scheduleNaše predajne a otváracie hodiny local_shippingDoručenie a osobné odbery fungujú normálne
Lokalizácia
Formulár sa odosiela

Superior XF 979 RC 29 bicykel, gloss white/hologram black, redakčný bicykel

4 299  MOC 4 799 
Našiel si lepšiu cenu?
business
Chceš si bicykel pred kúpou nezáväzne vyskúšať? Zvoľ si osobný odber a rozhodni sa na mieste.
Služby k nákupu tohto produktu
tune Zľava 50 % na bike fitting (ušetríš 70 €)  Viac informácií
build Osobný odber s poskladaním a garančným servisom zdarma
local_shipping Poštovné alebo dovoz bicykla zdarma
payment Nákup na splátky  Vypočítaj si splátky

Superior XF 979 RC 29 bicykel

Úroveň a kvalita výbavyhelp

Profesionálna cyklistika

Bicykle pre tých, ktorí chcú nízku hmotnosť, 100 % funkčnosť na profesionálnej úrovni a uspokoja sa iba s tým najlepším. Rámy vyrobené z extra ľahkých zliatin alebo karbónu dopĺňajú top komponenty a technológie.

Špecifikácia

Rám
Carbon MTB Race Pro
Vidlica
RockShox Sid SL select RL-R
Profesionálna úroveň
Tlmič
DT Swiss R 232 One, O.D.L. 2in1 remote LO, 190x45 mm
Profesionálna úroveň
Radenie
Shimano SLX SL-M7100 RapidFire Plus
Športová a výkonnostná cyklistika
Prehadzovačka
Shimano XT RD-M8100 Shadow Plus
Športová a výkonnostná cyklistika
Kazeta
Shimano CS-M7100-12 10-51T
Športová a výkonnostná cyklistika
Reťaz
Shimano CN-M6100
Kľuky
Shimano XT FC-M8120 36T
Športová a výkonnostná cyklistika
Brzdy
Shimano XT BR-M8100 hydraulic disc brake 180/160 mm
Športová a výkonnostná cyklistika
Ráfiky
DT Swiss M1900 Spline DB30
Predný náboj
DT Swiss M1900 Spline DB30 CL 15x110 mm
Zadný náboj
DT Swiss M1900 Spline DB30 CL 12x148 mm Microspline
Plášte
Schwalbe Racing Ray/Racing Ralph Performance TL-Ready 29x2.25" ADDIX SpeedGrip
Sedlovka
ONE1 Alloy Dropper, 30.9 mm
Sedlo
Fizi:k Taiga
Predstavec
ONE1 Alloy Race, 31.8 mm, -7°
Riadidlá
ONE1 Alloy Race, 31.8 mm, 760 mm
Gripy
ONE1 LockOn
Hlavové zloženie
Acros AZX-220 R4, 1-1/8“ x 1.5“, BlockLock
Stredové zloženie
Shimano BB-RS500 PressFit, 41x92 mm

Detaily produktu

Pohlavie Pánske, Unisex
Modelový rok 2021
Sada Shimano XT, Shimano SLX
Počet prevodov 1x12
Brzdy Kotúčové hydraulické
Priemer kolies 29"
Zdvih vidlice 100 mm
Materiál karbón
Farba gloss white/hologram black
Vidlica Vzduchová
Tlmič Vzduchový
Materiál kolies Hliník
Zdvih zadnej stavby 100 mm
ID produktu 118921
Test: Superior XF 979 RC - maratónska žehlička

Sú testy bicyklov, ktoré beriem ako povinnú jazdu, aby som nevypadol z cviku a sú také, na ktoré sa doslova teším a beriem ich ako za odmenu. Možnosť otestovať český Superior XF 979 RC je práve tá druhá kategória.

To, že ide o pretekársky stroj, je zrejmé už na prvý pohľad. V dnešnej dobe je moderné stavať technicky náročné XC alebo maratónske okruhy. Aj preto je možné častejšie vidieť teleskopické sedlovky na iných ako trailových či enduro bicykloch. Testovaný Superior tak doslova láka podávať zo seba maximum nielen v strmých stúpaniach, ale aj v technickejších zjazdoch.


Testovací bicykel u mňa síce zakotvil na celé 3 týždne, no vo februári extra počasie na jazdenie nebolo. Ale aj napriek tomu som sa bicyklu skúsil povenovať, koľko bolo v mojich silách a koľko počasie dovolilo. Mal som tak možnosť bicykel pojazdiť v mraze na snehu, ale aj v plusových teplotách na blate, či suchej šotoline. Moje postrehy a to, čo sa mi na bicykli páči ale aj nepáči, vám skúsim zhrnúť v nasledovnom teste.


Módna polícia udeľuje 10 z 10

Skúsim začať dizajnom. Aj keď dizajn je čisto subjektívna vec, tak testovaný model je podľa mňa doslova magnet na pohľady a pre mňa pastva pre oči. Normálne som sa prichytil, ako si užívam pohľad na bicykel opretý o stenu. Veľmi tomu pomáha zvolená biela perleť. Niektorí z vás si asi pamätajú, keď boli cca pred 15 rokmi biele bicykle doslova hitom. Mať biely bike bola vtedy riadna frajerina a sám som jeden taký vtedy musel mať! No časom sme sa toho prejedli a pod bicyklami v bielej farbe sa začali objavovať komentáre „bielu nebrať!“ .


Biela ale dnes zažíva comeback a Superior spravil dobre, že model XF 797 RC obliekol práve do bielej. Navyše, samotné nápisy na slnku menia farby a pôsobia ako hologram. Počas výjazdov som si od okoloidúcich turistov občas vypočul pochvalu, že aký pekný mám bicykel . K čistote dizajnu prispievajú aj vnútrom vedené hadice a bowdeny.


Komponenty zamerané na funkčnosť

Rám bicykla je vyrobený z karbónu a výrobca ho označuje ako MTB Race PRO SU-01. Je vybavený tlmičom od DT Swiss so zdvihom 100 milimetrov. Uzamykanie tlmiča je možné priamo z riadidiel. Páčka pre uzamykanie zároveň ovláda aj zámok vidlice. Tá je od RockShox a ide o model SID SL Select so zdvihom 100 milimetrov.


Geometria rámu je ideálna ako pre rýchle XC tak aj pre zábavu na hravých trialoch. O tom, že výrobca myslel na jazdenie po trailoch, svedčí aj prítomnosť teleskopickej sedlovky, ktorá je ovládaná z riadidiel.


Tu mi nedá nepristaviť sa pri sedlovej a hornej rámovej rúrke. Aj pri veľkosti rámu XL (meriam 188 cm) je tu naozaj výrazný sloping a sedlová rúrka pôsobí možno až prehnane dlhá. Niekto by tak mohol namietať, že rám mi je malý, no podľa výrobcu je XL-ko vhodné pre ľudí od 190 do 200 cm. Osobne by som do menšieho pri mojej výške nešiel, aj keď mi podľa tabuliek vychádza L-ko.


Samotná dĺžka sedlovej rúrky je ale opodstatnená a vďaka výraznejšiemu slopingu je bicykel lepšie ovládateľný v naozaj strmých a technických pasážach. Najskôr som sa obával, že takto navrhnutý rám bude moc mäkký a sedlová rúrka bude výrazne pracovať. Istý flex alebo ohyb tam samozrejme je, ale nie je to nič, čo by vás pri jazde vyrušovalo.


Komponenty sú z dielne Shimana a nájdeme tu rozumný mix zo sád SLX a XT. Zo sady SLX je na bicykli napríklad zadné 12r. radenie, reťaz a kazeta s rozsahom 10-51 zubov. Zo sady XT sú na bicykli kľuky s 36z. prevodníkom, zadná prehadzovačka a brzdy. Tie pracujú v kombinácii s kotúčmi v rozmeroch 180 milimetrov vpredu a 160 milimetrov vzadu.


Pri kotúčoch sa zastavím, pretože aj tie sú jedným z komponentov, kde by som po opotrebení siahol po vyššom rade. Tie dodávané výrobcom síce fungujú, ale svojím jednoduchým vzhľadom trošku degradujú bicykel o kategóriu nižšie. Nové kotúče XT s technológiou IceTech by testovanému modelu pasovali ďaleko viac. Ale to je čisto môj subjektívny názor.


Ďalej by som z uvedených komponentov hneď po kúpe vymenil radenie. Niežeby SLX nefungovalo správne. Ono funguje naozaj výborne a presne. No SLX umožňuje podraďovať len po jednom pastorku, a preto to chce naozaj dosť klikania, ak potrebujete podradiť o viac pastorkov naraz. Takže by som volil radenie zo sady XT, ktoré nie je až tak drahé a umožňuje podradenie o viac pastorkov naraz. Ale je to vec osobných preferencií a s ohľadom na funkčnosť prítomnému „eselixku“ nemám čo vytýkať.


Zapletené tubeless ready kolesá sú rovnako ako tlmič od DT Swiss. Ráfiky majú šírku 25 mm a na kolesá osadíte kotúče so systémom Center Lock. Obuté sú do plášťov Schwalbe Racing Ray vpredu a Racing Ralph vzadu. Oba majú šírku 2,25“.


Čo sa plášťov týka, tak predný je naozaj bez výhrad. Skvele drží stopu aj v blate a na snehu. No zadný trochu zaostáva a raz sa mi stalo, že ma na blate začal zadok predbiehať . Okrem toho, zadný sa pomerne rýchlo zanesie a chvíľu mu trvá, kým sa jazdou očistí. Predný plášť je na tom výrazne lepšie.


Mňa osobne dosť potešila prítomnosť už spomínanej teleskopickej sedlovky. Význam jej použitia asi netreba bližšie popisovať. Ak by aj na bicykli nebola, tak je to rozhodne ďalší komponent, ktorým by som bicykel dovybavil. Teleskopická sedlovka je One1 Rce Alloy s dĺžkou 400 mm a vonkajším priemerom 30,9 mm.


Maličkosť, ktorá poteší je aj prítomnosť hlavového zloženia s Block Lock systémom, ktorý zabraňuje pretočeniu riadidiel a tak možnému poškodeniu rámu. Na samotnom ráme je dostatok miesta pre 2 bidony.


Za zmienku rozhodne stojí sedlo Fizik Taiga. Aj napriek celkom miminalistickému vzhľadu sa na ňom sedí dobre. Sedlo patrí skôr medzi tie tvrdšie, ale zároveň pohodlné. Vďaka svojmu tvaru a rozmerom umožňuje bezproblémové prenášanie ťažiska za sedlo. Počas výjazdov dokonca neprekáža ani absencia stredového kanálu alebo diery v sedle pre minimalizovanie tlaku v citlivých partiách.


Ako to teda všetko funguje?

Už som spomínal, že geometria bicykla nabáda na svižné XC a hravé traily. Tak je tomu aj po vysadnutí do sedla. Hneď ako si vydupete obľúbené stúpanie, tak pohybom palca ľavej ruky dáte povel sedlovke k zníženiu a už si môžete vychutnávať zjazd po obľúbených trailoch.


Vo výjazdoch, ako aj zjazdoch sa bicykel správa veľmi stabilne. To pripisujem pomerne dlhému rázvoru, ktorý pri mnou testovanej veľkosti XL je až 1 189 mm. Bicykel vďaka tomu nepôsobí nervózne a hravo tak zvláda aj výrazne strmé výjazdy či zjazdy. Trošku horšie to je ale v technických úsekoch, hlavne v ostrých zákrutách. Tam tá dĺžka proste cítiť je a do zatvorených zákrut bicyklu treba trošku pomôcť. No nie je to nič, čo by vás výraznejšie rozhodilo z tempa.


V technických úsekoch ale určite oceníte 760 milimetrov široké riadidlá. V kombinácii s gumovými gripmi s uzamykateľnou objímkou zabezpečia istý úchop a stabilitu.


Vďaka trojpolohovému lockoutu na riadidlách viete podľa potreby zamknúť zadok aj predok a tak sa bicykel správa takmer ako pevný. To som využíval hlavne na asfaltových presunoch.


K funkciám vidlice a tlmiča sa moc rozpisovať nejdem, pretože som nespozoroval nič, s čím by som bol vyslovene nespokojný, alebo čo by stálo za kritiku. Možno s ohľadom na moju hmotnosť 85 kg by som pridal jeden token do vidlice. Ďalej musím spomenúť, že v porovnaní s mojou vidlicou FOX mi RS SID príde menej citlivá na drobné nerovnosti. Pri správnom nafúkaní ale pracovala pekne v celom zdvihu, rovnako tak aj tlmič DT Swiss.


Vo výšľapoch, keď bolo treba ísť zo sedla, som aj tak tlmič a vidlicu podľa potreby zamykal. Ak som ale stúpanie šliapal v sedle, tak som mal predok aj zadok odomknutý pre čo najvýšší komfort a zabezpečenie trakcie na nerovnostiach. Zadok mi na nerovnostiach pripadal viac citlivý ako predok. Určite sa to ale bude dať vyladiť. Celkovo ale rám naozaj všetko požehlil a jazda je tak veľmi pohodlná, vďaka čomu je bicykel vhodný aj na dlhé horské maratóny.


Pre koho je XF 979 RC určený?

Pre každého, komu sa páči a kto si ho môže dovoliť. Pri svojej cene to rozhodne nebude masovka. A to je možno aj dobre. Predsa len ide do istej miery o celkom exkluzívny bicykel s konkrétnym zameraním, ktorého zámerom určite nie je stať sa masovkou. Rozhodne by sa po ňom mali poobzerať všetci fanúšikovia disciplín XC a maratónov. Určite poteší aj vyznávačov trailov, no tu treba brať ohľad na zdvihy, ktoré sú striktných „ikscéčkových“ 100 milimetrov vpredu aj vzadu.


Plusy:

  • dizajn
  • geometria
  • pre niekoho doslova univerzálny MTB stroj
  • teleskopická sedlovka
  • brzdy
  • malé a pritom pohodlné sedlo
  • široké riadidlá
  • voditko reťaze

Mínusy:

  • pomerne hustá kabeláž pred predstavcom (daň za výbavu)
  • radenie mohlo byť zo sady XT
  • zadný plášť nepodržal najlepšie, keď bolo treba

Geometria
Cena sa pohybuje okolo 4 199 € a viac sa dozviete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Každý model bicykla od značky Superior má špecifickú geometriu a veľkostnú tabuľku, ktorú nájdete pri danom modeli na stránke výrobcu.

Všetky bicykle ponúkané na MTBIKER shope sú nové, nejazdené, od oficiálneho distribútora a s plnou zárukou. Viaceré značky dokonca ponúkajú po registrácii doživotnú záruku na rám. Všetok záručný servis vykonávame v MTBIKER predajniach po osobnom doručení alebo po zaslaní bicykla (alebo jeho časti) kuriérom.

Náš postup expedície bicyklov je nasledovný:
  1. Bicykel je vybratý z krabice od výrobcu.
  2. Bicykel je poskladaný, skontrolovaný a nastavený (prehadzovač, prešmykač, tlmič, vidlica, kolesá...)
  3. Bicykel je opatrne zabalený naspäť do krabice a odoslaný
  4. Ak si bicykel objednáš na osobný odber alebo dovoz domov, bicykel Ťa bude čakať poskladaný a skontrolovaný
  5. Ak si bicykel objednáš kuriérom na svoju adresu, doma treba urobiť nasledovné:
    1. Bicykel vybrať z krabice a opatrne odstrániť ochranné fólie a materiál
    2. Namontovať riadítka do predstavca (1 minúta, potrebný je imbusový kľúč 4 alebo 5 mm).
    3. Namontovať predné koleso do vidlice (1 minúta, bez potreby náradia ak má bicykel rýchloupinák).
    4. Uvoľniť skrutky na hlavovom zložení, zarovnať predstavec s kolesom, dotiahnuť vrchnú skrutku na krku vidlice a následne dotiahnuť hlavové zloženie (2 minúty, potrebný je imbusový kľúč 4 alebo 5 mm).
    5. Namontovať pedále do kľúk, pričom treba namazať závit pedálu a opatrne namontovať správnou stranou (1 minúta, potrebný je imbusový kľúč 8 mm alebo 15 mm francúzsky kľúč).
    6. Namontovať sedlovku do rámu (10 sekúnd, bez potreby náradia ak má rám rýchloupinák).
    7. Dofúkať pneumatiky a prípadne vidlicu a tlmič na požadovaný tlak (2 minúty, potrebná je pumpa).
    8. Skontrolovať dotiahnutie imbusov a rýchloupinákov (2 minúty, potrebný je imbusový kľúč 4 a 5 mm).
    9. Vyraziť na testovaciu jazdu! S bicyklom zaobchádzaj opatrne, kým si na seba zvyknete. Ak má bicykel kotúčové brzdy, od novoty bude ich výkon obmedzený - svoj plný výkon nadobudnú po 4-5 silných brzdeniach z vyššej rýchlosti.
Ilustračné video k nastaveniu bicykla:

Hodnotenie 0/5

(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
Pridaj svoje hodnotenie
Za každé tvoje hodnotenie získavaš body do vernostného systému

comment Hodnotenia

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne hodnotenia

Formulár sa odosiela
Pridaj hodnotenie
Formulár sa odosiela

comment Otázky na predajcu

Formulár sa odosiela
Česká značka s vlastným vývojom a širokou ponukou bicyklov vo všetkých kategóriach. V ponuke známa aj svojimi top modelmi vhodnými na akékoľvek preteky. Podznačka MODO je špeciálne venovaná bicyklom pre ženy. Tieto bicykle majú špecifickú geometriu a originálne farebné návrhy. Nechýba ani ponuka dnes tak populárnych ebikov.

Všetko o nákupe u nás

Tu nájdeš odpovede na tvoje otázky ohľadom dopravy, platby, bezpečnosti a mnoho iného.

K tomuto produktu sa môžu hodiť

Prečo nakupovať u nás

Spoznaj výhody nákupu

Prečo nakupovať u nás

Viac info o nákupe

900 000+ objednávok

Sme najväčší cyklistický e-shop na Slovensku overený desiatkami tisíc spokojných zákazníkov.

Jedinečný zákaznícky servis

Sme k dispozícii cez email, chat, telefón alebo osobne v MTBIKER centre.

Aktívne podporujeme cyklistiku na Slovensku

Aj vďaka Tvojej objednávke podporujeme rozvoj cyklistiky.

Bezpečný nákup a metódy platby

Proces platby je bezpečný a ponúkame Ti široké možnosti.

Vernostný systém

Odmeníme Ťa za nákup a takisto za kvalitné príspevky v MTBIKER fóre, e-shope, výjazdoch a fotogalérii.

MTBIKER centrum a showroom

Navštív nás v predajni s pump-trackom pri trailoch alebo v historickej budove v centre Bratislavy.

Viac info o nákupe
navigate_before navigate_next
keyboard_arrow_up contact_support