www.abusonline.sk
Pozvánka: UCI MTB World Cup Nové Město na Moravě - sveťák u susedov

redakcia 21.05.2019   Xco Horska Cyklistika Nove Mesto Na Morave Preteky Sutaz MTB

Už 23.- 26. mája 2019 sa na Vysočine stretne svetová špička v MTB XCO. Táto lokalita je už povestná výbornou organizáciou, prepracovanými traťami a nezabudnuteľnou diváckou kulisou. No a navyše môžete vyhrať aj vstupenky...

Podujatie u našich západných susedov patrí už dlhé roky medzi najlepšie v celom kolotoči svetového pohára. Či už z pohľadu fanúšikov, ale aj samotných jazdcov. Miestna trať situovaná prevažne v lese je jedinečná svojou náročnosťou umelo vytvorených sekcií, ale stále „prirodzeným“ poňatím MTB.

Keďže MTBIKER je mediálnym partnerom podujatia, prinášame súťaž o 3x2 bezplatné vstupné, a tak môžete spraviť radosť nielen sebe, ale aj ďalšiemu bikerovi. Súťaž trvá do stredy 22.5. a podrobnejšie informácie sa dozviete na tomto odkaze.

Každá náročná sekcia alebo stúpanie je atraktívne pre divákov a o cieľovom priestore ani nehovoriac. V cieli budú k dispozícii vysoké tribúny, ktoré vytvoria tradičnú elektrizujúcu atmosféru. Bude radosť pretekať a siahnuť si doslova na samotné dno. Zaujímavý článok 3. kolo Svetového pohára – pády, súboje a fotofiniš mal aj náš Imroman, v ktorom sa môžete dozvedieť niečo z priebehu pretekov z minulého roka.

Program

XCC: Short Track

Short Track (oficiálna skratka UCI je XCC) sú krátke, dynamické preteky na cca 25 minút. Konajú sa na kratšom a jednoduchšom okruhu (cca 1 - 1,5 km) s menším množstvom terénnych prvkov, čo prirodzene tlačí pretekárov k jazde v skupine. Podľa vôle usporiadateľa môžu byť do pretekov zaradené bodové či finančné prémie pri každom prejazde cieľovým priestorom, ktoré zaisťujú tvrdé boje vo finiši každého okruhu a divácku atraktívnosť tohto súboja.

V piatok 24. mája začínajú o 18:00 ženy Elite a o 18:45 muži Elite.

XCO: Cross Country Olympic

Klasická a jediná olympijská disciplína pretekov na horských bicykloch. Preteky na technickej trati plnej prekážok, rýchlych zjazdov a náročných výjazdov. Prvé kolo je zavádzacie a vedie po širokej lesnej ceste (kvôli lepšej možnosti predbiehania) a nasleduje vopred stanovené množstvo klasických okruhov (pre každú kategóriu rôzne, stanovuje ho komisár UCI pred pretekmi podľa aktuálnych podmienok na trati).

V sobotu 25. mája na trať vyrazia ženy U23 (do 23 rokov) o 11:00, muži U23 (do 23 rokov) o 13:00. Následne potom juniorky o 15:00 a juniori o 17:00.

V nedeľu 26. mája potom ženy Elite o 10:20 a na záver muži Elite od 13:35.

Vstupenky

• Cena vstupeniek pre dospelých je 500 Kč/na mieste v pokladni.
  • Vstupné na piatkový program: preteky v XCC Short tracku mužov a žien Elite sú ZADARMO.
  • Vstupné na sobotňajší program: XCO preteky junioriek, juniorov aj mužov a žien do 23 rokov sú ZADARMO.
  • Vstupenka platí do celého oploteného areálu Vysočina Arény (tribúny, trate, tímové aj expo zóny).
  • Parkovanie zadarmo.

Viac informácií nájdete na stránke organizátora.

Akcie svetového formátu sa len zriedka konajú v tak blízkom okolí a mať možnosť vidieť hviezdy horskej cyklistiky určite stojí za to. Preto, ak nemáte ešte program na víkend, berte to ako menší tip na pekný výlet. Kompletné informácie nájdete na tomto odkaze.

UCI MTB World Cup: Nové Město na Moravě 2019

23.05.2019 - 26.05.2019
MTB - XC
Vysočina Arena, Nové Město na Moravě (Česká republika)

Pozvánka, Výsledky

Prejsť do shopu (Prilby ~ XC a Tour prilby)

JozefM81 21.05.2019 (20:35)

Na presúvanie by som volil pešo.

adam.frm 21.05.2019 (23:44)

Chodievame tam kazdy rok je to super. Sice total ludi v niektorych pasazach az cisty pruser no vzdy sa da najst miesto kde vidis jazcov prechadzat okolo teba. Minuly rok sa dalo vidiet aj Nina,Jolandu atd priamo v boxoch u mechanikov pozriet ako makaju na technike ich bajky a vela zaujimaveho o com bezny biker ani len netusil. Proste 3 dni zazitkov,emocii a atmosferi s kolkotoca svetaku. (Da sa inak aj vyhodne nakupit ci uz plaste,bajk,komponenty,chemia atd) 👍🏻🙂

DanielH adam.frm 22.05.2019 (09:54)

Do orecha Adam normálne si ma vážne tak nazhavil. Sakra akurát sme v tom čase v Prahe s partiou na bajkoch. Inak by som hneď šiel. Ta Jolanda jazdí jak malý boh.

adam.frm DanielH 23.05.2019 (06:33)

No ti poviem vidiet to na zivo aj Jolandu,Emily Batty atd je super. Stretnut sa da aj bezne Nino a vela jazcov. Chodime kazdy rok aj tento sme tam. 👍🏻💪🙂

DanielH adam.frm 23.05.2019 (12:28)

Užívajte. Tíško a v dobrom závidím.

Ledavi 21.05.2019 (19:07)

Oplatí sa tam vziať bike ? Presúvať sa na ňom,alebo pešo. Čo je lepšie

majo525 Ledavi 21.05.2019 (21:05)

Ahoj chod na pešo ak ideš len v nedelu je to tam plnka a bude ti na obtiaž mi ideme na pešo.

Laro22 22.05.2019 (17:38)

Poradte najlepšiu trasu

adam.frm Laro22 23.05.2019 (07:56)

Myslis v areali?

Laro22 adam.frm 23.05.2019 (08:44)

Myslim zo stredneho slovenska 😁

adam.frm Laro22 23.05.2019 (09:25)

Ja chodievam na Trencin a Brno. Cca az tam 320km a v pohode za 3,5hodky som tam aj s kavou 🙂 zajtra okolo 10tej vyrazam okolo 14tej som tam este stiham aj trening vecer zavody

Laro22 adam.frm 23.05.2019 (09:43)

no tiez sa mi zda ze tadial to bude naj...

Ledavi adam.frm 23.05.2019 (11:00)

Potom asi spíš niekde ..

adam.frm Ledavi 23.05.2019 (11:24)

Ano vzdy ideme na 3 dni no ubytko objednavame cca uz 2 mes dopredu lebo potom je dost problem a musie dochadzat dost velku dialku. Teraz byvame aj z nasimi chalanmi z repre cize aj vecer bude isto o com kecat zazitky zo svetakov info o treningoch a tak 🙂

chmeliak 22.05.2019 (18:59)

kedy bude vyhodnotenie sutaze o vstupenky?

luban 24.05.2019 (21:41)

Janka Keseg Števková v short track-u posledné 38. miesto (- 1 kolo).