Test: Continental Mountain King a Cross King - posuňte schopnosti svojho XC stroja

Test: Continental Mountain King a Cross King - posuňte schopnosti svojho XC stroja

4359 komentárov

Imroman 29.04.2020 18 fotografií   Horsky Bike Horska Cyklistika Test Kolesa Blato Continental Plaste

Hľadáte plášte na svižné brázdenie hôr a trailov, prípadne by ste radi posunuli schopnosti svojho XC biku?

 

Myslím, že ste ma už viackrát počuli rozprávať o tom, že moderné XC bicykle a ich geometria poskytnú okrem možnosti „chrtenia“ aj zábavu v teréne. A tiež, že štandard boost zase umožnil vytvoriť viac miesta okolo zadnej stavby, čo umožní na oplátku voziť širšie a objemnejšie plášte. Tak a dnes to skombinujeme a ukážeme si príklad konkrétneho „setupu“ plášťov, ktorý by mohol byť v podstate takým vzorom a nájde využitie ako pri nízkozdvihových trailbikoch, tak aj pri rýchlych športových strojoch z kategórie XC/maratón.



Prečo táto kombinácia?


Možno sa teraz pýtate, prečo som na tento test nezvolil len jeden model plášťa, ale 2 odlišné, teda Mountain King a Cross King. Je to osobná preferencia a tiež osvedčená filozofia – vpredu nech to viac drží, vzadu nech to viac sviští.

Predsa len vždy si všade šliapem za svoje a valivý odpor hrá významnú úlohu. Nejde teraz o nejaké časy a podobne, ale o možnosť prejsť viac s menšou námahou a v tom výrazne rozhoduje práve vzor na zadnom kolese. Ten predný zase výrazne ovplyvňuje trakciu a vedenie stopy a je jasné, že keď sklame, neskončí sa to dobre.

Continental Mountain King


Tak sa poďme pozrieť na ten, ktorý som zvolil dopredu. Jedná sa o šírku 2,3 palca a prevedenie Protection – rovno dodám, že ak sa bavíme o bezdušovom nasadení, vždy kladiem dôraz na spevnené bočnice, bez ohľadu na použitie v pretekoch či na traile.

Nejde len o samotnú ochranu proti poškodeniu, ale aj o väčšiu oporu pri nižších tlakoch. Navyše Protection sú vyrábané v Nemecku a rovnako na nich nájdete osvedčenú zmes BlackChili. Detaily si môžete naštudovať na stránke, ja len dodám, že cieľom je kombinovať potrebný grip, valivý odpor a rovnako odolnosť v tom správnom pomere.



Samozrejme, išiel na váhu, kde ukázal, myslím, parádnych 733 g pri šírke 58,5 mm (nemeral som cez štuple, ale cez bočnice) na kolesách FFWD Outlaw AM. Guma má na kolesách krásny profil a je to výborná kombinácia už na pohľad. Navyše tento vzor nie je vôbec „jalový“ vďaka výške štupľov a ich rozmiestneniu. O tom viac ale nižšie v pocitoch z jazdy.



Continental Cross King


Na zadné koleso putoval model Cross King, tiež v šírke 2,3 palca. Rovnako sa jedná o verziu Protection a rovnaká je aj zmes BlackChili. Ešte treba dodať, že plášte majú TPI na vysokej hodnote 180. Váha potom ukázala hodnotu 752 g pri šírke 57 mm.



Je teda o málinko užší a o kúsok ťažší, čo je zrejme dané aj hustejším vzorom. Ale hmotnosti oboch plášťov ma milo prekvapili – napríklad plášte Maxxis Ikon (na rovnakých kolesách šírka 57 mm), ktoré vozím na pretekoch, majú cca 650 g. Takže tých cca 100 g navyše pri výraznom vzore mi príde ako skutočne nízka daň.

Vzhľadom na výbornú hmotnosť plášťov som neváhal a do zadného kolesa pridal aj vložku od Pepi´s. Putovala tam hlavne ako ochrana kolesa pred poškodením pri šantení na kamenistých trailoch v okolí Kuneradu a v Malej Fatre – mohol som teda dať nižší tlak bez toho, aby som si výrazne koledoval, keďže kolesá jazdím hlavne na Blizze.

Veľkosť S, ktorú som použil, mala okolo 80 g, čo dokopy dáva stále výbornú celkovú hmotnosť vzhľadom na výslednú odolnosť. Každopádne, na jazdenie s touto „nudlou“ aj mimo enduro zdvihov (kde sa primárne používa) sa pozrieme niekedy nabudúce.



Poďme do terénu


Zatiaľ to bola všetko skôr teória a teraz môžeme prejsť na prax. Tlaky som dal ako obyčajne, teda okolo 1,7 bar dozadu a 1,5 bar dopredu. Keďže sa mi akurát pokazil malý digitálny tlakomer, je to približný odhad z veľkej pumpy a mačkania palcom. Samozrejme, ako prvé po tom, čo vyleziem z domu, si všímam valivý odpor.

Možno sa vám zdá, že ho aj s hmotnosťou zbytočne riešim, navyše pri plášťoch na trail. Lenže ak si jazdíte za svoje, prípadne nemáte na výlet vždy celý deň, je veľké plus, ak vás plášte neťahajú „za sedlo“ pri presunoch a v kopcoch. No a skutočne ma prekvapili – je to, samozrejme, o niečo horšie ako napríklad spomínaný Ikon, ale tu sme v trochu inej kategórii.

Čo je podstatné, rozhodne neuberajú na chuti vyšliapať si aj nekonečné asfaltové stúpanie pri ceste k trailu, či chuti na jazdenie po okolitých zvážniciach a chodníčkoch. Každopádne kolesá sa odvaľujú oveľa ľahšie, ako keď som mal dávnejšie na kolesách model Trail King. Vtedy bol taký asfalt skôr za trest.



Mountain King je naozaj terénny univerzál a nezaskočilo ho ani blato či sneh. Keďže u nás vo Fatre ešte nedávno snežilo a panovali skutočne extrémne rozdiely teplôt, zažil som výjazdy, keď sa striedalo úplne všetko – v tieni sneh, potom blato a miestami kompletne suchý a prašný trail. Jeho vzor poskytne spoľahlivé vedenie stopy a hlavne sa veľmi rýchlo dokáže očistiť.



A keďže má plášť na kolese pekný guľatý profil s výraznými bočnými štupľami, v zákrutách máte istotu. Takú Anakondu (domáci trail) poznám naspamäť a keďže je stále zarezaná v strmom úbočí, poznám, že plášť jednoducho drží.

Vďaka tejto istote som si výrazne zlepšil čas na spodnom úseku a to som nemal ani teleskop, keďže som vyrazil na novom Antheme. Všetko sa potvrdilo aj pri jazdení na Blizze medzi šutrami – či už v Kunerade alebo pod Minčolom.



Z toho, čo hovorím, sa môže zdať, že na zadnom kolese tak stačí iba nejaký slick. Lenže akonáhle sa pustíte dolu strmým kopcom a stlačíte brzdu, vyvedie vás to z omylu. Môžete mať top brzdy, no s blbým, resp. príliš hladkým vzorom máte pocit, že bicykel nie a nie zastaviť. Krásne sa mi to potvrdilo, keď som prehodil koleso, kde je Rekon Race za to, kde je Cross King. A hlavne, keď bolo tak sucho a prašno...

Mám pocit, že brzdy majú zrazu oveľa viac sily, čo znamená, že dokážete výrazne rýchlejšie spomaľovať, čo vás vo výsledku paradoxne zrýchli, pretože máte istotu. Výhodou rozmeru 2,3 palca je pekný objem, čo vplýva na istotu a komfort a pri správnom tlaku sa rozhodne netreba báť ani blata. Nečistí sa tak pekne ako napr. Mountain King, ale stále je vzor dostatočne „riedky“. Krásne to bolo cítiť pri zábere, napr. pri snehových poliach – verte mi, už mám celkom cit na sneh a bicykel išiel stále vpred.



No a veľmi dobre si rozumie so spomínaným Pepi´s vo veľkosti S, aj keď samotné obúvanie chce trpezlivosť a dostatočne klzké pätky. Ale za ten komfort jazdy a pocit, že mi nejaký šuter následne nerozláme koleso ak spravím chybu za to stojí. Čo sa týka samotného tubeless ready, všetko krásne klaplo na prvý šup (pri oboch plášťoch) aj bez nutnosti použitia tlakového kanistra.

Ale pozor na jednu vec... s jedným kolesom sa ku mne domov dostal aj Cross King v rozmere 2,2 palca, no oproti 2,3, ktorý testujem a opisujem, je to výrazne väčšia užovka - teda je výrazne užší.



Pre koho teda?


Neviem, či sa presne triafam do toho, čomu sa hovorí test, pretože výber som podriadil plánovanému použitiu a ukázal sa ako trefa do čierneho. Skôr som chcel overiť „teóriu“ a dať tip ostatným, ak majú v pláne posunúť schopnosti svojho XC biku smerom do náročnejšieho terénu a tým pádom aj tie vlastné.

Možno sa to hodí, keďže preteky teraz moc nie sú. Nespravíte si pritom ani z ľahkej mašiny pomalý tank, na plášťoch vás bude baviť aj normálny „tréning“ a výjazdy, no keď príde na rad technika, budete si výskať.



Ohľadom hodnotenia výdrže, mám na nich ešte málo kilometrov, no budem ich stále používať ďalej, takže pokojne mi potom neskôr napíšte. Ale o ten predný sa rozhodne nebojím, zadný tipujem vzhľadom na hustejší vzor okolo 1 500 km – 2 000 km v teréne. Tým nemyslím, že bude vtedy K.O., ale že výraznejšie stratí na svojich schopnostiach.



Tak a ešte ostáva cena, ktorá je pri „made in Germany“ verziách, samozrejme, vyššia – oficiálna je na úrovni okolo 65 €, no takmer vždy ich aj u nás na shope nájdete za 50 €. Konkrétne Cross King stojí 51,90 € a Mountain King 48,90 €. K dispozícii sú aj výrazne lacnejšie verzie Performance, ktoré majú hlavne inú zmes a sú ťažšie, no napríklad nechýba im tiež vystuženie bočníc a schopnosť ľahkého prerobenia na bezdušový systém.

Tak, možno som vám trochu pomohol pri výbere, pretože aj XC mašiny vedia byť v teréne zábavné a práve vhodne zvolené plášte túto schopnosť výborne podporia. No a rovnako je jazda na nich v takom teréne tiež bezpečnejšia... Viac detailov o plášťoch nájdete aj na domovskej stránke značky Continental.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

pietro2010 29.04.2020 (23:11)

1


ahojte, má niekto skúsenosti s maxxis arden? vďaka za info...

 
phercek pietro2010 30.04.2020 (04:16)

1


Ja pouzivam Maxxis Ardent 27.5x2.25". Pre moje potreby funguje dobre, ale neviem ho porovnat lebo ine som pouzil naposledy pred 4 rokmi. Jazdim iba v suchu. Snazim sa neflekovat. All mountain a trail. Novy dezen ma vysku 3.3 mm. Na zadnom kolese sa zodral na vysku 0.5 mm a na prednom na vysku 2.2 mm po asi 12000 km.

 
pietro2010 phercek 30.04.2020 (07:08)

0


vďakanza odpoveď, pýtam sa, lebo sa rozhodujem medzi nimi a rocket ron... ale najlepšie je asi vyskúšať

 
tomajbo pietro2010 30.04.2020 (07:50)

-1


Ahoj, jazdím Maxxis Ardent 29x2,4 vpredu aj vzadu (nejakých 3 500 km, zadný plášť som už ale menil, dezén ešte nebol úplne zodratý, ale mal som pocit, že to už nie je ono) a u mňa spokojnosť. Nie som ale žiaden pretekár, normálne sa vozím po okolí xc, sem tam nejaký trailik, alebo zjazdík, málinko aj asfaltové spojnice Mám HT, takže som volil širšie plášťe, aby to bolo pohodlnejšie a so stredným vzorom, aby ma to aj podržalo, rýchlosť pre mňa nie je až tak dôležitá...
https://www.outdoorgearlab.com/reviews/biking/mountain-bike-tires/maxxis-ardent-exo

 
dores pietro2010 03.05.2020 (22:14)

0


Už druhý rok jazdím vzadu Mountain King 2,3" a vpredu Ardent 2,25". Mám to na HTčku a balón vzadu viac znesie, preto mám takýto pomer veľkostí akoby naopak. Zadný Mountain King mi vydrží na zadnom asi rok. Leto, zima, každé počasie

 
bigmig pietro2010 04.05.2020 (14:22)

0


Ja som mal s Ardentom na novom biku zlu skusenost,pocitovo sa mi zdalo,ze v zakrutach nedrzi ako som zvyknuty.aj som viac padal.ale bolo mi povedane,ze gumy dodavane vyrobcom bikov maju ine(horsie) zmesy.a pady mohlo sposobovat,ze som novy bike nemal este v ruke.Lebo na Ardenty pocujem zvacsa len chvaly.

 
joSko-swr 12.05.2020 (06:56)

1


Ahoj Imroman zaujalo ma, ze si pouzil vlozku S, co mi tak trochu na tie plaste nevychadza, kedze by tam podla tabulky malo ist M(sirka 2,3" = 58,42mm. S je od 45-55, M od 50-65). Zamerne si pouzil mensiu, ci len ina nebola k dispozicii? Vdaka za odpoved

 
novicer 29.04.2020 (18:01)

0


Oplatí sa ísť do takého niečoho aj keď jazdím duše? Prípadne nerobia plášte na bezduse problém pri defekte s dušou? Myslím či sa plášť nezhadzuje a nenahadzuje ťažko na ráfiky.

 
Imroman novicer 29.04.2020 (18:21)

2


Da sa aj s dusami v pohode, montazne paky sa ale oplati nosit vzdy so sebou a s nimi to das.

 
Johnny80 29.04.2020 (18:21)

0


Plášte sú samozrejme aj na duše, to tubelles znamená, že sú vhodné na bezdušový systém, ak chceš jazdiť s dušou tak kľudne

 
filipskalican 29.04.2020 (18:52)

0


Plaste od Continentalu jazdim uz 3 rok, prve dva roky som zvolil na obe kolesa MountainKing v sirke 2.2. Vyborny plast bez defektu, aj ked vozim duse. Na tento rok som si kupil TrailKing v lepsej zmesi, lepil som uz treti defekt, vzadu som nahodil uz mountainking tam to ide na istotu a valivy odpor je lepsi. Vpredu som ponechal TrailKing na agresivnejsie jazdenie a drzanie stopy. Plast funguje super robi co ma, skor som sklamany z tych defektov, su to sice male dierky, ale nastve to. Premyslal som prejst na bezduse, ale neviem ci mam na to rafiky kedze mam 5 rocne Alexrims s vnutornou sirkou 20mm. Tam skor ratam ze by som musel asi riesit aj nove rafiky. Na koniec poviem iba tolko ze Continental plaste sa mi osvedcili aj v nizsej triede a schopnosti v terenu su vyborne.

 
divo filipskalican 19.09.2020 (10:57)

0


Vpredu si ponechal Trail King na agresivnejsie jazdenie? A nie je Moutain King agresivnejsi nez Trail King? Chcem si kupit plaste o stupen agresivnejsie od Cross King a neviem, ci je to Trail alebo ten Moutain King

 
Riki_the_kid 29.04.2020 (19:12)

0


mám objednaný Rocket Ron a dozadu zrovna Cross King, tak uvidíme. Bohužiaľ ráfik mám na plášte 29x2.10 a rám nepustí nič širšie, tak sa nechám sám prekvapiť.

 
cyklomagor 29.04.2020 (20:19)

0


Na cross king 2,3 jezdim s dusi, a velka spokojenost. Premyslim o 2.2 rozměru. Bude o par gramu lehci. Jeste se rozmyslim.)

 
myrech cyklomagor 30.04.2020 (14:47)

0


a ja ked na zadnom kolese doderiem CrossKinga 2,2 nahodim noveho 2,3 (uz caka) . Inak spokojnost 3ia sezona v clanku spominanej kombinacii. Maju dobry grip (dokonca aj takmer zodraty CK 2,2 ), vcelku maly odpor & solidnu odolnost (verzia Protection) . Jazdene prevazne XC/XM tereny, sem tam lahky trail + nevyhnutne asfalty na presun.

 
bmartin 29.04.2020 (20:24)

0


Najhoršie plášte aké som kedy jazdil. Odolnosť ok ale jazdné vlastnosti katastrofálne, hlavne za mokra. Continental jedine na auto, tam je to topka 🤔

 
Imroman bmartin 29.04.2020 (20:41)

0


A ake si vozil?

 
bmartin Imroman 29.04.2020 (21:46)

0


X-King, Race King. Prvé jazdy som niekoľko krát stál že defekt ale houby defekt proste na mokrom to absolútne nedržalo. Viem je to iný model ale Continental ma sklamal a istotu som našiel v inej značke, myslím že aj ty na ňu spoliehaš. Ale ťažko povedať možno som na Conti príliš ľahký alebo som sa len bál ísť na tlaky okolo 1baru.

 
flasa3 bmartin 30.04.2020 (22:30)

0


no ale to su do mokra uplne zle plaste...presne tuto kombinaciu som jazdil aj na hobby maraton a tam to bolo fajn,aaale akonahle pride na skalnaty teren alebo mokry tak tieto plaste na to proste nestacia..obzvlast race king nie

 
phercek 29.04.2020 (20:36)

0


Brat kupil Mountin King 26*2.3" asi pred rokom. Je spokojny. Ale pozeram, ze cena riadne odvtedy vzrastla. On kupoval jeden kus za 25.9 €.
Made in Germany or not, aspon vidiet, ze cena nezalezi od nakladov, ale od toho co dopyt este dokaze "zhltnut"

 
Imroman phercek 29.04.2020 (20:39)

0


No tak hlavne 26 palcove pneu su dnes vzdy lacnejsie (vlastne ako vsetky veci na 26) a nekupoval nahodou verziu Performance?

 
phercek Imroman 29.04.2020 (21:01)

0


AHA, to bude kde si daju vyrobcovia priplatit.
Kupil iba "Continental Mountain King". Vtedy tam este neboli varianty I, II, III. A nemalo to "protection" (spevnene bocnice).
Takze to vypda, ze za 29" a ProTection sa priplaca.

 
Imroman phercek 29.04.2020 (21:05)

0


Ano...a hlavne je tam aj ina zmes.

 
flasa3 phercek 30.04.2020 (22:32)

0


MK 3 by som urcite nekupoval...velmi zle jazdne vlastnosti na tejto verzii

 
fullgas1 29.04.2020 (21:34)

0


Mám Crossking v rozmere 26" 2,2 a za 20€ sú to čínske plášte, ale dobré som spokojný. Mal som Crossking v romere 26" 2,0 a to je des. Chybná výroba, hádzal do strán. Na reklamáciu vymenený, chvíľu jazdený a potom z ničoho nič mi plášť vyzulo z ráfiku. Našťastie sa mi nič nestalo. Poslal som ho znova na reklamáciu.

 
Joyless 30.04.2020 (05:08)

0


Tak a teraz sem hodte pls nejaky typ na univerzalne plaste - jasne ze take neexistuju ale aspon sa mozme pokusit sa k tomu priblizit (asfalt/zvaznice/mtb/trail)

 
bilekmathias Joyless 30.04.2020 (06:07)

1


Predok agresívny maxxis high roller a vzadu nieco s dobrým valivym maxxis minion SS

 
tinoLM Joyless 30.04.2020 (07:34)

0


vittoria barzo/mezcal, barzo/barzo, peyote/mezcal

 
martin.pilat Joyless 01.05.2020 (19:42)

0


Zdar, ja jazdím väčšinou zvážnice a aj približovanie po asfalte. K tomu nejaké ťažšie terény pri objavovani nových cestičiek. Na x kingoch 2,2" mám najazdené 1700km. Odhad imromana ohľadom životnosti je zrejme správny, lebo zadný plášť práve dožíva. Sú to dobré plášte. Odporúčam ich. Mám skúsenosť s race-kingom, schwalbe Rocket Ron, schwalbe Black Jack, vittoriou... S x kingom som najspokojnejší. No teraz by som skúsil ten mix z testu.

 
tinoLM 30.04.2020 (07:31)

0


jazdieval som 29x2,2 crossking racesport na oboch aj raceking racesport a neboli to zle plaste, len velmi nizka zivotnost tak na jednu sezonu, pokial som do toho slapol tak normalne sa mi tie stupliky odtrhovali, po nahodeni mlieka dva mesiace kazdy den sfukovali a netesnili.. teraz som presiel na vittoria barzo a neda sa porovnat.. o dost jednoduchsie nahodenie plasta (staci ruka) ziadne sfukovanie, ziadne netesnosti.. a jazdne vlastnosti o 100% lepsie .. tlaky jazdim 2,2

 
cavalier10 tinoLM 30.04.2020 (08:46)

0


Verzia racesport má "papierové" bočnice, ktoré nie sú veľmi vhodné na bezduše. Verziu racesport som dostal s novým bikom, po pár defektoch išli dole. Od vtedy iba Protection so zmesou BlackChili. V predu TrailKing 2,3 mi drží už 3. sezónu. Vzadu MountainKing 2,3 druhú sezónu, ale už mám doma nachystanú rezervu. Najazdených zatiaľ cca 4500km a bez defektu. Asfalt jazdím minimum, do lesa to mám od 1 do 3 km.

 
tinoLM cavalier10 30.04.2020 (09:38)

0


Ako defekt som nemal ani jeden, bocnice tiez drzali aj ked kordy presvitali ale v pohode vsetko, praveze dezen siel rychlo dolu stie stupliky sa trhali ako na kopackach z 90tych rokov

 
Midzione 30.04.2020 (08:36)

0


Imroman tie kolesá čo jazdíš ma už dávnejšie zaujali, no na stránke výrobcu sú len jediné a to OUTLAW AM AL DT350. Sú to tie isté? Tiež by som rád mal dva páry, jeden na maratóny a druhy na traily.

https://www.ffwdshop.com/FFWD-WHEELS/MTB/ffwd-outlaw-am-al-dt350

 
Imroman Midzione 30.04.2020 (09:17)

0


Ahoj, su to skvele kolesa ale vo FFWD sa rozhodli, ze karbon budu robit jedine na cestu od tejto (alebo od konca minulej) sezony. Cize najdes asi uz len hlinikove. Ale ako vravim, vazne skoda lebo tie kolesa drzia a to som ich dral na vsetkych pretekoch, ci na HT u nas po sutroch...

 
Midzione Imroman 30.04.2020 (10:14)

0


Takže preto už nie sú, zdalo sa mi že ty máš karbóny. Mne budú aj tie hliníkové stačiť. Teraz tam mám Syncros Silverton 2.5

 
jaro127 30.04.2020 (10:04)

0


Keďže nemám dva páry kolies, tak to vyskúšam. Problém ale je , že sa vlastne zoderú na tréningoch, keďže pomer k maratónom je 80:20.

 
Imroman jaro127 30.04.2020 (10:11)

1


No teraz je idealny cas lebo tak skoro preteky nebudu

 
flasa3 30.04.2020 (22:35)

0


x kinga je inak vyborny aj vpredu

 
mgm 01.05.2020 (12:55)

0


Ahoj, nechcem nijak kazit meno Continentalu, sam ich mam, ale vela ludi mi uz povedalo /a aj ja mam taku skusenost/ ze plaste od Continentalu su krive /a preto ich prestal kamos aj predavat /. Ja mam tiez CrossKinga 2.3 protection a je krivy. Aku si mal skusenost ty?

 
DurijoDzembe 01.05.2020 (19:33)

0


Imro, pocuj, mam novy bike, je to XC-ckove HT od Meridy a obute ma na oboch kolesach Maxxis Ikon. Chcem ho vyuzivat castejsie aj na hobby maratony a zvazoval som, ze pre univerzalnost a lepsie drzanie by som dal dopredu prave tento Contitental X king. Co ty na takyto napad? Dakujem za odpoved.

 
p.ferenc.ml DurijoDzembe 03.05.2020 (11:30)

0


Ahoj síce nie som Imro ale tiež jazdím Ikony na HT Meride a oproti Continental základným radám má Maxxis lepšiu zmes. Pokiaľ chceš od Conti BlackChilli zmes tak to je iné. Ale pointa je že radšej by som bral Ikony dozadu a Aspen dopredu 😊

 
kalamarmatus p.ferenc.ml 20.08.2020 (13:27)

0


Ahoj, dozadu aky ikon ? 2c alebo 3C ?

 
milancaban 02.05.2020 (21:00)

0


mam xking protection 2.2 su uzsie mam ich miesto racing ralfov 2.25. bocnice su vyrazne tvrdsie pocitovo su schvabke pri nich papier ale conti mi nedrzia vzduch a aj mlieko presajuje bocnicami tak neviem ale su protection. zmes black chiili je fajn myslim ze drzi dobre na vsetkom ale treba na to mysliet ze neni zmes ako zmes. najblizsie sa ale vratim asi k RRalfom. Jazdim skor len smerom hore. Dolu len zchadzam cize na trail by boli 2.3ky a vyraznejsi vzor lepsie ale traily ja nejazdim

 
danyH 15.05.2020 (22:55)

0


Conti plaste su jedny s naj ak sa bavime o top verziach black chilli to si tu moze pisat kto chce aku kritiku.
Co sa tyka kvality vyroby samotneho plasta, sem urcite patri aj schwalbe, vittoria a maxxis. Ostatni su par tried inde. A trapia sa s miesanim zmesi z bigbag-ov a potom im lieta kazda druha varka plastov v kvalite....diskusia na nekonecno.
Co sa tyka jazdnych vlastnosti tak to je ina diskusia, vela zalezi na ucele pouzitia a co si kto vysvetluje pod pojmom xc, am, trail ... atd a aj od schopnosti jazdca, lebo co da mozno imro na ikonoch neda druhy na minione dhf a bude pindat ze ho plast nepodrzal.....toto treba tiez brat do uvahy pri takychto temach

 
matjak 25.05.2020 (14:08)

0


chcel by som presne tuto kombinaciu, dava zmysel dat dopredu 2.3. a dozadu 2.0 (pretoze sirsie plaste tam nedam kvoli presmyku) dakujem za odpoved

 
akim_olaf_dzijn 10.07.2020 (20:43)

0


Ahoj, budú take široké plaste v pohode na 23 mm rafiky? Teraz jazdím na nich 2,1 plaste (54 mm). Nebude sa to vyzúvať?

 
kalamarmatus 14.08.2020 (20:05)

0


Ja by som len doplnil info z mojich kolies, ze plaste na 25mm rafiku maju zhodne 61 mm

 
vlastoch 29.04.2020 (20:33)

-2


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Imroman vlastoch 29.04.2020 (20:41)

2


No ak sa chces pustit dole poriadnym trailom, 100 g vazne neriesis a pri treningu to tiez nie je ziadny velky handicap. Ale tak na jazdenie po easy cestickach je to samozrejme zbytocne...

 
vlastoch Imroman 29.04.2020 (20:50)

-3


tak zas neprehanaj, ziadne easy cesticky ani asfalt s om nemyslel ... jazdim ako hobik vsemozne XC maratony po slovensku, ale hento obuvat kvoli par "poriadnym" trejlom je nezmysel ... a ked clovek jazdy "poriadne" trejly celu sezonu, tak to neobuva na XC masinu asi ...

 
Imroman vlastoch 29.04.2020 (20:58)

4


Tak to je tvoj nazor, ale je to vazne rozdiel a aj z XC masiny vies vytiahut ovela viac..mam krasne porovnanie kedze mam 2 pary kolies, na jednych rychle Maxxis Ikon/Rekon Race a druhe tieto. A je to vazne rozdiel ak sa bavime o terene a co si v nom vies dovolit. No sa samozrejme zalezi kde byvas - kedze mam na skok na Martinky, Kunerad a pod, vyuzijem to poriadne.

 
vlastoch Imroman 29.04.2020 (21:05)

-3


no vidis, si vlastne potvrdil moj nazor ved ja nijako nespochybnujem kvalitu a prinos tychto pneu na "poriadnych" trejloch ...
ale to ze by na tom mal clovek jazdit cely rok na XC masine, ktoru nema primarne kvoli "poriadnym trejlom" ... chapeme sa ?
ved ty mas presne preto 2 pary kolies ... prehodis ked ides specialne len potrejlovat ... ved to je uplne ina situacia, niekto kto ma len JEDEN par kolies, predsa nebude toto obuvat kvoli par "poriadnym" trejlomv roku, ked jazdi XC, ci nie ?

 
jachmel vlastoch 30.04.2020 (06:48)

1


Neprehanaj. Crossking nie je ziaden trailovy plast, naopak. Je to vyborny XC univerzal vhodny na celu sezonu. Vzadu to nie je ziadna brzda dokonca ani na asfalte. Stredova cast nie je nikako extra vyrazna. Ten plast ma vyborne brzdne vlastnosti. Nestrati sa ani na mokrom povrchu. Hmotnost na tu sirku je uplne vpohode. Pozri si podobne seriozne plaste s odolnymi bocnicami a bezproblemovym tubeless o adekvatnej sirke od inych znaciek. Vsetko je to nad 700g.

 
vlastoch jachmel 30.04.2020 (08:05)

-2


ano mas pravdu, ved aj ja vozim cross king ... 620g protection verziu v sirke 2,2 ... ale 750g v sirke 2,3 ?no neviem neviem, na trejly ok, ale na XC kotva podla mna...

 
Imroman vlastoch 30.04.2020 (09:13)

1


Ale ved nazov je jasny - "Ak chcete posunúť schopnosti XC biku" Ak si spokojny ako to mas, budu zbytocne...

 
Imroman vlastoch 30.04.2020 (10:19)

1


No a k tomuto este dodam, ze teraz som bol 2 dni po sebe v horach po 2000 vyskovych na den pricom hore to bol asfalt/zvaznica a vobec som nemal ziadny problem. Ved snad clovek vie, ci chce jazdit viac v horach, alebo chce pretekat - sak prave to je super, ze si vies vybrat a doladit si to podla chuti.

 
frantisek.stolar Imroman 30.04.2020 (08:57)

3


Strasne sa mi na tebe paci, ze odpovies a ze kazdemu aj odbornikom

 
frantisek.stolar vlastoch 30.04.2020 (08:33)

0


mudro vravis napsi aj Ninovy obuva Maxxis Aspen 29x2.40 kde by mohol by keby si mu poradil

 
cyklomagor 29.04.2020 (20:37)

-2


vlastoch tak zalezi kde jezdis, na asfalt to neni)

 
Pridaj komentár