Test: Mavic Deemax Pro – žralok medzi rybami

Test: Mavic Deemax Pro – žralok medzi rybami

thumb_up10thumb_down 4 komentáre

Henry33 16.06.2020 18 fotografií   Ochrana Doplnky Horska Cyklistika Bezpecnost Test Prilba Vybava

To, že Mavic robí parádne kolesá, už každý vie. To, že robia aj oblečenie a topánky, je tiež známe. Ale prilby?

 

Tiež som to nevedel a keď prišla na test nová Deemax Pro, tak som chvíľu nechápal. Na druhej strane, prečo nie? Vyskúšam a možno sa mi zapáči. História značky siaha do roku 1889, avšak prvé prilby, tretry a oblečenie začal Mavic ponúkať až v roku 2008. Poďme sa pozrieť, čo všetko za tých dvanásť rokov stihli doladiť.



Dôležitý faktor: veľkosť


Hádam najdôležitejšia pri výbere prilby je správna veľkosť a tu naráža moja hlava na kameň. Obvod hlavy mám 59-60 cm, záleží to od dĺžky vlasov. Deemax mi pôvodne prišla vo veľkosti M (54-59 cm) a hneď mi bolo jasné, že potrebujem väčšiu. M-ko som síce na hlavu dal, avšak tak natesno, že sa úplne stratila výhoda MIPS. Prilba sa totiž ani nepohla. Nič to. Vraciam ju späť a dostávam na test veľkosť L (57-61 cm), ktorá sedí ako uliata.



Kvalitná konštrukcia = dlhá životnosť a bezpečnosť


Tak ako pri väčšine prilieb na trhu, aj Mavic siahol po vstrekovaní EPS peny do vonkajšej škrupiny. Všetky odhalené miesta EPS peny, ktoré by mohli prísť do kontaktu s vonkajším svetom, sú chránené, a tak nehrozí žiadne poškodenie ani pri nešetrnejšom zaobchádzaní s prilbou.



Ako som už spomínal, prilba je vybavená systémom MIPS. Tento má na starosti redukovať rotáciu hlavy pri náraze, zmierniť tak prípadné dôsledky pádu a ochrániť hlavu. Niekomu sa MIPS nepáči, nakoľko sa prilba na hlave stále mierne pohybuje aj po úplnom pritiahnutí. Mne osobne toto nevadí a aj pri jazde s okuliarmi som necítil od prilby žiadne nepríjemné pohyby. Navyše, v prednej časti je MIPS vybavený tenkou žltou pamäťovou penou, ktorá zmierňuje tlak na čelo a hlavu.



Sľubovaný komfort sa dostavil


Vnútorná vložka sa pýši logom 37,5®. Je to špeciálny materiál, ktorý má na starosti udržať vašu hlavu v optimálnej teplote – práve na spomínaných 37,5 stupňa. V čase testu sa ortuť teplomera vyšplhala maximálne na 25 C, a tak je ešte predčasné robiť závery o funkčnosti tohto materiálu.



Zatiaľ môžem povedať, že mi v prilbe bolo veľmi príjemne a potil som sa oveľa menej ako v tej, ktorú bežne nosím na enduro. Deemax je na hlave celkom nízko, avšak stále je tu dostatok miesta na nožičky okuliarov alebo DH okuliare. Ponúka veľmi dobré odvetranie vďaka 20 otvorom, z čoho tie vpredu sú vybavené aj sieťkou proti hmyzu. Tá je prišitá k vnútornej vložke, a tak sa dá pohodlne prať.



Upínacie koliesko má veľmi jemný chod, a tak si viem nastaviť prilbu presne na môj obvod hlavy. Bez toho, aby ma niekde niečo tlačilo alebo bolo, naopak, voľné. Koliesko sa dá regulovať aj vertikálne v troch nastaveniach. Počas celého testu som ani raz nemal pocit, že by ma prilba tlačila alebo mi vadila na hlave. Do pár minút zabúdam, že ju nosím. K tomu prispela aj jej nízka hmotnosť, ktorá je pri veľkosti L na úrovni 328 gramov. Pri veľkosti M výrobca dokonca uvádza 310 gramov! Zvyčajne, keď mám niečo na test, tak na traile kamoši skúšajú, ako sedí a prvý pocit z Deemax si všetci pochvaľovali.



Ako som už spomínal, prilba je kompatibilná aj s DH okuliarmi. Avšak predný šilt nie je veľmi user-friendly. Je síce polohovateľný, treba však povoliť skrutky, šilt posunúť a znovu ich pritiahnuť. Na komfortné parkovanie okuliarov pod šiltom tak môžem zabudnúť. Na druhej strane, šilt je veľmi pevný a dá sa naň pohodlne upevniť GoPro bez toho, aby sa triasla. Niečo za niečo.



Nedá mi ešte nespomenúť perfektné bočné popruhy. Tie sú pod ušami stočené do valčeka a zakončené gumenou prackou. Do tej sa potom navliekajú upínacie popruhy pod bradu. Výhoda valčekového popruhu je, že nikde sa nič nepretočí a netlačí. Nevýhodu vidím v tom, že sa nedajú nastaviť, nemal som ale potrebu ich posúvať, sedeli akurát.



Plutvička je tam načo?


Určite ste si už zo všetkých tých fotiek všimli malú plutvičku v zadnej časti. Dlho som skúmal, na čo je. Je to aerodynamický prvok? Príprava na GPS anténu alebo nejaký bezpečnostný systém? Bohužiaľ, nič hi-tech sa tu nedeje a ide len o dizajnový prvok, ktorý má za úlohu niesť logo.



Snažil som sa niečo nájsť


Túto prilbu som skúmal, sledoval a snažil som sa nájsť niečo negatívne. Lebo mám pocit, že vždy všetko pochválim. Avšak okrem ovládania šiltu som nenašiel na nej ani jednu chybičku. Jednoducho, táto prilba veľmi dobre sedí a vyzerá. Treba spomenúť aj bezpečnosť, ktorá je aj vďaka MIPS na veľmi vysokej úrovni. Toto som, samozrejme, neotestoval a som za to rád. Za cenu okolo 150 € dostanete všetko, čo potrebujete od prilby určenej na AM/EN jazdenie. Pre mňa je Mavic Deemax Pro teraz voľba číslo jedna a určite ma v nej ešte dlho budete stretávať.

Viac informácií, ako aj iné farebné prevedenia nájdete na stránke výrobcu.


Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Dapotas 17.06.2020 (07:59)

thumb_up2thumb_down


Naozaj sedi ako uliata? Z tej tretej fotky mam pocit ze vytrca ako votrelcova lebka. Nie je posadena prilis vysoko a daleko za usami? Mam pocit ze je to tam dost odhalene...

 
frantisek.stolar 16.06.2020 (21:30)

thumb_up1thumb_down


Test helmy je subjektivny, a ziadne objektivne testy v labaku pochopitelne nemozete realizovat. Vazim si tvoju pracu nemyslim to v zlom ...

 
cyklomagor 16.06.2020 (18:29)

thumb_up0thumb_down


mám skoro tu samou jen GIRO

 
Rudy 16.06.2020 (21:47)

thumb_up0thumb_down


Na stránke výrobcu nie je.

 
Pridaj komentár