visibility 183
comment 0
thumb_up0thumb_down

Kotuc 200 vs. 160 este raz
Predpokad: stejny brzdic na oboch kotucoch.

Ked som hladal odpoved na otazku, aky je v skutocnosti rozdiel v sile Fk (ktora sposobuje krut) medzi kotucmi 200 a 160mm, nasiel som chybu vo velkosti grafickeho znazornenia trecej sily Ft, preto pripajam obrazok, ktory je uz OK.
Stale sa mi vsak nezdalo, preco je rozdiel medzi silami na vidlici pri kotuci 160mm a 200mm tak maly, kedze teoreticky by sa zdalo, ze by mal byt rozdiel 25% (100 : 80).
Trecie sily Ft200 a Ft160 su skutocne v tomto pomere. Odpoved je vsak na obrazku, totiz vysledna sila F = Ft200 + Fb resp. Ft160 + Fb. Fb je rovnako velka (rovnaky brzdic) a kedze R kolesa (cca 330mm) >> R kotuca (80 resp. 100mm), sila Ft... sa uplatnuje menej a vysledny efekt je ovela mensi, nez uvazovanych 25%. Podla uvedeneho obr. je u kotuca 200mm sila F vacsia len o 4.86% oproti 160mm kotucu, rovnako aj sila Fk, sposobujuca krut vidlice.
Bohuzial nie je mozne urcit presne cislo, pretoze skutocnu max. hodnotu sily brzdica (tlak piestikov x plocha x koef. trenia dosticiek) nepoznam a cely vysledok je na nej zavisly. Jedno ale uz viem povedat s urcitostou, ze teda rozdiel 25% to urcite nebude, vzdy to bude menej.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up