ale keď si spomeniem, ako zvyknem mať okolie "prešmyku" zahádzané blatom?

Prílohy:

p4pb9763042.jpg
p4pb9763042.jpg 275.71 KiB thumb_up0thumb_down

30.09.2013 - 13:44:20
01
Moj vysnivany bike mi stoji na dvore, Ghost SE2930. Nie som velmi narocny a toto je pre mna ozaj delo.

www.ghost-bikes.com/za/bikes-2012/bike-details/se-2930/
30.09.2013 - 13:48:08
01
Veľmi pekný. ... ale keď si spomeniem, ako zvyknem mať okolie "prešmyku" zahádzané blatom?

ta kazima bude po 500km zodrata :D a pekne to tam bude cele skrípať
30.09.2013 - 14:25:14
00
hmm to je fakt.. to moc dobre nedoriešili.. :shake:
30.09.2013 - 15:32:40
00
s blatnickom na tlmic by to malo byt v pohode
30.09.2013 - 15:45:51
00
blatnicek ti sice pomože ale nieje to vyhra...bordel tam budes mat menej ale stale
30.09.2013 - 15:47:48
00
tiez nechapem tu modu davat tlmic skrz sedlovu trubku :-/
30.09.2013 - 20:58:14
00
preco nie, len treba naozaj doriesit ochranu, nejaky gumovy navlek ako ma lefty by podla mna stacil
01.10.2013 - 09:57:06
00
a preco ano? nie som expert na pruzenie a opravte ma ak sa mylim, ale ak dobre vidim tak v tomto pripade to je len obycajny prepakovany jednocap s linearnym chodom tlmica
tak v com je vyhoda takehoto riesenia? oproti klasickemu umiestneniu v ramovom trojuholniku je to akurat tak narocnejsie na vyrobu a urdzbu
01.10.2013 - 11:03:25
00
Znizenie taziska (a mierne posunutie dozadu), vyrazne znizenie namahania ramoveho trojuholnika (tlmic sa stlaca z oboch stran), s blatnikom nie je tlmic zozadu ofrkany. Z mojich slabych skusenosti s fullmi mozem povedat ze to co mam ja sa ako uplny jednocap nesprava. Vyraznejsie pohupovat sa to zacalo az ked som znizil kompresiu tlmica na najnizsiu hodnotu a zadna stavba pracuje i so zablokovanym kolesom (aj ked tam akoby mierne vyssiu kompresiu citit), propedal som pouzil asi len na pumptracku.
Nevyhoda je nutnost vybrat tlmic ak chcem odsrobovat komoru, ak nastavujem sag tak sa musim viacej zohnut aby som videl pokial sa tlmic "zaboril", a tym ze je to nizsie moze byt tlmic viac ofrkany z boku (aj ked u mna to asi az take vyrazne nebude kedze ram to dostatocne kryje i z boku). Podla grafov to ma dost tahat za retaz, no osobne to nepocitujem.

Porovnavam ale len voci bajkom co som mal moznost skusat len par minut bud od znamych, nejake testovacky alebo uplne neznamy cesky bajker s IQ6-tkou ktoreho som u nas v lese stopol :D. Najdlhsie som mal enduro na testovacke na poldna. Najcerstvejsie som dlhsie iny bajk jazdil tiez asi tak poldna trek session (cize zjazdak) co je myslim tiez prepakovany jednocap so splitpivotom (osa kolesa a cap v jednej osi) no a teda s ohladom na to ze porovnavam vzduch 150 a pruzinu 200 to bolo citlive asi rovnako, zdvih to vyuzivalo asi rovnako, pohupovalo sa to o dost viac a pri brzdeni sa to hybalo o dost horsie (to ma prekvapilo asi najviac).
01.10.2013 - 12:39:53
00
ale tu neslo o jazdne vlastnosti jednocapu .. len o vyhody takehoto umiestnenia tlmica ...
posunutie taziska sa tak moze brat, ale aj ci sa to len kvoli tomu oplati?
01.10.2013 - 13:05:19
00
To som len reagoval na ten "obycajny jednocap". Ono ako plus sa berie i to mensie namahanie kde sa sila neprenasa priamo na niektoru z ramovych trubiek. Nizsie tazisko je fajn vec, tazko povedat ako by sa zmena taziska prejavila len ak by napriklad canyon nerve am zmenil umiestnenie tlmica tak aby prechadzal sedlovou trubkou. Pravdepodobne moc nie. Lenze s takto ulozenym tlmicom vies urobit ram tak ze v konecnom dosledku to tazisko bude nizsie, napriklad moja meta ma vyrazny sloping, nizsi stred a tlmic co najblizsie stredu. Nizsie tazisko proste citit v stabilite bajku a to ako v nizsich tak i vyssich rychlostiach ale hlavne pri prechadzani zakrut. Aj ked bike len tak naklanas z boku na bok tak to ide lahsie/rychlejsie kedze je tazisko blizsie k osi naklanania (dotyk kolies s povrchom), rovnako v klopkach je to stabilnejsie a jednoduchsie to do klopky zatlacis i z klopky vytlacis. Co som si este vsimol je ze nemusim byt za kazdu cenu za sedlom a ze sa mozem viac posunut dopredu a mat nad bikom vacsiu kontrolu. Aby som to zhrnul tak mam urcite nad bikom vacsiu kontrolu ako by bolo tazisko vyssie, takze svoje opodstatnenie to urcite ma. Samozrejme sa znizenie taziska sa da dosiahnut i inymi sposobmi a inym umiestnenim tlmicu, napriklad taky reign (aspon tie starsie, neviem ako na tom su nove) to mali riesene umiestnenim tlmicu v spodnej ramovej trubke.
01.10.2013 - 13:30:06
00
keyboard_arrow_up