Test: Mavic Deemax Pro – žralok medzi rybami

To, že Mavic robí parádne kolesá, už každý vie. To, že robia aj oblečenie a topánky, je tiež známe. Ale prilby?

Tiež som to nevedel a keď prišla na test nová Deemax Pro, tak som chvíľu nechápal. Na druhej strane, prečo nie? Vyskúšam a možno sa mi zapáči. História značky siaha do roku 1889, avšak prvé prilby, tretry a oblečenie začal Mavic ponúkať až v roku 2008. Poďme sa pozrieť, čo všetko za tých dvanásť rokov stihli doladiť.


Dôležitý faktor: veľkosť

Hádam najdôležitejšia pri výbere prilby je správna veľkosť a tu naráža moja hlava na kameň. Obvod hlavy mám 59-60 cm, záleží to od dĺžky vlasov. Deemax mi pôvodne prišla vo veľkosti M (54-59 cm) a hneď mi bolo jasné, že potrebujem väčšiu. M-ko som síce na hlavu dal, avšak tak natesno, že sa úplne stratila výhoda MIPS. Prilba sa totiž ani nepohla. Nič to. Vraciam ju späť a dostávam na test veľkosť L (57-61 cm), ktorá sedí ako uliata.


Kvalitná konštrukcia = dlhá životnosť a bezpečnosť

Tak ako pri väčšine prilieb na trhu, aj Mavic siahol po vstrekovaní EPS peny do vonkajšej škrupiny. Všetky odhalené miesta EPS peny, ktoré by mohli prísť do kontaktu s vonkajším svetom, sú chránené, a tak nehrozí žiadne poškodenie ani pri nešetrnejšom zaobchádzaní s prilbou.


Ako som už spomínal, prilba je vybavená systémom MIPS. Tento má na starosti redukovať rotáciu hlavy pri náraze, zmierniť tak prípadné dôsledky pádu a ochrániť hlavu. Niekomu sa MIPS nepáči, nakoľko sa prilba na hlave stále mierne pohybuje aj po úplnom pritiahnutí. Mne osobne toto nevadí a aj pri jazde s okuliarmi som necítil od prilby žiadne nepríjemné pohyby. Navyše, v prednej časti je MIPS vybavený tenkou žltou pamäťovou penou, ktorá zmierňuje tlak na čelo a hlavu.


Sľubovaný komfort sa dostavil

Vnútorná vložka sa pýši logom 37,5®. Je to špeciálny materiál, ktorý má na starosti udržať vašu hlavu v optimálnej teplote – práve na spomínaných 37,5 stupňa. V čase testu sa ortuť teplomera vyšplhala maximálne na 25 C, a tak je ešte predčasné robiť závery o funkčnosti tohto materiálu.


Zatiaľ môžem povedať, že mi v prilbe bolo veľmi príjemne a potil som sa oveľa menej ako v tej, ktorú bežne nosím na enduro. Deemax je na hlave celkom nízko, avšak stále je tu dostatok miesta na nožičky okuliarov alebo DH okuliare. Ponúka veľmi dobré odvetranie vďaka 20 otvorom, z čoho tie vpredu sú vybavené aj sieťkou proti hmyzu. Tá je prišitá k vnútornej vložke, a tak sa dá pohodlne prať.


Upínacie koliesko má veľmi jemný chod, a tak si viem nastaviť prilbu presne na môj obvod hlavy. Bez toho, aby ma niekde niečo tlačilo alebo bolo, naopak, voľné. Koliesko sa dá regulovať aj vertikálne v troch nastaveniach. Počas celého testu som ani raz nemal pocit, že by ma prilba tlačila alebo mi vadila na hlave. Do pár minút zabúdam, že ju nosím. K tomu prispela aj jej nízka hmotnosť, ktorá je pri veľkosti L na úrovni 328 gramov. Pri veľkosti M výrobca dokonca uvádza 310 gramov! Zvyčajne, keď mám niečo na test, tak na traile kamoši skúšajú, ako sedí a prvý pocit z Deemax si všetci pochvaľovali.


Ako som už spomínal, prilba je kompatibilná aj s DH okuliarmi. Avšak predný šilt nie je veľmi user-friendly. Je síce polohovateľný, treba však povoliť skrutky, šilt posunúť a znovu ich pritiahnuť. Na komfortné parkovanie okuliarov pod šiltom tak môžem zabudnúť. Na druhej strane, šilt je veľmi pevný a dá sa naň pohodlne upevniť GoPro bez toho, aby sa triasla. Niečo za niečo.


Nedá mi ešte nespomenúť perfektné bočné popruhy. Tie sú pod ušami stočené do valčeka a zakončené gumenou prackou. Do tej sa potom navliekajú upínacie popruhy pod bradu. Výhoda valčekového popruhu je, že nikde sa nič nepretočí a netlačí. Nevýhodu vidím v tom, že sa nedajú nastaviť, nemal som ale potrebu ich posúvať, sedeli akurát.


Plutvička je tam načo?

Určite ste si už zo všetkých tých fotiek všimli malú plutvičku v zadnej časti. Dlho som skúmal, na čo je. Je to aerodynamický prvok? Príprava na GPS anténu alebo nejaký bezpečnostný systém? Bohužiaľ, nič hi-tech sa tu nedeje a ide len o dizajnový prvok, ktorý má za úlohu niesť logo.


Snažil som sa niečo nájsť

Túto prilbu som skúmal, sledoval a snažil som sa nájsť niečo negatívne. Lebo mám pocit, že vždy všetko pochválim. Avšak okrem ovládania šiltu som nenašiel na nej ani jednu chybičku. Jednoducho, táto prilba veľmi dobre sedí a vyzerá. Treba spomenúť aj bezpečnosť, ktorá je aj vďaka MIPS na veľmi vysokej úrovni. Toto som, samozrejme, neotestoval a som za to rád. Za cenu okolo 150 € dostanete všetko, čo potrebujete od prilby určenej na AM/EN jazdenie. Pre mňa je Mavic Deemax Pro teraz voľba číslo jedna a určite ma v nej ešte dlho budete stretávať.

Viac informácií, ako aj iné farebné prevedenia nájdete na stránke výrobcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Giro Coalition Spherical – celý deň vo full face prilbe? PR článok

Giro Coalition Spherical – celý deň vo full face prilbe?

Giro Coalition svojimi unikátnymi vlastnosťami nastavuje nový štandard pre ľahkú full face prilbu. Poď sa spolu s nami pozrieť na to, čo ju robí takou výnimočnou.
Test: ABUS YouDrop FF – prilba pre odvážne deti

Test: ABUS YouDrop FF – prilba pre odvážne deti

Rodičia cyklisti skôr či neskôr prilákajú k tomuto krásnemu športu aj svoje deti. S tým sa samozrejme spája aj určitý faktor strachu a tak sa často snažíme svoje deti ochrániť najlepšie, ako vieme.
Ako si vybrať prilbu – základné rozdelenie a tipy

Ako si vybrať prilbu – základné rozdelenie a tipy

Prilba je pri cyklistike snáď základným bezpečnostným prvkom. Aby ale plnila svoju funkciu spoľahlivo, treba vybrať ten správny model.
keyboard_arrow_up