XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť

Cross-country jazdenie je náročné na výdrž, silu, nechýbajú strmé stúpania, rýchle a technické zjazdy. A to musia zvládnuť aj plášte. Poď si s nami vybrať tie pravé.

Pirelli Scorpion™ XC RC - 69,99 €

Pirelli Scorpion XC RC
Pirelli - legendárny taliansky výrobca, ktorý sa preslávil najmä pneumatikami pre monoposty Formuly 1. Technológie a zmesi dnes využíva aj pri výrobe pretekárskych plášťov pre horské biky. Nech jazdíš s akýmkoľvek zámerom, od pretekov až po víkendové jazdenie, Scorpion XC RC ťa podrží v zákrutách a dodá rýchlosť na tvrdom aj sypkom povrchu. Tento bezdušový plášť so zvýšenou ochranou proti defektu má MOC 77,99 €. Nájdeš ho na MTBIKER eshope. Ponuku plášťov Pirelli XC nájdeš na tomto odkaze.

Maxxis Ardent Race - 32,99 €

Maxxis Ardent Race
Ardent Race je pretekárska verzia enduro plášťa Ardent. Ak si vezmeme to hlavné z disciplíny enduro, čo je odolnosť a grip, a pripojíme k tomu rýchle odvaľovanie a nízku hmotnosť, dostaneme ideálny plášť na maratóny, keď nás čakajú rôzne podmienky a povrchy. Samozrejme ho je možné použiť ako bezdušový. Ochrana EXO zvyšuje odolnosť proti prerezaniu. V tejto verzii má MOC 64,99 €, no nájdete ho aj v základnej verzii s drôtenou pätkou, alebo vo výkonnom trojzmesovom vyhotovení.

Continental Cross King - 56,99 €

Continental Cross King
Cross King je jeden z najuniverzálnejších plášťov pre horské bicykle. Nie sú to iba prázdne reči, ale opodstatnený fakt, za ktorým stojí aj náš ostrieľaný Imroman. O jeho skúsenostiach s týmto plášťom si môžete prečítať na tomto odkaze. Dobrý grip v rôznych podmienkach, stále pomerne nízky valivý odpor a príjemná hmotnosť z neho robia obľúbený plášť pre moderné XC bicykle. Cross King vo verzii ProTection nájdeš na MTBIKER eshope za MOC 66,90 €. Viac verzií je na tomto odkaze.

Vittoria Barzo - 54,90 €

Vittoria Barzo
Plášť nabitý technológiami. Štyri gumové zmesi v plášti pre čo najlepšie vlastnosti na rôznych typoch povrchu a v rôznych podmienkach. Vonkajšia zmes je obohatená grafénom, čo je materiál s vysokou odolnosťou voči oderu. Pri plášti Barzo prináša vyšší kilometrový nájazd, ochranu proti prepichnutiu a lepšiu priľnavosť na mokrom povrchu. To všetko pri veľmi dobrej hmotnosti 725 g. MOC je 59,99 €, so sivou, aj hnedou bočnicou a v ďalších prevedeniach ho nájdeš v MTBIKER eshope.

TUFO XC13 - 46,99 €

TUFO XC13
TUFO je český výrobca plášťov, známy najmä cestnými galuskami. Doba však pokročila a ponuka bicyklov je čoraz širšia. Tomu sa prispôsobuje aj Tufo, preto v ich ponuke nájdeme plášte s rôznym dezénom, pre rôzne disciplíny a podmienky. XC13 je plášť s nižšou vzorkou postavenou pre nízky valivý odpor, ale stále s dostatočným gripom. Je vhodný najmä pre rýchle trate na tvrdom povrchu. Tomu nahráva aj nízka hmotnosť, iba 700 gramov. MOC je 58,99 € a nájdeš ho v MTBIKER eshope.

Panaracer DriverPro - 48,99 €

Panaracer DriverPro
Jemná a nízka vzorka plášťa DriverPro od japonského Panaraceru bude vhodná najmä pre jazdcov, ktorí hľadajú univerzálny plášť na jazdu po tvrdom a suchom povrchu v teréne a na jazdu po asfaltových cestách. V náklone môžete počítať s dostatočnou trakciou vďaka bočným výstupkom. Oddaných cyklistov poteší najmä nízka hmotnosť, iba 590 gramov. Plášť nie je bezdušový. Tú správnu dušu si môžeš vybrať na tomto odkaze. DriverPro má MOC 48,99 € a nájdeš ho v MTBIKER eshope.

Schwalbe Rocket Ron - 24,90 €

Schwalbe Rocket Ron
Jeden z najuniverzálnejších plášťov Schwalbe nájdeš obutý takmer na všetkých typoch bicyklov – od dostupných modelov až po tie špičkové. Je to pre jeho dezén, ktorý dokáže byť rýchly v teréne aj na ceste, pritom stále uchováva dostatočný grip a spoľahlivosť v náklone. V našej ponuke ho nájdeš v rôznych priemeroch a prevedeniach, takisto s rôznou ochranou proti prepichnutiu, aj v moderných pretekárskych zmesiach ADDIX. Verzia pre 29-palcové kolesá má MOC 36,99 € a nájdeš ju v MTBIKER eshope.

Chaoyang H-5166 ZIPPERING - 28,99 €

Chaoyang H-5166 ZIPPERING
Stredový behúň z tvrdej gumovej zmesi je prispôsobený svojím tvarom rýchlosti a zníženiu odporu. Na bočných výstupkoch je zmes o niečo mäkšia, aby udržala koleso na mieste v náklone na väčšine povrchov. Na bočných stenách nájdeme ochranu proti prepichnutiu Shark Skin. Samozrejmosťou je možnosť bezdušovej prevádzky. Stačí dokúpiť tmel, ventilky a pásku do ráfika. Chaoyang ponúka priaznivú cenovku a výkon aj pre súťažné použitie. MOC plášťa je 32,99 €. Nájdeš ho v MTBIKER eshope.

Ponuku plášťov v rôznych rozmeroch a s rôznymi vlastnosťami nájdeš v našom MTBIKER eshope.
Zdroj fotografií: archív redakcie

Plášte do ťažkého terénu - spoľahni sa na grip PR článok

Plášte do ťažkého terénu - spoľahni sa na grip

Jarné podmienky sú spojené najmä s premočeným terénom. Na druhej strane sú tu disciplíny ako trail a enduro, kde je priľnavosť na prvom mieste. Máš správne plášte?
Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny PR článok

Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny

Každá disciplína si vyžaduje rôzne obutie, o podmienkach ani nehovoriac a preto prinášame niekoľko tipov. Tak ktorý si dnes zvolíš ty?
Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví PR článok

Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví

Ak patríš medzi bikerov, ktorí jazdia bez ohľadu na to, či sa práši, celý bike bude olepený blatom alebo vonku padá sneh, musíš zvoliť vhodný „setup“ tlakov a plášťov.