CUBE Press Camp 2010

V júni prišiel Martin Šatka zo Slovkolexu s pozvánkou na Cube Press Camp – prezentáciu noviniek bikov CUBE pre ďalšiu sezónu. Keďže sa Press Camp odohrával v Zillertáskom údolí v Tirolských Alpách, neváhal som ani minútu… Nájdete tu predstavenie noviniek CUBE a FOX pre rok 2010

"V roku 1992 si pár do bikovania zbláznených garážových kutilov spolu sadlo a hodili reč o založení vlastnej bicyklovej značky. Počas Mountinbike-boom-u by to malo znieť americky. A najlepšie, aby to pozostávalo len zo 4 písmen. Toto bola hodina zrodenia CUBE. V súčasnosti predávajú Oberpfálčania 180.000 bicyklov ročne. " (Viac na http://cube.slovkolex.sk/o_cube)

Biky CUBE 2010 aj so slovenským cenníkom nájdete tu: http://www.mtbiker.sk/index.php?modul=clanky&id=1226

Nemecký výrobca bikov CUBE, u nás zastúpený S
lovkolexom, sa po vzore väčších značiek a na naliehanie nových ľudí v manažmente rozhodol usporiadať prezentáciu svojích bikov priamo v teréne. Vybral si pre to veľmi známe a obľúbené údolie Zillertal, ktoré sa nachádza kúsok od Innsbrucku. Toto údolie je CUBE veľmi blízke – chodí sem testovať všetky biky a všetky fotky z CUBE katalógu pochádzajú práve z tohto údolia. CUBE prezentáciu rozložil na viacero dní – prvý deň (6.7) bol určený nemecky hovoriacim zástupcom médii, ďalší deň zahraničným médiam a posledný deň samotným importérom do európskych krajín. CUBE nechal výber médii na importéroch a tak sme po menších trampotách okolo počtu pozvánok pozvanie dostali dvaja – MTBiker.sk a Bikemagazin, zastúpení mnou a Medveďom.

Cube Press Camp
Cesta
Zillertal je z Piešťan vzdialený orientačne 640 km a až na posledný úsek je celá cesta po diaľnici. Nakoľko bol hotel v Mayrhofen (kde boli samotné prezentácie a ubytovanie pre média) zrejme plný noc pred dňom pre zahraničných novinárov, vyrážali sme o tretej v noci, aby sme stihli prvé prezentácie o pol desiatej. V Senci som nalodil Medveďa (áno, tvrdý konkurenčný boj musí ísť nabok, keď ide o náklady na naftu " title=" ) a po poloprázdnych cestách sme valili smer Zillertal. Na Medveďa Red Bully fungovali úplne opačne ako na mňa, a tak kým on predriemal pol Rakúska, mne sa išlo veľmi dobre a cesta dobre ubiehala. Tempomatových 135 km/h v Rakúsku sa za Salzburgom zmenilo na "čo to dá" v Nemecku, a tak sme do Zillertalu prišli pár minút pred deviatou ráno. Nad Mayrhofen sa potuľovali ťažké mraky, z ktorých sem-tam mrholilo, ale pohľad na okolité hory bol aj tak úchvatný.

Cube Press Camp
Hotel a uvítanie
Pri príjazde do hotela sme už na parkovisku videli redakčné autá magazínov z viacerých kútov Európy – Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko, Dánsko, Maďarsko, Poľsko, Slovinsko a ďalšie. Prileteli aj bike-novinári z Portugalska a tuším z nejakej zo Škandinávskych krajín. S Medveďom si zhadzujeme veci do prichystaných izieb a ideme na raňajky. Cestou nás zdravia ľudia od CUBE a jeden sa nás pri raňajkách pýta, či sme už dostali krabicu. Nechápavo odpovedáme "nie" a o pár sekúnd máme v rukách kompletné vybavenie na jazdu – dres, nohavice, rukavice, ponožky a dokonca aj batoh s bidonom, všetko CUBE výroba (resp. s CUBE logom) v All Mountain farebnom prevedení – super. Následne sa odoberáme do miestnosti, kde sú už usadení novinári a pripravuje sa prezentácia; čaká sa len na Portugalcov. Mikrofónu sa ujíma jeden z vysokých manažérov CUBE (mám strašnú pamäť na mená... ), oficiálne nás víta na CUBE Press Campe, upresní program dňa a odovzdáva "pódium" dvom chalanom, ktorí majú na starosti technický design a prototypy nových bikov.

Cube Press Camp
Technické novinky CUBE 2010

Cube je jedna z najrýchlejšie expandujúcich bike značiek na svete – začínala v roku 1993 s 500 bikami ročne a dnes zamestnáva 120 zamestnancov a produkuje 150.000 bikov ročne. Všetok výskum a testovanie sú robené vo Waldershofe, kde má firma svoje hlavné sídlo. Technici si svoje prototypy robia na 3D tlačiarni, ktorá dokáže "vytlačiť" celý rám, 1:1. Prototypy sú však krehké, o čom sa presvedčil jeden poľský novinár, ktorý zmenšený prototyp Reaction GTC rámu vrátil v dvoch kusoch. Ale poďme pekne po poriadku (fotky nájdete nižšie):

- CUBE sa bude snažiť preraziť aj do nižších cenových segmentov. Pripravil preto rady COMP a LTD s atraktívnym "one piece" designom, postavených len na kotúčoch a v cenách už od 400 euro za kompletný bike. Na prezentáciu však žiadne prototypy nedoniesol.

- Bola pozmenená geometria AMSka a AMS125ka. Výsledkom je citlivejšie chovanie zadnej stavby a menej prehupovania. Zaujímavosťou je použitá technológia STK (Size Tuned Kinematics), kedy je geometria nastavená rozdielne pre každú veľkosť rámu, aby bol pri každej veľkosti priebeh tlmenia optimálny.

- Absolútnou novinkou, ktorej časti aj celok putovali po prednáškovej miestnosti, bol rám Reaction GTC. Reaction je v modelovom rade pod elitným hardtailom Elite a doteraz bol len v duralovom prevedení. CUBE vytvoril karbonový rám pre Reaction z jedného kusu, technológiou Twin Mold, pre 100 mm vidlicu, s razantným slopingom a tenšími zadnými vzperami pre väčší komfort, s integrovanou sedlovou objímkou a s úžasnou hmotnosťou 1.150g. Keď ho vytiahli prvýkrát na prezentácii, myslel som, že ide o cestný rám. Nemal som možnosť ho otestovať, ale pri svojej hmotnosti a designe to bude veľmi úspešný model. Hlavne keď bude na biku za 1.600 – 2.400 euro.

- Ďalšou novinkou je karbonový rám pre Stereo HPC. Tento rám je o 400 gramov ľahší ako jeho duralový súrodenec, je nastavený na 140 mm zdvihy, vzadu má FOX RP23 s BoostValve technológiou (o nej neskôr), vpredu FOX Talas RLC 150 Fit a celý bike bude vážiť 11.5 kg. Čo sa týka ceny, bike sa bude predávať medzi 2.800 a 4.600 eurami. Tento bike som si mal možnosť vyskúšať; čítajte ďalej...

- Prírastkom do série FS bikov bude Freeridový bike, ktorý však ešte nemá meno (takže pracovný názov je Freerider). Freerider bude mať 188 mm zdvih vďaka FOX DHX 4.0, vpredu RS Totem 180 mm, hydroformované trubky s vrchnou trubkou zo Sterea a celý bike bude mať hmotnosť 16.8 kg.

- Pre fanúšikou cesty inovoval CUBE svoje obľúbené cesťáky Agree, kde pripravil jeden alumíniový a jeden karbónový model. Hlavne GTC model vyzeral veľmi zaujímavo, mal tenučké zadné vzpery a hmotnosť len 1.1kg. Nachádzať sa bude na biku za 1.600 – 2.200 euro.

Cube Press Camp
Technické novinky FOX 2010

Po chalanoch z CUBE prebrali mikrofón páni z FOXu. FOX je jedna z firiem, ktorá úzko spolupracuje s bikovými značkami pri vylaďovaní nových modelov a CUBE v tomto ohľade nie je výnimkou. FOX pripravil pre 2010 dve technologické novinky – FIT a BoostValve. Obe nie sú až také novinky, nakoľko ich FOX používa na motokrosových a DH modeloch. Tu je krátke vysvetlenie (viac aj na http://www.foxracingshox.com/bike pri jednotlivých vidliach / tlmičoch a fotky nových modelov nižšie):

- FIT patróna. Novým designom sa ušetrilo až 71 gramov a znížila sa potrebná hladina oleja. Design minimalizuje časť patróny, ktorá nie je utlmená, a tým zlepšuje trakciu a reakciu vidlice. Pribudlo niekoľko polôh pre nastavenie pomalej kompresie a nastavenie rýchlosti odskoku si vymenilo miesto s nastavením sily lock-outu. FIT patróny boli nahodené na všetkých testovacích bikov a bola to lahoda – ale aby človek cítil naozajstný rozdiel, musel by vyskúšať aj staršiu patrónu na tom istom biku (sám vozím F100 RLC a veľký rozdiel v chode som necítil).

Cube Press Camp
- BoostValve ventil. Toto je technológia, ktorú už FOX používa niekoľko rokov na DH tlmičoch (ikeď v mierne odlišnom prevedení). Teraz ju aplikoval aj na Float tlmiče a nastavil ich na XC/Maratónsky mód (na testovaných CUBE bikoch). Tu už na testovaných bikoch bol cítiť rozdiel – BoostValve sa správal ako taký jemnejší ProPedal, kedy aj pri otvorenom tlmiči bola cítiť tuhosť rámu pri správnom šliapaní – tlmič sa však "otváral" na každej podstatnej nerovnosti a krásne žehlil terén.

Cube Press Camp
Testovanie bikov v teréne
Tesne pred dvanástou sa celá skupinka vybrala k spodnej stanici Penkenbahnu (visutej kabínkovej lanovky na vrch Penken). Kedže to s počasím vyzeralo všelijako, len nie dobre, vyfasovali sme aj nepremokavé bundy a kraťasy. Po asfalte sme sa "doklopkali" až k lanovke, ktorá nás dostala z 630 do 1800 metrovej výšky a ponúkla nádherný výhľad na celé údolie, ktorý kazila len hustá oblačnosť. Na kopci nás čakali chalani z CUBE a FOX a pri nich asi 40 bikov a kompletné profesionálne servisné vybavenie. Všetci sa už hrnuli k bikom,najskôr nás však čakal menší obed v neďalekom penzióne. Ten bol vybavený veľmi rýchlo, keďže každý už mal chuť jazdiť. A tak sme sa opäť presunuli k stánku na kopci...

Cube Press Camp
CUBE dal na otestovanie najmä svoje novinky a vylepšené modely. K dispozícii tak bolo nové karbonové Stereo (Stereo HPC), vylepšený Sting HPC, vylepšené duralové AMS 100 a AMS 125, nový karbonový hardtail Reaction GTC, nový freeridový bike s dočasným názvom Freerider (nápis na ráme bol "???") a All Mountain/Enduro model Fritzz. Všetko v top výbave – buď stavané na XTR-ku (občasné XT) a Formulách, alebo na X.0. a Avidoch, vždy však na FOXoch, DT kolesách a Schwalbe plášťoch. Mne sa ušiel (resp. som si vybral taký trochu schovaný) Stereo HPC. Pri skladaní biku z "vešiaku" som sa skoro zdesil – bike má necelých 11.5 kg, pri 140mm zdvihu, 180mm kotúčoch a ťažkých NobbyNic plášťoch. Mechanici mi prehodili pedále, nastavili tlak vo vidlici a tlmiči podľa hmotnosti a mohlo sa ísť.

Cube Press Camp
Zjazdili sme si prvý kilometrík po asfalte, aby sme sa dostali k spodnej stanici sedačky, ktorá nás vytiahla do výšky vyše 2.000 metrov. Tu sa začal náš testovací okruh. Aj keď sme boli ubezpečovaní, že okruh je skoro stále dole kopcom, čakalo nás najskôr dosť výživné stúpanie, ktoré sa nepáčilo hlavne dočasným majiteľom bikov s väčšími zdvihmi. Moje Stereo so stúpaním nemalo žiadne problémy. Po prehodení zdvihu na FOX Talas-ke na 100mm, prepnutí ProPedal na FOX RP23 tlmiči do zapnutej polohy sa z neho stal tuhý závodný stroj. Bolo krásne cítiť, že takmer žiadna energia nejde do prehupovania a bike sa derie dopredu. Na chvíľku som skúsil vypnúť ProPedal a jazdiť len so systémom BoostValve – v takomto nastavení bike neprehupuje pri šliapaní zo sedla, ale je výrazne citlivejší na nerovnosti. Ak si nepotrpíte na silové šliapanie, tak ProPedal môžete nechať vypnutý, BoostValve sa postará o neprehupovanie a zároveň aj tlmenie nerovností. Zatiaľ, čo som sa hrajkal s nastavením vidlice a tlmiča, dostali sme sa na vrchol kopca, odkiaľ sa dalo ísť len dole. Po pohľade na trať, čo náš čaká, som zmenil zdvih vidlice na 140 mm a dal dole sedlo, aj keď to nikdy nerobievam. Asi 2-kilometrová technická pasáž, v ktorej sme si museli raziť cestu stádami kráv a ich exkrementami zmiešanými s blatom, dala zabrať bikerom i bikom. Stereo tu ukázalo aj svoju druhú tvár – krásne zvládalo kamenisté zjazdy aj rýchle točky v blate. Zdalo sa mi menej obratné ako biky, ktoré som mal v rukách neskôr, ale vedelo tolerovať aj občasnú jazdeckú chybu – menovite, keď som trikrát nedobrzdil ostrú točku a strihol to priamo dole po kameňoch. Zbytok okruhu bol v priemere jemne dole kopcom, ale po širokej šotolinovej ceste – a, zdá sa, slúžil skôr na vykecávanie ako testovanie. Zistil som však, že sa pôjde ešte jeden okruh a následne sa pôjde zjazdom až k hotelu – čiže ešte si môžeme vyskúšať dva biky. Začal som teda rozmýšlať, čo si zoberiem na ďalší okruh a voľba padla na nové AMSko.

Cube Press Camp
Zobral som si AMS125 (so 125 mm zdvihom vpredu a vzadu), ktoré malo vpredu opäť TALAS, vzadu RP23, brzdy Formula R1, DT kolesá, radenie X.0. a zbytok XTR-ko. Opäť výmena pedálov a nastavenie tlaku a čakalo sa na ostatných jazdcov. Niektorí zvolili fotenie s profi fotografom – výber z jeho tvorby nájdete nižšie. Ostatní išli odjazdiť ešte jeden okruh. AMS-ko sa do kopca prejavilo ako troška mäkšie ako Stereo, každopádne výjazd zvládalo bez náznaku prehupovania. Na biku bol veľmi krátky predstavec a široké rajdy, ktoré z neho nerobili zrovna stroj na výšľapy, ale skôr do hravého zjazdu. A tam sa ukázal vo veľmi pozitívnom svetle – točky, ktoré som na Stereu prepálil sa s AMS-kom dali hravo prejsť. AMS-ko bolo jednoznačne lepšie ovládateľné v technických pasážach, ale na Stereo strácalo, čo sa týka tlmenia veľkých nerovností a subjektívne strácalo aj do kopca. Toto je však zapríčinené inou stavbou a takmer freeridovým posedom.

Cube Press Camp
Do tretice všetko dobré, hovorí sa. Aj keď som nemohol povedať krivého slova na predošlé 2 biky, do záverečného zjazdu do Mayrhofen (z 1800 m do 630 m) sa mi dostal do rúk vylepšený karbonový Sting HPC (výbava X.0., vpredu F-120, vzadu RP32, kolesá DT a brzdy Formula R1), ktorý sa po prvých metroch stal mojím favoritom. Asi preto, že geometriou podobný bike jazdím, padol mi ihneď do ruky. Bol až nechutne tuhý vo výšľapoch – človek mal pocit karbonového hardtailu a takisto nechutne ľahký – odhadom okolo 10.5 kg. V zjazde ma však mimoriadne prekvapil – vďaka krátkej stavbe a nižšiemu tažisku sa v točkách (ktorých tam bolo naozaj, naozaj neúrekom) a následných krátkych padákoch perfektne ovládal, neponáral sa ani nekopal pri brzdení a umožnil rýchlu akceleráciu po zátačke. Postupne som sa osmeľoval a jazdil za chalanmi na Freeridových mašinách a stíhal im – až kým nepustili plášte a ja som sa v jednej točke pekne vyváľal. To nás však ešte čakalo ďalších 500 výškových metrov, ktoré sa dali ísť po asfalte, alebo krásnym singletrackom, ktorý však bol pre bikerov uzavretý (jediný naokolo). Náš sprievodca však prikázal ísť tichúčko, zdraviť všetko, čo sa hýbe a jazdiť s veľkým úsmevom, a tak sme si to strihli cez zákaz. Osobne by som veľmi ľutoval, keby sme to nespravili, lebo to bol naozaj krásny úsek. Domácim sa to zjavne až toľko nepáči, lebo nás tesne za zjazdom zastavilo maličké červené auto s naštvaným rakúskym dôchodcom, ktorý na nás chcel zavolať políciu. Decentne sme ho odignorovali a odišli – ale zjavne nemal starý pán agendu na daný deň a sledoval nás až do hotela (čo je výkon, keďže sme išlo po lese). Tam ho asi spacifikoval majiteľ hotela a bolo po vzruchu.

Cube Press Camp
Záver výletu
Po výdatnom testovaní sme mali asi 2 hodinky voľný program. Prvou vecou bolo dostať zo seba to kilo Zillertalskeho blata, ktoré začalo na nás schnúť (a podľa možností nezapchať sprchu). Zjavne som bol jeden z mála, čo si prezrel webstránku hotela, na ktorej sľubovali vodný a saunový svet a zobral si so sebou plavky – čo bolo fajn, lebo som sa hodinku a pol saunil a plával vo vyhrievanom vonkajšom bazéne úplne sám. Novinári, CUBE ľudia a už aj zopár distribútorov sa po siedmej začali schádzať pri bare, aby pri pive prediskutovali dnešný deň. Nasledovala bohatá večera, po ktorej prišla už fatálna únava, takže odchod na izbu a dlhý spánok bol nevyhnutný. Ráno, po pol hodinke v bazéne, sme pri raňajkách stretli chalanov zo Slovkolexu, ktorí práve prišli na prezentáciu pre distribútorov. My sme si spravili menšiu tour po Mayrhofene s kamerou vystrčenou z auta a potom už priamy smer Slovensko.

MTBiker.sk ďakuje firme Slovkolex a CUBE za pozvanie a zorganizovanie skvelej akcie v nádhernom prostredí.

Obrázky poskytol CUBE a Zillertal

report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

High pivot - čo to je a na čo je to dobré?

High pivot - čo to je a na čo je to dobré?

Ak by som mal vymenovať najzaujímavejší technický trend v cyklistickom priemysle za uplynulý rok, určite by to bol návrat high pivot-u. Že neviete, o čom hovorím? Tak to je chyba!
Príď si zlepšiť techniku jazdy s Bike Academy do MTBIKER centra

Príď si zlepšiť techniku jazdy s Bike Academy do MTBIKER centra

Pumptrack je výborný a jednoduchý spôsob, ako sa posunúť v technike jazdy a tvorí základ aj pre jazdu v teréne. A lepšie raz vidieť, ako 100-krát počuť.
Pozvánka: KE.CY Singletrack Camp  - akcia, aká v Košiciach ešte nebola

Pozvánka: KE.CY Singletrack Camp - akcia, aká v Košiciach ešte nebola

Netradičný víkend plný jazdenia a zábavy si pre vás pripravili KE.CY - košické cyklotraily o.z. a Bike Park Červený Breh.
keyboard_arrow_up