thumb_up45thumb_down 59 komentárov
Imroman 29.04.2020 18 fotografií Horsky Bike Horska Cyklistika Test Kolesa Blato Continental Plaste
Hľadáte plášte na svižné brázdenie hôr a trailov, prípadne by ste radi posunuli schopnosti svojho XC biku?
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
Ja pouzivam Maxxis Ardent 27.5x2.25". Pre moje potreby funguje dobre, ale neviem ho porovnat lebo ine som pouzil naposledy pred 4 rokmi. Jazdim iba v suchu. Snazim sa neflekovat. All mountain a trail. Novy dezen ma vysku 3.3 mm. Na zadnom kolese sa zodral na vysku 0.5 mm a na prednom na vysku 2.2 mm po asi 12000 km.
vďakanza odpoveď, pýtam sa, lebo sa rozhodujem medzi nimi a rocket ron... ale najlepšie je asi vyskúšať
Ahoj, jazdím Maxxis Ardent 29x2,4 vpredu aj vzadu (nejakých 3 500 km, zadný plášť som už ale menil, dezén ešte nebol úplne zodratý, ale mal som pocit, že to už nie je ono) a u mňa spokojnosť. Nie som ale žiaden pretekár, normálne sa vozím po okolí xc, sem tam nejaký trailik, alebo zjazdík, málinko aj asfaltové spojnice Mám HT, takže som volil širšie plášťe, aby to bolo pohodlnejšie a so stredným vzorom, aby ma to aj podržalo, rýchlosť pre mňa nie je až tak dôležitá...
https://www.outdoorgearlab.com/reviews/biking/mountain-bike-tires/maxxis-ardent-exo
Už druhý rok jazdím vzadu Mountain King 2,3" a vpredu Ardent 2,25". Mám to na HTčku a balón vzadu viac znesie, preto mám takýto pomer veľkostí akoby naopak. Zadný Mountain King mi vydrží na zadnom asi rok. Leto, zima, každé počasie
Ja som mal s Ardentom na novom biku zlu skusenost,pocitovo sa mi zdalo,ze v zakrutach nedrzi ako som zvyknuty.aj som viac padal.ale bolo mi povedane,ze gumy dodavane vyrobcom bikov maju ine(horsie) zmesy.a pady mohlo sposobovat,ze som novy bike nemal este v ruke.Lebo na Ardenty pocujem zvacsa len chvaly.
Ahoj Imroman zaujalo ma, ze si pouzil vlozku S, co mi tak trochu na tie plaste nevychadza, kedze by tam podla tabulky malo ist M(sirka 2,3" = 58,42mm. S je od 45-55, M od 50-65). Zamerne si pouzil mensiu, ci len ina nebola k dispozicii? Vdaka za odpoved
Oplatí sa ísť do takého niečoho aj keď jazdím duše? Prípadne nerobia plášte na bezduse problém pri defekte s dušou? Myslím či sa plášť nezhadzuje a nenahadzuje ťažko na ráfiky.
Da sa aj s dusami v pohode, montazne paky sa ale oplati nosit vzdy so sebou a s nimi to das.
Plášte sú samozrejme aj na duše, to tubelles znamená, že sú vhodné na bezdušový systém, ak chceš jazdiť s dušou tak kľudne
Plaste od Continentalu jazdim uz 3 rok, prve dva roky som zvolil na obe kolesa MountainKing v sirke 2.2. Vyborny plast bez defektu, aj ked vozim duse. Na tento rok som si kupil TrailKing v lepsej zmesi, lepil som uz treti defekt, vzadu som nahodil uz mountainking tam to ide na istotu a valivy odpor je lepsi. Vpredu som ponechal TrailKing na agresivnejsie jazdenie a drzanie stopy. Plast funguje super robi co ma, skor som sklamany z tych defektov, su to sice male dierky, ale nastve to. Premyslal som prejst na bezduse, ale neviem ci mam na to rafiky kedze mam 5 rocne Alexrims s vnutornou sirkou 20mm. Tam skor ratam ze by som musel asi riesit aj nove rafiky. Na koniec poviem iba tolko ze Continental plaste sa mi osvedcili aj v nizsej triede a schopnosti v terenu su vyborne.
Vpredu si ponechal Trail King na agresivnejsie jazdenie? A nie je Moutain King agresivnejsi nez Trail King? Chcem si kupit plaste o stupen agresivnejsie od Cross King a neviem, ci je to Trail alebo ten Moutain King
mám objednaný Rocket Ron a dozadu zrovna Cross King, tak uvidíme. Bohužiaľ ráfik mám na plášte 29x2.10 a rám nepustí nič širšie, tak sa nechám sám prekvapiť.
Na cross king 2,3 jezdim s dusi, a velka spokojenost. Premyslim o 2.2 rozměru. Bude o par gramu lehci. Jeste se rozmyslim.)
a ja ked na zadnom kolese doderiem CrossKinga 2,2 nahodim noveho 2,3 (uz caka) . Inak spokojnost 3ia sezona v clanku spominanej kombinacii. Maju dobry grip (dokonca aj takmer zodraty CK 2,2 ), vcelku maly odpor & solidnu odolnost (verzia Protection) . Jazdene prevazne XC/XM tereny, sem tam lahky trail + nevyhnutne asfalty na presun.
Najhoršie plášte aké som kedy jazdil. Odolnosť ok ale jazdné vlastnosti katastrofálne, hlavne za mokra. Continental jedine na auto, tam je to topka 🤔
X-King, Race King. Prvé jazdy som niekoľko krát stál že defekt ale houby defekt proste na mokrom to absolútne nedržalo. Viem je to iný model ale Continental ma sklamal a istotu som našiel v inej značke, myslím že aj ty na ňu spoliehaš. Ale ťažko povedať možno som na Conti príliš ľahký alebo som sa len bál ísť na tlaky okolo 1baru.
no ale to su do mokra uplne zle plaste...presne tuto kombinaciu som jazdil aj na hobby maraton a tam to bolo fajn,aaale akonahle pride na skalnaty teren alebo mokry tak tieto plaste na to proste nestacia..obzvlast race king nie
Brat kupil Mountin King 26*2.3" asi pred rokom. Je spokojny. Ale pozeram, ze cena riadne odvtedy vzrastla. On kupoval jeden kus za 25.9 €.
Made in Germany or not, aspon vidiet, ze cena nezalezi od nakladov, ale od toho co dopyt este dokaze "zhltnut"
No tak hlavne 26 palcove pneu su dnes vzdy lacnejsie (vlastne ako vsetky veci na 26) a nekupoval nahodou verziu Performance?
AHA, to bude kde si daju vyrobcovia priplatit.
Kupil iba "Continental Mountain King". Vtedy tam este neboli varianty I, II, III. A nemalo to "protection" (spevnene bocnice).
Takze to vypda, ze za 29" a ProTection sa priplaca.
MK 3 by som urcite nekupoval...velmi zle jazdne vlastnosti na tejto verzii
Mám Crossking v rozmere 26" 2,2 a za 20€ sú to čínske plášte, ale dobré som spokojný. Mal som Crossking v romere 26" 2,0 a to je des. Chybná výroba, hádzal do strán. Na reklamáciu vymenený, chvíľu jazdený a potom z ničoho nič mi plášť vyzulo z ráfiku. Našťastie sa mi nič nestalo. Poslal som ho znova na reklamáciu.
Tak a teraz sem hodte pls nejaky typ na univerzalne plaste - jasne ze take neexistuju ale aspon sa mozme pokusit sa k tomu priblizit (asfalt/zvaznice/mtb/trail)
Predok agresívny maxxis high roller a vzadu nieco s dobrým valivym maxxis minion SS
vittoria barzo/mezcal, barzo/barzo, peyote/mezcal
Zdar, ja jazdím väčšinou zvážnice a aj približovanie po asfalte. K tomu nejaké ťažšie terény pri objavovani nových cestičiek. Na x kingoch 2,2" mám najazdené 1700km. Odhad imromana ohľadom životnosti je zrejme správny, lebo zadný plášť práve dožíva. Sú to dobré plášte. Odporúčam ich. Mám skúsenosť s race-kingom, schwalbe Rocket Ron, schwalbe Black Jack, vittoriou... S x kingom som najspokojnejší. No teraz by som skúsil ten mix z testu.
jazdieval som 29x2,2 crossking racesport na oboch aj raceking racesport a neboli to zle plaste, len velmi nizka zivotnost tak na jednu sezonu, pokial som do toho slapol tak normalne sa mi tie stupliky odtrhovali, po nahodeni mlieka dva mesiace kazdy den sfukovali a netesnili.. teraz som presiel na vittoria barzo a neda sa porovnat.. o dost jednoduchsie nahodenie plasta (staci ruka) ziadne sfukovanie, ziadne netesnosti.. a jazdne vlastnosti o 100% lepsie .. tlaky jazdim 2,2
Verzia racesport má "papierové" bočnice, ktoré nie sú veľmi vhodné na bezduše. Verziu racesport som dostal s novým bikom, po pár defektoch išli dole. Od vtedy iba Protection so zmesou BlackChili. V predu TrailKing 2,3 mi drží už 3. sezónu. Vzadu MountainKing 2,3 druhú sezónu, ale už mám doma nachystanú rezervu. Najazdených zatiaľ cca 4500km a bez defektu. Asfalt jazdím minimum, do lesa to mám od 1 do 3 km.
Ako defekt som nemal ani jeden, bocnice tiez drzali aj ked kordy presvitali ale v pohode vsetko, praveze dezen siel rychlo dolu stie stupliky sa trhali ako na kopackach z 90tych rokov
Imroman tie kolesá čo jazdíš ma už dávnejšie zaujali, no na stránke výrobcu sú len jediné a to OUTLAW AM AL DT350. Sú to tie isté? Tiež by som rád mal dva páry, jeden na maratóny a druhy na traily.
https://www.ffwdshop.com/FFWD-WHEELS/MTB/ffwd-outlaw-am-al-dt350
Ahoj, su to skvele kolesa ale vo FFWD sa rozhodli, ze karbon budu robit jedine na cestu od tejto (alebo od konca minulej) sezony. Cize najdes asi uz len hlinikove. Ale ako vravim, vazne skoda lebo tie kolesa drzia a to som ich dral na vsetkych pretekoch, ci na HT u nas po sutroch...
Takže preto už nie sú, zdalo sa mi že ty máš karbóny. Mne budú aj tie hliníkové stačiť. Teraz tam mám Syncros Silverton 2.5
Keďže nemám dva páry kolies, tak to vyskúšam. Problém ale je , že sa vlastne zoderú na tréningoch, keďže pomer k maratónom je 80:20.
No teraz je idealny cas lebo tak skoro preteky nebudu
Ahoj, nechcem nijak kazit meno Continentalu, sam ich mam, ale vela ludi mi uz povedalo /a aj ja mam taku skusenost/ ze plaste od Continentalu su krive /a preto ich prestal kamos aj predavat /. Ja mam tiez CrossKinga 2.3 protection a je krivy. Aku si mal skusenost ty?
Imro, pocuj, mam novy bike, je to XC-ckove HT od Meridy a obute ma na oboch kolesach Maxxis Ikon. Chcem ho vyuzivat castejsie aj na hobby maratony a zvazoval som, ze pre univerzalnost a lepsie drzanie by som dal dopredu prave tento Contitental X king. Co ty na takyto napad? Dakujem za odpoved.
Ahoj síce nie som Imro ale tiež jazdím Ikony na HT Meride a oproti Continental základným radám má Maxxis lepšiu zmes. Pokiaľ chceš od Conti BlackChilli zmes tak to je iné. Ale pointa je že radšej by som bral Ikony dozadu a Aspen dopredu 😊
Ahoj, dozadu aky ikon ? 2c alebo 3C ?
mam xking protection 2.2 su uzsie mam ich miesto racing ralfov 2.25. bocnice su vyrazne tvrdsie pocitovo su schvabke pri nich papier ale conti mi nedrzia vzduch a aj mlieko presajuje bocnicami tak neviem ale su protection. zmes black chiili je fajn myslim ze drzi dobre na vsetkom ale treba na to mysliet ze neni zmes ako zmes. najblizsie sa ale vratim asi k RRalfom. Jazdim skor len smerom hore. Dolu len zchadzam cize na trail by boli 2.3ky a vyraznejsi vzor lepsie ale traily ja nejazdim
Conti plaste su jedny s naj ak sa bavime o top verziach black chilli to si tu moze pisat kto chce aku kritiku.
Co sa tyka kvality vyroby samotneho plasta, sem urcite patri aj schwalbe, vittoria a maxxis. Ostatni su par tried inde. A trapia sa s miesanim zmesi z bigbag-ov a potom im lieta kazda druha varka plastov v kvalite....diskusia na nekonecno.
Co sa tyka jazdnych vlastnosti tak to je ina diskusia, vela zalezi na ucele pouzitia a co si kto vysvetluje pod pojmom xc, am, trail ... atd a aj od schopnosti jazdca, lebo co da mozno imro na ikonoch neda druhy na minione dhf a bude pindat ze ho plast nepodrzal.....toto treba tiez brat do uvahy pri takychto temach
chcel by som presne tuto kombinaciu, dava zmysel dat dopredu 2.3. a dozadu 2.0 (pretoze sirsie plaste tam nedam kvoli presmyku) dakujem za odpoved
Ahoj, budú take široké plaste v pohode na 23 mm rafiky? Teraz jazdím na nich 2,1 plaste (54 mm). Nebude sa to vyzúvať?
Ja by som len doplnil info z mojich kolies, ze plaste na 25mm rafiku maju zhodne 61 mm
No ak sa chces pustit dole poriadnym trailom, 100 g vazne neriesis a pri treningu to tiez nie je ziadny velky handicap. Ale tak na jazdenie po easy cestickach je to samozrejme zbytocne...
tak zas neprehanaj, ziadne easy cesticky ani asfalt s om nemyslel ... jazdim ako hobik vsemozne XC maratony po slovensku, ale hento obuvat kvoli par "poriadnym" trejlom je nezmysel ... a ked clovek jazdy "poriadne" trejly celu sezonu, tak to neobuva na XC masinu asi ...
Tak to je tvoj nazor, ale je to vazne rozdiel a aj z XC masiny vies vytiahut ovela viac..mam krasne porovnanie kedze mam 2 pary kolies, na jednych rychle Maxxis Ikon/Rekon Race a druhe tieto. A je to vazne rozdiel ak sa bavime o terene a co si v nom vies dovolit. No sa samozrejme zalezi kde byvas - kedze mam na skok na Martinky, Kunerad a pod, vyuzijem to poriadne.
no vidis, si vlastne potvrdil moj nazor ved ja nijako nespochybnujem kvalitu a prinos tychto pneu na "poriadnych" trejloch ...
ale to ze by na tom mal clovek jazdit cely rok na XC masine, ktoru nema primarne kvoli "poriadnym trejlom" ... chapeme sa ?
ved ty mas presne preto 2 pary kolies ... prehodis ked ides specialne len potrejlovat ... ved to je uplne ina situacia, niekto kto ma len JEDEN par kolies, predsa nebude toto obuvat kvoli par "poriadnym" trejlomv roku, ked jazdi XC, ci nie ?
Neprehanaj. Crossking nie je ziaden trailovy plast, naopak. Je to vyborny XC univerzal vhodny na celu sezonu. Vzadu to nie je ziadna brzda dokonca ani na asfalte. Stredova cast nie je nikako extra vyrazna. Ten plast ma vyborne brzdne vlastnosti. Nestrati sa ani na mokrom povrchu. Hmotnost na tu sirku je uplne vpohode. Pozri si podobne seriozne plaste s odolnymi bocnicami a bezproblemovym tubeless o adekvatnej sirke od inych znaciek. Vsetko je to nad 700g.
ano mas pravdu, ved aj ja vozim cross king ... 620g protection verziu v sirke 2,2 ... ale 750g v sirke 2,3 ?no neviem neviem, na trejly ok, ale na XC kotva podla mna...
Ale ved nazov je jasny - "Ak chcete posunúť schopnosti XC biku" Ak si spokojny ako to mas, budu zbytocne...
No a k tomuto este dodam, ze teraz som bol 2 dni po sebe v horach po 2000 vyskovych na den pricom hore to bol asfalt/zvaznica a vobec som nemal ziadny problem. Ved snad clovek vie, ci chce jazdit viac v horach, alebo chce pretekat - sak prave to je super, ze si vies vybrat a doladit si to podla chuti.
Strasne sa mi na tebe paci, ze odpovies a ze kazdemu aj odbornikom
mudro vravis napsi aj Ninovy obuva Maxxis Aspen 29x2.40 kde by mohol by keby si mu poradil
vlastoch tak zalezi kde jezdis, na asfalt to neni)
ahojte, má niekto skúsenosti s maxxis arden? vďaka za info...