Do p*ce konecne konstruktivna debata s Itom mna j*bne. Tvoj nazor na loziska a klzne puzdra zdielam tiez no zial este nevymysleli klzne puzdro ktore by slo tak hladko ako lozisko a preto je zatial lozisko lepsou volbou no nieje nesmrtelne ako klzne puzdro, napriklad scott to kombinuje do zadneho čapu davaju klzne puzdro lebo sa im to v tom bode počas prvych dvoch tretin nepohne a posledna tretina si uz v takmo extremnom zdvihu ze si to trenie nestihnes vsimnut. ALE keby to spravia na celej zadnej stavbe tak v rychlych razoch ta vyklepe jak reznik. Bavime sa tu o trailbikeu dufam a nie o xc co chce Tesak, ak chce XC tak celu tuto temu moze ignorovat lebo ani jeden bike nieje XC z toho co sme tu doteraz davali :D a pri trailbikeu je pruzenie a jeho chod pre mna najklucovejsia vec po geometrii.
19.11.2014 - 19:28:01
00
Preto vzdy treba debaty zacat pri pive :D , uplne suhlas :y:
Trailbike je odpruzenie dolezita vec, az priam uplne, jj. Len teraz neviem, ci Tesak nezmeni sport , ked to precita :lol:
Ten Glory, to je zaujimave, ze to buchalo do sedlovej trubky :o .. to by jeden necakal :^)

edit: Tesak podla mna chce hlavne jazdit na bajku. Co obvykle znamena prave XC. Aspon tak to beriem. Krizom po krajine po cestickach :rofl: Ty mas naroky uplne inde :lol: Ja postupne v nich rastiem, ako tento rok nedobrovolne som zacal jazdit na tazkej AM/EN krave. A zacalo sa mi to pacit :lol: .. ale i tak, jazdenie po asfalte bude stale. Mam to rad.
19.11.2014 - 19:34:50
01
a mame tu dalsiu vec co by ma sama od seba nenapadla..... cena servisu....... nemam problem dat do bajku 200 kila rocne a dufam ze to co si vyberiem aj tak bude.... na druhej strane by som sa nedivil keby sa pri bajkoch dalo improvizovat ako pri autach.... napr. lozisko do naboja na Octaviu FAG stalo origos 120 euro.... otvoril si krabicu a vnutri lozisko SKF (co ej este kvalitnejsie)....... a ked si vedel kam mas ist, stalo 30 :rock: .... .. a takych prikladov je na svete moc moc moc....... takze by som sa moc nedivil keby nejake loziska na capy pruzenia boli robene podobnym stylom... ale nebudem mudry pokial to nebudem mat doma a nebudem to musiet rozoberat... potom dam report
19.11.2014 - 19:41:55
00
Preto vzdy treba debaty zacat pri pive :D , uplne suhlas :y:
Trailbike je odpruzenie dolezita vec, az priam uplne, jj. Len teraz neviem, ci Tesak nezmeni sport , ked to precita :lol:
Ten Glory, to je zaujimave, ze to buchalo do sedlovej trubky :o .. to by jeden necakal :^)

edit: Tesak podla mna chce hlavne jazdit na bajku. Co obvykle znamena prave XC. Aspon tak to beriem. Krizom po krajine po cestickach :rofl: Ty mas naroky uplne inde :lol: Ja postupne v nich rastiem, ako tento rok nedobrovolne som zacal jazdit na tazkej AM/EN krave. A zacalo sa mi to pacit :lol: .. ale i tak, jazdenie po asfalte bude stale. Mam to rad.


presne si to dal :nod: chcem sa v klude vozit na bajku po lese, sem tam sa urcite aj svizne pustit dolu kopcom ale ziadne divoke jazdy.... adrenalinu som mal pri hokeji a hlavne zavodnych motokarach uz dost :lol:

k tym loziskam a klznym puzdram..... keby taketo bajky vyrabali pred 50-70 rokmi, boli by tam bronzove puzdra, maznica kam by si obcas s dekalamitkou natlacil trocha vazeliny a verim ze by to bolo pop.ci riesenie :muscle: .... keby sa puzdro vybilo, hocikaky sustruznik by ti ho vystruhal za jedno :beer: nove a isiel by si jak veter dalej......... a ti konstruktery aj dnes by vedeli najst riesenie ktore by vydrzalo... ale je to jak pri autach, keby to vydrzalo vecne, nebol by konzum a to tato spolocnost a firmy nedopustia!!! :x
19.11.2014 - 19:50:39
01
keď sa o to staráš a po prvom roku tam dáš niečo kvalitnejšie,vydrží to aj bahnáky, spotrebák ako retaz, plášte, platničky tiež kúpiš rôznej ceny a kvality.. je len na tebe čo zvolíš.... na fóre sa viac tuším rieši funkcia ako životnosť,,
Treba si nájsť svoj stred v pomere funkcia-cena-životnosť....
som pri nájazde 5000km investoval cca 50+3x20+2x15+3x25-215e.. nerátam upgrade brzd, kolies, pohonu,volantu, :)
19.11.2014 - 19:55:09
00
...... ... Este ak sa da poprosim nazor na funkciu brainu ? :) Dakujem za odpoved.

šialená debata sa tu spustila :lol:
vyjadrím sa teda k Brainu- funkcii: predtým som jazdila niekolko giant anthemov s fox RP23, pri zdvihu 100 mm a systeme maestro som nemusela nic zamykat, fungovalo to vyborne
pri stumjumperi som volila systém s brainom, lebo som sa ako bývala xc jazdkyňa obávala toho zdvihu 140 mm, aj zo začiatku som vozila brain dosť uzavretý, teda menej vnímavý na nerovnosti
teraz je zasa všetko inak, inak jazdím ako voľakedy, nezaujíma ma až tak výkon smerom do kopca, a teda jazdím výlučne s brainom v pozícii trail respektíve úplne otvorenom na určitých trailoch a terénoch
možno už by som brain teraz aj oželela ;)
každopádne je to fajn neriešiť zatváranie tlmiča počas jazdy, neprepínať rôzne módy na horekopec dolekopec
len správne nastaviť presne podľa svojich predstáv o jazde
tento "luxus" je ale vykúpený drahším servisom než bežné tlmiče a zrejeme aj nižšou životnosťou tesnenia vnútri brainu ( 5-6 tisíc km)

ak vezmes napriklad camber, tam brain nie je, zdvih je tušim 110 mm, ak chces trail bike tak ten stumjumper, schválne si požičaj model bez brainu aj s brainom a pojazdi , uvidíš
edit: vidím že Kaktus ma model comp to je bez brainu, treba vyskúšať a pojazdiť
ja som ešte skúšala ten scott ale 27,5 nebolo to zle
19.11.2014 - 20:31:00
02
loziska na bajk nepatria /odpruzenie/. Je to omyl.

sú aj dobré riešenia odpruženia, pomocou ložísk ;-)
19.11.2014 - 21:31:03
00
pri stumjumperi som volila systém s brainom, lebo som sa ako bývala xc jazdkyňa obávala toho zdvihu 140 mm, aj zo začiatku som vozila brain dosť uzavretý, teda menej vnímavý na nerovnosti
ak vezmes napriklad camber, tam brain nie je, zdvih je tušim 110 mm, ak chces trail bike tak ten stumjumper, schválne si požičaj model bez brainu aj s brainom a pojazdi , uvidíš
edit: vidím že Kaktus ma model comp to je bez brainu, treba vyskúšať a pojazdiť
ja som ešte skúšala ten scott ale 27,5 nebolo to zle



Osobny nazor, na Stumpjumper je absolutne nezmyselne davat brain, je to trailbike jak svina dostane sa na tom človek vakt asi všade jak hore tak dole.
Tesak: ak budes vyberat zo speslu a das si jazdu na stumpjumpri a potom na camber-i tak ak sa lubis sem tam aj pojasit povies ze camber je hnoj co sa geo tyka, Evo verziu som mal moznost odviezt v bikeparku na DH trati a veeelmi milo ma prekvapil ten bike :) je tam lepsia geo dole kopcom sirsie riaditka a zdvih 120 ale ak to ma byt spesl a chces mat iba jeden bike tak jednoznacne vol Stumpjumper :) nebudes lutovat ani do buducna, ta geo aspom mne osobne sadla jak rit na serbel.
Len tak pre ochutnanie, jasne ze to nieje len o bikeu chalani vedia co robia tak to aj dobre vypada ale ukazuje to univerzalitu 135mm zdvihov http://www.pinkbike.com/video/379531/
20.11.2014 - 00:16:27
00
sú aj dobré riešenia odpruženia, pomocou ložísk ;-)

:D .. prepac, ze som sa dopustil diskriminacie bikovej mensiny :lol:
20.11.2014 - 09:24:41
00
Tesak Podla toho co chces jazdit skor by som sa orientoval na XC/Trail biky. Za seba odporucam Trek Fuel Ex 29, na vyber mas karbon aj hlinik. Sam mam jeden a je to perfektny bike, ma velmi dobru geometriu, vacsi offset vidly zlepsuje jazdne vlastnosti (je obratnejsi ako moja Merida 29). A odpruzenie zadnej stavby si neviem vynachvalit. Cakal som ze su to len marketingove kecy ale funguje velmi dobre :-). Netvrdne pri brzdeni a v trail mode pri slapani sa bike skoro vobec nepohupuje. Okrem rychlej jazdy cez mesto (asfalt) tlmic nezamykam. Je to velmi univerzalny bike, nestrati sa ani pri XC ani na trailoch (ani na ceste :-) ).
Okrem Treku by som tiez vyzkusal biky co ti tu poradili, len si over ich nonsnost. Za mna je dobra volba Specialized Camber ci Stumpjumper. Epic skor nie, je to pretekarska masina a na bezne (nezavodne) jazdenie moze byt overkill, nebude tak pohodlny ako napriklad Camber (aj ked sto ludi sto chuti).
Aj Scott Genius 9xx seriu, Canyon Nerve AL 29.Felt by som tiez vyzkusal, aj ked skor model Edict Nine (model 3 ci 2) namiesto Virtue Nine. Virtue ma uz 140mm co je na tvoje jazdenie zbytocne.
A na zaver Stevens Jura moze byt dobry, je to sice hlinik ale ma dobru geo aj vybavu. Zial u nas je to menej znama znacka a neviem ju ohodnotit (no Jura aj Whaka sa mi pozdava).
Myslim ze mas dost tipov, je len na tebe ktory si vyberies, nespravis zle s ani jednym. Drzim palce s vyberom, som zvedavy s cim nakoniec skoncis :-) , sam som riesil podobnu dilemu zaciatkom leta.
20.11.2014 - 18:14:28
02
no kazdopadne mam nad cim rozmyslat a v uzsom vybere je "zatial" :
http://www.feltbicykle.sk/katalog/edict-nine-full-100/felt-edict-nine2
http://www.kaktusbike.sk/stumpjumper-fsr-comp-carbon-29-11002
http://www.bajky.sk/STEVENS-JURA-ES-2014-d487.htm
a urcite skusim nejaky GHOST.... asi najskor http://www.ghost-bikes.com/bikes-2014/bike-detail/amr-2975/
:-) .... sorry, ten mi sedi

.... navsteva Mira v Dubravke tiez nebude zbytocna takze buduci utorok budem zas mudrejsi :-))... pocuvam z inej strany ze ci je tlmic tak ci tak je irelevantne......... vyvoj ide vpred a s tym aj kvalita ramov....

a aby ste len vy mna netrapili a zamotavali mi hlavu, dosiel som k tomuto: :-D

1. nejak mi nejde do ucha Giant......... Canyon je super ale.... Yeti, Ibis, Santa Cruz.... su over limit aj ked pop.ci..........
2. chcem vyvazene prevody a najradsej od jedneho vyrobcu a jednej rady........ asi XT......... mozno ***** ale tak to citim :-)
3. stale neriesim vahu... cize karbon ci AL
4. suma ostava 2500 +/- 10%
5. PIVO beriem kazdemu kto sem prispel :-D
20.11.2014 - 20:47:10
00
este... kamos ma mesiac nejaky FULL Scott...... skusim aj ten
20.11.2014 - 20:51:22
00
hmm pokukujem tiez po fulle, limit trochu nizsie nez ty - povodne bol favorit canyon spectral 7.9 co je nejakych dajme tomu 2200 e (posta a nejake prislusenstvo)..

Zamotal mi ale teraz hlavu ten karbonovy stumpjumper ako si to sem postol... ten cenovy rozdiel by som aj prekusol..budem to muset asi okuknut osobne a pripadne dat nejaku testovacku..

Da sa za porovnatelnu cenu zohnat nejkay podobny karbon ? (zdvihy ~130mm)

//edit: inak nemozem nikde najst vahu toho stumpjumperu, neviete mi niekto povedat priblizne kolko to moze cele vazit ?
21.11.2014 - 00:28:06
00
hmm pokukujem tiez po fulle, limit trochu nizsie nez ty - povodne bol favorit canyon spectral 7.9 co je nejakych dajme tomu 2200 e (posta a nejake prislusenstvo)..

Zamotal mi ale teraz hlavu ten karbonovy stumpjumper ako si to sem postol... ten cenovy rozdiel by som aj prekusol..budem to muset asi okuknut osobne a pripadne dat nejaku testovacku..

Da sa za porovnatelnu cenu zohnat nejkay podobny karbon ? (zdvihy ~130mm)

//edit: inak nemozem nikde najst vahu toho stumpjumperu, neviete mi niekto povedat priblizne kolko to moze cele vazit ?


Okolo 13,3 kg (nahodene pedale) podla http://forums.mtbr.com/specialized/stumpjumper-fsr-comp-carbon-29-weight-752407-2.html
21.11.2014 - 07:58:31
00
2. chcem vyvazene prevody a najradsej od jedneho vyrobcu a jednej rady........ asi XT......... mozno ***** ale tak to citim :-)

Tak podla toho to nevyberaj, to ti snad predajca vie dodatocne upravit podla poziadavky.
21.11.2014 - 08:04:43
01
keyboard_arrow_up