Test: Mondraker Foxy Carbon RR - do tretice nesklamal
Rok uletel ako voda a mne sa predo dvermi objavil nový model Foxy Carbon. Dá sa vôbec na takom dobrom bicykli ešte niečo vylepšiť?
Mondraker sa už aj u nás preslávil vďaka svojej forward geometrii (FG), a tak som hneď šiel porovnávať tabuľky. Jedinou zmenou, ktorú som zaregistroval v údajoch, je zníženie BB drop na -21 mm (model 2020: -9 mm). Ťažisko bicykla sa tak znížilo, čím sa zvýšila stabilita. Na druhej strane budete asi viac zachytávať pedálmi korene a kamene na traile. Oproti verzii Carbon R, ktorú som mal minulý rok, mi bolo tentokrát dopriate vyskúšať strednú verziu RR.Skvelé odpruženie
Hneď ako som vybalil bicykel, do očí mi udrelo odpruženie, ktoré je od švédskej legendy Öhlins. Vpredu vidlica RXF36 M.2 so zdvihom 160 mm, vzadu tlmič TTX, vďaka ktorému má zadná stavba zdvih 150 mm.Toto je moje prvé stretnutie s týmto výrobcom, a tak som sa trochu obával prvotného nastavenia. Našťastie, Švédi ponúkajú skvelú stránku, ktorá na základe toho, na akom bicykli je ich pruženie použité a na základe vašich údajov, odporučia ideálne štartovacie hodnoty.
Rozumné brzdy
Za zmienku určite stoja aj nové brzdy G2 RS od Sramu. Ponúkajú novú technológiu označenú ako SwingLink, ktorá zabezpečuje rýchly kontakt platničiek s kotúčom, avšak potom by mala byť brzda modulárna, tak ako sme pri Srame zvyknutí. Môžem potvrdiť, že páčka sa pohne naozaj o pár milimetrov a už cítim, ako sa brzdy zahryzávajú do kotúča. V dlhých zjazdoch brzdy nevädli, a tak sa zdá, že tieto brzdy sa „Amíkom“ podarili. Poteší aj možnosť nastavenia vzdialenosti páčky bez náradia alebo jednoduchšie odvzdušnenie pomocou Edge portu.Kontakt s trailom zabezpečujú pneumatiky od Maxxis. Vpredu už legendárny DHF v zmesi 3C Maxx Terra, ktorý drží aj na mokrom lístí a koreňoch, ako pribitý. Vzadu je potom rýchly Aggressor v dual zmesi. Obe sa točia na veľmi ľahkých kolesách DT Swiss EX1700, vďaka ktorým sa celkovú hmotnosť podarilo udržať pod 14 kg.
Na zadnom orechu sa ocitla nová kazeta Sram GX s rozsahom 10-52 zubov a deklarovaným rozsahom 520 %. Ja bežne jazdím na svojom biku 10-50, a tak ten wow efekt nie je až taký veľký. Ak však prejdete z 10- alebo 11-rýchlostného systému na toto monštrum, tak verte, že zrazu sa vám budú kopce zdať menšie. Pohon uzatvára, samozrejme, aj nová prehadzovačka a radenie taktiež z radu GX. Ako sme si už zvykli, 12-rýchlostný systém je veľmi citlivý na nastavenie B skrutky, a tak je dobré použiť špeciálny nástroj. Potom však už všetko strieľa tak, ako má a aj keď dostala prehadzovačka pár rán o korene a kamene, radila stále ako nová.
Ako teda jazdí Lišiak?
Toto je už tretí kúsok, ktorý mám možnosť testovať, a tak sa budem možno trošku opakovať. Ako je už u Mondrakeru zvykom, FG dáva bicyklu obrovskú stabilitu a rozvahu. Či už sa rútite rozbitým terénom alebo veľmi strmým úsekom, Foxy vás vždy podrží. Neviem prečo, ale ja mám s týmto bicyklom vždy pocit, ako keby mi narástli krídla a dovolím si aj to, čo by som si na inom bicykli možno nedovolil.Oproti minulému roku však veľkú zmenu hlásim v pružení. Vidlica je neuveriteľne citlivá a zožerie aj najmenšie nerovnosti a kamienky, a tak ani po dlhšom jazdení som nemal ruky vytrasené a unavené. Klasické nastavenia, ako pomalá a rýchla kompresia, už sú bežné, avšak táto vidlica ponúka aj takú špecialitku, ako je Ram up komora. Ide o vzduchovú komoru, ktorou ovplyvňujete progresivitu celej vidlice. Netreba meniť žiadne tokeny, ale jednoducho sa dá upraviť aj na traile. Spojením so shockwizom som si ju vyladil úplne podľa mojich predstáv. Ja zvyknem aj svoju vidlicu jazdiť na mierne nižšom tlaku a radšej pridávam progresivitu, aby bola vidlica príjemne citlivá v prvej tretine zdvihu. Na naše Karpaty úplne ideálne. Páči sa mi aj nová oska, ktorá sa aretuje jedným „šróbom“, podobne ako Fox 38.
Vzadu sa tlmič TTX tiež predviedol v dobrom svetle a všetko mal pod kontrolou. Tu som už s tými nastavenia veľmi nelaboroval, lebo Foxy má skvelú zadnú stavbu, a tak nastavenie tlmiča nie je až také citlivé. Pri stúpaní som vďaka Zero suspension systému tlmič ani nezamykal. Rám mohol mať trošku vyšší blatník tlmiča, nakoľko sa tam zvykne nahádzať blato. Nie že by to tlmiču nejako prekážalo, no mám rád veci vyladené.
Ostatné komponenty sú od dcérskej spoločnosti OnOff a za všetky treba určite spomenúť skvelé karbónové rajdy Kripton, ktoré som si hneď zamiloval. Treba pochváliť aj všetky chrániče reťazovej a spodnej rámovej rúrky, ktoré robia bicykel veľmi tichým a taktiež chránia karbón pred poškodením.
Komentáre Zobraziť komentáre (28)