a preco ked napisete ze fully su neviem ake uzasne a date pomaly ten najdrahsi co najdete vo svojej oblubenej znacke...ja vam mozem dat najlahsi seriovo vyrabany HT na svete a aky to ma zmysel?? sa tu predbiehat ze ktory full je lepsi a silou mocou byt proti mne...proste kazdy ma svoje skusenosti svoj nazor a uz sa tu nemienim s vami o tom dohadovat(ked chcete neco napisat aspon ma nepreklinajte az neviem kam)...dovi dopo
Urcite sme nechceli aby to vyznelo ako utok, ale na druhej strane ked napises take odvazne tvrdenie o niecom, comu sa dost ludi na tomto fore venuje a aj relativne rozumie, tak nemozes cakat, ze ludia nebudu oponovat. A to oponovanie neber osobne, teraz maju bikeri vseobecne viac casu kedze sa neda tolko jazdit a co je lepsie na skratenie dlhej chvile, ako takato tema.
Ja tiez nemozem uplne suhlasit s Tvojim tvrdenim a prave preto som sem linkol ako priklad tu
Meridu Ninety-Six Carbon 3500-D s lockoutom z riadidiel aj pre vidlicu aj pre tlmic, cize pri locknuti
vidlice aj tlmica a tej vahe (je o cca 350 gramov lahsia ako Tvoj HT) je to urcite plnohodnotna konkurencia Tvojmu HT vo vyjazdoch (full s prepruzujjucou zadnou stavbou by naozaj mohol nieco malo stracat). Ale po odomknuti pruzenia je na tom Merida lepsie oproti HT jednak v rozbitych vyjazdoch hore kopcom a samozrejme aj v zjazdoch. A tou cenou takmer 150 tisic Sk na linku sa nenechaj pomylit, ten
bike sa da kupit tot kusok za hranicami u madarskych susedov za cca 100 000 Sk. Ked zoberieme do uvahy, ze ma ta Merida lepsiu vybavu ako Tvoj Scott Scale 40 2008, tak si nemyslim, ze je pri tej cene 100 tisic az tak hrozne predrazena (ten Cannon od Kubada je samozrejme z inej kategorie). Ale ak sa mame bavit o lacnejsej alternative fulla (mimochodom s este lepsou vybavou a nizsou vahou ako ta Merida), tak potom
tento Canyon za sumu tesne nad 80 tisic Sk (aj s postovnym) a s vahou o takmer 0,5 kg lepsou ako Merida a o 0,8 kg lepsou ako Tvoj Scott nema asi vobec ziadnu konkurenciu. A keby sme zratali cenovy rozdiel vo vybave Tvojho HT a tohto Canyonu, tak sa dopracujeme k tomu, ze cenovy rozdiel samotneho ramu medzi Tvojim HT ramom a tymto FS ramom je velmi maly. Cize nemalo to tu byt o dokazovani za kazdu cenu, ze full je vzdy najlepsi a taktiez ani o tom, ze len mega drahe fully mozu konkurovat priemerne drahym HT (ani jedno totiz neplati).
Ja by som to cele trochu poupravil - v dnesnej dobe to uz nie je o tom, ze HT na full ziskava v stupani a straca v zjazde, dnes uz skor plati, ze full (s lockoutom tlmica abo prepracovanou zadnou stavbou eliminujucou hupanie) je v stupaniach v podstate uplne rovnocenny super a v zjazde uz na HT ziskava. Uz su proste prec casy, kedy fully za HT v stupaniach zaostavali takym rozdielom, aby sa dalo tvrdenie o tom, ze HT su lepsie, povazovat za vseobecne sravne a akceptovane. Technicky pokrok nezastavime a ten stiera rozdiely medzi HT a FS kazdym rokom a dovolim si tvrdit, ze tie "top" FS
biky uz HT naozaj predbehli (aj ked samozrejme stoja viac a aj toho servisu si vyzaduju viac ako HT).
Sorry chalani, musel som taky dlhy sloh.
Nechcem, aby to tu vyzeralo, ze umyselne utocime na kazdeho, kto sem napise. Takze family, pokojne pis a oponuj - ved forum je o diskusii.