Test: Lazer Impala – v službe bezpečnosti
Hlavu si treba chrániť najviac, o tom žiadna debata. Najmä, ak sa vyžívate v drsnejšom a rýchlejšom štýle jazdy.
Lazer Impala je trailová cyklistická helma navrhnutá tak, aby poskytovala maximálnu ochranu a pohodlie na výjazde. Nízko ťahaná škrupina prilby a ochrana proti nárazu „EPS” zaručuje bezpečnosť a zároveň štíhly dizajn.Čo je EPS a prečo je to výhodou prilby?
Celkom na úvod by sa patrilo povedať, čo to vlastne ten EPS je a na akom princípe funguje. Expandovaný polystyrén (EPS) je ultra ľahký, ale silný materiál. Skladá sa z 98% vzduchu a 2 % polystyrénu. Ide o prirodzenú alternatívu ku kovovým komponentom, slúži predovšetkým na ochranu, tlmenie nárazov a izoláciu. EPS dokáže výborne absorbovať energiu, vďaka čomu nachádza uplatnenie v rôznych priemysloch. V cyklistickom priemysle je veľkou výhodou tiež jeho nízka hmotnosť.Spracovanie a prvý dojem
Poďme ale späť k samotnej prilbe. Tá na prvý pohľad farbami ani grafickým motívom veľmi nevyniká, no pri detailnejšom preskúmaní jej povrchu nájdete rôzne zaujímavosti. Čierno-matnú povrchovú úpravu zdobí jednoduchý nápis LAZER na bočnej strane a štruktúrovaný nápis IMPALA v oblasti pod šiltom.Celkovo 22 vetracích otvorov, ako aj špeciálne vstupy na čele, by mali udržiavať chladnú hlavu aj pri dlhých letných výšlapoch. Impala môže byť navyše kombinovaná s okuliarmi. Ak sa nepoužívajú, môžu byť uložené pod výrazným a nastaviteľným trojstupňovým štítom, ktorý by mal chrániť tvár nielen pred slnečným svetlom, ale aj od nízko visiacich konárov. Vďaka systému Advanced Turnfit® sa prilba dá ľahko prispôsobiť rôznym tvarom hlavy a zaistiť pohodlné nosenie. Hmotnosť činí rovných 326 g, čo samo o sebe tvrdí, že pri páde niečo znesie.
Skúsenosti z praxe
Konkrétna prilba, ktorú som testoval, bola vo veľkosti M – čiže 55-59 cm. Na hlavu mi krásne sadla a v porovnaní s bežnými prilbami v nej bola moja hlava uložená hlboko. To mi aj dodávalo väčší pocit istoty a hlavne pri otrasoch sa mi ani o kúsok nepohla. Pochvalu si zaslúži systém na sťahovanie hlavy kolieskom, ktoré plnilo spoľahlivo svoju funkciu. Práve to niekedy u iných prilieb robilo problém. Dobré rozloženie vnútornej výstelky v prilbe sa odzrkadlilo na vysokom komforte nosenia. Aj keď ešte zďaleka nie sú vonku vysoké teploty, cítil som ako si všetky prieduchy plnia svoju funkciu pri výšlapoch, a v tomto smere tak nebude strácať.Plus
- 22 veľkých ventilačných otvorov
- Hlboko posadená škrupina prilby na spánkoch a týl na zvýšenie ochrany
- Systém Turnfit® pre horizontálne a vertikálne nastavenie prilby
- Veľa miesta pre okuliare pod šiltom
- Cena
Mínus
- Nenašiel som nič, čo by mi prekážalo
Nejedná sa o žiadnu ultraľahkú „racingovú” prilbu, no hmotnosť je vzhľadom na zameranie na veľmi dobrej hodnote. Čo sa týka funkčnej stránky, prilba zodpovedá súčasným vysokým nárokom a potrebám trailovo a enduro-orientovaných jazdcov, ktorí chcú bezpečne posúvať svoje limity...
Prilba je dostupná v šiestich farbách (matná modrá, biela, čierna, červená, matná sivo-žltá a matná kaki-oranžová), pričom jej cena sa pohybuje okolo 120 €. Viac informácií sa dozviete na stránkach dovozcu značky Lazer, ktorým je Paul Lange.
Komentáre Zobraziť komentáre (13)