Kúpu ebiku už druhý rok neľutujem

Kúpu ebiku už druhý rok neľutujem

Po dlhodobom zvažovaní som kúpil bike so stredovým náhonom 250W, krútiacim momentom 50Nm, výkonnou batériou 500Wh a so snímačom tlaku sily na pedále. Tu sú prvé skúsenosti nového majiteľa.

Prvé jazdy


Ako na všetkom novom aj na ebiku boli prvé jazdy o učení sa. Človek sa musí zoznámiť a dostať sa do prepínania stupňov podpory motora podľa náročnosti terénu. Ja som po čase získal pocit, že vlastne každý zvýšený stupeň mám ako náhradu prešmykača a to so štvorprevodníkom , lebo mám 4 úrovne podpory.

Určitý čas mi trvalo, kým som sa naučil včas radiť tak, aby som nestratil frekvenciu šliapania, lebo do kopca sa ťažko rozbieha, hlavne keď má bike cez 20 kg. A tiež, samozrejme, som stále pozeral na display, koľko mi zostáva dojazdu. Výhodou je, že mi „cyklo počítač“ prepočítava okamžitý dojazd pri každom použitom stupni podpory. Osobne som rád, že bike má aj systém WALK, čo je veľká výhoda ak kráčate popri, alebo ho tlačíte do kopca.



Ten pocit...


Prvé spoznávacie kilometre sú fantastické. Ten zážitok po nasadnutí, keď vám elektro pomôže uľahčiť šliapanie a aj dobrých bikerov zdoláte v kopcoch, je super, hlavne keď ste od nich aj o 25 rokov starší.

Po prvotnom zoznámení sa s ovládaním a správnym radením som sa konečne mohol začať naplno venovať okolitej prírode, plánovať trasy výjazdov a začať si užívať nové scenérie, na ktoré by som sa inak nezmohol. Je pravda, že som robil pešiu turistiku, ale to sa nedá porovnať s ebikom, keď danú pešiu trasu zdoláte aj 5krát rýchlejšie, a teda si môžete trasu predĺžiť podľa seba, alebo kapacity batérie, aby vás nenechala v kopcoch. No nemusíte lámať žiadne rekordy, stačí si len tak vybehnúť na vzduch a za hodinku máte napr. 16 km a 200 - 300 výškových metrov v pohode po lesných cestách.



Hlavné je, že idete vonku


Vyvetrať si hlavu je úžasná vec. Najlepšie je, ak si jazdec nájde partnera rovnakej krvnej skupiny, lebo často jazdím sám a idem kam ma oči zavedú a potom musím vytiahnuť mapové podklady s GPS, aby som sa zorientoval a našiel si najbližšiu cestu späť, aj keď je to len zvážnica na zvoz dreva. V prípade, že nastanú aj nejaké problémy, v partii alebo aspoň dvojici ich zvládnete ľahšie. Mne osobne ebike otvoril nové obzory a doslova sa mi stáva koníčkom na staré kolená.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up5thumb_down comments 1 komentár report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Rock Machine Blizzard INT e50 - nový motor Shimano EP8 play_arrow

Video: Rock Machine Blizzard INT e50 - nový motor Shimano EP8

Zábavný elektrobicykel na traily a singletracky s novým motorom Shimano EP8, ktorý ponúka kombináciu moderných prvkov a osvedčených riešení.
Test: CTM Switch Pro - veľa zábavy cestou dole

Test: CTM Switch Pro - veľa zábavy cestou dole

Slovenskí výrobcovia chápu, kam cyklistika smeruje a snažia sa napredovať aj vo vývoji elektrobicyklov. CTM Switch si vyslúžil mnoho vylepšení a my sa na ne v tomto teste podrobne pozrieme.
Unboxing: Cannondale Trail Neo 3 2020 - šedá myšisko

Unboxing: Cannondale Trail Neo 3 2020 - šedá myšisko

Šedá myška by to bola, ak by sme pri tejto farbe videli klasický bike bez motora. Teraz tu však máme slušný pohon, takže zdrobneniny nie sú na mieste.
keyboard_arrow_up