Novinka: Canyon Neuron CF SLX 2020 - zbraň na trail

Novinka: Canyon Neuron CF SLX 2020 - zbraň na trail

16 komentárov

redakcia 19.11.2019   Sezona 2020 Bicykel Predstavenie Horska Cyklistika Canyon Novinky

Zima prichádza a s ňou premýšľanie o novej výbave do budúcej sezóny. Nuž, sny by sa mali plniť a ak ste skutočným horským cyklistom, máme pre vás jeden taký, ktorý by sa mohol pod stromčekom aj objaviť.

 



Neuron je namierený práve na tých jazdcov, ktorí sa neboja nikdy nekončiacich trailových výziev, ale súčasne majú radi pocit efektivity pri stúpaniach alebo sa s obľubou púšťajú aj na celodenné výlety. Dôvodom pre toto konštatovanie je 130 mm zdvihu, geometria a celkové osadenie bicykla, ktoré je vyváženým prechodom medzi pretekárskymi XC raketami a gravity-orientovaným spektrom bicyklov.

Nabitý vlastnými technológiami


Začneme postupne, s prvou zastávkou pri samotnom ráme, ktorý je až o 250 g ľahší než „klasický“ CF SL. Dôvodom je použitie uhlíkových vlákien s označením 40T-UD, ktoré okrem redukcie hmotnosti navyšujú tuhosť. K tomu sa pridáva osobitné zapuzdrenie ložísk dodatočnými záslepkami, ktorých účel je predĺženie životnosti pod nimi sa ukrývajúcich priemyselných ložísk.



Čistotu dizajnu a súčasne aj ochranu pred odrážajúcimi sa kameňmi či konármi zabezpečuje vnútorné vedenie laniek v spodnej rámovej trubke. Plastový kryt tak v sebe ukrýva radenie či brzdovú hadičku a zároveň ochraňuje rám.



O ochrane môžeme hovoriť aj v spojitosti s „Impact Protection Unit“ alebo po našom, „zabraňovač nárazom“ na hornej rámovej trubke, ktorý bráni prílišnému pretočeniu riadítok, ktoré môžu narážať do rámu.



Jednoduchosť a efektívnosť ukrýva aj Quixle, pevná os v zadnej stavbe s integrovanou páčkou, ktorá slúži ako klasický rýchloupinák. Čo sa týka odpruženia zadnej stavby, tá pracuje na princípe štvorčapového systému. Vďaka trojfázovému priebehu využívania zdvihu pracuje práve tak, ako to jazdec potrebuje.

Inými slovami, začiatok zdvihu je citlivejší, pričom v druhej fáze prechádza do stabilného stavu, ktorý je podporou pri zatlačení do pedálov, či v klopenke. Nakoniec sa dostávame do tretej fázy, vyznačujúcej sa progresivitou – teda, aby bolo maximum zdvihu využité len v potrebnej situácii.



Geometria – všetko čo máte radi


Zdá sa, že trailové bicykle sú už skutočnými pracantmi ako v kopcoch, tak aj v zjazdoch. Svedčí o tom snaha inžinierov vybaviť ich správnymi hodnotami dĺžky a uhlov. Neuron preberá položenejší hlavový uhol na úrovni 67,5 stupňa a sedlový uhol 74,5 stupňa, ktorý s optimálnym rozmerom predstavca – 60 mm, adekvátne posúva ťažisko jazdca do oblasti nad stredové zloženie.



Canyon však myslí aj na rozdiel vo fyziologických predpokladoch, ovplyvňujúcich celkové ovládanie bicykla. Vo veľkostiach XS a S osádza Neuron 27,5“ kolesami, zatiaľ čo ostatné veľkosti preberajú 29“. Taktiež sa líšia aj použitím odlišnej dĺžky riadítok – zatiaľ čo „veľké“ kolesá sú osadené 760 mm riadítkami, 27,5“ disponujú o 2 cm kratšími. Táto možnosť je však dostupná len vo verziách Neuron CFCF SL.

Neuron CF SLX 9.0 LTD 2020


S označením „SLX“ sa stretneme len pri jednom vyhotovení. A teda pri tom najvyššom. Na tomto odľahčenom a spevnenom karbónovom základe nájdete odpruženie od Fox v podobe Factory 34 vidlice a Float DPS Factory tlmiča. Obe so 130 mm zdvihom.



Radenie a brzdy sú v kompetencii Shimano XTR. K tomu sa pridávajú karbónové kolesá DT Swiss XMC 1200 s 30 mm vnútornou šírkou. Správny grip zabezpečujú plášte Maxxis Forekaster EXO TR 3C MaxxSpeed v šírke 2,35“. Karbónové sú aj riadítka vo vlastnej réžii Canyon. Nechýba teleskopická sedlovka Fox Transfer Factory s príznačnou oranžovou farbou. Celková hmotnosť 11,7 kg (M) zodpovedá aj cene, ktorá je stanovená na 5 999 €.



Neuron CF a CF SL


Pre úplnosť ešte doplníme ostávajúcu štvoricu modelov, ktoré sa svojou dostupnejšou výbavou dokážu priblížiť klasickému horskému cyklistovi a jeho peňaženke.

Ide o Neuron CF 8.0, u ktorého nájdeme Fox 34 Rhythm a Fox Float DPS, 12-rýchlostnú sadu Sram GX, kolesá DT Swiss M1900 a hmotnosť 13,1 kg (M). Cena je 2 699 €.



O čosi lepšie je na tom Neuron CF 9.0. Poteší najmä prívržencov Shimano výbavy vďaka sade Shimano XT s SLX brzdami. Ľahšie kolesá DT Swiss XM1501 a vidlica Fox 34 Performance sa zaslúžili o hmotnosť 12,9 kg s cenovkou 3 299 €.



Posledný spomínaný má aj dámske prevedenie, pomenované príznačne, Neuron CF 9.0 WMN s identickou výbavou až na sadu, kedy pri tomto variante figuruje Sram GX Eagle. Cena ostáva 3 299 €.



A predposledným stupňom pred samotným SLX je Neuron CF 9.0 SL, s prémiovým karbónom „SL“ a nemenej príťažlivou výbavou, založenou na karbónových kolesách Reynolds TR309, sade Sram X01 Eagle a odpružením od Fox. Celkovo sa dostávame na 12,6 kg (M) a 3 999 €.



Viac informácií o nových modeloch sa dozviete aj na domovskej stránke značky Canyon.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

pasobike 19.11.2019 (17:42)

Dúfam, že nikoho nenahnevám, ale výraz “riadítka” bije do očí, keďže je nespisovný. Správny je výraz “riadidlá” (synonymický slovník). Ba dokonca aj “rajdy”, ktoré sa objavujú tuším v tlačenom časopise Biker, sa mi zdajú vhodnejšie, keďže každému je jasné, že je to slang a na nič spisovné sa nehrá .



 
blavatraffic pasobike 19.11.2019 (18:46)

Pls, singulár od "staré rajdy" je ....???

 
avalsinats blavatraffic 20.11.2019 (09:08)

stará rajda predsa ak si tým myslel rajdy ako ženy ak rajdy ako riadidlá, singulár nemá, pretože je to v tomto prípade pomnožné podstatné meno

 
blavatraffic avalsinats 20.11.2019 (11:23)

Dakujem za odpoved, cenim si ju o to viac, ze mi ju dala zena...
...chapeme to spravne, ze to bol pokus o odlahcenie prispevku od Pasobike...
Este ma napada vyraz Rajdidlá (z angl.ride-jazda)...(

 
pasobike blavatraffic 22.11.2019 (10:41)

Skvelý návrh, budem používať .

 
sorcerer pasobike 19.11.2019 (18:53)

gramaticky správny výraz je kormidlo

 
pasobike sorcerer 22.11.2019 (10:39)

Veru, ale radšej by som využil ten synonymický slovník .

 
bikerpb73 pasobike 23.11.2019 (07:47)

Čítam, čítam, ale azda ten najspisovnejší výraz tu ešte nikto nespomenul. Je odvodený od slovesa "karuvat", čiže riadiť. Tým výrazom je "karuvánka". To len pre inšpiráciu, kto by chcel písať ďaľší článok.

 
hurmikak pasobike 19.11.2019 (23:18)

Riadidlá sú podľa vzoru rodidlá. Nevidím v tom problém.

 
bajaja 19.11.2019 (16:10)

Ano, ano, ano ...

 
alkof77 20.11.2019 (16:41)

CF 8.0 2020 - je to starý, dobrý CF 8.0 2019 na ktorom jazdím už od mája 2019, na ktorom sa zmenilo snáď iba to že ho už neponúkajú aj v modrej farbe, inak tam žiadny rozdiel v ráme či výbave nevidím (možno silnejšie písmo názvu Neuron na hornej rámovej trubke). Výrobca na stránkach udáva že je to nový model . No načo meniť to, čo je už skoro dokonalé , teda aspoň pre mňa https://www.youtube.com/watch?v=02stsI4yk74&t=1s

 
miro80 alkof77 20.11.2019 (18:01)

afkof77 ...len škoda,že modely 2019 už skoro vôbec nezoženieš,možno velkost S

 
yacomo miro80 20.11.2019 (18:32)

Zozeniete . Mrknite do outletu. Dnes to tam pridali

 
stb 20.11.2019 (23:28)

Tiez som cakal na nove 2020 modely...a oni pridaju jeden top model a preznacia 2019 na 2020 Snad aspon uvedu inovovane AL modely...

 
jack3r 22.11.2019 (12:33)

na cf8 zmenený predstavec a "" riadidlá"" tak aspň niečo.

 
Pridaj komentár