Marin 2021 – osvedčená horská klasika

Len máloktorý výrobca sa môže popýšiť históriou výroby bicyklov v rovnakej miere, ako je tomu pri Marin. Kalifornská značka vo svojej ponuke prináša horské modely na každú príležitosť.

Aj keď medzi jednotlivými modelmi nenájdeme zjazdové špeciály alebo pretekárske karbónové XC rakety, o to viac pozornosti sa venuje poctivému horskému jazdeniu – či už ste na trailoch alebo máte chuť vydať sa na poriadne dobrodružstvo. Marin toto svoje portfólio delí na niekoľko kategórií, menovite: Adventure, XC/Trail, Trail, Enduro/All Mountain a v nemalej miere ide aj o juniorské bicykle.

Adventure – cesta nepozná hranice

S narastajúcimi hodnotami na teplomere sa nejednému z nás pred očami objavujú sny o túlaní sa v nepoznaných oblastiach lesov a hôr. Sny sa ale musia plniť a azda jedinou prekážkou môže byť absencia bicykla. Aký je ten správny? Podľa samotného Marin ide v prvom rade o pocity jazdca. Či už túžite po rovných alebo cestných riadidlách, po odpruženej alebo pevnej vidlici, Marin má pre každého niečo.


Konkrétne tak hovoríme o dvojici Pine Mountain. Tá sa zakladá na oceľovom ráme z Cro/Mo zliatiny, ktorý dopĺňa odpružená vidlica, 29“ kolesá obuté na robustnejších plášťoch a v prípade drahšej verzie aj teleskopická sedlovka. Od trailového poňatia ich odlišuje početné zastúpenie úchytov pre montáž najrôznejších pomôcok – blatníkov, košíkov, brašní a pod. Aj preto sa Pine Mountain hodí predovšetkým na lesné potulky, kde oceníte dostatok komfortu a istoty aj v jazde z kopca. Cena začína od 1 350 €.


Zaujímavým kúskom je aj Four Corners. Ako predpovedá už jeho názov, vydať sa na ňom môžeme kamkoľvek, na ktorúkoľvek svetovú stranu. Svojou konštrukciou spadá do kategórie menej náročného lesného jazdenia po spevnených zvážniciach alebo po cestách. To je zreteľné zo subtílneho rámu s množstvom prvkov pre uchytenie batožiny a iných doplnkov, z osadenej cestnej sady Shimano Sora s 27 prevodmi, 42 mm plášťov a samozrejme aj komfortnej geometrie. Cena je 1 100 €.

XC Trail – oživenie výkonnostných pohnútok

Upravovanie geometrie a špecifikácií niekdajších výslovne XC strojov naprieč ponukami svetových výrobcov možno považovať za trend posledných rokov. Záujmy bežných jazdcov, rovnako ako aj pretekárov sa menia k technickejšiemu spôsobu jazdenia, čo bezprostredne súvisí aj s uspôsobením bicykla. Preto v kategórii XC Trail nájdeme o niečo viac zdvihu, položený hlavový uhol a samozrejme aj robustné plášte.


Vstupným modelom je Wildcat Trail v troch prevedeniach, určených predovšetkým pre dámy. Aj keď ide o najdostupnejší formát horského bicykla, základná výbava je doplnená športovejším posedom s využitím 27,5“ kolies. V rámci osadenia nájdeme pestrú škálu od trojprevodníka až po 11-rýchlostnú sadu Shimano Deore. V prípade plášťov sa stavilo na odolné WTB Trail Boss. Cena začína od 450 €.


Pánskou obdobou rekreačne poňatého, ale súčasne aj sčasti trailového bicykla, je Bolinas Ridge. Je totiž osadený 27,5“ a 29“ kolesami, predná odpružená vidlica poskytuje 100 mm zdvih a nešetrilo sa ani v prípade počtu prevodov, kedy hodnota 24 postačí v akomkoľvek stúpaní, ktoré budete musieť zdolať. Cena začína od 480 €.


Na o čosi „vážnejšie“ jazdenie je pripravená trojica Bobcat Trail, v radoch ktorej sa objavujú už nefalšované trailové prvky - 120 mm vidlice, jednoprevodníky a kokpit optimalizovaný na ovládateľnosť bicykla. Tomu sekundujú aj hodnoty geometrie. Napríklad hlavový uhol až 67 stupňov dopomôže v technických a strmých pasážach. Cena začína od 650 €.


Vyvrcholenie celej série XC Trail je zhmotnené v dvojici verzií Team Marin. Dôvodom je športová geometria, ktorá poslúži tak vo výjazdoch, ako aj v náročných zjazdoch. Samozrejmosťou je 120 mm zdvihu s 34 mm nohami vidlice Fox alebo RockShox, výlučne jednoprevodník a 12-rýchlostná kazeta, 29“ kolesá a v prípade druhého variantu aj teleskopická sedlovka. Cena začína od 1 400 €.

Trail – užívajte si krivky trailov

Práve kategória trail, ktorá sa špecializuje na akési celostné poňatie horskej cyklistiky, kde sa neobmedzujete ani pri šliapaní do kopca, ani pri zjazde z neho, si získala náležitú priazeň. V sedle týchto bicyklov nebude žiaden celodenný výlet utrpením, ale naopak, radosťou a pohodou s dostatkom komfortu. Na výber je z celoodpružených a hardtail modelov.


Úvodným hardtailom je povestný San Quentin, ktorý už na prvý pohľad v sebe spája prvky obratnosti a agresívneho jazdenia. Symbolizuje ich totiž až 130 mm zdvih v kombinácii s úctyhodným, 65 stupňovým hlavovým uhlom. Spomínanú obratnosť dodávajú 27,5“ kolesá, s obutím až 2,6“ plášťami Vee Tire. Dostupný je aj osobitný rám. Cena začína od 900 €. Cena rámu je 450 €.


Alternatívou nízkozdvihového trailového bicykla je obľúbený Rift Zone, ktorý je vďaka dvom rozmerom kolies dostupný až v šiestich vyhotoveniach. Prvotne ide o Rift Zone 27,5 s osobitým systémom pruženia MultiTrac, ktorý sa prispôsobuje štýlu jazdy. Nechýba výlučne jednoprevodníková sada, kombinácia 130/120 zdvihu a vo väčšine prípadov aj užitočná teleskopická sedlovka. Cena začína od 1 700 €.


Ako som už spomenul, pre fanúšikov veľkých kolies je pripravený aj Rift Zone 29, taktiež v troch prevedeniach. Výbava sa zásadne nelíši od „menších bratov“, to znamená, že využíva pomer 130/125 mm odpruženia, jednoprevodníkovú sadu s 11 alebo 12-rýchlostnou kazetou a okrem vnútorného vedenia laniek aj teleskopickú sedlovku. Cena začína od 1 650 €.


Pre tých najnáročnejších je pripravená dvojica karbónových modelov Rift Zone Carbon 29, pri ktorých sa dbalo na solídne osadenie. Okrem 29“ kolies a karbónového rámu sa môžete tešiť na odolné plášte Maxxis Minion DHF a DHRII, sadu Shimano SLX/XT, až 4-piestikové brzdy rovnomenného výrobcu a v neposlednom rade aj odpruženie z dielne Fox a Marzocchi. Dostupná je aj rámová sada. Cena začína od 3 660 €. Cena rámu je 1 650 €.

Enduro/All Mountain – korenie horskej cyklistiky

Asi len málokto bude namietať voči tvrdeniu, že zjazd je odmenou šliapania do kopca. Práve v týchto chvíľach sa osvedčuje geometria a spracovanie modelov z kategórie Enduro a AM. Ich úlohou je na jednej strane priniesť jazdcov na vrchol stúpania, ale predovšetkým umožniť im vychutnať si jazdu po koreňových či kamenistých chodníkoch.


Jednou zo zaujímavostí ponuky Marin je hardtail El Roy, ktorý si trúfa na to najtvrdšie jazdenie. Dokazuje to nezvyčajná a predsa efektná kombinácia oceľového rámu s hlavovým uhlom až 63 stupňov, 29“ kolesami a 140 mm zdvihom prémiovej vidlice Marzocchi Z1. Nechýbajú 4-piestikové brzdy, 2,5“ plášte Maxxis Assegai alebo teleskopická sedlovka. Dostupný je aj rám. Cena je 2 800 €. Cena rámu je 780 €.


Špecialistami na tento štýl jazdenia sú verzie radu Alpine Trail. Ich charakteristika spočíva v 29“ kolesách s hodnotami zdvihu 160/150 mm, hliníkovom ráme, osvedčených 4-piestikových brzdách a 12-rýchlostnej sade od Shimano. Náročnejší jazdci ocenia vidlicu RockShox Lyrik Ultimate, osadenú na verzii Alpine Trail XR. Cena začína od 2 900 €.


Ani v tomto prípade sa nezabudlo na cyklistických „fajnšmekrov“, ktorí si radi doprajú nižšiu hmotnosť a prémiové vlastnosti karbónového rámu. Dvojica Alpine Trail Carbon na 29“ kolesách využíva obdobné hodnoty zdvihu ako jeho hliníková alternatíva. Nechýbajú 4-piestikové brzdy, osadenie Shimano Deore/SLX/XT, alebo robustné plášte Maxxis so šírkou až 2,5“. Teleskopická sedlovka navyše dosahuje zdvih až 170 mm. Cena začína od 3 660 €.

Junior – doprajte zábavu aj vašim ratolestiam

Poznáme to azda všetci: detské sny o drahých a pre nás nedostupných bicykloch. Súčasní výrobcovia však približujú tieto vysnívané modely aj tým začínajúcim cyklistom. Práve Marin predstavuje jedného z popredných reprezentantov horskej juniorskej cyklistiky.


Pre tých najmenších je pripravený model Hidden Canyon, vyskladaný na 20“ kolesách, pevnej vidlici a hliníkovom ráme. Univerzálnosť využitia podtrhujú nielen rýchle plášte, ale aj kotúčové brzdy či 7-rýchlostný prevodový systém. Pre o čosi väčších cyklistov je pripravený Bayview Trail s 24“ kolesami a odpruženou vidlicou, ktorá pracuje s 50 mm zdvihom. Cena začína od 330 €.


Obdobne je to aj pri športovejších prevedeniach San Quentin. Aj tu nájdeme dvojicu variantov: raz v 20“ a po druhé v 24“ prevedení. Živšej jazde sú prispôsobené aj geometrie rámov so 65 stupňovým hlavovým uhlom. Nechýba odpružená vidlica SR Suntour alebo RockShox Judy s až 100 mm zdvihom. Dostatok istoty a adhézie s povrchom zabezpečujú 2,6“ plášte. Cena začína od 680 €.


Na pomedzí „dospeláckych“ modelov stojí dvojica Rift Zone JR, ktorá disponuje výlučne 24“ alebo 26“ rozmerom kolies. V oboch prípadoch je však použitá 26“ vidlica X-Fusion Velvet, ktorá je doplnená o 11-rýchlostnú sadu Shimano Deore, kotúčové brzdy taktiež z produkcie japonského výrobcu a plášte Vee Tire v šírke 2,4“. Cena začína od 1 650 €.

Viac informácií o uvedených modeloch získate na stránkach výrobcu na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Video: Výhody drahšieho ebiku? MARIN Alpine Trail E1 alebo E2?

Video: Výhody drahšieho ebiku? MARIN Alpine Trail E1 alebo E2?

Sú drahšie komponenty elektrického bicykla vždy výhodou? Kto by mal radšej siahnuť po lacnejšom prevedení?
Video: 10–ročné XC nahradilo nové enduro Marin Alpine Trail Carbon 2

Video: 10–ročné XC nahradilo nové enduro Marin Alpine Trail Carbon 2

Nikdy nie je neskoro na nový bicykel. O to lepšie, ak je to „dreambuild" - vysnený bicykel, na ktorom máte presne tie komponenty, ktoré chcete.
Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
keyboard_arrow_up