Test: Wilier 0 SLR – keď už nie je čo vylepšovať

Test: Wilier 0 SLR – keď už nie je čo vylepšovať

Deň, kedy mi do testu príde žiletka od značky Wilier, začína byť pre mňa pomaly štátnym sviatkom. Po modeloch Cento1 Hybrid a Cento 10NDR sa mi do rúk dostal model Zero SLR a dá sa povedať, že už viem, aké pocity prežívajú ženy pri značkových kabelkách.

Nad čerstvo predstaveným top modelom 0 SLR v kráľovskej modrej od talianskej kultovky Wilier sme skupinovo slintali ešte minulý rok na výstave Eurobike v nemeckom Friedrichshafene. Vtedy som však nemal absolútne „páru”, že budem mať možnosť tento dvojkolesový skvost poriadne prevetrať. Zaujíma vás, ako sa vozí na bicykli, ktorý sedlajú napríklad profi jazdci tímu Astana?



Prvý dojem – magnet na pohľady


O kvalitách talianskeho dizajnu asi nemusíme polemizovať, Wilier 0 SLR v červeno-matnom metalickom lakovaní označenom ako Velvet Red, bol suverénne najobdivnejším bicyklom, ktorý som kedy mal v teste. Rozplývali sa nad ním dokonca aj ľudia, ktorí o cyklistike nemajú ani šajn, resp. by nerozoznali Olpran od Kleina. Ja osobne by som prirovnal tento lak k vínovému odtieňu, ktorý má patentovaný výrobca vozidiel značky Mazda. Zjednodušene povedané, radosť sa pozerať. Pri podrobnejšom pohľade vás ale upúta dokonalá dizajnová čistota. Kabeláž je kompletne ukrytá v predstavci, delených podložkách, vidlici, v ráme a vykúka iba v mieste, kde ústi k brzdovým strmeňom a prehadzovačkám. Kombo predstavca a riadidiel z jedného kusu a integrovaný zámok oválnej sedlovky dodáva bicyklu rozhodne šmrnc. Dôraz na aerodynamiku je tu kladený s ohľadom na klasický tvar rámu, bez rôznych pokrútených rúriek a špicatých zakončení. Rovnako aj logá sú decentné, biele, s typickým fontom pre Wilier a nehrozí, že SLR-ko bude posiate rôznymi „aero-turbo-lightweight” nápismi, čo ja osobne veľmi kvitujem.



Osadenie – spektakulárne expresná raketa


Keďže sa bavíme o top modeli, asi by bolo trochu nemiestne očakávať tu mechanickú sadu a ráfikové brzdy. Testovaný kúsok je osadený najvyššou sadou Shimano Dura Ace Di2 s hydraulickými brzdami. Hliník sa z tohto bicykla odsťahoval do Humpolca a nahradil ho pán karbón, ktorý nájdete na combe riadidiel + predstavca (Wilier ponúka 5 variantov rôznej dĺžky/šírky), sedlovke, a kolesách, ktoré si vyrába Wilier pod vlastným logom. Sedlo Prologo so skráteným nosom je rovnako vyrobené z kompozitnej škrupiny a karbónových ližín. 38 mm vysoké karbónové TLR ráfiky sú obuté na 25 mm TLR plášťoch Vittoria Corsa. Pre niekoho bude možno zaujímavý údaj, že kľuky sú compacty (50/34) doplnené o kazetu 11-30z a brzdové kotúče sú v kombinácii 160/140 mm.



Na hrane UCI limitu – hmotnosť z ríše snov


Reálna hmotnosť SLR-ka vo veľkosti M, tak ako ho vidíte, je pôsobivých 7,25 kg. Áno, čítate správne – s pedálmi Dura Ace (235 g), dvojicou košíkov Elite (40 g) a dušami v kolesách a neskráteným krkom a plným počtom podložiek pod predstavcom. Pokoriť 6,8-kilogramový UCI limit tak vôbec nie je problém a to sa stále bavíme o bicykli na hydraulických brzdách a v elektrike. Ak by vás zaujímalo, ako sa to Wilieru podarilo, tak tajomstvo je v použití karbónových vláken označených ako „HUS MOD” v kombinácii s kryštalickým tekutým polymérom. Vďaka tomu má rám 780 gramov vo veľkosti M a vidlica 340 gramov. Ak sa obávate, že takáto "mušia váha" znamená, že je to náčinie pre vrchárov, ktoré sa bude pod poriadnym chlapom krútiť ako dážďovka, aj tu vás musím vyviesť z omylu. Pomer tuhosti na kilogram je 153,9 N/° /kg, čo je o 24 % viac ako predchádzajúca generácia. Ako zaujímavosť ešte spomeniem, že zadná stavba je asymetrická za účelom lepšieho prenosu sily na koleso.



Vychytávky ako bonus – totálna integrácia


V úvode som spomínal kompletne integrovanú kabeláž, ktorá je efektne skrytá v útrobách riadidiel a špeciálnych delených podložkách pod predstavec. Brzdové bowdeny vykúkajú iba v mieste, kde ústia do Flat-mount strmeňov, respektíve k servomotorom prehadzovačiek. Veľmi šikovné je aj umiestnenie nabíjacieho portu a ovládania Di2 jednotky na miesto koncovky v pravej časti riadidiel. Moje srdce zaplesalo aj nad integrovaným expanderom, ktorý nahrádza sedlovú objímku. Sedlovka má oválny priemer a vďaka tomu nebudete nikdy musieť riešiť správne vycentrovanie špičky sedla pri nastavovaní sedlovky. Pretekári určite ocenia aj použitie pevných osiek Mavic so systémom Speed Release Axle, ktoré majú rozdielny priemer v časti, kde prechádzajú cez rám, resp. vidlicu a vďaka čiastočnej otvorenej konštrukcii úchytu nemusíte z kolesa vyťahovať celú osku, aby ste vytiahli von koleso.



Teória v praxi – jazdné vlastnosti


Napriek tomu, že jazda na 0 SLR bola jedna báseň, tento odstavec sa mi píše asi najťažšie. Hlavne preto, aby som neskĺzol do víru superlatívov a emócií, čo je pri takejto „leštenke” naozaj ťažké. Každopádne Zero SLR je rýchly, vééľmi rýchly bicykel, ktorý dá pravdepodobne solídnu facku vášmu pohľadu na vašu vlastnú žiletku .

Ako prvý výjazd sa hneď pritrafil okruh s dĺžkou cez 175 km a napriek tomu, že som na SLR-ku sedel prvýkrát, tak som sa cítil ako ryba vo vode, teda až na vysoký komín, ale to už je daň za testovačku. Karbónové kolesá na plášťoch Corsa letia naozaj skvele aj s dušami, s bezdušovou úpravou som kolesá netestoval, ale predpokladám, že tam už to bude na hranici chápania bežného jazdca. Vittorky okrem iného aj perfektne držia v náklonoch, obávam sa však, že životnosť ich silnou stránkou nebude – ale však ten o opici a banánoch poznáte. Alebo nie?



Nízka hmotnosť je návyková hlavne v strmých tiahlych kopcoch, kde som bežne šliapal o pastorok ťažší prevod ako obvykle. PR-ka na Strave naskakovali ako na bežiacom páse a na rovine tachometer ukazoval cez 30 km/h prakticky nonstop.
Napriek nízkej hmotnosti som nemal absolútne problém s tuhosťou, alebo pocit, že by sa rám podo mnou nejako krútil, skôr naopak. Bolo cítiť, že sa jedná o pretekársky bicykel, ktorý je tuhý a efektívny v prenose energie. To sa trochu odrazilo aj na komforte jazdy, kde má Cento 10NDR s elastomerom v zadnej stavbe určite navrch, no so správnym tlakom sa dal v pohode zvládnuť aj štrkový „pavé” úsek popri Vážskej kaskáde bez toho, aby som prišiel o cit v rukách. Pri 6,6 ATM v plášťoch to určite bola pohodlnejšia jazda ako na hliníkovom ráme s hliníkovými zápletmi .



Hydraulické kotúčovky s rotormi 160/140 mm boli plne dostačujúce aj na mojich 80 kg a v zjazde vám dávajú naozaj krídla, pretože do zákruty dobrzdíte úplne s prehľadom. Ja mám vždy radosť aj z pevných brzdových pák, ktoré neplávajú do strán, keďže radenie je elektronické pomocou dvojice tlačítok. Páky Dura majú v hornej časti aj tajné tlačítka, ktoré po spárovaní s cyklopočítačom cez Bluetooth slúžia na prepínanie funkcií bez toho, aby ste dávali dole ruky z pák. Návykové je aj samotné elektrické radenie, kde vám odpadá potreba nastavovania dorazov, medzipolohy prešmykača, šponovania laniek a podobne. Všetko za vás rieši elektronika a vy si iba cvakáte a bleskurýchle radíte. Kto si toto raz vyskúša, tak určite prehlási, že „môj budúci cesťák bude na kotúčoch a elektrike!”. Mne osobne sedelo aj sedlo Prologo so skráteným nosom a veľkým otvorom. Nevadilo mi, že sa nedá nastaviť sklon baranov, defaultné riešenie bolo optimálne, aj keď chápem, že sa nájdu ľudia, ktorým to vyhovovať asi nebude.

Ak by som to mal nejako zhrnúť, tak jazda na 0 SLR je naozaj zážitok, ktorý vám dá pocítiť po stránke jazdných vlastností závan profipelotónu na vlastnej koži v kombinácii s nádherným štýlovým dizajnom, aký sa len tak nevidí. Jediné, čo ma zamrzelo bolo, že na takejto ultimátnej stavbe som nenašiel kľuky s wattmetrom. Ale pri výbere tohto bicykla si môžete vybrať aj také prevedenie, ktoré obsahuje aj spomínaný wattmeter. Personalizácia je teda zaručená a netýka sa to len tohto doplnku či komponentu. A dokonca rozhodujete aj o tom, akú farebnú kombináciu bude mať váš bicykel. Ale ja by som túto farbu nemenil.



Plusy


  • dizajn a spracovanie
  • tuhosť rámu
  • elektronické radenie
  • hydraulické brzdy
  • hmotnosť pod 7 kg
  • kompletne integrovaná kabeláž
  • viaceré vychytávky

Mínusy


  • cena



Pre koho je tento bicykel určený?


Pri katalógovej cenovke 9 700 €, ktorá zdvihne zo stoličky nejedného hobíka a zároveň pravdepodobne spustí lavínu komentárov na tému, že za to sa dá kúpiť nová fabia alebo zánovná audina, je jasné, že sa jedná o výnimočný a exkluzívny kúsok, ktorý rozhodne nebude pre každého. Zero SLR je proste Ferrari medzi bicyklami a jazda na ňom je zážitok. Je to sen, ktorý keď si chcete splniť, tak jednoducho nemôžete rozmýšľať nad pomerom cena/výkon. Rovnako si ho môžete zavesiť na stenu namiesto televízora a hodiny naň spokojne uprene pozerať. Napriek tomu, po stránke spracovania, dizajnu, hmotnosti a jazdných vlastností je táto žiletka absolútny strop, ktorý som mal možnosť doposiaľ sedlať.



Len ťažko by som hľadal niečo, čo sa mi nepáčilo, alebo čo by sa dalo spraviť lepšie. Jednoducho láska na prvý pohľad! Parametrami sa jedná nepochybne o profesionálne náčinie, čo pri jazde rozhodne cítiť. Ak sa už neviete, alebo nemáte kam posunúť po kondičnej stránke, tak Wilier 0 SLR vám rozhodne pustí nový vietor do plachiet a v kopcoch vylepší priemernú rýchlosť vďaka excelentnému pomeru nízkej hmotnosti a tuhosti. Ak teda peniaze nie sú pre vás problém, potrpíte si na dizajn a požadujete to najlepšie, myslím, že máte vybraté!

Na záver ešte doplním, že Wilier 0 SLR je na základe zvolenej verzie dostupný v sume od 7 700 € do 14 100 €. Katalógová cena pre testovanú verziu sa pohybuje na úrovni 9 700 €.

Kompletné informácie so všetkými verziami a farebnými variantami nájdete na stránke výhradného dovozcu pre Slovensko na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up38thumb_down comments 25 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Wilier Jena Hybrid – talianska eGravel strela

Test: Wilier Jena Hybrid – talianska eGravel strela

Ja nie som veľmi vyberavý, ale keď mi chalani z MTBIKER volali, že či chcem na test Wilier Jena, tak som povedal, že určite nie.
Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Väčšinou, keď príde na test bicykel, tak mám v tom hneď jasno. Pri tomto kúsku som však vôbec netušil, či je toto cestný bicykel alebo gravel, na ktorý len niekto omylom dal cestné gumy.
Test: Kellys Soot 70 – univerzálny gravel s netypickou výbavou

Test: Kellys Soot 70 – univerzálny gravel s netypickou výbavou

Tuzemská značka Kellys prináša na slovenský trh bicykle už dvadsaťpäť rokov, no do sveta gravel vstúpila pomerne nedávno a model Soot pribudol do portfólia len pred troma rokmi. Ako sa na ňom ale jazdí?
keyboard_arrow_up