Test: Giro Privateer Lace  - štýlová MTB tretra z horúcej Kalifornie

Správna obuv na bike vie určite výrazne vylepšiť pocit z jazdy, rovnako ako tá nesprávna dokáže príjemný pocit pokaziť.

Snáď najlepšie je, keď o tretrách na nohách ani neviete a napriek tomu sa na ne môžete spoľahnúť v akomkoľvek teréne. Keď k tomu pridáte ešte príjemný dizajn, ktorý dokáže zaujať, môže to byť tá správna kombinácia práve pre vás.

Novinkou z dielne americkej značky Giro pre rok 2019 je aj model Privateer Lace, ktorý sa radí niekde do hornej polovice portfólia. Výrobca sľubuje komfort top modelu Empire doplnený o vychytávky, ktoré zvyšujú odolnosť aj pri každodennom nešetrnom zaobchádzaní.

Jednoduchosť a odolnosť

Zvršok tretry je z odolného mikrovlákna, ktorému ešte perforácia zvyšuje priedušnosť a tak udržuje komfortnú klímu aj pri dlhých výjazdoch. O pohodlie sa stará tvarovaná vložka s antibakteriálnou úpravou Aegis®. Rockprint cover na päte a špičke zabezpečí ochranu pred odretím pri peších výšľapoch v náročnom teréne. Nohu na svojom mieste drží zosilnený jazyk v kombinácii s pevným šnurovaním. Lisovaná nylonovo-gumová podrážka zariadi priamy prenos sily pri šliapaní do pedálov a potrebný grip v prípade, keď je nutné bike potlačiť, či preniesť. Ak vás čaká naozaj ťažký terén, je možné tretru doplniť o hroty, ktoré nie sú súčasťou balenia. V ponuke je aj model s prackou a dvomi suchými zipsami, ktorému voči 355 gramovej šnurovacej variante pribudlo ďalších 20 gramov.


ŠnurovaNIE?

Výrazná červená s kontrastným čiernym pogumovaním päty a špičky bola moja jasná voľba, aj keď viac praktická sa môže javiť čierna, či olivová farba. Hneď na úvod som bol trošku skeptický voči šnurovaniu, kedže už moje prvé tretry mali na spevnenie ako doplnok k šnúrkam aj jeden remienok so suchým zipsom a to bolo viac ako pätnásť rokov dozadu. Toto, možno pre niekoho retro riešenie, sa ukázalo ako dostačujúce, keďže výrobca použil pevné tubulárne šnúrky, ktoré sa takmer nedali natiahnuť. Takže noha bola pod spevneným jazykom šnúrkami fixovaná dostatočne a nikdy som ich nemusel doťahovať. Skôr som mal zo začiatku opačný problém a musel som ich pri prvých výjazdoch dokonca trošku povoliť, aby sa obnovil prietok krvi v chodidle. Gumička s logom výrobcu v strednej časti jazyka sa ukázala ako veľmi efektívne riešenie, ktoré udržalo šnúrky pekne upratané počas celého výjazdu a ani pri chôdzi v lese mimo chodníka sa ich nepodarilo samovoľne rozviazať. Nevýhodou tohto systému tak ostáva len trošku dlhší čas šnurovania v porovnaní so suchým zipsom, prackami, či Boa kolieskom. No a samozrejme ťažšia manipulácia priamo za jazdy, kedy si tretry len tak ľahko nedotiahnete/nepovolíte.


Blato, voda, kamene

Mierne obavy som mal z celistvej prednej časti, ktorá sa pri menej kvalitných modeloch v mieste ohybu dokáže pokrčiť, či dokonca prelomiť. Nič z toho sa však v tomto prípade nestalo a zvršok tretry ani po niekoľkých peších výšľapoch nejaví známky poškodenia. Pogumovanie v prednej i zadnej časti statočne odoláva ostrým kameňom. Jediné poškodenie zvršku som zaznamenal v oblasti švu na päte, ktoré nie je chránené pogumovaním a osudným sa mu stalo pošmyknutie pri znášaní bicykla v lese po kamenných schodoch. Odvetranie fungovalo prekvapivo dobre a ani pri dlhších výjazdoch som nezaznamenal zvýšené potenie. Tiež pri teplotách okolo nuly mi v tretrách nebolo zima, jediné čo ma prekvapilo, že som mal možnosť skúsiť takto nízku teplotu začiatkom mája.


S nepriaznivými poveternostnými podmienkami súvisí aj odolnosť voči prieniku vody a blata. Vodu vpustí do vnútra najmä bočná perforácia alebo oblasť jazyka, čo vás ale udrží v suchu pri špliechajúcej vode, či rannej rose. Hladký povrch uľahčuje čistenie, takže na dokonalé umytie stačila handrička s trochou vody a tretry boli čisté. Gumová podrážka poskytovala dostatočný grip na všetkých povrchoch a aj po niekoľkých skalnatých výšľapoch nejavila nadmerné známky opotrebenia. Tuhá nylonová podošva v kombinácii s mierne tvarovanou vnútornou vložkou umožnila prenos sily bez vytvárania nejakého nepríjemného tlaku len na oblasť chodidla nad kufrom. Samozrejme táto tuhosť znepríjemňuje chodenie, ale krátke a ťažké úseky, ktoré sa nedajú zvládnuť na biku, nebudú problém.


Plusy:

  • Jednoduchý a funkčný dizajn
  • Pevnosť šnurovania
  • Tuhosť

Mínusy:

  • Dlhší čas potrebný na šnurovanie
Pokiaľ som to neprehnal s utiahnutím šnúrok, tak som si vždy užíval jazdu bez toho, aby som vnímal, či mám vôbec niečo na nohách obuté. Takže pokiaľ o tretrách pri jazde ani neviem, tak im v podstate ani nie je čo vytknúť.


Pevné uchytenie chodila, jednoduchý a pritom štýlový dizajn, prijateľná hmotnosť robí z modelu Privateer Lace tretru vhodnú na XC aj maratóny a vďaka ochranným prvkom určite nesklame ani tých s chúťkami na trochu ťažší terén. Cena testovaného modelu je cca 140 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Micequal 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Test: Shimano SH-XC 702 – efektivita za rozumnú cenu

Test: Shimano SH-XC 702 – efektivita za rozumnú cenu

Pretekárska obuv od japonských dizajnérov dokáže prekvapiť a ponúknuť vlastnosti, pre ktoré sú ich tretry medzi jazdcami veľmi obľúbené.
Od základu: Ako si vybrať topánky na MTB?

Od základu: Ako si vybrať topánky na MTB?

Tretry alebo cyklistické topánky sa naprieč disciplínami odlišujú. Akú tretru si treba vybrať na tú svoju a aké faktory pri výbere zohľadňovať?
keyboard_arrow_up