GT prináša kompletne prepracovaný model Grade pre fanúšikov gravel jazdenia

GT prináša kompletne prepracovaný model Grade pre fanúšikov gravel jazdenia

1410 komentárov

redakcia 31.05.2019 30 fotografií   Horska Cyklistika Priroda Cestna Cyklistika Gt Novinky Gravel

Model Grade je na trhu už od roku 2015 a našiel si množstvo priaznivcov. Teraz prichádza jeho kompletná modernizácia v duchu súčasných trendov a požiadaviek jazdcov.

 

Pojem gravel sa do povedomia dostáva čoraz viac, no v roku 2015, keď prišiel Grade na trh, bol napríklad jedným z prvých karbónových modelov s kotúčovými brzdami vytvorený špeciálne pre tento štýl jazdenia. Teraz prišiel čas vdýchnuť mu do plachiet svieži vietor.



Nový Grade


Tým, čo stále zostáva pre značku GT typické, je špecifický tvar rámu označený ako Triple Triangle. No a práve jeho inovácia s označením „floating seat stays“, teda akési plávajúce zavesenie zadných vzpier prináša výrazné zmeny na poste komfortu. Celému rámu je v zadnej časti umožnená výrazná flexia v požadovanom smere, čo je pre tento typ bicykla veľká výhoda. Pritom sa stále nestráca potrebná tuhosť v zábere pri svižnej jazde.



Ďalším atypickým prvkom je „flip chip“ technológia na prednej vidlici, ktorá umožňuje rýchle doladenie geometrie podľa potrieb. Teda je na výber buď väčšia stabilita (70 mm offset), alebo obratnosť (55 mm offset). To sa môže hodiť, ak napríklad striedate dlhé výlety s batožinou a rýchle športové švihy s partiou.



Sedlové vzpery karbónovej verzie rámu tvorí dvojica vlákien – karbón a laminát. Práve laminát dotvára pružnosť a vonkajšia karbónová vrstva zase tuhosť a samozrejme to všetko pri nízkej hmotnosti. Túto symbiózu materiálov GT nazýva Dual Fiber Dynamics.



Taktiež je geometria volená tak, aby umožnila kombinovať rôzne jazdecké štýly, pričom ďalším dôležitým prvkom je opäť zväčšená priechodnosť pre plášte. Práve voľba ich šírky a vzoru má na výsledné vlastnosti vcelku najväčší vplyv a mať široké možnosti voľby je výhoda.



Pripravený na poriadne dobrodružstvo


Gravel to rozhodne nie je len občasná jazda po šotoline, ale čím ďalej viac sa spája s pojmom bikepacking. Pod tým si môžete predstaviť dlhé a viacdňové výlety do prírody, kedy si nesiete všetko potrebné na „prežitie“ so sebou. Okrem toho, že na takúto záťaž je pripravený samotný rám, rovnako tu nájdete množstvo úchytov na batožinu, či extra košíky na fľaše. Napríklad hliníková verzia rámu má košík aj na sedlových vzperách.



Dôležité detaily


Okrem toho sa myslelo aj na detaily, ktoré vždy dotvárajú celok. Napríklad vedenie bowdenov a hadíc je riešené tak, aby bolo všetko ľahko servisovateľné – to platí najmä pre radenie a brzdy, ktoré sú vedené vonkajškom. Je možné využiť aj služby elektronickej sady Di2, či možnosť teleskopickej sedlovky, ktoré sú vedené vnútrom.



Na výber bude celkovo 6 veľkostí (44, 48, 51, 55, 58 a 62), pričom vyberať môžete z troch karbónových a dvoch hliníkových modelov.



Všetky podrobnosti nájdete na domovských stránkach značky GT.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

9m133 31.05.2019 (15:30)

3


Takto si predstavujem výjazd vo dvojici-ONA všetko vezie...

 
matho010 9m133 01.06.2019 (21:10)

0


Si si isty ze ona je ona a on je on? V dnesnej dobe clovek uz nevie a vlasov maju podobne 😂😂

 
zwARO 31.05.2019 (11:22)

2


Trosku smutny pribeh po predstaveni GRX sad od Shimana a dominancii SRAM 1 prevodnikov nedat ani jeden model na gravel sade... inak ram vyzera brutalne dobre a to GT moc nemusim.

 
szlavo 31.05.2019 (09:34)

1


Keď pozerám na tie zadné vzpery a dolnú časť sedlove časti rámu, tak normálne by som sa bál na to sadnúť s mojimi 95 kg ami

 
roleta szlavo 31.05.2019 (10:19)

2


a co ja co uz mam zakalaci preukaz nejaky ten rok

 
mihazu001 31.05.2019 (10:02)

0


predny swap geometrie okopčený z Rondo bikes... ale OK. Este by sa zisiel aj zadny swap...

 
Rudolf69 31.05.2019 (15:23)

0


Dajte pokoj s gavelmi, kupte si odpruzene 29 a namontujte barani.

 
petzzo 01.06.2019 (21:00)

0


Vonkajsie vedenie bowdenov na karbone? To sa inženíri moc nepretrhli. Môj Diverge má tiež bowden po celej dĺžke lanka ale pekne vnútri a v mäkkom “rukáve”.

 
Synak 02.06.2019 (13:59)

0


konecne dve pevne osky kratcia zadna stavba a dufajme ze lepsia vidla ako na predoslej verzii ale zasa zabudli na aerodynamiku obimka je standardnamohli tam ties dat kokpit v karbone inak dizajn podareny podobne ako na predoslom.

 
wulstar 03.06.2019 (10:09)

0


A mne sa celkom páči.

 
Pridaj komentár