Garmin Rally XC 200 - transformácia a úvodné nastavenie

Výrobca Garmin stavil pri novej generácii meračov výkonu Rally na jednoduchý proces výmeny kompletného tela pedála. Dnes sa pozrieme, či sa im to podarilo a pre koho je to určené.

V predošlom článku (Garmin Rally XC 200 - unboxing a prvé dojmy) som vám predstavil vskutku zaujímavý produkt z hľadiska jeho univerzálnosti pri použití na viacerých bicykloch. V druhej časti trilógie som sa zameral na praktické skúsenosti, ak by ste mali záujem vymieňať telo pedálov počas roka a ich úvodné nastavenie prostredníctvom aplikácie Garmin Connect.

Potrebné náradie

Čo budeme potrebovať?

Proces sa nezaobíde bez náradia, vizuálny prehľad je na fotke vyššie, ale pre úplnosť doplním aj jednotlivé položky:

  • Pedálový kľúč 15 mm
  • Momentový kľúč
  • Imbusový kľúč 4 mm
  • Krížový skrutkovač ph00
  • Nástrčný kľúč 12 mm
V realite odporúčam kalibrovať po 15-20 minútach jazdy, keď sa teplota ustáli...

Odporúčam aj nástroj s hrotom pre prácu s tesneniami. Momenťák bude stačiť aj menší s rozsahom do 10 Nm.

Transformer v praxi

Imbus použijeme na krytku batérií, ktorá má už po novom hliníkové závity a tak sa predĺži jej životnosť. Rovnakú výrobca použil už pri poslednej revízií pedálov Vector 3, ktorých oska je kompatibilná aj s novými telami zo série Rally. Pod krytkou sa nachádza plošný spoj priskrutkovaný dvoma mini skrutkami, kde na scénu prichádza skrutkovač.


Ľavý pedál má striebornú maticu, pravý čiernu. Strieborná matica má štandardný závit a teda povoľujeme doľava, pri pravom pedáli je to naopak. Osku si treba prichytiť pedálovým kľúčom a po úkone bude oska voľná.


V tele ostali ešte dve tesnenia, ktoré vyberieme. Vyčistíme ich rovnako ako osku a samozrejme aj samotné telo, ak je treba. Ja som rozoberal nový pedál a tak som to nechal tak s pôvodným mazivom.


Ak neplánujete používať iné telo, tak je fajn spraviť predošlé úkony aspoň raz za rok. Skladanie je rovnako jednoduchý proces a treba si dať pozor najmä na orientáciu tesnení. Zaoblenou stranou by mali smerovať ku kľuke. Matica sa doťahuje na 10 Nm a na čiernu maticu je potrebné prepnúť momentový kľúč na doťahovanie opačných (ľavých) závitov.


Ja som si pravý pedál označil aj vizuálne fixkou do diery pre imbus. Krytky sa doťahujú na 5 Nm, ale stačí ju rozumne pritiahnuť, pokiaľ nie je vidieť tesniaci krúžok. Celý proces sa dá zvládnuť za 10-15 minút, ale osobne si nemyslím, že by som zvládol prehadzovať telá hore-dole raz za týždeň a na cesťáku som si ponechal klasické pedále a jednostranný merač výkonu. Pedále budem prehadzovať len medzi horskými bicyklami, bez výmeny tela.

Celý postup nájdete aj vo video návode Garminu.


Nahodenie na bicykel

Ak ste boli zvyknutí nahadzovať pedále imbusákmi, tak vás sklamem. Nakoľko je oska „narvaná" elektronikou až po okraj, neostal tu na to žiaľ priestor. Nutné je použiť klasický pedálový kľúč. Ja už mám označený pravý pedál a tak idem na istotu, priťahujeme smerom ku prednému kolesu, platí pre oba.

V balení sa nachádzajú aj podložky, ak by ste mali medzi reťazou a koncom osky menej ako 2 milimetre, je potrebné ich použiť. Vzdialenosť sa meria na najmenšom pastorku a najväčšom prevodníku. Použitie vazelíny na závity považujem za samozrejmosť. Tuhosť vypínania sa nastavuje rovnako ako pri iných výrobcoch a stačí krútiť imbusom smerom plus alebo mínus.


Párovanie a aktualizácia

Možnosti sú dve, cez aplikáciu Garmin Connect, alebo prostredníctvom cyklopočítača. Druhá možnosť bola na mojom tlačidlovom Garmin Edge 530 mierna „otročina", ale je tam jedna funkcia, ktorú som v appke nenašiel (venujem sa jej nižšie). V aplikácii sa pedále správajú ako plnohodnotné zariadenie.


Proces je celkom priamočiary, ako prvé odporúčam skontrolovať aktualizácie. Proces trvá mierne dlhšie, ale prebehol bez problémov.


Počas aktualizácie bliká dióda striedavo zelená-červená a po skončení blikne dvadsaťkrát zelená, ak prebehlo všetko OK. Na obrazovke telefónu je zobrazená nápoveda, aby ste rozumeli reči blikania.


Nastavenie funkcií

Do nastavení sa dostanete priamo cez zariadenie v aplikácii. Po nastavení dĺžky kľuky som zvolil manuálnu kalibráciu. O automatické kalibrovanie by sa mala starať funkcia Auto Zero Offset, ktorú mám zapnutú. V reáli ale aj tak odporúčam kalibrovať po 15-20 minútach jazdy, keď sa teplota ustáli, aby ste mali čo najpresnejšie dáta. V prehľade viete sledovať aj stav batérie, výrobca uvádza jej životnosť na 100 hodín, uvidíme v treťom pokračovaní, ktoré vznikne práve po prvej výmene batérií. S ostatnými nastaveniami som sa zatiaľ nehral. Ak narazím na niečo dôležité, určite to spomeniem.


Vyššie spomenutá funkcia, ktorú som v appke nenašiel, sa volá Reset Install Angles a je dôležitá pri prehadzovaní pedálov medzi bicyklami. V predošlých generáciách bolo potrebné aj pedále doťahovať momentovým kľúčom, pri Rally táto starosť odpadá a pedále si samé určia, ako silno sú dotiahnuté. V cyklopočítači Edge ju nájdete v menu spárovaných senzorov.


Využiteľnosť

Pedále som sa rozhodol prehadzovať medzi dvoma horskými bicyklami. Prehadzovanie aj na cestný bicykel by ma stálo už priveľa času a otázna je aj výdrž malých súčastí. Viem si predstaviť situáciu, kedy by som ich prehodil aj na cestný bike, a to napríklad na nejaké sústredenie. Mať k dispozícii obojstranné meranie a ukazovatele dynamiky šliapania je lepšie ako len „suché" watty. Samozrejme, je tu aj možnosť jazdiť cestu s MTB tretrami, ale tomu som sa rovnako chcel vyhnúť. Možností, ako to nakombinovať, aby to vyhovovalo vašim preferenciám, je neúrekom a záleží už len na vás, ako sa rozhodnete.
report_problem Našiel si v texte chybu?
zwARO 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Garmin Rally XC 200 – dlhodobé skúsenosti

Test: Garmin Rally XC 200 – dlhodobé skúsenosti

Polrok ubehol ako voda a v poslednom diele trilógie vám zhrniem svoje skúsenosti s meračom výkonu od Garminu.
4iiii merače výkonu – jazdi ako profesionál PR článok

4iiii merače výkonu – jazdi ako profesionál

Patríte medzi cyklistov, ktorí poctivo trénujú, naháňajú kilometre a výškové metre a radi si zapretekajú? Wattmeter od 4iiii bude váš najlepší pomocník na ceste k zlepšeniu.
Test: TATZE MC-AIR – poctivý kus železa na trail

Test: TATZE MC-AIR – poctivý kus železa na trail

Keď niekto povie poriadne flat pedále, už viem, čo si pod týmto pojmom predstaviť. TATZE MC-AIR nie sú tie najmenšie ani najľahšie, svoju dominanciu majú inde.
keyboard_arrow_up