Jedny MTB plášte na všetko?

Nechcete nič riešiť a mať jedny plášte schopné pokryť široké spektrum podmienok? Podľa čoho vyberať si ukážeme na jednom výbornom reprezentantovi, s ktorým mám dlhodobé skúsenosti.

Hneď na úvod poviem, že tento obsah vznikol aj vďaka spolupráci so značkou Continental. Ale vo svojej podstate veľmi prirodzene a z dôvodu, nad ktorým možno uvažuje viacero z vás. Na konci minulej sezóny si hovorím: „Aké plášte nahodiť, aby som pokryl čo najširšie spektrum podmienok?“ Najmä z dôvodu, že mimo sezóny sa venujem z veľkej časti iným aktivitám a posledné, čo chcem v tomto období riešiť, je prehadzovanie kolies či rozmýšľanie nad výberom. Navyše mi prišlo zaujímavé skúsiť, či existuje kombinácia, ktorá dokáže pokryť rôznorodé jazdecké štýly – od asfaltových výjazdov, cez štrkové cesty až po celkom náročné a kamenisté traily. Nehovoriac o podmienkach, s ktorými sa v okolí Žiliny stretávam, pod čím mám na mysli všetky druhy počasia a skupenstvá vody.

Continental plášte MTBContinental plášte MTB

Pri výbere ale rozhodne nestrieľam naslepo, pretože už pred rokmi ma o svojich schopnostiach presvedčil model Cross King a viac nájdete v dávnejšom teste spojenom aj s modelom Mountain King. Skúsenosti mám teda dlhodobé, ale až s odstupom času si uvedomujem, že prevedenie tohto plášťa je skutočne výborným príkladom, ako vybrať univerzálne riešenie bez príliš veľkých kompromisov.

Continental plášte MTBContinental plášte MTB

Dnes máme obrovský výber a jednotlivé značky ponúkajú množstvo alternatív. Vhodné univerzálne kúsky majú veľa spoločného a práve na to sa pozrieme bližšie. Ešte treba doplniť, že celú skladačku dopĺňa použitie inzertov v oboch kolesách, konkrétne od PTN v prevedení Revolution.

inzert PTN hmotnosť
Doteraz som inzerty vozil v podstate len vzadu, no použitie v oboch kolesách hrá celkom významnú úlohu v trakcii na snehu, prípadne na veľmi klzkých kameňoch a koreňoch.

Viac už ale vo videu. Ešte však doplním, že väčšinu záberov na kameru, ktoré uvidíte, sme skutočne robili koncom februára v našom obľúbenom Kunerade. Len ozaj neviem, či sa z toho radovať...


Ak požadujete ľahké univerzálne riešenie, model Cross King v prevedení Protection môžem s čistým svedomím odporučiť. Navyše, pokiaľ ma pamäť neklame, nikdy som na nich nemal žiadny defekt (klop klop). Čo dotvára celkový obraz, je za mňa veľmi slušná hmotnosť okolo 730 g (verzia v šírke 2,3 palca). Vďaka spomínanej kombinácii vlastností som po ňom siahol neraz aj na pretekoch v menej ľudských podmienkach, ako napríklad na poslednom Donovalskom Drapáku.

Continental plášte MTB
Na prednom kolese ho môžu s čistým svedomím nechať aj veľmi športovo orientovaní jazdci so zameraním na výkon. Odmenou bude oveľa väčšia istota a bezpečnosť smerom nadol, bez ohľadu na podmienky. Ak doplníte inzerty, ich schopnosti sa ešte zvýšia aj v technicky náročnom teréne, resp. pri agresívnejšom jazdení, čo bolo pekne vidieť aj vo videu. A to sa celkom hodí, ak chcete objaviť nové možnosti bicykla, trochu sa posunúť v technike alebo len výrazne zvýšiť bezpečnosť jazdy.
Zdroj fotografií: archív redakcie
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Plášte sú najdôležitejšou časťou na bicykli. Ako si vybrať plášte a na čo si dávať pozor? V tomto článku vás prevedieme základnými tipmi.
Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
Plášte XC vs. enduro - porovnanie v stúpaní a pocity v zjazde

Plášte XC vs. enduro - porovnanie v stúpaní a pocity v zjazde

Skúsil som porovnať, koľko času v stúpaní vezmú agresívne plášte a či to stojí za tú istotu pri zjazde. Prípadne existuje nejaké ideálne riešenie?
keyboard_arrow_up