Vidim, ze o mne mas nastudovane vsetko :D .. je to tak, v zivote som bajk nerozobral, netusim ako funguje, cely den sedim za notebookom a najazdil som tento rok 100km po hradzi na starej eske :lol:
Kazdopadne podla mojho nazoru , si chudaka Tesaka zmiatol , pretoze donho hustis veci, ktore prenho nie su podstatne. Nez si zacal pisal oslavne ody na Spesl /podotykam, ze nie som proti nemu zaujaty, len ma tato znacka casto nasiera niektorymi "drobnostami"/ tak to poradenstvo fungovalo. Tak neviem, co *****. Mozno by si mohol este napisat, ze na Spesl nedas len tak hocjaky tlmic, vsak. To je mi skutocne brutalna vyhra...ale aj Trek ma podobne maniere.
19.11.2014 - 11:43:09
00
Leti Klnze puzdro v oku tlmica je fakt strasny problem. Ked sa to vymlati, tak za 13e si kupis napr toto http://www.spoke-store.sk/fox-m8-mounting-hardware/. :D Fakt klucova vec pri vybere biku.... :D

BTW, je mnoho pripadov, ked Kellys je lepsia volba ako Specialized. :D
19.11.2014 - 11:53:47
00
MageZ : ano mas pravdu nieje to draha vec, keby si si to precital cele tak si vsimnes ze pisem o hladkom a plynulom chode ktory ocenis v rychlych jemnych razoch ako su roletky a korienky a nie o tom ci to je drahe alebo nie :) Jediny lepsi pripad kedy je Kellys lepsi ako akykolvek iny bike ktory tu bol spomenuty je ten, ked ti ho ukradnu!!! :D to hadam ani nemoze nikto mysliet vazne porovnavat ultrahyperturbo taiwansku znacku s napriklad ghost, felt, cube, spesl, santa, a je to mnoho na pokracovanie. Pravdou je ze vela vozičom by stačil aj ten pošahany Kellys...
Ito: ano je to pravda nedas tam bez problemov akykolvek tlmic je na to treba piestnicu od nich osobne to tiez povazujem za minus, i ked som este nemal potrebu menit tlmic kedze je to na fox ctd vacsinou a na fox je na svk v porovnani so sramom servis istotne lepsi aspom o 1000percent. Keby tam chcem iny tlmic tak jedine canecreek alebo ohlins coz je to iste. Rockshox tlmic isto nie po skusenostiach z Ironhorse fakt dakujem ale nie, chod super (len dokedy?) co sa tyka rady Tesakovi- dal istu podmienku a to svoju vahu cize dozivotna zaruka na ram by bola pre mna viac nez klucovou vecou pri kupe bikeu. A Ito ak som sa v niecom co som doteraz ohladne technickych veci zmylil napis prosimta v com a ako to je spravne, ja aj vsetci ostatni isto nechceme zit v omyle ktory som mozno zapricil prave ja. Ak sa tak stalo vopred sa vsetkym ospravedlnujem a chybu si samozrejme priznam, nemam s tym problem.
Tesak: nevravim ze si mas silou mocou kupit specialized. Treba si hlavne zobrat co najviac bikeov aspom na vikend a dat si okruh ktory si vies teoreticky odmerat za kolko si ho dal na akom bikeu a ako si sa pri tom citil. Je to uplne na tebe ja ta nikdy neuvidim ani nejazdim stebou a su to tvoje peniazky cize akykolvek bike si kupis je pre mna nepodstatne len som sa snazil poradit :) ak som ta zmiatol niektorymi faktami tak sa ospravedlnujem nebolo to cielom. :)
Taktiez sa ospravedlnujem vsetkym za dlhe prispevky, no treba uviezt veci na pravu mieru a to su fakty nie len povedat ze si ma niekto nieco nastudovat a nepovedat ako co v skutocnosti funguje... To by potom toto forum nemalo zmysel si myslim.
19.11.2014 - 12:17:46
01
Ano, ked ma nieco napis Specialized je to lepsie. :) Hlavne tie haraburdy s nefunkcnymi XCM vidlami a podobne. :D Ale to bude preto, ze to nie je to vyrobene v TW. :D To rucne pajkuju PhD absolventi CalTechu a MITu vo Svajciarsku vylucne z norskeho hlinika. :D
19.11.2014 - 12:34:48
02
Myslel som ze sme v teme full za 2500€ a preto bavit sa tu o XCM za ktoru moze jedine SR Suntour a nie znacka bicykla, je vhodne v inej teme. Tieto lacaky niesu smerodajnym ukazovatelom kvality a technologii vyrobcu, to fakt ani nechapem co ta toto napadlo sem napisat. Zliatina 6061 (A1) je uplne bezna a asi najpouzivanejsia celkovo v cyklistike pri lacakoch, kdezto M4 a M4 pri vyssich modeloch je na tom uz vyrazne inak, nehovoriac o technologii zvarania ORE a SMARTWELD ktoru specialized pouziva momentalne ako jediny mam pocit. PS: pisem fakty zatial co vy sa len hadate bez akehokolvek prinosu k danej teme a kvalite ostatnych znaciek. Ved napiste co je preco dobre a co je preco zle o tom je pre boha ziveho forum a nie bezduche tliapanie chalani. Ito a od teba ako od uzivatela s 10 000+ prispevkami som čakal fakt technickejsi, odbornejsi a profesionalnejsi pristup ako toto. Som jemne sklamany z toho co sa tu deje... Je to dost smutne ze neviete napisat normalne fakty s aspom akou takou vypovednou hodnotou co by celu tuto stranku a jej forum posuvalo vpred. PS: netvrdim ze spesl je top na svete ale je pre nas najdostupnejsi z toho najlepsieho ako santa intense yeti atd.. samozrejme keby si mozem vybrat z coho kolvek tak jednoznacne by som chcel pojazdit Devinci.
19.11.2014 - 13:12:27
00
Aha, pan je z VUZ. ;) A ked sme pri tych tajvanskych znackach, kto je podla teba vlastnikom Specialized? :) Zaujimaju ma len fakty. ;)
19.11.2014 - 13:25:23
00
Mimo temu ale ok Mike Sinyard, neviem o tom ze by mal Taiwanske korene.
19.11.2014 - 13:32:02
00
Leti : a co ma pocet prispevkov s kvalitou :D ? Toto je kecacie forum, kazdy jeden topic sa vzdy zvrhne :lol:. Ale ok, asi si budem musiet vstupit do svedomia, zda sa, ze poradie v rebricku ukecanosti ma akusi vahu :o :tmi: :fubar:
Co sa tyka zliatiny 6061, podla mojich informacii sa casto pouzivalo pri TOP modeloch, 7075 bola lacnejsia a tusim tazsia, neviem, M5 je len Specialized trademark, najdrahsie boli scandiove ramy, ale toto je zbytocna diskusia. Obzvlast , ked dnes jedine co je top je karbon. A ani ja, ani ty o tom nevieme nic viac, ako marketingove buzzwordy. Ziadne fakty tuna nepises, len svoje domnienky .. technologie zvarania heh .. no ano, jasne, Spesl je najsambest :D .. akurat tie ramy zvara Merida na Taiwane :P
19.11.2014 - 13:35:35
00
Tu mas fakty 6061 vs 7005


6061 and 7005 are the two most readily available aluminum alloys appropriate to making bicycle frames. We're also
beginning to see 6066 and 6069 become available from some tubing manufacturers, but only on a very limited basis at this
time. "Scandium" as used frames is actually an aluminum alloyed with a small amount of Scandium, yet is much too
expensive for the general market. There are many other aluminum alloys like 7075 and 2014 that are stronger than both
6061 and 7005, but are not appropriate to making bike frames because they are nearly impossible to weld.
6061 (aluminum/magnesium/silicon alloy) is generally considered superior to 7005 (aluminum/zinc alloy), though in some
respects 7005 can be stronger. The tensile strength of 7005-T6 is 51,000 psi vs 45,000 psi for 6061-T6. Yield strengths are
42,000 psi vs 40,000 psi, respectively. Tensile strength measures the amount stress required to cause complete failure,
while yield strength measures the amount required to deform the material. The problem is that the ratings are measured on
solid aluminum. When to comes to frames, the greatest differences in strength will come from the quality of the welds,
selection of tubing shapes and thicknesses, and the overall design of the frame.
The truth is, in terms of the forces that a bicycle frame is typically subjected to the base material strength differences
between 6061 and 7005 alloys are fairly negligible. You are unlikely to ever put more than a fraction of the stress on your
frame that would cause it to reach those force levels. Nevertheless, the 7005 is the stronger of the two in those respects
(6061 is superior in stretch resistance, but again those figures are far outside of the realm of real world use). So why do I
say that 6061 is considered to be the superior material for making bike frames?
As mentioned by several posters, 6061 is easier to manipulate making butting and tube shaping like ovalizing and tapering
less costly. On the other hand, 6061 requires precise liquid cooling as part of the heat-treatment process that all aluminum
bikes frames must undergo after welding, whereas 7005 can be air cooled. The bottom line was touched upon by an earlier
poster, but is essentially that we can execute a better and lighter design easier with the 6061. Due to the degree of
manipulation, and the liquid quenching, a 6061 frame is typically more expensive to produce. It used to be a considerable
difference just a few years ago, but 6061 frames have become more reasonable over the last few years as the technology
and equipment proliferates.
Here at IBEX, we much prefer 6000-series alloys. We have completely phased-out 7005, and will begin introducing 6066
and 6069 tubesets on a few high-end models next year. In the meantime, 6061 is our mainstay and it will remain so on the
vast majority of our models for some time to come.
Best regards,
Jack A.
IBEX Bicycles
19.11.2014 - 13:39:15
00
Od roku 2001 vlastni Merida 49% Specialized. :)
19.11.2014 - 13:43:06
01
Mimo temu ale ok Mike Sinyard, neviem o tom ze by mal Taiwanske korene.

Dostudovat :) Polku uz vlastni Merida :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Specialized_Bicycle_Components
19.11.2014 - 13:43:11
00
Jo je to tak merida kupila akcie tak ako ich moze kupit kazdy na svete to je normalna vec. Dalej sa skuste pozriet na ramy merida a spesl ci ze to ta ista trubka tie iste zvary a preco teda merida neda dozivotnu zaruku na ramy? Ano karbon je buducnost a ano je lepsi - ked je dobre spraveny samozrejme nieje karbonovi bike ako karbonovy bike to je velmi podstatna vec. Ked chceme dobry bike do 2500 musel by byt dost v zlave aby to bol dobry karbonacik. Je len par znaciek kde by som bol ochotny ist do karbonu co sa napriklad endura alebo zjazdaku tyka :)
Ito to tvoje oblubene dostudovat :) vsetko toto viem a hore som to vysvetlil 49percent nieje vačšinovy vlastnik cize stale je majitelom Mike.
Merida nieje značka bicyklov ako takych ale obrovska tovaren - najstarsia tovaren na taiwane vyrabajuca bikei. Pre specialized nerobia nič viac a nič menej ako assembling a teda skladanie bicyklov- spesl je ich zakaznik, daju rozpis na aky ram co chcu nahadzat a Merida - tovaren to urobi a necha si za to samozrejme zaplatit. Funguje to tak v auto moto priemysle atd... Je to totiz lacnejsie riesenie ako keby musel kazdy robit svoju tovaren. A preco taiwan? je to lacnejsie ako amerika coz je logicke cize mam sem napisat to tvoje oblubene DOSTUDOVAT?
Trochu rozumu do toho preco merida bikei vypadaju stale jak keby boli pat rokov pozadu za ostatnymi znackami a potom pisat o tom ze merida je vlastne specialized... SKLADANIE A VYVOJ su dve rozdielne veci a nad tym sa treba zamysliet.
HOUGH!
19.11.2014 - 14:00:38
00
Chcel som napísať za tú Meridu a vlastníctvo a to že Merida vyrába Specialized dural rámy ale tutok chlapci ma už predbehli takže iba potvrdzujem to čo bolo napísané. :)
19.11.2014 - 14:01:16
00
:-D ....chlapci, ja nechcem kupit ani firmu MERIDA ani firmu Spezialized :-D ..... ja chcem bajk :-)
skuste sa kuknut vyssie co mi ponukol Kaktus a Sportservis a skuste mi k tomu povedat ktory bajk si pozicat a preco?
som objednany na debatu k Mirovi do Dubravky..... do telefonu hovoril k veci a mal som pocit ze vie o com toci takze sa tesim na nove nazory..... a vam pekne dakujem za vase :-)
a tiez mozno (niesom az tak jazykovo zdatny), najdem niekde nieco o tom, ci 105kg panko moze jazdit aj bajk so zvislym zadnym tlmicom?
ktore bajky maju dozivotnu zaruku na ram?...... ja som to nemal ako podmienku Leti :-) .... ja len chcem bajk ktory bezproblemu vydrzi mojich 105...... tak ako moj Ghost za 600 euro :-) :-) :-)
budem tiez rad ked sa tato moja tema nebude zvrhavat ako vyssie a bude prinosom nielen pre mna ale aj pre inych...... cita ju podla vsetkeho dost ludi, dokonca jeden mi uz aj pisal ale radsej sa sem ani nezapojil a pisal mi do posty..... takze, neutocte na seba, k nicomu to neni.... chodte radsej do lesa na bajkoch a tam si to rozdajte :-) ... nic v zlom
19.11.2014 - 14:38:09
01
Nam to tu kazis :P

Miro vie co hovori, tam urcite chod.
1. Sportservis : urcite to vyskusaj, minimalne aby si vedel. Za mna su vsetky Gianty odkedy ich robia pokrutene odporne a ich hlinikacom neverim, ze to vydrzi. Nove karbonove 27.5" vyzeraju dobre.

2. kaktus: epic .. no to je nizkozdvihovy zavodny full tvrdy. A na tvoju vahu by som to nebral.
Specialized Camber ano, ale neviem ci Lko bude stacit (aku mas vysku?)
Specialized Stumpjumper FSR ano

Scott si vyskusaj tiez. Aj ten Stevens. Jazdit mozes na hocicom.
Dozivotnu neviem, mozno nejake drahe exotiky. Obvykle to znamena do zivotnosti ramu. Nejakych 5 rokov :D

Dolezite je, aby sa ti bajk pacil a dobre sa na nom slo. To je moj nazor. (pokial to funguje ako ma a nie je to rozhegana kraksna).

Jednu vec este .. na novom bajku treba skontrolovat, ci su kolesa roznobezne. Oni to flakaju kdejako a nie je to ziadna vyhra, jazdit s pokrizenou geometriou, alebo ako 2 stope vozidlo. Ale zatial len jeden jediny ram, co som mal, za posledny 10 rokov, to mal 100% presne. Zial, je uz prasknuty :)
19.11.2014 - 14:55:00
02
keyboard_arrow_up