Test: Wilier 0 SLR – keď už nie je čo vylepšovať

Test: Wilier 0 SLR – keď už nie je čo vylepšovať

3625 komentárov

bimjeam 26.08.2020 36 fotografií   Sezona 2020 Bicykel Wilier Test Cestna Cyklistika

Deň, kedy mi do testu príde žiletka od značky Wilier, začína byť pre mňa pomaly štátnym sviatkom. Po modeloch Cento1 Hybrid a Cento 10NDR sa mi do rúk dostal model Zero SLR a dá sa povedať, že už viem, aké pocity prežívajú ženy pri značkových kabelkách.

 

Nad čerstvo predstaveným top modelom 0 SLR v kráľovskej modrej od talianskej kultovky Wilier sme skupinovo slintali ešte minulý rok na výstave Eurobike v nemeckom Friedrichshafene. Vtedy som však nemal absolútne „páru”, že budem mať možnosť tento dvojkolesový skvost poriadne prevetrať. Zaujíma vás, ako sa vozí na bicykli, ktorý sedlajú napríklad profi jazdci tímu Astana?



Prvý dojem – magnet na pohľady


O kvalitách talianskeho dizajnu asi nemusíme polemizovať, Wilier 0 SLR v červeno-matnom metalickom lakovaní označenom ako Velvet Red, bol suverénne najobdivnejším bicyklom, ktorý som kedy mal v teste. Rozplývali sa nad ním dokonca aj ľudia, ktorí o cyklistike nemajú ani šajn, resp. by nerozoznali Olpran od Kleina. Ja osobne by som prirovnal tento lak k vínovému odtieňu, ktorý má patentovaný výrobca vozidiel značky Mazda. Zjednodušene povedané, radosť sa pozerať. Pri podrobnejšom pohľade vás ale upúta dokonalá dizajnová čistota. Kabeláž je kompletne ukrytá v predstavci, delených podložkách, vidlici, v ráme a vykúka iba v mieste, kde ústi k brzdovým strmeňom a prehadzovačkám. Kombo predstavca a riadidiel z jedného kusu a integrovaný zámok oválnej sedlovky dodáva bicyklu rozhodne šmrnc. Dôraz na aerodynamiku je tu kladený s ohľadom na klasický tvar rámu, bez rôznych pokrútených rúriek a špicatých zakončení. Rovnako aj logá sú decentné, biele, s typickým fontom pre Wilier a nehrozí, že SLR-ko bude posiate rôznymi „aero-turbo-lightweight” nápismi, čo ja osobne veľmi kvitujem.



Osadenie – spektakulárne expresná raketa


Keďže sa bavíme o top modeli, asi by bolo trochu nemiestne očakávať tu mechanickú sadu a ráfikové brzdy. Testovaný kúsok je osadený najvyššou sadou Shimano Dura Ace Di2 s hydraulickými brzdami. Hliník sa z tohto bicykla odsťahoval do Humpolca a nahradil ho pán karbón, ktorý nájdete na combe riadidiel + predstavca (Wilier ponúka 5 variantov rôznej dĺžky/šírky), sedlovke, a kolesách, ktoré si vyrába Wilier pod vlastným logom. Sedlo Prologo so skráteným nosom je rovnako vyrobené z kompozitnej škrupiny a karbónových ližín. 38 mm vysoké karbónové TLR ráfiky sú obuté na 25 mm TLR plášťoch Vittoria Corsa. Pre niekoho bude možno zaujímavý údaj, že kľuky sú compacty (50/34) doplnené o kazetu 11-30z a brzdové kotúče sú v kombinácii 160/140 mm.



Na hrane UCI limitu – hmotnosť z ríše snov


Reálna hmotnosť SLR-ka vo veľkosti M, tak ako ho vidíte, je pôsobivých 7,25 kg. Áno, čítate správne – s pedálmi Dura Ace (235 g), dvojicou košíkov Elite (40 g) a dušami v kolesách a neskráteným krkom a plným počtom podložiek pod predstavcom. Pokoriť 6,8-kilogramový UCI limit tak vôbec nie je problém a to sa stále bavíme o bicykli na hydraulických brzdách a v elektrike. Ak by vás zaujímalo, ako sa to Wilieru podarilo, tak tajomstvo je v použití karbónových vláken označených ako „HUS MOD” v kombinácii s kryštalickým tekutým polymérom. Vďaka tomu má rám 780 gramov vo veľkosti M a vidlica 340 gramov. Ak sa obávate, že takáto "mušia váha" znamená, že je to náčinie pre vrchárov, ktoré sa bude pod poriadnym chlapom krútiť ako dážďovka, aj tu vás musím vyviesť z omylu. Pomer tuhosti na kilogram je 153,9 N/° /kg, čo je o 24 % viac ako predchádzajúca generácia. Ako zaujímavosť ešte spomeniem, že zadná stavba je asymetrická za účelom lepšieho prenosu sily na koleso.



Vychytávky ako bonus – totálna integrácia


V úvode som spomínal kompletne integrovanú kabeláž, ktorá je efektne skrytá v útrobách riadidiel a špeciálnych delených podložkách pod predstavec. Brzdové bowdeny vykúkajú iba v mieste, kde ústia do Flat-mount strmeňov, respektíve k servomotorom prehadzovačiek. Veľmi šikovné je aj umiestnenie nabíjacieho portu a ovládania Di2 jednotky na miesto koncovky v pravej časti riadidiel. Moje srdce zaplesalo aj nad integrovaným expanderom, ktorý nahrádza sedlovú objímku. Sedlovka má oválny priemer a vďaka tomu nebudete nikdy musieť riešiť správne vycentrovanie špičky sedla pri nastavovaní sedlovky. Pretekári určite ocenia aj použitie pevných osiek Mavic so systémom Speed Release Axle, ktoré majú rozdielny priemer v časti, kde prechádzajú cez rám, resp. vidlicu a vďaka čiastočnej otvorenej konštrukcii úchytu nemusíte z kolesa vyťahovať celú osku, aby ste vytiahli von koleso.



Teória v praxi – jazdné vlastnosti


Napriek tomu, že jazda na 0 SLR bola jedna báseň, tento odstavec sa mi píše asi najťažšie. Hlavne preto, aby som neskĺzol do víru superlatívov a emócií, čo je pri takejto „leštenke” naozaj ťažké. Každopádne Zero SLR je rýchly, vééľmi rýchly bicykel, ktorý dá pravdepodobne solídnu facku vášmu pohľadu na vašu vlastnú žiletku .

Ako prvý výjazd sa hneď pritrafil okruh s dĺžkou cez 175 km a napriek tomu, že som na SLR-ku sedel prvýkrát, tak som sa cítil ako ryba vo vode, teda až na vysoký komín, ale to už je daň za testovačku. Karbónové kolesá na plášťoch Corsa letia naozaj skvele aj s dušami, s bezdušovou úpravou som kolesá netestoval, ale predpokladám, že tam už to bude na hranici chápania bežného jazdca. Vittorky okrem iného aj perfektne držia v náklonoch, obávam sa však, že životnosť ich silnou stránkou nebude – ale však ten o opici a banánoch poznáte. Alebo nie?



Nízka hmotnosť je návyková hlavne v strmých tiahlych kopcoch, kde som bežne šliapal o pastorok ťažší prevod ako obvykle. PR-ka na Strave naskakovali ako na bežiacom páse a na rovine tachometer ukazoval cez 30 km/h prakticky nonstop.
Napriek nízkej hmotnosti som nemal absolútne problém s tuhosťou, alebo pocit, že by sa rám podo mnou nejako krútil, skôr naopak. Bolo cítiť, že sa jedná o pretekársky bicykel, ktorý je tuhý a efektívny v prenose energie. To sa trochu odrazilo aj na komforte jazdy, kde má Cento 10NDR s elastomerom v zadnej stavbe určite navrch, no so správnym tlakom sa dal v pohode zvládnuť aj štrkový „pavé” úsek popri Vážskej kaskáde bez toho, aby som prišiel o cit v rukách. Pri 6,6 ATM v plášťoch to určite bola pohodlnejšia jazda ako na hliníkovom ráme s hliníkovými zápletmi .



Hydraulické kotúčovky s rotormi 160/140 mm boli plne dostačujúce aj na mojich 80 kg a v zjazde vám dávajú naozaj krídla, pretože do zákruty dobrzdíte úplne s prehľadom. Ja mám vždy radosť aj z pevných brzdových pák, ktoré neplávajú do strán, keďže radenie je elektronické pomocou dvojice tlačítok. Páky Dura majú v hornej časti aj tajné tlačítka, ktoré po spárovaní s cyklopočítačom cez Bluetooth slúžia na prepínanie funkcií bez toho, aby ste dávali dole ruky z pák. Návykové je aj samotné elektrické radenie, kde vám odpadá potreba nastavovania dorazov, medzipolohy prešmykača, šponovania laniek a podobne. Všetko za vás rieši elektronika a vy si iba cvakáte a bleskurýchle radíte. Kto si toto raz vyskúša, tak určite prehlási, že „môj budúci cesťák bude na kotúčoch a elektrike!”. Mne osobne sedelo aj sedlo Prologo so skráteným nosom a veľkým otvorom. Nevadilo mi, že sa nedá nastaviť sklon baranov, defaultné riešenie bolo optimálne, aj keď chápem, že sa nájdu ľudia, ktorým to vyhovovať asi nebude.

Ak by som to mal nejako zhrnúť, tak jazda na 0 SLR je naozaj zážitok, ktorý vám dá pocítiť po stránke jazdných vlastností závan profipelotónu na vlastnej koži v kombinácii s nádherným štýlovým dizajnom, aký sa len tak nevidí. Jediné, čo ma zamrzelo bolo, že na takejto ultimátnej stavbe som nenašiel kľuky s wattmetrom. Ale pri výbere tohto bicykla si môžete vybrať aj také prevedenie, ktoré obsahuje aj spomínaný wattmeter. Personalizácia je teda zaručená a netýka sa to len tohto doplnku či komponentu. A dokonca rozhodujete aj o tom, akú farebnú kombináciu bude mať váš bicykel. Ale ja by som túto farbu nemenil.



Plusy


  • dizajn a spracovanie
  • tuhosť rámu
  • elektronické radenie
  • hydraulické brzdy
  • hmotnosť pod 7 kg
  • kompletne integrovaná kabeláž
  • viaceré vychytávky

Mínusy


  • cena



Pre koho je tento bicykel určený?


Pri katalógovej cenovke 9 700 €, ktorá zdvihne zo stoličky nejedného hobíka a zároveň pravdepodobne spustí lavínu komentárov na tému, že za to sa dá kúpiť nová fabia alebo zánovná audina, je jasné, že sa jedná o výnimočný a exkluzívny kúsok, ktorý rozhodne nebude pre každého. Zero SLR je proste Ferrari medzi bicyklami a jazda na ňom je zážitok. Je to sen, ktorý keď si chcete splniť, tak jednoducho nemôžete rozmýšľať nad pomerom cena/výkon. Rovnako si ho môžete zavesiť na stenu namiesto televízora a hodiny naň spokojne uprene pozerať. Napriek tomu, po stránke spracovania, dizajnu, hmotnosti a jazdných vlastností je táto žiletka absolútny strop, ktorý som mal možnosť doposiaľ sedlať.



Len ťažko by som hľadal niečo, čo sa mi nepáčilo, alebo čo by sa dalo spraviť lepšie. Jednoducho láska na prvý pohľad! Parametrami sa jedná nepochybne o profesionálne náčinie, čo pri jazde rozhodne cítiť. Ak sa už neviete, alebo nemáte kam posunúť po kondičnej stránke, tak Wilier 0 SLR vám rozhodne pustí nový vietor do plachiet a v kopcoch vylepší priemernú rýchlosť vďaka excelentnému pomeru nízkej hmotnosti a tuhosti. Ak teda peniaze nie sú pre vás problém, potrpíte si na dizajn a požadujete to najlepšie, myslím, že máte vybraté!

Na záver ešte doplním, že Wilier 0 SLR je na základe zvolenej verzie dostupný v sume od 7 700 € do 14 100 €. Katalógová cena pre testovanú verziu sa pohybuje na úrovni 9 700 €.

Kompletné informácie so všetkými verziami a farebnými variantami nájdete na stránke výhradného dovozcu pre Slovensko na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Plazzer 26.08.2020 (20:35)

2


Necitam cestaky ale toto je pecka.

 
user_id 27.08.2020 (10:16)

1


Toto je typ bicykla, ktory by som si rad pozical na dovolenke, ale doma by som ho mat nechcel.

 
p3t3rch 26.08.2020 (18:12)

0


Vyzerá úžasne 🤩

 
orvaq 01.09.2020 (10:18)

0


Kto si toto raz vyskúša, tak určite prehlási, že „môj budúci cesťák bude na kotúčoch a elektrike!”

Toto pausalizovanie neplati - mal som tento bike v ramci testovacky a presne by som nechcel kombo elektrokotucovej sady pretoze mi zdaleka nepriniesla vyhody za ktore by som si mal priplacat, mat kus horsi dizajn biku a vyssiu vahu ako bonus.

 
milos21 26.08.2020 (17:17)

-1


„môj budúci cesťák bude na kotúčoch a elektrike!”

Síce som si ani jedno nevyskúšal, ale na základne skúsenosti s klasickými brzdami a radením (aspoň čo sa týka Shimana, SRAM to má trochu lepšie, tam netreba pretláčať celú brzdovú páku, na ktorý ani poriadne nedočiahnem a neviem či aj SRAM má na prešmyku zbytočné medzipolohy ktoré na MTB neboli) to vidím podobne. Ale zadarmo to určite nebude...

 
Kristina milos21 26.08.2020 (17:56)

0


Sram na cesťák radšej nie.

 
milos21 Kristina 26.08.2020 (18:09)

0


Pozerám skôr po DI2...

 
Truhlik50plus Kristina 26.08.2020 (18:13)

0


Prečo Sram eTap nie? Je preukázateľne horší ako štandard Shimano ? (No hate - len ma to zaujíma, pretože jeden mám vo výbere)

 
habyski Truhlik50plus 26.08.2020 (19:10)

4


Zbytočne reagovať ona vie všetko.

 
habyski Greenlight 26.08.2020 (22:26)

2


Teraz daj video ako si nemohol prehodiť Sagan 25 km pred cieľom. A možno prišiel o víťazstvo. Už neviem presne ktorá to bola klasika. Asi tak, všetko sem tam sa posere.

 
mpower Kristina 27.08.2020 (20:18)

0


mam sram etap s kotucami 3 rok a ine by som nechcel.... tot moj nazor, ja sa zase bavim na shimane a kabloch, jednej baterke, hrbou tlacitok ako na hracom automate....

 
habyski milos21 26.08.2020 (19:04)

0


Aj môj cestak, ja som vyskúšal je to bomba. Vyskúšal som dura ace aj ultegru. Do tej včielky čo to prehadzuje sa za miluješ. Myslím ten zvuk. 😄🚴‍♂️

 
phercek 27.08.2020 (13:09)

-7


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
bimjeam phercek 27.08.2020 (13:34)

0


hm, lehokolo, to je taký katafalk s kľukami :P

 
phercek bimjeam 27.08.2020 (13:39)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
bimjeam phercek 27.08.2020 (14:17)

0


Na lehokole som sa nikdy nevozil, tak sa neviem k tomu adekvátne vyjadriť, ale určite uznáš, že nemá moc význam porovnávať dva rozdielne typy konštrukcií. Ak si odmyslím bezpečnosť v premávke, tak na rovine to zmysel možno má, ale úprimne si neviem predstaviť šliapať na lehokole 18% stúpanie a následne ísť zjazd v 65 km/h

 
phercek bimjeam 27.08.2020 (14:33)

-7


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
phercek bimjeam 27.08.2020 (14:02)

0


Tu mas maly priklad na porovnanie vykonov a rychlosti:
https://www.youtube.com/watch?v=1XFHdXfYdfw

 
blackman phercek 27.08.2020 (15:15)

3


Trepes nezmysly a porovnavas neporovnatelne.

 
phercek blackman 27.08.2020 (15:21)

-8


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
blackman phercek 27.08.2020 (15:45)

4


Skoda aj nieco pisat, lebo ti si ides svoje jak fetak na technoparty.

 
Lost phercek 29.08.2020 (11:45)

0


a aj jazdíš na niečom podobnom, že to vieš porovnať? ono je pekné, že "parametrovo" sú lekoholá rýchlejšie, ale keď sú použiteľné len na jazdu na dráhe alebo účelovo čisto na preteky ako sú 24-hodinovky (čo je prípad obrázku vyššie), tak sa v porovnaní s univerzálnosťou cestného bicykla nemáme o čom baviť... keď už lehokolo, tak klasický typ, kt. vyrába napr. český AZUB, príp. lehotrojkolku, kde by som medzi výhody zaradil ani nie tak rýchlosť ako celkový komfort jazdy, keďže nehrozí otlačený zadok od sedla alebo bolesť chrbta, čo človek ocení zvlášť pri viacdenných výjazdoch...

 
phercek Lost 29.08.2020 (16:09)

-1


Zjavne viem o lehokolach podstatne viac ako vacsina mtbiker diskuterov ktori sa caso zmozu akurat tak na "porovnavas neporovnatelne" bez akehokolvek praktickeho argumentu.

Na lehokole nejazdim, ale planujem ho kupit (alebo vyrobit) ak niekedy budem jazdit na ceste. Pretoze ak jazdit po asvalte tak jednoznacne lehokolo. Je rychlejsie, efektivnejsie a pohodlnejsie (lezi sa ovela lepsie ako sedi v predklone). Naco minat energiu na zbytocne rozrazanie vzduchu na beznom bicykli. Ale jazdievam MTB a teda to znamena klasicky bicykel pretoze na lehokole sa neda spravit bunny hop. A bunny hop je totalna nutnost pre MTB. Tiez na MTB sa zvycajne nejazdi tak rychlo, aby rozrazanie vzduchu bol hlavny problem. Na MTB sa zvycajne ide to prudkeho kopca takze pomaly. Alebo sa ide dole klukatou cestickou a problemom je skor brzdenie ako rozrazanie vzduchu.

Su dva dobre a styri slabe dovody preco nepouzivat lehokolo:

* Neurobis na nom bunny hop a teda naprklad nevyskocis na obrubnik.

* Ak mas ciel zucastnenia sa UCI pretokov tak treba bezny bicykel lebo UCI sa zlakla ucinnosti lehokol. Ked ich prvi pretekari priniesli na preteky tak modifikovali pravidla a zakalzali lehokola. Proste klasicke bicykle nemali absolutne ziadnu sancu. Asi je UCI v jednej posteli s vyrobcaci klasickych bicyklov. A vysledkom je, ze vacsina cisto cestnych cyklistov pouziva neoptimalne bicykle, plati takze tisice za malicke optimalizacie tu a tam, aby usetrili nejaky ten watt namiesto toho, aby pouzili co i len lehokolo bez akykolvek areodynamickych doplnkov a usetrili 57% potrebneho vykonu jednym supom.

* Lehokolo bude o nieco tazsie (asi o 2 kg viac). Takze ak nemas ziadnu nadvahu a jazdis v podstate iba do kopca tak obycajny bicykel. Ak mas nejaku nadvahu tak je ovela efektivnejsie zhodit najprv nadvahu a az potom sa sustredit na znizenie hmotnosti bicykla.

* Neda sa tahat tak moc na malu kadenciu a velku silu pretoze do beznych sedaciek lehokol (bez opierok pliec alebo takych co sa daju dvinut do kolmejsej polohy) sa neda tak vzopriet. Lehokola zvycajne tiez pouziju kratsie kluky preto, aby sa lahsie dosiahla vyssia kadencia.

* Nizsia viditelnost. Toto je problem pre low racer lehokola. Tych co to trapi to riesia vlajockou alebo pouzivaju high racer lehokola.

* Vela lehokol ma velky polomer zakruty takze otocit sa vramci jedneho jazdneho pruhu je problem bez vysadnutia. Su aj lehokola co tento problem nemaju (napriklad Flevobike), ale zas nebudu tak optimalne z hladiska strat energie pri tahani (stale vsak lepsie ako klsicky bicykel pre zvacsa rovinaty asvalt kde aerodynamicke sily su najvacsi problem).

V podstate klasicky bicykel je najlepsia volba ak ti nejde o rychlost. Co je ale nemysel su cestne pretekarske klasicke bicykle.

 
phercek Lost 30.08.2020 (14:47)

-3


OK, asi by som este mohol povedat nazor na leho-trojkolku. Podla mna je to iba pre ludi ktorym robi problem udrzat rovnovahu. Lebo inak je to v porovnai s lehokolom iba drahsie, tazsie, zaberie viac placu, ma vacsi odpor vzduchu a:
* ak nie je naklapacia tak je menej stabilna v zakrutach
* ak ma dve kolesa v predu tak hrozi zranenie ked sa ti noha zosmykne z pedalu a dotkne zeme, trenie so zemou vtiahne nohu pod trojkolku aj je problem
* ak ma dve kolesa vzadu a nie je naklapacia tak je este menej stabilna ako ked su dve nenaklapacie kolesa vpredu.

AZUB je fajn. Nie je pretekarsky, ale ma tlmice co sa na hrbolatejsom asvatle oceni. Aj ked dostatocny efekt by mohol byt dosianutelny lacnejsie a efektivnejsie so sirsimi kolesami na nizsom tlaku.

 
Pridaj komentár