Hardtaily Superior 2020 – uspokojte túžbu po triumfe
Bicykle českého výrobcu Superior môžeme pravidelne vidieť na Svetovom pohári v XCO. Nie je preto žiadnym prekvapením, že vo svojej kolekcii ponúka aj stroje s jediným zámerom – vyhrávať.
Začneme slovami samotného výrobcu: „Hardtaily Superior vychádzajú z dvoch hlavných priorít: nízka hmotnosť a jednoduchosť. Žiadna nadbytočná vata! Len rám a vidlica, dve kolesá a pohon. Ide o myšlienku rýdzej horskej cyklistiky, zaobalenej do spoľahlivých komponentov. Nič viac. Stačí vyraziť a vyhrať!“Dôvodov na sebadôveru má Superior dosť. V uplynulých rokoch sme na týchto bicykloch mohli vidieť jazdiť Jana Vastla, Fabiana Gigera, Martina Glutha, Felicitas Geiger, Lindu Indergand alebo aj Karlu Štepánovú. Výsledkom tohto spojenia boli stabilné výsledky nielen na domácich podujatiach, napríklad na Českom pohári, ale predovšetkým na piedestáli súťažnej horskej cyklistiky – Svetovom pohári v XCO.
Pre bezprostredný prenos sily a nízku hmotnosť je hardtail stále cenený pretekármi aj ambicióznymi hobby jazdcami. Superior preto ponúka až tri odlišné kategórie – od výslovne pretekárskych strojov Team, cez dostupnejšie verzie Race, až k stále efektívnym modelom Sport. V krátkosti možno uviesť spoločné znaky, ktorým je športová geometria – v prípade Team a Race ešte väčšmi vyladená pre agresívnu pozíciu jazdca. Navyše s 5-ročnou zárukou na všetky rámy z ponuky 2020. V nasledujúcich riadkoch si predstavíme prvé dve spomínané kategórie – Team a Race.
Team – všetko pre výkon
Ako už bolo naznačené, tieto modely sú určené na výkonnostné účely. Základom je karbónový rám z high modulus vlákien, ktorý ponúka všetky potrebné technológie – Boost, pevná os, Tapered hlavovú rúrku alebo vnútorné vedenie laniek. Vďaka sploštenému tvaru zadných vzpier sa dosahuje lepšia absorpcia vibrácií a súčasne zabezpečenie tuhosti pri prenose sily. Na prvý pohľad je viditeľný položenejší hlavový uhol na hodnote 69 stupňov, rovnako ako predĺžený reach, čím sa navodzuje vhodnejšia pozícia pri strmých stúpaniach. Dostupné sú 3 pánske a 1 dámske vyhotovenie.S hmotnosťou 9,2 kg (veľ. M) sa Team 29 Issue R radí k skutočne efektívnym bojovníkom na tratiach XCO. Výbavou spolieha na vidlicu DT Swiss OPM O.D.L Race., ktorej kontruje top model sady Shimano XTR s 12-rýchlostnou kazetou a karbónovými kľukami Race Face Next SL. Ešte viac karbónu nájdeme v kolesách DT Swiss XRC 1200, sedlovke a riadidlách ONE1 Carbon. O nízky odpor sa starajú plášte Schwalbe Racing Ray a Racing Ralph. Cena je 5 799 €.
Takmer identickým je Team 29 Issue, ktorý sa odlišuje len použitými hliníkovými kolesami DT Swiss XR 1501 Spline a nárastom hmotnosti na 9,3 kg. Cena je 4 699 €.
Dostupnejší variant tohto pretekárskeho modelu je Team 29 Elite. S vidlicou DT Swiss OPM O.D.L., 12-rýchlostnou sadou Shimano Deore XT a kolesami DT Swiss X 1700 sa stále dostanete na 10,8 kg. Príjemným bonusom je stále karbónová sedlovka. Cena je 3 499 €.
Osobitné miesto má dámske prevedenie s prívlastkom Modo Team 29 Elite. Výrazný sloping a upravené hodnoty geometrie pre dámske proporcie tela sú doplnené výbavou zhodnou s Team 29 Elite. Shimano XT, DT Swiss OPM a kolesá DT Swiss X 1700. Hmotnosť 10,5 kg korešponduje s cenou 3 499 €.
Race – zlatá stredná cesta
Ak sa radi necháte uniesť pôžitkom z tréningu a pretekov, no nechcete investovať veľkú sumu, jednou z možností je kolekcia Race. Ponúka rovnako karbónové bicykle s pretekárskou geometriou, ale z mid modulus vlákien. Stále je však prítomný jednoprevodník s 12-rýchlostnou kazetou a 29“ kolesá. Na výber je viac ako tucet odlišných prevedení.Na čele stojí XP 999, osadený Shimano XT, vidlicou DT Swiss OPM O.D.L. a odolnými kolesami DT Swiss X 1900 Spline. Pre dostatok komfortu využíva karbónovú sedlovku, ktorá tiež znižuje hmotnosť na 10,6 kg. Cena je 3 099 €.
Za ním nasleduje trojica karbónových modelov XP 979, XP 969 a XP 929. Výbava sa, samozrejme, postupne líši. Ostáva karbónový rám s jednoprevodníkom. Vidlicu DT Swiss OPM O.D.L. pri poslednom menovanom nahrádza RockShox Recon. Výbavu Shimano XT, respektíve SLX dopĺňajú kolesá DT Swiss 1900 Spline. Cena začína od 1 799 € do 2 599 €.
Svoje miesto v tomto modelovom rade majú aj hliníkové verzie XP 939, XP 919 a XP 909. Rám z Alu X6 Ultralite príliš nenavyšuje hmotnosť a súčasne zabezpečuje tuhosť. Odpruženie je v réžii RockShox so 100 mm vzduchovými vidlicami. Samozrejmosťou je 1x12 sada Shimano - SLX alebo v kombinácii s XT. Hmotnosť sa súčasne drží okolo 12 kg. Cena sa pohybuje od 1 049 € do 1 599 €.
Aj v prípade dámskych prevedení nájdeme dvojicu karbónových mid modulus verzií MODO XP 969 a MODO XP 929 s výbavou Shimano SLX a odpružením DT Swiss OPM O.D.L. alebo RockShox Recon. Navyše prvý menovaný model disponuje aj karbónovou sedlovkou. Hmotnosť sa blíži k 11 kg. Cena je 1 799 € a 2 299 €.
Čo sa týka hliníkových vyhotovení MODO XP 919 a MODO XP 909 z Alu X6 Ultralite zliatiny, tie sú vybavené vidlicou RockShox 30 Silver a Shimano 12-rýchlostnou sadou SLX. Vyššiu odolnosť a nižšiu hmotnosť zabezpečujú kevlarové plášte Schwalbe Racing Ralph a Rapid Rob. Cena je 1 049 a 1 199 €.
Ak vás niektorý z modelov zaujal a chceli by ste o ňom získať viac informácií, navštívte oficiálne stránky značky Superior.