thumb_up71thumb_down 87 komentárov
double 05.08.2018 12 fotografií Trail Elektrobicykle Vyjazd Horska Cyklistika
Možnosť vyskúšať elektrobicykel sa mi naskytla po tom, ako som mal môj klasický nepojazdný. A keďže budúci rok plánujem kúpu nového, tak to bola ideálna príležitosť pohrať sa s myšlienkou, či si namiesto klasického bicykla nezaobstarám ten s motorom.
Zistil som, ze takych ako ty to to vie pekne rozhnevat preto som.to spomenul v clanku. Chapem, ze ziskat KOM v kopci stoji dlhorocne usilie.
Kamoska ma ebike a stravu, uz som jej par krat pisal ze nech si to nastavi ale bohuzial to ma na haku a berie QOMy kade tade. Niektori ludia maju stravu len ako zaznam vyjazdov a oststne ich nezaujima aj ked to ovplyvnuje inych ludi.
musis jej dohovorit viac, inak dostane ban
tak hlavne je to motivacia a velmi dobra...myslim, ze nie som jediny komu to obcas pomoze dat zo seba viac, ale takto sa potom straca zmysel
presne tak.. je to sice trapne ale bez Stravy by som na biku tak moc nejazdil. Proste len tak bezcielne sa potulovat lesom ma nebavi a takto je to ovela vacsia zabava lebo kde je ciel cesta k nemu sa najde.
Veľmi dobrý článok, nezvyknem písať do diskusii, ale toto sa mi páčilo. Myslím si, že Strava by mala byť rozdelená na bikerov a e-bikerov, nemožno porovnávať Fábiu so Superb-ečkom.
Smutno mi je, že mladí budú viac použivať e-bike, ale zvykli sme si že 2-3 ročné deti sa hrajú na mobile a ja som mal prvý Ericson až v 20-tich. Určite by by som ich obmedzil na niektorých tratiach.
E-bike by určite pomohol mojej manželke, aby sa nezafučala /teda aj mne a synovi aby sme si to viac užili/.
je velmi smutne, ze to takto musis ziadat. Ano, bohuzial, elektrickari su casto taki primitivni, ze sami od seba na to nepridu
Prečo by mali byť primitívny? Jednoducho to neriešia a nezaujíma ich to. Používajú stravu na záznam výjazdov (ja ju používam tiež len na tak)
A teraz si predstav, ze niekto povie, ze chce cestne komunikacie pouzivat ako sa mu zachce a neriesi pravidla cestnej premavky, nezaujima ho to. Hmmm ... ako ho nazves?
Vlastne si si odpovedal sam .
Strava je určená na naháňanie komov???
Výsledky tohto uvažovania vidíme bohužiaľ často v lese
Ma svoje pravidla. Pokial si dobre pamatam, vznikla prave kvoli moznosti porovnavat svoje vykony na dialku s inymi. Ci je to dobre, alebo zle, nebudem polemizovat, niekto to tak vymyslel a zadefinoval.
P.S. To len na vysvetlenie, nepouzivam Stravu. Na zaznamenavanie tras su aj ine prostriedky, napr. OruxMaps, najnovsie tusim aj Mapy.cz.
ebike - pre manzelku, priatelku, dochodcu, cloveka, ktory sa zotavuje po uraze, pripadne normalne bikovanie mu skodi. Ak jazdi mlady a zdravy clovek na ebiku - vzdy to bude pre mna lenivec ale urcite na neho nadavat nebudem, nech si kazdy jazdi na com chce.
Toto som chcel este doplnit ale napisal si to za mna. Ebike ako doplnok k partnerskemu vyjazdu kde je jeden ucastnik slabsej alebo menej sportovej povahy je fajn pre spolocnu atmosferu. Taktiez pri starsich ludoch alebo zdravotne znevyhodnenych ludoch ale ti tiez by mali premyslat o svojich moznostiach a schopnostiach,
Ak nastupas do hodiny na ebiku cez 1000 vyskovych a mas priemernu tepovu frekvenciu nad 150, budes lenivec? To ta asi este nenapadlo, ze sa da makat aj na ebiku a horekopcom to nieje nuda pretoze napriklad vysplhas aj take veci, co su na normalnu biku nerealne ! Alebo iny priklad, ze ked niekto chce niekam odbehnut, tak zoberie namiesto auta ebike, s ktorym sa trasy daju tocit za tretinove casy, aj to je lenivec, lebo nesiel autom?
Presne si to vystihol... Jediny rozdiel je ze na ebiku prejdes 50km a obyc 25...
Problem ebiku je ze dava moznost malo skusenym ludom dostat sa lahko na miesta kde by s normalnym bajkom nesli/nevysli a nasledne v zjazdoch to nevedia ustat resp ohrozuju seba aj ostatnych ktorych stretnu.
Tolko mladych ludi co urcite maju aj cas aj kondicku na normalny bajk stretavam na elektrike ze si nemyslim ze tieto vyhovorky obstoja. Ludia su proste lenivi a tak trocha aj "pysni". Ebike predsa stoji niekolko tisic eur a tak ako aj pri inych veciach ludia radi prezentuju svoje majetkove a spolocenske postavenie drahymi vecami (drahe auto, drahy telefon, NB, atd). Je to teraz navyse IN a popularne, objavuje sa to v mediach a tak to treba mat aby to videlo aj okolie. Ked si kupim normalny bajk za 3k nikto po tom ani nestekne ale ked sa ukazem na ebajku za 3k tak uz som zrazu zaujimavy pre bezne okolie. A to je smutne.
Presne tak, ebajk umožní ľuďom bez skúseností a kondície dostať sa do situácii, ktoré nezvládajú. V Holandsku rapídne pribudli smrteľné nehody bicyklistov.. Pre mňa je to motorka furt. Akurát netocis rukoväťou plynu ale klukami..
Myslim si, ze je jedno kto ma aky bike, hlupaci sa najdu v oboch taboroch, ale aj to je v pohode. Kazdy nech si jazdi co chce,ako chce a kolko chce, len nech je tolerantny voci inym. Vobec netusim o com je ta nevrazivost medzi bikermi a ebikermi, ved mi predsa moze byt uplne jedno ked niekto vyjde v poho kopec kde ja idem z polsednych sil, nikdy som ziadny kopec nesiel kvoli niekomu inemu, len kvoli sebe tak mi je naozaj fuk aj ked tam vypali ako raketa. A posmesne poznamky su mi tiez ukradnute. Uplne najdolezitejsia je radost a pohoda z jazdenia a pobyt v prirode, preto tento sport milujem a tesim sa na kazdy dalsi vyjazd.
Pripajam sa tiež s pochvalou, konečne normálny článok o e-bikoch.
Ešte snáď doplním ďalšie negatívum, že e-bike dotiahne do prírody aj viac takých ľudí, ktorí ku prírode a kopcom nemajú taký vzťah, ale e-bike im to jednoducho umožňuje.
Máš aj nemáš pravdu...stretol som ľudí na našich lokálnych trailoch, ktorí by tam asi bez baterky nevyšli.
O čosi neskôr sme sa stretli na pivku a obaja hovorili, že radšej sa budú voziť po zvažniciach a cyklotrasách, lebo tie ebiky pod sebou nezvládajú vzhľadom na 0 skúseností s jazdou v takom teréne.... čiže skúšať budú, ale málokto z nich to zvládne "technicky".
Nech si kto che jazdí na čom chce. Len jedno mi vadí a totiž že sa e-bike považuje za akísi "vylepšený" bicykel. Sú to pritom dva rôzne dopravné prostriedky a tak by sa na to malo pozerať. Malo by to mať vlastné fóra (tak ako majú fóra motorkári, automobilisti atď.), vlastnú Stravu a ďalšie veci a nemalo by to byť tradičným bikerom nenápadné a neustále podsúvané ako niečo príbuzné.
Trafil si dobre, veľmi veľa bežných ľudí to považuje za evolúciu bajku, a teda že klasický bajk je už zastaralý ... Je tragédia vidieť mladého teenagera na e-biku, čo mu kúpil oco ...
Elektrobike? Moja priatelka ho odmieta tak ako ja bravcove. Vraj co by na jej vyjazdy povedali kamosky. Pre mna by to bolo ale vykupenie ak by si pekne vedla mna isla na 145 tepoch a usmievala sa. Teraz ju bud poprve: taham na gume a nerozpravame sa. Po druhe: tlacim a po 5 minutach si necitim rameno a zapastie. Alebo po tretie: idem na 102 tepoch a zivam. Takze z mojho pohladu by bolo idealne ak by si dievca "elektrobicyklovalo" vedla mna a ja by som si pucil svoje tepy. Avsak nikdy sa nerozculujem ak ma vo vyjazde prebehne niekto na elektrobiku. Neporovnavam sa s nimi a moje sebavedomie mi nedovoli sa nad nimi rozculovat resp. kritizovat. Len sa pousmejem a snazim sa udrzat "ich" tempo. Berte elektrocyklistov ako vyzvu k treningu a mate aspon dobru vyhovorku sami pre seba ak ich hore kopcom nedate (250w extra je predsa len 250w ).
No neviem či už vyrobili elektrobike čo by Tebe stíhal.Skôr by som v tvojom prípade volil pre priateľku moped 😁
Konecne normalne napisany clanok o ebikoch. Nemam ebike, ale som tolerantny a chapem, ze pre vela ludi je to super riesenie. Nevdi mi ani ked ma predbehne ebike, pokial ma neohrozi niekde na uzkej lesne ceste. Poniektorym to mozno zachrani aj manzelstvo, ked budu moct konecne jazdit s polovickou. Palec hore.
Každý kopec beriem ako výzvu - treba ju zdolať. Na e-biku by to nebol môj výkon a mne sa to potom neráta. Ale na druhej strane, ak by som mal až také vážne zdravotné problémy, kvôli ktorým nemôžem jazdiť, určite by som zaobstaral e-bike, lebo radšej na ňom, ako pred TV.
Článok OK, osobne e-bajk kúpiť neplánujem, ale žena ho kvôli spoločným výjazdom asi dostane. Máme ale takú hru, že najprv začne pravidelnejšie jazdiť na normálnom bajku, obnoví zabudnuté zvyky a pohon si najprv "zaslúži".
Inak e-bajk odhalí aj charaktery, aj v tejto diskusii je zopár neznášanlivých a primitívnych komentárov a rovno hovorím, že nemám na mysli majiteľov e-bajkov. Možno by si mali zriadiť nejaký cyklistický ku-klux-klan, to by ich vcelku dobre charakterizovalo. Za smiešne považujem opakované reči, že sa e-bajker dostane niekam, kde potom nemá skill, ak bude totiž jazdiť pravidelne, tak tú skúsenosť naberie veľmi rýchlo, preto si myslím, že veľa analytického myslenia títo nevraživci nepobrali. Tiež tvrdenia, že kvôli e-bajkom prídu obmedzenia, sú len účelové na šírenie nenávisti voči odlišným ľuďom – skúsenosť totiž hovorí, že turisti a chodci reagujú nevraživo v prvom rade kvôli bezohľadnému zjazdovaniu 35-40+ km/h a to s e-bajkom má len pramálo spoločného, chodím ako turista po horách veľa a často myslím na to, že či prvok bezohľadnosti potom dotyčný hňup prejavuje aj voči cyklistom s pohonom.
trochu ma zarazilo keď nazývaju niekoho kto jazdí na ebiku lenivcom...ja som dá sa povedať zdravý človek, jazdím maratony, jazdím do a z práce na klasickom bicykli...jednu cestu mám 50km, ale jazdím aj na ebiku, nie seriovke so stredovým motorom z obchodu, ale na vlastnej skladačke činskom bafangu 250w verzi bez torzného snímača, čiže spôsob asistovania je iný ako u kupovaných stredových motorov... som dosť aktivny cyklista ročne mávam 10 tisíc za svoje, a cca 2000 elektrických...súhlasím s tým že nikdy na električke nedosiahne človek ten pocit ked ide za svoje...aj to ako bolo písané že človek zlenivie ked je aktívny cyklista a zvyká si na pohodu ebiku, tak to neplatí u každého,,,podľa mna je to v hlave,,,ja sa viem na ebiku "dorobiť" vela krát viac ako na normálnom, často prešlapávam max asistenciu čiže motor mi vypína a idem za svoje, stále ho doťahujem na max lebo chcem isť ešte rýchlejšie motivuje ma to silnejšie šliapať...tento motor mi asistuje do 45-50km rýchlosti, preto v podstate aj celkom natrénujem, a dosiahnem svoj ciel rýchlejšie...občas dám na bike sadu horských kolies a idem na 100km výjazd do hôr... to moj ebike zvládne, ked poriadne a rozumne prišliapavam vtedy sa dojazd mnohonásobne zvýši, samozrejme záleží od kapacity baterie profilu, a hlavne jazdca. viac ale využívam ebike na ceste, prehodím sadu cestných kolies, mám aj nosiče s kapsami a používam ho ako cargobike do práce ked prevážam hore dole v kapsách kadejaké osobné veci...možno jedna zaujímavosť, alebo skor skutočnosť, takmer po každej jazde na tomto biku mám svalovku, takže kto chce ten sa dokáže poriadne zapotiť...ale dodávam ešte tú vec že nemám torzný snimač ako je všade na motoroch bosch yamaha, brose, shimano..funguje to inak, jazdec sa skor prisposobuje motoru ako motor jazdcovi pri už spomínaných systémoch renomovovaných výrobcov...kto trochu elektromobilitu sleduje a má prehlad tak bude
vedieť
"....tento motor mi asistuje do 45-50km rýchlosti..."
Predpokladám, že svoj elektrický bicykel, vzhľadom k tomu, že je podľa zákona o cestnej premávke považovaný za motorové vozidlo, máš riadne prihlásený na dopravnom inšpektoráte, platíš PZP a spĺňaš ďalšie náležitosti dané týmto zákonom a vykonávacou vyhláškou.
A zároveň sa čudujem administrátorovi a moderátorom tohto portálu, že propagujú takého flagrantné porušovanie zákona.
Veru tak,zalovat sa nema ,ale hlasit sa to musi ,tak sup sup na fizliaren milujem tychto ochrancov zakonov a to ta nenapadlo ze ten zakon je trebars vymysel dajakeho blbca(ov),lebo ja nevidim rozdiel v 50 km rychlosti na ebajku a 50 na klasike z kopca. A nie ebajk nemam
porusujes zakon! ak sposobis nehodu, budes na vine. Podobne ako ked sposobi nehodu ozran.
jo vlastne, castokrat elektrobiker = ozran
Takto ... v pondelok sme si v ramci posledneho dna dovolenky v tatrach pozicali e-biky. Ja jazdim prevazne cestak, polovicka nejazdi nic, lebo ju to nebavi (nejake pokusy boli). Venuje sa inemu sportu. Chvilu som aj rozmyslal, ze zoberiem obycajny bajk, ale vzhladom na sroty, ktore bolo mozne pozicat, som sa rozhodol, ze vyskusam aj ja tento diablov stroj. Prve kam sme isli bol sliezky. Kedze stupanie poznam, ale nevedel som co vydrzi baterka, tak som zacal zlahka modom eco (cize na yamahe co tam bola je to 2hy mod). Boha aby som v 9-10% stupani isiel 15kmh+ pri tepovke okolo 80% max, tak to nezerem. Nehovoriac o tom, ze som hore prisiel cerstvy a na zaver som si prislapol a dokonca mi odpojilo motor. A nebikujuca polovicka? Vysmiata jak leco na najsilnejsej podpore a vzhladom nato ze ma 50kg, tak jej scuclo len o 3% viac baterky ako mne a parkrat ma po ceste musela cakat. Este dodam, ze ked som obiehal trapiacich sa cyklistov, mal som chut sa prepadnut pod zem.
Potom hrebienok, polovica na ECO, druha polovica na skusku 3ti mod (STD). Rychlost okolo 17kmh+ TF 70-75%.
Nakoniec lomnica-start, kedze som mal stale pokkt baterky tak som skusil max podporu (HIGH). V prvej polke (miernejsia) mi zoparkrat odpojilo motor (cize 25kmh+) pri 60% TF. Druhu cast som prepol na STD, kedze to strasne zralo baterku.
Suma sumarum - pre mna totalny nezmysel, spravit 48km a 1100 vm, bez toho aby som vedel, ze som vobec bol na biku ... .
Na druhu stranu - uz vyberam, co kupim polovicke, lebo jej sa to pacilo brutalne a konecne mozme chodit na bike spolu.
zrazu sa tu vynoria tisíce zaneprázdnených, handikapovaných a iných jedincov ktorí nutne potrebujú túto škaredú motorku s pedálmi...doobeda výjazd na motorke, večer viagra - ideálny mix pre dolu od pása lenivým jedincom.
“Po obehnutí začujem štipľavé nadávky, tak hovorím, že len testujem, no zmena správania neprichádza, tak letím ďalej.”
Dobre popisane.
Pekne,výstižne a hlavne objektívne napísaný článok. Tiež som si testol E-bike a mám z neho obdobné pocity ako autor.
K nevraživosti medzi bikermi a e-bikermi často prispieva aj arogancia e-bikerov, hlavne ich posmešné poznámky v stúpaniach.
Nerozumiem ako môže mať ebiker posmešné poznámky. Robí tak zo seba k*kota, pretože smiešne je to, že bicykel za neho odrobí kus práce.
Hazard - netreba si to vsimat. Alebo, ak mas naladu, staci im odvedit este stiplavejsou poznamkou. Ja to tak robim, a je sranda, ako sa ti tlustoprdi potom durdia
Z mojej strany nikdy nijaká tolerancia tohoto ojebsonského produktu nebude, iba zdrvujúca kritika, pohŕdanie a vytesňovanie.
To iste si povedia bežci - pre nich je bike len zbytocna pomocka pre lenivcov a flakacov aby sa setrili dolekopcom a len viezli a bikeri podla nich nemaju co v lese hladat su rychly a ohrozuju chodcov
Hahaha... aka nenavist panuje v tomto slovenskom narode. Ako male detiska. keby ste kazdy z vas radsej o tolko priatelskejsi k sebe boli, ako ste tu mudri, hned by to nase Slovensko vyzeralo lepsie ! Tento clanok keby vysiel niede za zapadnymi hranicami, tak diskusia ma normalnu uroven, ale tu toto... to je vizitka chudakov, fakt.
Presne ako píšeš. Myslenie tunajších prispievateľov je výrazne obmedzené vlastným egom.
Myslím, že väčšina ebikerov nepestuje podobné nenávistné názory na iných nemotorových cyklistov, ako to robí tunajšia bike "elita". Ono ebike z nikoho idiota nerobí a takisto ani žiaden iný bicykel...to ľudia ich zo seba robia. Ako vidieť v niektorých príspevkoch, tu na fóre ich je požehnane... nadávať niekomu do primitívov len preto, že cyklistika nie je ich životnou prioritou, no majú radi čas strávený v prírode, či v pohybe...to je vizitka "tých pravých bikerov".
Veru veru mas pravdu... Je to o ludoch nie bikocch...
No, co se týká e-biku. Ve svých 25 létech jsem lítal na kole, jak se dalo. Do práce, v dešti, v kose, jen když se dalo jet. A když jsem se od svých malých potomků urval, byl jsem na kole skoro celý den, někdy až do noci. V třiceti po krásných investicích do kola, mi někde v bedrech praskla ploténka a po několika marných pokusech s nastavením kola jsem s bikem musel skončit. A nejen s ním. Zůstala mi pouze opatrná chůze a přibylo plavání. A vzhledem k složitosti daného problému a nemožnosti tuto věc zoperovat, nebyla na kolo žádná naděje v dohlednu. Až teprve s příchodem elektrokol jsem si všiml nejdřív důchodců, že poradí sedět vzpřímeně a přesto jedou.I přes nepřirozený posed jsou schopni šlapat. To vzbudilo moji pozornost a pár let jsem to zkoumal. Až minulým rokem jsem si jedno e-kolo vypůjčil, nechal si ho před jízdou upravit tak, abych nemusel být pro cyklistu v příznačném předklonu a vyrazil. Vyšlo to a tak jsem si po 16 létech vynucené přestávky jedno e-kolo koupil. Jakou mi to dělá radost, že jsem se aspoň trochu mohl vrátit do života, nemusím určitě nikomu popisovat. Vím, že už nejsem žádný sportovec v tom pravém slova smyslu, ani si na nic nehraji, ale i tak můžu jet na kole, točit nohama, teče ze mně jak ze slona, vidím ubíhající krajinu, nemusím sedět někde v místnosti na rotopedu a srdce dostává, co potřebuje. A že bych kvůli tomu v kopci na někoho tlačil, aby mi uhnul? Pokud je cesta dost široká, můžu objet, pokud ne, musím jet ve frontě. To platí přece i pro jízdu autem. Kde není místo, nejde jet. To není o druhu kola, ale o chování. Určitě bych si nechtěl proti sobě poštvat potenciální kolegy, s kterými si mohu při výjezdu na kopec pokecat a vypít pivo. Navíc po rovině je přece kolo bez pohonu o mnoho lehčí a tudíž i rychlejší, takže v úzkých místech by museli uhýbat jezdci na e-biku, nebo se mýlím?
Ja si včera v polovici vyjazdu sedim na pniku na vrchole kopca a vravím si ako sa mi nejak ťažko ide, nohy sa netocia... Pozerám dolu a vidím nejakých bajkerov a bajkerky ako si to valia hore. Najprv mi hlava neberie, že čo to je, veď ja si tu fučím a tu panička si to dáva jedna radosť. Potom, keď sú bližšie mi je všetko jasné, to idú elektrikári....
Dik za clanok. Osobne si myslim, ze e-bajk moze byt aj cestou k lepsiemu vytrenovaniu. Jednoducho si ten motor do kopca vypni a hned mas vyssiu zataz (nevyhovarajme sa na lenivost, kto chce cestu si najde ). Toto si netestoval? Sice som zatial vela recenzii e-bajkov necital, ale vseobecne sa vacsina zameriava na motor atd., mna by skor zaujimalo, ako sa taky bajk sprava bez motora, napr. ked dojde baterka a pred sebou mas este par kopcov. Aky je pocit s baterkou na bajku a pripadne bez nej s baterkou vo vaku. Da sa povedat, ze bez pouzitia motora je to to iste, len je bajk tazsi? Tiez nerozumiem tomu hejtovaniu. Akoze, ked ma obehol e-bajker, pomyslel som si svoje, ale zase nadavat mu? Vsak mam nejaky ten charakter a k tomu by som sa neznizil. Okrem toho, celosvetovy trend zrejme bude taky, ze e-bajkov bude len pribudat. Pred par mesiacmi som bol na bajk feste v Berline a bol som prekvapeny, ze to bolo cele prakticky o e-bajkoch a ked sme sa pytali na bezne fully, tak sa aj predajcovia cudovali, ze take chceme, bolo ich tam iba par.
Nepovažujem sa za lenivého človeka ale vypnutý e-bike do kopca by som urcite nepoužíval. jednak preto,že motor má určitý odpor pri šliapaní, hmotnosť bicykla je nerovnomerne rozložená a samozrejme musíš pripočítať 10kg naviac. rominatornapísal, že sa dá na e-biku unaviť ale ked si vezmem jeho profil tak vidím,že je velmi aktívny cyklista. Otázka kolko je takých cyklistov? Keď ja som sklzol k pohodlnosti a využíval motor aj ked som možno nemusel, tak neviem si predstavit, že by nejaký bežný užívatel e-biku začal jazdiť tak, aby sa jeho kondícia aspon približovala k tej ktorú by mal na klasickom bicykli.
Niet vacsej hluposti ako kupit drahy ebike na shitnych komponentoch v cene slusnej karbonovej rakety a potom vypnut motor a trenovat s tazkym strojom.
eBajkeri prosim nastavte si "eBike ride" default na Strave.
To ako keby som dosiel na crossfit v exoskelete a spravil najlepsi cas vsetkych cvikov co tam maju rebricek cely rok na tabuli a vsetci tvrdo makaju na lepsej kondicke a lepsom case a zrazu by som ich bez treningu vsetkych preskocil ...
Okrem toho nemam vyhrady, bajku zdar
Kašlite na elektrikárov...Zostreliť zo sedla treba motorkárov na kroskách čo jazdia po našich trailoch!
Ebike je velmi podobny zjazdovemu lyzovaniu pretoze rovnako je to pre ludi ktory si ten kopec nechcu/nedokazu vyslapat a potom sa pustaju dolu aj ked to niektory nevedia ovladat ale vlek ich hore vyviezol. Zjazdovky su tiez drahe, vleky su drahe a ludia na nich jazdia. Ale predstava ze by teraz vsetci zjazdari behali po bezkarskych trasach ma trochu desi (ono stacia nadsenci na sneznych skutroch). Tiez ludia vravia ako je to na zjazdovkach narocne a ako sa clovek pri tom znici.. co samozrejme moze ale stale je to pustanie sa dole kopcom. Pointa je ze vyznavacov zjazdoviek je dost vela a rovnako to bude aj s ebikeami a nebudu len pre invalidov a dochodcov a ako vidite trendy tak prave naopak. Mne osobne by az tak nevadilo keby ti ludia sedeli doma a pozerali TV . Clovek aby vsade daval pozor kde sa na neho nieco vyruti a s ebikom prichadza segment kde sa vela ludi s endurom dostane na miesta kde normalne clovek nikoho nestretne a potom si to sialene uzivaju dole kopcom. Tych co to vyslapu sami je dost malo ale mat ich na kopci tolko ako zjazdarov tak to sa mozem rovno vratit na cyklostezky do prahy.
Pomiešal si trošku hrušky s jablkami. Iba ak by si bol naozaj frajer, ktorý pohrdne vlekom a vyšlape si zjazdovku na slalomkách s dvojitým titanalom a v lyžiarkach s flex 120.
pokiaľ ebike bude používať taký biker ktorý je aktívny aj na normálnom bicykli, tak ten učite nebude orogantny a nevraživý vočí iným cyklistom, lebo viem o čom cyklistika je...to skôr taký ktorý nikdy na normálnom biku nejazdil, ale takých veru bude časom čím dalej tým viac, ebiky postupne prevalcujú bicykle, taký bude trend
Článok dobrý aj ked veľká väčšina to berie ako snobstvo a mať e-bike ego a ukázať sa voči normálnych bajkerov.Na druhej strane každý má na výber a možnosť
nechapem co robi clanok o e-motorkach na mtbikeri, ked na to vznikol samostatny portal
https://e.mtbiker.sk/
kvoli e-motorkarom v lesoch zacne bikerom v lese peklo, jazdecke konflikty a nakoniec legislativne obmedzenia pre vsetkych ...
k tomu chudnutiu... na chudnutie su najvhodnejsie aktivity s nizkou intenzitou, max so strednou, v com ma e-bajk vyhodu oproti klasickemu bajku, kde do kopceka tepova freq. rapidne stupa.... takze s tymto v clanku celkom nesuhlasim...
ano mas pravdu. V clanku som pisal,ze by to chcelo nejake.porovanie. V podobe spalenych kalorii a tepovej frekvencie. Nehovorim, ze by sa na e-biku nedalo schudnut len je otazne ci by to nezabralo viacej casu ako keby chodis na klasickom bicykli. Ak sa tomu nikto neda, skusim to ja na sebe porovnat.
Samozrejme nezmysel. Pocas intenzivneho vykonu sice ides na cukry, ale odkial si myslis, ze telo bude brat energiu po vykone ak sa jej nenajes a prijimes iba stavebne prvky, mineraly a vitaminy? Chudne sa prevazne po aktivite a nie pocas nej. Inak pocul si uz o HIIT alebo intervaloch? Su ovela lepsie na chudnutie ako chodza na trenazeri
to o chudnuti a nizkej intenzite celkom pobavilo
Ma pravdu, tuky spalujes pri nízkej intenzite okolo 75-80% maxima
Ja obcas jazdim s bratrancom ktory ma zdravotne problemy tak si kupil ebike, je celkom sranda sa s nim v kopcoch ponahanat. Na rovine samozrejme nema sancu. Ale umoznuje mu to dosiahnut miesta, kam by sa na normalnom biku nedostal. Pre mna e-bike nie je, kedze ja si chcem uzivat obratnost klasickeho biku v terene a budovat si kondicku, prekonavat sam seba na mojich oblubenych vyslapoch.
Všetko pekne clanok super len ma zaujal tan usetreny cas 2hod vcera som iseiel 60km 1400v.m. Za 3.45hod co bol priemer cca 17km/h. Tak 50km za cca 2.00hod mi vyslo okolo 25km/h co mi pride aj na e bike celkom riadny mazec😳. Neviem ci to v takom terene je mozne, ale ak ano tak sa teším kedy zostarnem a kupim si e-bike😀.
Dakujem vsetkym za pozitivne ohlasy. Zaroven dakujem aj.mtbiker.sk, ktory mi umoznil vydat takyto clanok. Tymto sa naozaj prezentuje ako nezavisle medium. V poslednom case vsetci pocuvame o e-biku ako uzasnu nahradu za klasicky bicykel, tak som sa snazil.hladat okrem pozitivnych aj tie negativne stranky. Kazdopadne treba ocakavat, ze trend e-bikov je estelen na zaciatku a o.par rokov bude takych bicyklov s.motorom.mnohonasobne viacej. Ako aktivny cyklista ani nevylucujem, ze o.par rokov popri klasickom.bicykli budem.mat.doma aj e-bike.
Poklonu, ze si sa to celu temu snazil ponat bez predsudkov. Co som si vsimol, mnoho aktivnych bikerov robi hned na prvej jazde tu istu chybu ako ty (to bol aj moj pripad), ze vylezu na svoj oblubeny trail a pustia to dole na pne gule ako na klasickom trailbiku ci endure. A potom sa zbieraju medzi krikmi. K e-biku treba mat respekt, lebo nie je to to iste, co bicykel. A podla mna 90% bikerov, ktori e-bike vyskusaju a zistia, ze ho nechcu/ nepotrebuju, ho nebudu viac prudit.
včera sme šli kvôli kolónam namiesto Strečna cez Terchovú a na rovnej ceste v dedine, kde je 50tka, sme nemohli dobehnúť e-kktka na nejakom okapotovanom zjazďáku... vyzeralo to fakt smiešne....
Z toho članku, ktorý je samozrejme velmi dobre napísaný mi vyplýva, že jazdit na ebiku zdravemu chlapovi sa neptrí. N E P A T R Í. A nehnevajte sa mladí muži, nie je vám to trochu trapné predbehnuť 55 ročneho dedka v kopci s pocitom, že ako si mu to nandal?
Pár mesiacov zvažujem napísať svoj názor na túto problematiku ako
dlhoročný motorkár a aktívny MTB cyklista:
v prvom rade e bike nieje uplne vystižný názov, presnejšie pomenovanie je MOTOCYKEL, spojenie slov motor+bicykel, nech si hovorí kto chce čo chce o nejakom prišliapavaní do pedáov, je to len oblbovanie a lobing, ako aj max 25km/hod., doba ide dopredu a za pár rokov budú tieto "EBIKY" JAZDIŤ PO CYKLOCHODNÍKOCH PRIEMERKOU 50KM/H
po uvedomení si tohto všetkého otázka teda znie: kde môžu tieto moderné motocykle vlastne jazdiť?
vybudované Traily, Bikeparky určite nie, motokrosové trate tiež nie,
cyklochodníky - tu je hlavný kameň urázu, kde sa to roky bude vyhrocovať
takže zostáva použitie na lesných a polných cestách, zvážnicach kde by sa to malo tolerovať.
Zatial sa peniažky sypú z tohto nového odvetvia bez riadnych zákonom upravených pravidiel, som zvedavý kam to až zájde.
Tolerantnosť a slušnosť ľudí, správanie sa každého jedinca ohladuplne ku okoliu tu bohužiaľ už prakticky neexistuje a tak sme odkázaní iba na zákony.
Ja som sa raz s chuti zasmial, keď jeden chlapík komentoval cestu na Kráľovú hoľu, že aká je to nenáročná trasa. Bol som tam a je to riadna makačka a preto ma to udivilo a len som vypliešťal oči a trochu som si ho premeral. Bol taký trochu pri sebe a nijako mi to nešlo do hlavy. No po chvíli som pochopil, že rieši elektrobicykel.
Tak som sa pousmial.
Nijako neriešim elektrocyklistov, ale vtedy som si uvedomil, že hodnotí náročnosť terénu, ktorú by nemal hodnotiť.
Skusim vysvetlit: keby sa e-bike volal tak, ako sa podla konstrukcie volat ma, teda e-moped (e-motorka, ...) a platili by nan adakvatne pravidla, tak je vsetko OK. Kazdy si jazdi na com chce a nepletu sa spolu ani pojmologicky, ani pravidlami jazdenia. Takto sa e-bike prezentuje ako evolucny nasledovnik klasickeho biku, e-bikeri sa povazuju za bikerov (cest vynimkam, ale jedna lastovicka leto nerobi), co zase bikeri neuznavaju, a spolu sa pletu na stejnych trailoch vybudovanych pre klasicke biky (napr. Rychleby).
uvidis ze za par rokov ebike existovat nebude. budu bike-y (to budu tie s motorom) a non-e-bike-y ktore budu bezmotorove. Rovnako ako mame lyze a bezecke lyze a pritom bezky/skialpy (bez vlekove) boli pred zjazdovkami. Trh to urci a ten je urcite ebikom nakloneny len to chce vychytat detaily a nie obrovske motory s bateriami ale mozno nieco privetivejsie ako je v dnesnych e-silnickach. Ludia az tak nepotrebuju pridat vykon 400w (ved ja mam podla stravy okolo 250-300w ked idem na KOM)
Zhrniem info z odkazu: ebikeri ho nicia lebo vacsinou niesu dobry jazdci a vacsinou tlacia bikerov pred nimi a pokrikuju na nich a to sa im nemusi pacit...
blbost
Preco by ebiker mal byt horsi jazdec ako biker? Tiez sa musi ucit a ziskat skusenosti... Tlacenie jazdcov? To sa stane aj mne s mojou kondickou ma kedykolvek dobehne riadny biker a prirodzene bude chciet aby som ho pustil... To je normalne a o ohladuplnosti.
jedine co beriem je to ze na ebiku si prejde trail viackrat... Aj to je relativne. Jazdec s kondickou ho prejde do roka urcite viackrat ako ten bez kondicky....
cize ban ludom s kondickou a ebikerom
proste super hyper makači s xxx hodin na biku nejdu prezit ze niekto ma blby motorcek na biku... Nic viac nic menej....
"Naše zkušenosti ukazují, že e-kolo spíše kupuje ten, kdo na to fyzicky nemá a často není ani moc dobrý jezdec" Zrejme je to pravda, veď aj tu počúvam, že e-bike si kupujú práve tí, čo na bajkovanie nemajú veľa času, tak asi ich kondícia nebude nič moc.
"Na stoupáku má jiný poloměr otáčení, a tak vyjíždí a poškozuje okraje stezky a prudší místa hrabáním."
"Díky e-kolu nám po stezkách jede jeden člověk během dne místo jednou třeba třikrát. To znamená, že přináší stezkám až trojnásobnou zátěž" Dobrý makač to zvládne tiež (4x Wiessner + Superflow), tých je však menšina, priemerný biker povedzme 2x, ale podpriemerný e-biker to dá aj 4x bez problémov, a to je väčšina z nich.
"Další nepříjemností je to, že ve stoupáku někteří e-bajkeři „tlačí“ ostatní cyklisty před sebou, a nebo na ně pokřikují, ať uhnou." Zažili sme, bolo to arogantné, vynucujúce si prednosť, a na Wiessnerovi často niet kde sa uhnúť ...
"E-bajky budeme tolerovat u starších ročníků nad 55 let ..." ak toľko máš, nemáš problém. Ja mám 60, a tiež nemám problém (na normálnom biku, a otočím to trebárs aj 4x sa mi veľmi chce).
E-bikeri by boli urči pre Černú Vodu ekonomickým prínosom, ale keď autori a prevádzkovatelia steziek ich nechcú, musia mať pre to naozaj vážne dôvody...
Ja dodam len jedno k tomuto...ak mate ebike a pouzivate Stravu, prosim nastavte si to tam