Kliknutím prejdeš na
ride.lezyne.com
Reklama
Lezyne Super Drive 1600XXL - osvetlenie bez kompromisov

Lezyne Super Drive 1600XXL - osvetlenie bez kompromisov

716 komentárov

bimjeam 08.04.2020 18 fotografií   Predstavenie Lezyne Svetlo Osvetlenie Horska Cyklistika Bezpecnost Cestna Cyklistika

Elektronika sa vo svete cyklistiky pomaly dostáva čím ďalej viac do rôznych komponentov a doplnkov. Lezyne ponúka okrem iného aj smart svietidlo, ktoré disponuje výkonom až 1600 lúmenov. Zaujíma vás, ako takéto niečo funguje?

 

Lezyne Super Drive 1600XXL nie je síce prvé svetlo, ktoré umožňuje upravovať svetelné režimy prostredníctvom aplikácie, no žiadne z doteraz testovaných svetiel na portáli MTBIKER neponúkalo túto možnosť prostredníctvom technológie bluetooth a pomocou aplikácie vo vašom smartfóne. Na to, že to nie ani zďaleka zbytočný počin, sa pozrieme v tomto článku.



Prvý dojem: Extra výkon a prvotriedne spracovanie nestačí!


Popravde asi sa budem opakovať, ale tak ako u všetkých predchádzajúcich výrobkov Lezyne opäť raz napíšem, že telo je vyrobené z leteckého hliníka na CNC mašine a povrchovú úpravu tvorí tvrdoelox s laserom gravírovanými logami. Telo svetla má po obvode chladiace rebrovanie so zaoblenými hranami a prednej časti dominuje trojica vysokosvietivých diód, ktorých účelom je jednak optimálny rozptyl svetla, ako aj dlhý dosvit, ktorý vám umožní jazdiť bezpečne aj vo vysokej rýchlosti.

Horná časť svietidla je vybavená ovládacím tlačidlom, ktoré v sebe ukrýva viacfarebnú diódu, ktorá signalizuje stav nabitia batérie, pripojenie zariadenia cez bluetooth, prípadne prepnutie do race režimu. V zadnej časti svetla sa nachádza nabíjací micro usb konektor, ktorý je zaslepený mohutnou gumovou zátkou, ktorá drží pevne na svojom mieste aj vďaka nerezovej skrutke. Miesto odnímateľného úchytu na riadidlá má svetlo v spodnej časti gumový upínací popruh, ktorý môžete otáčať ľubovoľne okolo jeho osi, aby ste svetlo mohli nastaviť presne tak, ako potrebujete.



Základné parametre, výkon, režimy, ovládanie a obsah balenia


  • Maximálny výkon: 1600 lm
  • Výdrž batérie: 1h 45min (1600 lm) až 148h (15 lm)
  • Hmotnosť: 237 g
  • Režimy: Overdrive 1600 lm, Blast 1000 lm, Enduro 600 lm , Economy 250 lm, Femto 15 lm, Flash 150 lm a Pulse 150 lm. V race móde len Overdrive/Economy
  • Čas nabíjania: 4,5h (pri výkone nabíjačky 2A) až 9 hodín (1A nabíjačka)
  • Nárazuvzdornosť: z výšky 1 meter



  • Čo sa týka odstupňovania výkonu, to má 1600XXL-ka rozdelené do piatich svietiacich a dvoch blikacích režimov. Prostredníctvom aplikácie v mobile je možné upraviť poradie a výkon 4 režimov. Zaujímavosťou je, že svetlo ponúka aj tzv. „race mód“, do ktorého sa prepnete 5-sekundovým podržaním napájacieho tlačidla.

    Race mód ponúka len prepínanie medzi maximálnym 1600 lm režimom a 250 lm ekonomickým režimom, ktorý je určený na stret s inými vozidlami alebo cyklistami v protismere. Hmotnosť svietidla je reálne 237 gramov, čo je presne o 10 gramov viac, ako udáva výrobca.



    Pri maximálnom výkone svetlo vydrží svietiť cca hodinu a trištvrte, čo je pomerne dosť na to, že sa jedná o solídny reflektor. Horšie už je to s časom nabíjania, ktorý trvá v prípade výkonnej 2A nabíjačky približne 4,5 hodiny. Polampérovou nabíjačkou od starého mobilu to preto radšej ani neskúšajte.

    Hliníková konštrukcia znesie pád z výšky jedného metra a svetlo prežije bez problémov aj silný prúd striekajúcej vody. Na ponorenie pod vodu však stavané nie je. Pamäť posledného zvoleného režimu je v tomto prípade samozrejmosť.

    V kompaktnom čiernom balení sa okrem svetla nachádza iba nabíjací usb káblik a návod bez slovenskej lokalizácie. Pri svetle tejto kategórie by určite potešilo napr. diaľkové ovládanie alebo úchyt na prilbu, no toto príslušenstvo je voliteľné a za príplatok (buď samostatne alebo ako tzv. „loaded“ verzia).



    Smart Connect - to čo odlišuje toto svetlo od zvyšku konkurencie


    Ako už som naznačil v úvode, svetlo disponuje technológiou bluetooth, ktorá umožňuje jednak pripojenie vášho smartfónu (s operačným systémom android alebo iphone) cez aplikáciu Lezyne LED Ally, ako aj pripojenie kompatibilného zadného svetla.

    V prípade, že k XXL-ku pripojíte zadné svetlo série smart connect, umožní vám to zapínať, prepínať a vypínať súčasne obe svetlá naraz. Čo je určite praktické, nakoľko sa nemusíte púšťať riadidiel, prípadne zosadať a zapínať zadnú „blikačku“ zvlášť. Aplikácia LED Ally ponúka možnosť usporiadania poradia režimov a mne po prvom pripojení ponúkla aj „aktualizáciu“ svetla, ktorou pribudla jedna farba indikátora napájania batérie.

    Pomyselnou čerešničkou na torte je v prípade tohto svetla prítomnosť Day/Night senzora, ktorý podľa intenzity osvetlenia z vonkajšieho prostredia automaticky upravuje svetelný výkon.



    Plusy:

    • kvalitné spracovanie
    • úctyhodný výkon
    • dlhá výdrž batérie
    • senzor intenzity vonkajšieho osvetlenia
    • možnosť spárovania s aplikáciou a kustomizácia režimov
    • možnosť ovládania predného aj zadného svetla jedným tlačidlom
    • kvalitná optika s tromi vysokosvietivými diódami
    • jednoduché a pevné upnutie na riadidlá
    • race režim

    Mínusy:

    • dlhý čas nabíjania
    • v balení by mohlo byť diaľkové ovládanie

    Odporúčaná MOC tohto pokrokového svetla je stanovená na 119 € a kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze.

    Fotogaléria k článku

     

    Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

    Páči sa ti tento článok?

    Článok je zle napísaný
    V článku sú chyby
    Nepáči sa mi obsah
    Nepáčia sa mi predstavované produkty
    Iné
    Odoslať

    Podobné články

    Komentáre

    Robio 08.04.2020 (12:07)

    10


    Nezdielam vas nazor ze je praktickejsie zapinat svetlo cez mobil. Uz som vystriedal svetiel dost a posledna vec co by som chcel je spajat svetlo s mobilom, ja chcem svetlo zapnut a jazdit, nie sa s nim hrat alebo preklikavat sa cez 10 rezimov. Ale svetlo je to pekne a pritomny senzor, ktory upravuje intenzitu sa mi velmi paci, tato fičura by si urcite zasluzila test.

     
    bimjeam Robio 08.04.2020 (21:09)

    1


    Ale veď nikto nehovorí o tom, že je to praktickejšie, svetlo môžeš úplne bez problémov používať len pomocou mechanického tlačítka.
    Akurát máš možnosť si cez telefón nastaviť ktoré režimy ti pasujú a ktoré nechceš. Rovnako si spáruješ zadné svetlo s predným a zapínaš a vypínaš obe súčasne tlačidlom na prednom svetle. Toto ti stačí urobiť raz a máš vybavené. ROZHODNE NEMUSÍŠ ZAKAŽDÝM PÁROVAŤ MOBIL SO SVETOLOM, ABY SI HO MOHOL ZAPNÚŤ A MENIŤ REŽIMY!

     
    jachmel bimjeam 09.04.2020 (07:07)

    0


    Presne tak. Co by som dal ja za odstranenie zbytocnych blikacich rezimov na mojej 800xl.

     
    radohanno 08.04.2020 (11:26)

    2


    Ale chybí mi foto z noční akce..Pokud jde o světlo je dobré ho testovat v noci...

     
    bimjeam radohanno 08.04.2020 (11:34)

    1


    Ahoj, tento článok je skôr predstavenie ako test. Verím tomu, že bude možnosť spracovať aj vo forme dlhodobejšieho testu, kde budú popísané skúsenosti z rôznych podmienok pri jazde v noci.

     
    GaliPet bimjeam 10.04.2020 (09:49)

    2


    Výdrž, hmotnosť, výkon/cena neoslní. Už to môže napraviť jedine dobrá optika a farebnosť svetla. Čakáme na praktický nočný test a aj s porovnaním s obdobnými svetlami.

     
    p.ferenc.ml 08.04.2020 (12:12)

    2


    Mám (nepoužívam) 500lm verziu a už by som Lezyne nekúpil do momentu kým nezačnú vyrábať svetlá s vymeniteľnými akumulátormi ako to robí Fenix - vec na nezaplatenie.

     
    drhusak 08.04.2020 (11:08)

    1


    neviem co je to za trend vyzdvyhovat nieco, ze je vyrobene na CNC. Ved CNC sustruh, frezovacku,... ma dnes kazda "garazova firma".

     
    bimjeam drhusak 08.04.2020 (11:31)

    0


    to určite áno, napriek tomu je veľa (aj výkonných) svetiel vyrobených z plastu alebo zo alu-zliatinových odliatkov. Tu skôr ide o tú kvalitu povrchového opracovania, že všetko pekne lícuje, je pevné, nie sú tam žiadne tlačené logá, ktoré sa ošúchajú a pod.

     
    frantisek.stolar bimjeam 08.04.2020 (12:38)

    5


    Vacsina vyrobcov sa snazi vyhnut CNC obrabaniu pri masovej vyrobe. Produkuje to vela odpadu, je to casovo narocne a nefektivne. Ano male firmicky alebo velmy flexibilny vyrobny program ale nie masovka. 120e za lampicku je vysledok tejto technologie

     
    martinnn 08.04.2020 (10:17)

    0


    hello, dobu nabíjania máš v článku napísanú 4,5h (pri výkone nabíjačky 1A) až 9 hodín (2A nabíjačka), asi je to naopak

     
    bimjeam martinnn 08.04.2020 (10:43)

    1


    ahoj, vďaka za upozornenie, samozrejme je to naopak, čím viac ampérov, tým rýchlejšie je svetlo nabité

     
    martinnn bimjeam 08.04.2020 (10:52)

    1


    stane sa vďaka za článok!

     
    frantisek.stolar 08.04.2020 (12:40)

    0


    mna by zaujimalo ako sa to bude chovat za vodicky za blatka ci ten senzor nebude kontraproduktivny v takych podmienkach

     
    Bartecko44 11.04.2020 (06:18)

    0


    Ahoj. Ako sa sprava svetlo pri natriasani v terene? Mam tiez svetlo s uchytom na gumu, ale ked jazdim v terene stale ( pri zjazde je slovo stale uplne presne ) ho musim popravovat, lebo sa vyvracia dohora, aj ked utiahnem co to da. A popravde, je to otras.

     
    GaliPet Bartecko44 12.04.2020 (07:56)

    1


    Mám svetlo obdobnej hmotnosti na pevnú aj gumennú úchytku. Na gumennej sa síce nepreklápa ale v teréne sa otriasa. Je to rušivé pre oči. Gumenná je OK akurát na asfaltové pojazdeníčko.

     
    Pridaj komentár