Test: CTM Ridge Pro - nadpriemerne vybavený trail bike

Vďaka tomuto biku má čoraz populárnejšie odvetvie MTB, zamerané na zábavu a hravosť, nového fanúšika. Mňa.


Zoznámenie

Keďže my v Mtbiker.sk chceme mať prehľad o všetkých disciplínach cyklistiky a mne skúsenosti s týmto typom jazdenia chýbali, “vyfasoval” som toto hliníkové CTMko. Stojí na kolesách veľkosti 29, čo je aj pri trailových bikoch dnes už v podstate bežný variant.

Bol som zvedavý, aký zážitok mi ponúkne tento stroj. Smerom dole to väčšinou funguje, ale bike by mal zvládať aj nejaké to šliapanie, nejaký ten kopček. Ťažká pozícia, keďže očakávania bývajú vysoké a my, ako užívatelia, chceme všetko. Smerom hore, nech to je XC raketa a dole čistý DH .

Veľkosti

Na osedlanie ma predurčovala aj veľkosť testovacieho biku. Pri svojej výške 198 cm som sa na XL zložil pohodlne a mal som z posedu dobrý pocit. Inak, prvýkrát sa mi stalo, že bike mi nevošiel doma do výťahu. Je ho poriadny kus. Preto ma aj prekvapila hmotnosť, ktorá na pocit nebola závratná a výrobca ju uvádza okolo 14 kg.


Výbava

Značku CTM každý poznáme, keďže to je populárny domáci výrobca. Čím nás v tomto prípade prekvapujú je, že toto je veľmi dobre vybavený stroj. Je osadený kvalitne a komponenty sú vyberané s jasným zameraním. Nápisy na biku ako Shimano XT, RockShox, či DT SWISS sú toho dôkazom. Užíval som si aj teleskopku, ktorá výborne plnila svoju úlohu. Tak, ako sa bicykel predáva, pre mňa môže ostať, nič nemám potrebu hneď meniť, dovybavovať.


Sady s kazetou s 12timi pastorkami už nie sú nedostupné pre túto kategóriu. Preto som bol zvedavý, ako bude fungovať variant jedného prevodníka s 11 prevodmi. Bude to stačiť? Ako som spomenul na úvod, bike som previezol cez rôzne prostredia. Predpokladal som, že možno mi 12ty prevod bude chýbať pri jazde v strmých stúpaniach. Ale nestalo sa tak. V kopci, kde už sa stroj takmer “staval na zadné”, mi prevod prišiel stále dostatočný. Jedine, kde mi chýbal extra prevod - ťažší, bol asfaltový zjazd z Naháča. Ale to nie je prostredie určené pre toto CTMko. Takže za mňa OK.


Shimano XT

Nakoľko ide o tak notoricky známeho hráča na poli sád, tak nebudem popisovať detaily. Všetko funguje ako má. Shimano brzdy výborné. Komplet dopĺňajú kľuky FSA, takže ani tu výrobca nešetril a ponúkol značkový komponent.

Kolesá a obutie

Tu nebudem objektívny, túto značku mám rád a potešil som sa, že ráfiky a aj náboje boli práve od nich v podobe modelu DT Swiss E1900. Kvalita kolies sa prejaví dlhším používaním a tu bude problémov minimálne. Obuté som mal plášte WTB Trail Boss TCS light 29 x 2,25, ktoré na suchom podklade držali a vadiť im nebude ani viac blata a náročnejsí terén. Keď bolo treba, pekne sa odvaľovali v rámci možností ich výborného gripu.


Dobre fungujúca vidlica a tlmič s dostupným servisom od značky RockShox. Zadný tlmič je RockShox Monarch RT3 (51 mm) s možnosťou prepínania režimov a samozrejme s nastavním odskoku. Vyberať je možné z 3 polôh. Ja som po úvodnom skúšaní skončil pri kompromisnej druhej polohe, ktorá sa hodí na športovejšiu jazdu a pritom stále poskytne potrebný komfort. Na dlhšie presuny sa dá v podstate takmer úplne uzamknúť, prípadne pre dlhý zjazd zase nechať nerušene pracovať.

Vpredu rovnako vzduch s manuálnym ovládaním RockShox REVELATION RC (130 mm). Tento set vidlica, 29 kolesá a obutie 2,25 mi prišiel ako fajn kompromis. Ak časom niekto zistí, že jeho jazdy smerom dole prevažujú, podporiť to môže výmenou plášťov za širšie. Ja som zvyknutý a rád si aj poťahám, tak mne to sadlo.


Jazda

Svoje prvé zošliapnutia ma viedli cez rovinatý asfalt, potom poľné cesty, lesopark, asfaltový výšľap na Cerov vrch a klasické hupky už v lese. Z nich ďalej cez viac, či menej strmé zjazdíky a finále som si dal zošup z Katarínky so zábavným zjazdom na konci. Takže biku som dal ochutnať skoro všetko.


Prekvapivo jazda v sedle po rovine mu vôbec nevadila. V sedle bike pekne letel vpred. Nehúpal sa. Horšie to bolo pri výšľapoch zo sedla, kedy sa treba sústrediť na správne šliapanie, aby človek neprepružoval zadnú stavbu. A potom odmena pri jazde smerom dole je sladká. Bike ma poslúchal, rýchlo som si na neho zvykol, obutie fungovalo. Zábava!


Záver a cena

Ak sa chcete voziť na komponentoch, ktoré fungujú, dobre sa servisujú a niečo vydržia, tak toto môže byť voľba pre vás. CTM tradične ponúka veľmi dobrý mix kvality a roumnej ceny, a ak hľadáte univerzálny stroj pre väčšinu terénov, môže to byť zaujímavá voľba.

Cena testovaného modelu sa pohybuje okolo 2 600 € a viac informácií nájdete na stránke CTM.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Test: CTM Skaut 4.0 - neočakávaná jazda

Test: CTM Skaut 4.0 - neočakávaná jazda

Nebudem chodiť okolo „horúcej kaše“ a rovno napíšem, že tento slovenský celoodpružený bike ma prekvapil. A nie iba raz. Pozitívne? Negatívne? To sa dozviete v teste.
Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Ako vyzerá a jazdí bicykel, ktorý dokáže ponúknuť výhodu v boji s gravitáciou? Alebo keď už výkon nestačí, treba využiť aj moderné technológie a „marginal gains"...
keyboard_arrow_up