Plášte do ťažkého terénu - spoľahni sa na grip

Jarné podmienky sú spojené najmä s premočeným terénom. Na druhej strane sú tu disciplíny ako trail a enduro, kde je priľnavosť na prvom mieste. Máš správne plášte?

Maxxis Shorty 29x2.40" - 38,99 €

Maxxis Shorty 29x2.40
Shorty je všestranný plášť do ťažkého terénu. Je jedno, či jazdíš enduro, „vymetáš“ traily, alebo sa spúšťaš dolu z kopca plnou rýchlosťou na zjazdovom bicykli. So svojím stredne vysokým otvoreným vzorom je vhodný do voľného a sypkého terénu, keď je sucho, ale skvelo sa správa aj v mokrom a blatistom teréne. Rátaj so zvýšenou ochranou EXO, trojitou zmesou a možnosťou bezdušového použitia. Plášte Shorty nájdeš u nás v rôznych vyhotoveniach. Tento má MOC 74,99 € a nájdeš ho v MTBIKER shope.

Pirelli Scorpion™ Enduro - 65,99 €

Pirelli Scorpion™ Enduro
Plášť je výsledkom spolupráce Pirelli, ako výrobcu pneumatík pre preteky Formula 1 a zjazdovej legendy Fabiena Barela, ktorý dodnes holduje enduru. Scorpion vo verzii „S“ ponúka mäkkú zmes vhodnú do sypkého nestabilného terénu, avšak bude tvojou oporou aj v rozmočenom teréne a blate. Maximálnu ochranu plášťa pred pretrhnutím či prerezaním zabezpečuje vrstva HardWALL od pätky k pätke po celom obvode. MOC plášťa je 88,99 €. Viac plášťov Pirelli nájdeš v MTBIKER shope.

Continental Mountain King III - 30,99 €

Continental Mountain King III
Mountain King môžeme označiť za legendárny plášť od Continentalu. Je to už tretia generácia plášťa vhodného od cross-country cez maratóny až po celodenné výjazdy horami. Verzia Performance má nylonovú ochranu bočníc Shield Wall System a gumovú zmes Pure Grip s dobrou výdržou a priľnavosťou v teréne. Okrem toho je možné ho použiť ako bezdušový a tým jeho vlastnosti ešte viac využiť. V našej ponuke však nájdeš aj ďalšie verzie. Cena Performance verzie je 35,99 € a nájdeš ho v MTBIKER shope.

Vittoria Mazza Enduro - 49,99 €

Vittoria Mazza Enduro
Pri výrobe tohto plášťa sa používajú až štyri vrstvy gumenej zmesi, ktoré sa nanášajú v štyroch vrstvách. Okrem toho sú obohatené grafénom, ktorý plášťu dodáva lepší grip na mokrom povrchu, nižší valivý odpor na suchom povrchu a v konečnom dôsledku aj vyššiu životnosť. Vzor je dizajnovaný pre jazdu na rôznorodých povrchoch, čo je pri enduro disciplíne veľmi dôležité. MOC tohto modelu je 59,99 €, avšak viac rozmerov a vyhotovení Mazza nájdeš v našom MTBIKER shope.

Panaracer FireSport - 17,89 €

Panaracer FireSport
Dobré plášte sa dajú kúpiť aj za veľmi priaznivé peniaze. Ak si odmyslíme technológie ochrany či bezdušové vyhotovenie, ostáva nám stále to najdôležitejšie. Skvelý grip a spoľahlivosť v ťažkom teréne. Presne sem by sme mohli zaradiť plášte od výrobcu Panaracer FireSport. Drôtená pätka je synonymom ľahkého obúvania plášťa. Dezén Fire je vhodný do blata aj sypkého terénu. Má výborné samočistiace schopnosti a vyniká najmä v zákrutách. Odporúčaná cena je 26,99 €. Plášť FireSport nájdeš na MTBIKER shope.

Chaoyang PERSUADER WET - 25,99 €

Chaoyang PERSUADER WET
Plášť s agresívnym dezénom je navrhnutý na mokré podmienky, kde vynikne jeho hlboký a otvorený dezén, ktorý nelepí blato. Je spoľahlivým partnerom aj vtedy, ak sa rozhodneš nechať ho obutý do sucha, kde si hravo poradí s kameňmi, koreňmi a mäkkým aj tvrdým podkladom. Ochranu zabezpečuje kordová vrstva so 160 TPI. Táto konštrukcia spolu s kevlarovou pätkou ho umožňujú použiť ako bezdušový. To všetko v skvelej MOC 27,99 €. Persauder Wet nájdeš v našom MTBIKER shope.

Schwalbe Hans Dampf - 29,99 €

Schwalbe Hans Dampf
Posuň svoje limity s plášťom Hans Dampf ešte o kus ďalej. Je vyrobený z odolnej gumovej zmesi, ktorá spĺňa široký rozsah požiadaviek enduro pretekárov. Zmes Addix je univerzálna zmes na pneumatiky radu Performance a dodáva jazde stabilitu a istotu. Výhodou sú tiež dobré samočistiace vlastnosti a nízky valivý odpor na tvrdom povrchu. Je tiež vhodný pre použitie na elektrobicykloch. MOC modelu je 38,99 €. Viac verzií Schwalbe Hans Dampf nájdeš v MTBIKER shope.

TUFO Gravel Swampero HD - 40,99 €

TUFO Gravel Swampero HD
Nezabúdame na rýchlorastúcu popularitu gravelových bicyklov. Aj s nimi sa dá vyraziť cestou-necestou za dobrodružstvom. Práve nevyspytateľnosť počasia a premenlivých podmienok počas bikepackingu stojí za vývojom plášťa Swampero HD. Zvládne vysokú záťaž batožiny, vysoké tlaky na rýchlosť aj nízke tlaky na filtráciu nerovností. Pritom má odolnú konštrukciu a je možné ho použiť ako bezdušový. Swampero HD za MOC 50,99 € nájdeš v MTBIKER shope.

Viac plášťov do každých podmienok nájdeš na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: archív redakcie

XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť PR článok

XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť

Cross-country jazdenie je náročné na výdrž, silu, nechýbajú strmé stúpania, rýchle a technické zjazdy. A to musia zvládnuť aj plášte. Poď si s nami vybrať tie pravé.
Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví PR článok

Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví

Ak patríš medzi bikerov, ktorí jazdia bez ohľadu na to, či sa práši, celý bike bude olepený blatom alebo vonku padá sneh, musíš zvoliť vhodný „setup“ tlakov a plášťov.
Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Plášte sú najdôležitejšou časťou na bicykli. Ako si vybrať plášte a na čo si dávať pozor? V tomto článku vás prevedieme základnými tipmi.