Plášte do náročných podmienok od Continental
Jazda v lese nie je len o zvážniciach. Voľný terén, blato, kamene či sneh - to všetko má svoje čaro, ale aj nároky na obutie vášho bicykla. Ani v tomto smere ale ponuka od Continental nezaostáva.
To čo však zaujíma nás, sú plášte pre horské bicykle, konkrétne uspôsobené na využitie v menej priaznivých, ale o to zaujímavejších podmienkach. Veď najmä pri súčasnom počasí je dobré mať poruke kúsok, na ktorý sa budete môcť spoľahnúť.
Voda + pôda = blato
Upršané dni a nízke teploty neprajú veľmi pneumatikám, ktoré sú určené na pevný podklad. Netreba však vešať hlavu. Nikto sa nezaručí za to, že po výjazde prídete domov čistý, ale množstvo zábavy a najmä vyššia bezpečnosť sú rozhodne plus.Mud King
Prvou zbraňou v arzenále Continental je model Mud King. Už len samotné pomenovanie čo - to vypovedá o jeho vlastnostiach. Vysoký a svojimi rozmermi robustný vzor zaručuje, že ani hlbšie blato nezabráni tomuto plášťu získať dostatočný grip. Bočné výstupky odvádzajú svoj kus práce najmä pri zmene smeru. Úzky profil pôsobí voči nabaľovaniu blata a najmä vtedy, ak je skutočne lepivé.K tomu im dopomáhajú technológie ako zmes BlackChili, či ochrana pred defektom, ProTection. V tejto konfigurácii je dostupný vo všetkých rozmeroch kolies a jednotnej šírke 1,8“ so 180 TPI. Hmotnosť sa pohybuje od 520 g po 580 g (29“).
Verzia Apex si zachováva väčšinu vlastností, pod ktorými sme uvádzali variant ProTection, avšak zmenou je zosilnená bočnica Apex, navyšujúca stabilitu plášťa a možnosť ísť s tlakmi ešte nižšie. Plášť sa dodáva v robustnejšom prevedení 2,3“ pre všetky rozmery s 360 TPI. Samozrejme s takouto zmenou sa mení aj hmotnosť, ktorá sa zastavuje na hodnote 1 100 g (26“) a pokračuje až k 1 160 (29“).
Der Baron
Známy „Barón“ v sebe spája prvky prinášajúce dobré jazdné vlastnosti vo vlhkých podmienkach, ale zároveň nemá problém poradiť si aj s drolivým podložím či suchom. Ako uvádza samotný Continental, tento plášť je určený pre skutočných enduro nadšencov, pohybujúcich sa v rôznych terénoch.Rozloženie vzoru napovedá niečo o jeho univerzálnosti. Adekvátna výška štupľov s ich striedavým rozmiestnením si nájde grip asi za každých okolností aj s prispením zmesi BlackChili. Dvojica technológií, ProTection a Apex spolupracujú vo verzii Projekt.
Táto verzia je ponúkaná v šírke 2,4“ pre všetky rozmery kolies, ale aj 2,6“ pre rozmer 27,5“. Hmotnosť 900 g (26“) až 1 000 g (29“) rozhodne neurazí a 180 TPI poskytne vysokú prispôsobivosť. Kevlarová pätka a Tubeless Ready sú už samozrejmosťou.
Der Baron 2.5 Apex je o čosi širší než jeho „súrodenec“. To však nie je jediný rozdiel. Aj napriek rovnakému pomenovaniu možno badať rozdielnosť v usporiadaní a tvare vzoru. Oproti modelu Projekt sú bočné štuple usporiadané do dvojíc s asymetrickým tvarom.
Navyše je v ňom využitá technológia Apex, zosilňujúca bočnice, či zmes BlackChili. Vďaka svojej konštrukcii má nižší valivý odpor a súčasne aj väčšiu výdrž. Aj pri tejto verzii existuje len jedna šírka 2,5“ a zároveň aj určenie výhradne pre rozmer 26“. 360 TPI prináleží hmotnosť 1 215 g.
Zlatá stredná cesta
Ak sa naskytnú aj dni, pripomínajúce začiatok jari, nielen teplotami, ale najmä stavom povrchu trailov a zvážnic, nezaškodí si zaopatriť nejaký schodnejší plášť, ktorý vás nebude spomaľovať na rovinách, ale podrží aj v menej istých situáciách. Tieto môžete označiť za akýsi univerzálny variant.Der Kaiser
Od baróna k cisárovi – takýto postup určite má niečo do seba. Ak to premietneme na tieto modely, Baron môžeme priradiť k plášťom na univerzálne použitie, Kaiser zasa k tým, ktoré dominujú na suchších a pevnejších podkladoch pričom sa požaduje vyššia odolnosť a trvácnosť.Der Kaiser má vzor, ktorý pozostáva zo štupľov usporiadaných v dvojiciach za sebou. Pre pokrytie väčšej styčnej plochy sú striedavo rozmiestnené – s väčšími a menšími rozostupmi vzhľadom na šírku plášťa. Agresívne tvarovaná bočná časť vzoru poskytuje istotu pri udržiavaní bicykla v stope aj v odklopenom teréne.
Ani pri tomto modeli nechýba zmes BlackChili, zaručujúca potrebný grip. Na výber sú viaceré varianty. Výhradne pre 26“ kolesá je pripravený Der Kaiser s úpravou bočníc Apex, v rozmere 2,5“ s 360 TPI a hmotnosťou 1 215 g.
Dostupnejšia verzia, poskytuje rovnako technológiu Apex, ale v šírke 2,4“ pre rozmery 26“ a 27,5“. 360 TPI korešponduje s 1 200 g (26“) a 1 300 g (27,5“).
Poslednou možnosťou je prepracovaný variant s Apex, ale zároveň aj s ProTection úpravou. Samozrejmosťou je kevlarová pätka či úprava Tubeless Ready. Pri ňom si už nemusíte lámať hlavu, či je dostupný aj pre váš rozmer kolesa, keďže je dodávaný vo všetkých troch. 2.4“ šírka a 180 TPI znižujú hmotnosť na úroveň 900 g (26“), 950 g (27,5“) a 1 000 g (29“).
Mountain King
Na záver spomenieme už ostrieľanú klasiku. Ako “vládca hôr”, disponuje vzorom so striedavými dvojicami štupľov, tak v stredovej, ale aj na bočnej strane čo zaručuje potrebný grip. Ich odlišný uhol pokrýva rôzne stupne náklonu, či štruktúru podkladu. Vďaka zmesi PureGrip je tento účinok navýšený. Dostupný je vo viacerých verziách, kevlarovej a drôtenej. Kevlarová ponúka verzie 2,2” a 2,4” pre všetky rozmery kolies, ktoré majú 180 TPI a hmotnosť od 685 g (26”, 2,2”) až po 800 g (29”, 2,4”). Pri drôtenej alternatíve absentuje zmes PureGrip, ale ostáva rovnaký počet možných vyhotovení.Ich hmotnosť je o niečo vyššia od 740 g (26”, 2,2”) po 880 g (29”, 2,4”). Súčasne je v ponuke aj variant Protection, ktorého odlišnosť nie je len v zlepšení odolnosti voči prepichnutiu. K dobrému gripu má výrazne napomôcť aj zmes BlackChili. Vyššia hustota vlákien na úrovni 240 TPI, TubelessReady, či rovnako široký výber z neho robia zaujímavý plášť pre náročnejších jazdcov. Hmotnosť u dvojice šírok, 2,2” a 2,4” sa pohybuje od 620 g po 725 g. Aby toho nebolo málo, pridáva sa k tomu aj séria RaceSport, ktorej využitie plynie už z názvu.
Odľahčená verzia so 180 TPI a hmotnosťami od 560 g (26”, 2,2”) k slušným 670 g (29”, 2,4”), sa zameriava primárne na gramy šetriacich jazdcov. Okrem týchto kúskov, sú v ponuke Continental aj iné, určené viac na trailové využitie, či pretekárske alternatívy. I keď samotná pneumatika ešte nerobí dobrého jazdca, predsa len dokáže podržať v zásadných situáciách a má na jazdné vlastnosti v podstate najväčší vplyv zo všetkých komponentov.
Kompletnú ponuku plášťov Continental nájdete na tomto odkaze.