Výbava pre začiatočníkov - bezpečnosť aj praktické využitie

Cyklistiku si začiatočníci užijú aj vtedy, keď nemajú bicykle za pár tisíc a top výbavu. Netreba však zabúdať na základné náradie, svoju bezpečnosť či šikovné doplnky.

Amplifi MKX Knee - 80,99 €

Chrániče na kolená určite ocenia najmä začiatočníci na trailoch či v bikeparkoch. Amplifi MKX Knee sú ergonomicky tvarované a spĺňajú aj bezpečnostné normy. Na nohu sa upínajú pleteninovým návlekom z pružného materiálu, ktorý je navyše ľahký a priedušný, čiže spoľahlivo odvádza vlhkosť. Okrem toho sú lemy ukončené protišmykovým povrchom, ktorý zaručuje stabilitu. Nohu chránia 3D chrániče v tvare včelieho plástu. Cena návlekov je 80,99 € a nájdeš ich na našom MTBIKER shope.

CrankBrothers Stamp 1 Large - 49,99 €

Pedále Stamp 1 Large sa radia medzi cenovo dostupné modely, no to im nič neuberá na ich funkčnosti. Využiť sa dajú na široké spektrum disciplín od endura cez trail a freeride až k downhillu. Desať nastaviteľných pinov na oboch stranách pedálu vždy udrží topánku prikovanú na mieste. Model Large je vhodný pre veľkosť obuvi EU 43 až 49. Je dostupný v niekoľkých farebných prevedeniach, čím sa dá aj pekne doladiť k bicyklu. S cenovkou 49,99 € ich nájdeš aj na našom MTBIKER shope.

CTM Draax - 35,99 €

V prípade, že si v teréne všestranný jazdec, potrebuješ aj všestrannú prilbu. Model CTM Draax sa hodí ako na XC, tak aj na ľahšie enduro či trail. Dôvodom by mohol byť jednak nastaviteľný a odnímateľný šilt a jednak predĺžená zadná časť, ktorá chráni zátylok. Pohodlie zabezpečujú vypchávky z jedného kusu, ktoré sú takisto odnímateľné a ich súčasťou je aj sieťka proti hmyzu. O odvetranie sa stará až 18 vetracích otvorov. MOC prilby je 44,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

BBB BSB 13 CurvePack - 16,99 €

Mať podsedlovú kapsičku je veľmi praktické – dá sa tam napchať náhradná duša, lepenie, hotovosť, multikľúč… Stačí zvoliť tú správnu veľkosť. Preto sa kapsička BBB BSB-13 CurvePack vyrába v troch, ktoré ponúkajú objem od 0,36 do 0,69 litra a sú členené vnútornými priečinkami. Zaujímavosťou, ktorá poteší, je modrá farba vnútrajška, vďaka ktorej bude obsah viditeľnejší. Samozrejmosťou je aj pútko na zadnú blikačku. MOC kapsičky je 32,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Weldtite Tubeless MTB - 32,99 €

Bezdušové prevedenie kolies naberá v poslednej dobe výrazne na popularite a ocení ho aj začiatočník. Prerobiť kolesá na „bezdušáky“ sa dá aj doma, stačia na to vhodné pneumatiky a konverzný kit. Ten od Weldtite obsahuje bezdušovú pásku do ráfika, ekologický tmel do plášťov, montážne páky s gélom a dva bezdušové ventily o dĺžke 55 milimetrov. Výrobca deklaruje, že tmel zalepí defekt do veľkosti 3 milimetrov. MOC setu je 41,99 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Lezyne V Pro - 19,29 €

Alfou a omegou pri servise sú kľúče, pričom je dobré mať po ruke multikľúč, ktorý sa dá prihodiť do vrecka počas hociktorého z výjazdov a vyriešiť rôzne poruchy v teréne. Nástroje multikľúča Lezyne V Pro sú vyhotovené z kvalitnej ocele, ošetrenej antikoróznou technológiou Black Anti-Corrosion a ponúkajú jedenásť funkcií – nájdeme tu množstvo rôznych imbusových kľúčov, torxov a krížový skrutkovač. Devízou je aj plochý tvar multikľúča. MOC je 31,99 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

SKS Airkompressor 12.0 - 23,99 €

Servisná pumpa SKS Airkompressor 12.0 dokáže nafúkať koleso bicykla na tlak až 12 barov. Jej silnou stránkou je najmä praktickosť, keďže je na nej osadená osvedčená hlavica, ktorá sa dá nasadiť na rôzne typy ventilov. Okrem toho je vybavená blokovacou páčkou, vďaka ktorej spoľahlivo drží na ventile počas hustenia. O nafúkanie kolesa na presnú požadovanú hodnotu sa stará manometer. Oceľové telo pumpy zaručuje, že bude slúžiť dlhé roky. Jej MOC je 30,90 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Prilba ABUS MoTrip - 64,99 €

Pádom sa nevyhneme, preto je dôležité mať kvalitnú ochranu hlavy. Model MoDrop je vyhotovený z absorbujúcej EPS peny, ktorá je pevne spojená s vonkajším obalom. O odvetranie sa stará 6 vstupných otvorov v kombinácii s 8 výstupnými. Na traile bude výborný spoločník aj vďaka nastaviteľnému štítu, systému GoggFit na bezpečné uloženie okuliarov či predĺženej zátylkovej časti. Poteší aj dámy, keďže sa do prilby zmestí aj vrkoč. Jej cena je 64,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Ak ťa zaujíma viacero kúskov, ktoré ako začiatočník/začiatočníčka využiješ, môžeš navštíviť náš MTBIKER shop.
Zdroj fotografií: Archív redakcie

Prilby a chrániče - aby cyklistika nebolela PR článok

Prilby a chrániče - aby cyklistika nebolela

Nešťastné pády nie sú doménou len začiatočníkov. Stačí, že si ako najbližší cieľ dáme zvládnuť náročný rockgarden alebo gap. Možností ochrany je hneď niekoľko a zopár kúskov si dnes ukážeme.
Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu PR článok

Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu

Bez prilby môžeš stratiť omnoho viac, než si myslíš. Určite nezanedbávaj jej nosenie nech už vieš jazdiť akokoľvek dobre a na akokoľvek bezpečnom mieste.
Bikeparková sezóna začína - plnou parou nadol PR článok

Bikeparková sezóna začína - plnou parou nadol

Sneh už sa takmer všade roztopil, bagre a lopaty sa sťahujú z tratí a nás čaká ďalšia skvelá bikeparková sezóna, nepochybne aj s množstvom nových tratí. Čo všetko sa pri rýchlej jazde z kopca zíde?