mám 175cm/65kg
na 1000km to výchádza cca 650km maratóny, lesy, lúky... a 350km asfaltové presuny a krátke výjazdy(do max 60km)
chcem sa spýtať, čo by bola lepšia voľba z dlhodobejšieho hľadiska, lebo keď už kúpim bajk tak dlho meniť nebudem.
jazdím skôr rýchlejšie trate, nie moc technické.
čo sa týka bŕzd na oboch modeloch aj na jednom aj na druhom biku by sa menili za deore 2014. na grand sa mi páčia pevné osi v predu v zadu, ale nervák je zase celopéro. preto tá dilema, či to nebude gripovatejšie na maratónoch
ďakujem za každú odpoveď
1) Nemozem si pomoct nereagovat. T7 davat o triedu dole oproti Ca slx7.9ne a tvrdit, ze sa mu skor vyrovna az T8 (uplna blbost). Kvalitativne aj triedovo, vybavou su porovnatelne.
a) XT, XT, SLX = (+/-) XT, SLX,X7.
b) Vidlica FOX=REBA volba je cisto o preferencii. T8 je pochopitelne drahsi, kedze FOX je cca o tych 300e drahsi oproti rebe.
c) Brzdy ma bez debaty lepsie Trek 7 ( o osmicke ani nehovoriac).
d) Ram ma Trek 7 o triedu lepsi.
2) Tazsie prevody? To je ciste hnidopištvo. Ked chem jazdit, nepocitam zuby. Spravna, v pohode tahatelna kombinacia sa da najst vzdy. Bez ohladu na velkost ozubenych kol.(zjavne to ani nie je z Tvojej hlavy, kedze som tuto poznamku k prevodom uz kdesi tuna na fore cital).
3) Canyon SLX 7.9 vs Trek Superfly 7. ROZUM kaze jednoznacne - Trek Superfly 7
Samozrejme, ak niekto hlada full, ten N 6.0 nema momentalne cenoveho konkurenta. Navyse meteor red grey je super sexi...
asi sme sa nepochopili v niektorých veciach. ja len že ten canyon sa mi zdá, že má lepší rozsah čo sa týka asfaltových jázd 40z prevodník. osobne som jazdil giant trance s 36/22 ideál do lesa ten rozsah. to že som napísal že trek je pre dupačov, bolo myslené tak, že podľa mna je superfly 7/8 bike ktorý mi zapadá do čisto maratónskej kategórie, nie že má tažšie prevody.
canyony som vybral preto, lebo majú dobrý pomer cena/výbava.
ale vyzerá to na tej full nakoniec.
Geometriu maju velmi podobnu, ale v podobnych velkostiach (19 vs 19.5) ma Trek dlhsiu hornu ramovku, dost kratku sedlovu trubku (na to pozor ak mas dlhe nohy) a najpodstatnejsi rozdiel je offset vidlice 51mm, co ma vyrazny vplyv na spravanie biku, vela ludom to vyhovuje a chvalia si to. Nevyhoda je ak by si chcel vymenit vidlu, tahsie sa ti bude zhanat s takymto offsetom. Trek ma velke plus v RS Rebe a Deore brzdach. Na com ale urcite setrili su kolesa.
Velka vyhoda Canyonu okrem ceny je ze osadzuje dobre kolesa (vzhladom na cenu a triedu biku), uz dlhsie sledujem ich vybavu a porovnavam s konkurenciou a Canyon v tomto jednoznacne vedie. Co mi na nich vadi ze na brzdy preferuju Sram (Avid, nemam rad DOT) a na odpruzenie FOX. Foxky vidly (32 a 34) nie su to co byvali a za RS (Reba, Revelation, Pike) zaostavaju, aj ked tlmice su na tom celkom dobre. A mala vyhoda GC SLX 7.9 je presmyk XT namiesto Sram X7 na Treku inak su vybavou skoro totozne.
Oba su dobre biky, ziaden nie je zly, ci lepsi ako ten druhy. Je v podstate jedno ktory si vyberies, budes spokojny s jednym aj druhym.
1) Dobra poznamka k tomu offsetu vidlice. Trek chcel udajne specifickym offsetom dostat, priblizit obratnost 29 na uroven 26. Kedze vacsina ludi uvadza vyssiu obratnost ako dovod preco zostat u stareho rozmeru kolies. Ako som sa dalej docital, z vyjadrenia jedneho technika k tejto otazke, do ramu s geometriou treku (G2) nie je problem osadit vidlicu aj s klasickym offsetom. Rozdiel vraj nie je zasadny, mozno to malo znizi zivost Treku a priblizi ho tak ostatnym 29nam. Samozrejme k obratnosti prispieva aj celkova geometria ramu. Iny offset vidly teda nemusi byt nevyhodou, ani prekazkou do buducnosti.
2) Dlzka sedlovej trubky - cital som tu recenziu na Canyon za 999e, kde sa autor prave trosku "stazoval" na dlzku tejto trubky pri zjazdoch... Trek to navyse kompenzuje minimalne dvojnasobnym poctom rozmerov ramov (maju fakt obrovsky rozsah rozmerov) oproti realne jednej velkosti pre beznych ludi -L pri Canyone (to je fakt ubohe). Pri Treku sa to navyse da vzdy osobne vyskusat, u Canyonu zial nie.
3) Co sa tyka pevnosti kolies. Pod spominanou recenziou je prave reakcia majitela Canyonu, ktory sa stazuje, ze po 1000km sa mu tie tzv. "pevne kolesa" rozpadli. Sam mam skusenost s obycajnymi dvojstennymi rafkami so zakladnym nabojom za par supiek (nie viac ako 50e) Dodnes funguju bez problemov a udrzby a to som nadmerny jazdec (90kg). Som ale slusny jazdec (ziadne prasacinky...
4) Uroven oboch ramov. Trek je predsa len vyssi level. Staci si pozriet tvarovanie, zvary, kvalitu laku....Kvalita laku u Canynou je prave jeden z momentov, na ktore upozornil aj recenzent vo vyssie spominanej recenzii. Dalsim negativom u ramu Canyonu-napr. jednemu vlastnikovi sa samovolne zasuvala sedlova trubka do ramu..
5) Cenu Treka Treku by ale mala byt aspon o 150-200 nizsia. Apel na predajcov, aby si zacali trochu konkurovat. Nie ako za komousov rovnaka cena takmer cez celu Europu:)
TREK SUPERFLY 7
Ohladom velkosti, je to individualne a treba vyskusat, co niekomu sadne inemu nemusi ale mas pravdu, Trek ma lepsiu ponuku velkosti.
Co sa tyka kolies, velmi zalezi ako clovek jazdi a samozrejme v tejto cenovej relacii by som necakal velke zazraky ani u jednej znacky, takze suhlas.
Tiez suhlasim s tou farbou / lakom, tiez com to cital, vyzera ze Canyon setril.
Co sa tyka zasuvania sedlovky, toto je celkom bezny jav, da sa to riesit pastou pripadne inou objimkou, ale suhlasim, cloveka to nepotesi. Aj ked to nie su velmi drahe biky, je to dost penazi a samozrejme ze kazdy ocakava ze vsetko bude fungovat ako ma.
A cena je na samostatnu diskusiu, je to smutne, velka vacsina predajni ponuka biky za cenu odporucanu vyrobcom a zlavy si treba vydiskutovat. V tomto ma Canyon vyhodu, na druhej strane je to plne vyvazene inymi vecami (komplikovanejsi servis, nemoznost vyzkusania).
A na koniec dam palec hore pre FS