Unboxing: Mondraker Raze Carbon R - „drvič“ trailov

Radi „krotíte“ traily v plnej rýchlosti, ale nepohrdnete ani hrebeňovkou či dobývaním kopcov? Trail bike Mondraker Raze R má čo ponúknuť aj tým náročnejším jazdcom.

Nie je to len samotný rám zhotovený z uhlíkových vlákien s označením Stealth Air Full Carbon, ale je to aj typická Forward geometria z dielne Mondraker a revolučná smart technológia MIND, ktorá dokáže v reálnom čase analyzovať dáta z oboch odpružených jednotiek a prispôsobiť ich jazdcovi spolu s ďalšími funkciami. K tomu si ešte pripočítajte kvalitný 12-rýchlostný pohon, štvorpiestové brzdy a slušnú výbavu. Vyrába sa v štyroch veľkostiach (S - XL) a nám sa do unboxingu „ušla“ veľkosť L.

Špecifikácia

• Rám: Raze 29 Stealth Air, plne karbónový, Zero Suspension System, 130 mm zdvih, Forward Geometria, Carbon Monoblock horné vahadlo, Boost zadná os 12x148 mm, tapered hlavová rúra, 73 mm BSA stred, HHG vnútorné vedenie kabeláže, Enduro MAX utesnené ložiská, ochrana tlmiča pred blatom, ISCG 05 úchyt, custom ochrana rámu, voliteľný MIND System (len EÚ trh)
  • Tlmič: FOX Float DPS LV EVOL Performance, 205x57,5 mm, nastavenia: odskok, 3-polohové nastavenie kompresie (Open/Mid/Lock), nastavenie tvrdosti tlakom vzduchu, trunnion úchyt, 30x8 mm spodné vložky
  • Vidlica: FOX 36 Float GRIP EVOL Performance, 150 mm zdvih, tapered krk, Boost 15x110 mm os, 44 mm offset, nastavenia: 3 polohy mikro nastavenia kompresie, low-speed odskok, nastavenie tvrdosti tlakom vzduchu
  • Hlavové zloženie: Acros custom pre 1-1/2
  • Prehadzovačka: SRAM GX Eagle, Type 3 roller bearing clutch, cage lock, 1x12, X-Actuation 1:1
  • Radenie: SRAM Trigger NX Eagle, 12 rýchlostí, X-Actuation 1:1
  • Brzdové páčky: SRAM G2, SwingLink, beznáraďové nastavenie reach-u
  • Brzdy: SRAM G2 R, 4-piestové, kotúče SRAM Centerline 180 mm/180 mm, INTL, organické platničky
  • Kľuky: Truvativ Stylo 7k Eagle, Boost, DUB oska, Direct mount prevodník, S/M veľkosť rámu: 170 mm, L/XL size: 175 mm
  • Stredové zloženie: SRAM DUB BSA, utesnené ložiská, 73 mm
  • Riadidlá: Onoff Sulfur 1.0 dvojito zoslabované, 6061 hliník, zdvih: 20 mm, šírka: 800 mm, 9° backsweep, 5° upsweep, 31,8 mm priemer
  • Predstavec: Onoff Sulfur FG 30 mm 0°, 6061 kovaný hliník, 31,8 mm priemer
  • Sedlovka: Onoff Pija, teleskopická, vnútorné vedenie kabeláže, priemer 31,6 mm, veľkosť S: 125 mm, veľkosť M: 150 mm, veľkosť L: 170 mm, veľkosť XL: 170 mm
  • Sedlo: Fizik Antares R7
  • Náboj predný: Infinity hub, Boost 15x110 mm, INTL
  • Náboj zadný: Infinity hub, Boost 15x110 mm, INTL
  • Reťaz: SRAM NX Eagle, 12-rýchlostná, Powerlock
  • Kazeta: SRAM XG-1275, rozsah: 10 - 52 zubov, 12s
  • Špice: 24 ks, priame, dvojito zoslabované
  • Ráfiky: Mavic CrossMax XL S, 29 Boost, vnútorná šírka 30 mm, hookless, tubeless ready

Geometria

Geometria rámu Mondraker Raze Carbon RGeometria rámu Mondraker Raze Carbon R

Unboxing

Nenápadná krabica hlási motto: „The way forward“, čo si môžeme preložiť ako „cesta vpred“. Balenie je zo 100 % recyklovateľných materiálov bez akýchkoľvek plastov, takže to dokazuje, že nejde len o klišé.

Vo vnútri je všetko upevnené tak, aby nedošlo k poškodeniu niektorej z častí, to isté platí aj o samotnom ráme a komponentoch. Napríklad aj brzdový kotúč predného kolesa je demontovaný, aby nedošlo k poškodeniu.

Vo vnútri nájdeme ešte ďalšiu menšiu krabičku, ktorá obsahuje drobné komponenty a príslušenstvo, napríklad sadu na bezdušovú prevádzku kolies alebo náhradné špice na kolesá Mavic.

Montáž pozostáva z uchytenia riadidiel Onoff Sulfur so šírkou 800 mm do predstavca s rovnakým názvom ako riadidlá. Jeho dĺžka je 30 mm. Priemer oboch komponentov je 31,8 mm.

Onoff Sulfur 1.0 800 mm, 9? backsweep, 5? upsweep, 31.8 mm barboreOnoff Sulfur FG 30mm

Po uchytení brzdového kotúča pomocou šiestich skrutiek môžeme založiť predné koleso do vidlice FOX 36 29 Float GRIP EVOL Performance so zdvihom 150 mm pomocou pevnej osi.

SRAM Centerline 180 mm
Do zámku teleskopickej sedlovky Onoff Pija so zdvihom 170 mm upevníme sedlo Fizik Antares R7 a bicykel môžeme zavesiť na váhu. Hmotnosť vo veľkosti L sa ustálila na hodnote 13,87 kg.

Hmotnosť bicykla Mondraker Raze Carbon RHmotnosť bicykla Mondraker Raze Carbon R

Trailový bicykel Mondraker Raze Carbon R stojí na kolesách vypletených na ráfikoch Mavic CrossMax XL S s vnútornou šírkou 30 mm a s možnosťou bezdušového použitia. Náboje sú „boostové“ a označené ako Infinity Hub.

Mondraker Raze Carbon R
Obutie zabezpečuje výrobca Maxxis s trailovým vzorom plášťov Dissector 29x2,4” vpredu a Aggressor 29x2,3” vzadu. Ide o bezdušovú verziu TR s EXO ochranou bočníc.

Maxxis Dissector 29 x 2,4”Maxxis Aggressor 29 x 2,3”

O účinné brzdenie sa starajú štvorpiestové brzdy SRAM G2 R, ktoré spolupracujú so 180 mm kotúčmi SRAM Centerline vpredu aj vzadu.

SRAM G2 RSRAM G2 R

Do kopca či na štart trailu vás dostane 12-rýchlostný pohon SRAM Eagle, ktorý je zložený z radenia NX a GX prehadzovačky. Tá posúva reťaz po kazete SRAM XG-1275 s rozsahom 10 - 52 zubov.

SRAM GX Eagle Type 3, SRAM XG-1275 10-52T
Tlačiť do pedálov budete cez kované kľuky Truvativ Stylo 7K Eagle, ktoré sú osadené 32-zubovým prevodníkom X-Sync 2. S kazetou ich spája reťaz SRAM NX.

Truvativ Stylo 7K Eagle Boost
Systém zadnej stavby ZERO Suspension System spolupracuje s tlmičom FOX Float DPS LV EVOL Performance. Zdvih zadnej stavby je 130 mm. Samotný systém ZERO pracuje na princípe dvojice vahadiel. Tlmič tak pracuje pri pôsobení síl z dvoch smerov, čo mu dodáva vyššiu citlivosť pri nulovom pohupovaní. Mondraker tento systém vybavil aj mini blatníkom, aby nedochádzalo k znečisťovaniu tlmiča.

FOX Float DPS LV EVOL PerformanceZERO Suspension System

Zaujímavosťou na ráme je vnútorné vedenie bowdenov, ktoré sa nenachádza priamo na tele hlavovej rúry, ako sme zvyknutí u iných výrobcov, ale je integrované do horného krytu hlavového zloženia a pôsobí veľmi esteticky.

Acros custom
Bicykel, ktorý sme skladali, je vyhotovený v zaujímavej strieborno-oranžovej farebnej kombinácii s lesklým lakom. Komponenty a doplnky sú v čiernej farbe a tak najviac vynikne práve rám.

Mondraker Raze Carbon R, racing silver/orangeMondraker Raze Carbon R, racing silver/orange

Mondraker Raze Carbon R, racing silver/orange
V úvode sme spomínali technológiu MIND. Je pred zrakmi používateľov skrytá, no v skratke, ide o magnety umiestnené v ľavej nohe vidlice a na čape vahadla. Snímače merajú pohyb odpruženia. Majiteľ bicykla si nainštaluje aplikáciu MyMondraker a dostane sa tak k dátam zo snímačov a môže si nastaviť „sag“ a mnoho ďalšieho. Okrem toho je systém MIND vybavený GPS prijímačom, a tak si priamo cez aplikáciu môžete pozrieť záznam trasy, dĺžku a počet skokov, ktoré ste absolvovali a dáta rovno odoslať napríklad do aplikácie Strava.

Viac sa dozviete na tomto odkaze, poprípade v tomto videu.

Mondraker Raze Carbon R čaká len na to, kým ho vezmeš do svojho obľúbeného trailového centra alebo na celodenný výjazd do hôr, kde ho rozhodne nemusíš šetriť. Jediným limitom budú tvoje nohy. Maloobchodná cena bicykla je 6 799 €, ale za lepšiu cenu ho nájdete v našom MTBIKER eshope. Ak by sme zrovna tvoju veľkosť nemali, pridaj si tú správnu do wishlistu a o naskladnení budeš ihneď informovaný.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V MTBIKER centre Hrádok a v MTBIKER Bratislava máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Z hľadiska aktuálnej situácie si dovozca vyhradzuje právo meniť špecifikácie jednotlivých bicyklov na základe aktuálnej dostupnosti komponentov. Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov. Za rozdiely sa ospravedlňujeme. Je to jediná možnosť, ako vám v aktuálnej sezóne ponúknuť bicykle.
Zdroj fotografií: archív redakcie MTBIKER
redakcia

Unboxing: Bianchi Arcadex GRX 810 - nadupaný dobrodruh a pretekár

Kombinácia elegancie, odolnosti a výkonu od najstaršieho výrobcu bicyklov na svete vôbec neznie zle. Pozrite sa spolu s nami na detaily gravelu Arcadex od Bianchi.
Unboxing: Orbea OIZ M11 AXS - maratónec v elektrike

Stúpať s ľahkosťou do kopcov, prejsť hrebeňom a potom si užiť zjazd. Je jedno, či to budú preteky, tréning alebo výjazd s partiou. Je Orbea OIZ M11 ideálnym bicyklom?
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Hľadáš nekompromisný bicykel do prichádzajúcej maratónskej sezóny, s ktorým si užiješ výlet hrebeňom aj moderné cross-country trate? Máme pre teba skvelý tip.