Unboxing: Pinarello Grevil F7 Rival eTap AXS - pohodlie robí rozdiel

Existuje gravel, ktorý zachováva minimalizmus, nemá mechanické pružiace prvky, ale aj tak je veľmi pohodlný?

Navrhnúť fungujúci rám gravel bicykla je najväčšia výzva? Pokiaľ ide o pohodlie, tak pre porovnanie, cestné rámy nemusia zvládať až také extrémne nerovnosti a otrasy, MTB rámu zásadne pomáhajú väčšie kolesá, širšie plášte a hlavne pruženie samotné. To gravel bike sa musí so všetkým vysporiadať sám, ideálne je, ak je rám hlavne pohodlný a ak je chuť naháňať KOMy alebo skúšať gravel preteky, hodí sa fungujúca aerodynamika a nízka hmotnosť. Dopredu môžeme prezradiť, že ani Grevil F nie je dokonalý bike, ale dva z troch spomínaných atribútov spĺňa ukážkovo.

Špecifikácia

  • Rám: TorayCa T700 UD, TiCR™ interné vedenie kabeláže, stred ITA BB, 3x držiak na fľašu, príprava na prešmykač, 12x142 mm oska
  • Vidlica: Grevil Onda Fork Flap™, tapered head tube, 12x100 mm oska
  • Kľuky: SRAM Rival 40T, 175 mm
  • Kazeta: SRAM XPLR 10-44T, 12 rýchl., XDR
  • Reťaz: SRAM Rival D1 Flattop reťaz, 12-rýchl.
  • Prehadzovačka: SRAM Rival eTap AXS, XPLR
  • Radenie: SRAM Rival eTap AXS
  • Brzdy: SRAM Rival, hydraulic disc, 160/160 mm rotor
  • Riadidlá: Jaguar GR Di2
  • Predstavec: Tiger Aero Alu TiCR
  • Sedlovka: Pinarello Aero Seatpost
  • Sedlo: MOST Lynx Aircross FEC Alloy Large 145 mm
  • Náboje: Vision
  • Ráfiky: MOST ULTRAFAST 40 DISC
  • Plášte: MAXXIS Rambler 700x40c

Geometria


Unboxing

Napriek tomu, že očakávame bicykel veľkosti 60, tak krabica vyzerá, že je v bežných rozmeroch. Keďže Pinarello Grevil F má byť osadený elektronickým bezdrôtovým radením, neočakávame komplikácie. Montáž by mala ísť odruky.


Veľa komponentov je na bicykli už osadených. Z predchádzajúcich skúseností súdime, že teoretické komplikácie môžu súvisieť s vnútorným vedením kabeláže, uvidíme, ako to má Pinarello vymyslené. Podľa ochranných návlekov na kolesá je jasné, že ráfiky MOST sú len prezlečené výplety od Vision. To nie je vôbec zlá správa, nápis tohto výrobcu sa nachádza aj na nábojoch.


Klasická ochrana bicykla pri prevážaní, papierová páska ide ľahko trhať aj rukou, nehrozí tak poškriabanie laku pri narábaní s niečím ostrým. Pri odbaľovaní sme si všimli, že rám nemá od výroby žiadnu ochranu, niektoré značky osádzajú na spodnú rámovú rúrku ochranný plast. Tu by sa to hodilo ošetriť aspoň fóliou. Ochrana zadnej stavby pred lietajúcou reťazou je spravená ukážkovo.


Batéria prehadzovačky prišla vybitá, aby sme vedeli skladanie dokončiť aj s nastavením radenia, hneď na začiatku ju dávame na nabíjačku, ktorá je súčasťou balenia. Zaujímavá je použitá zelená farba na ráme, neskôr pri fotení vonku zisťujeme, že na slnku mení farbu. Grevil F sa robí aj v čiernej a béžovej farbe.


V balení sú väčšie aj menšie podložky k predstavcu, veľkou výhodou je, že sa skladajú z dvoch častí a kabeláž a hadice tak netreba prepchávať na začiatku. Lepšie sa tak s nimi manipuluje, keď sa triafajú diery v riadidlách. Cieľ je jasný. Žiadne káble nemôžu byť vidieť. Nakoniec sa pri skladaní žiadna dráme nekonala, hadice išlo osadiť do predstavca a riadidiel aj bez špeciálneho nástroja. Len pozor, nepomýľte si dieru určenú pre Shimano Di2 radenie.


Spojazdniť brzdové páky je hračka aj vďaka dôvtipnému riešeniu značky SRAM. Hydraulická hadica sa pripája k páke maticou, vďaka výklopnému systému je všade dosť miesta. Oliva a tŕň, brzdy fungujú hneď ako majú, netreba ani odvzdušňovať.


Vďaka videu o inštalácii omotávky smerom zhora nadol tak robíme teraz často. Časť riadidiel, ktorá je najviac na očiach, je tak krajšia, časom ju „neškaredia" odlepujúce sa pásky. S omotávkami MOST máme dobré skúsenosti, inštalácia ide hladko.


Vizuál gravelu je v špecifickom dizajne, ktorý je pre Pinarello typický. Použitý je značkový karbón Torayca T700, používa sa aj na cestné modely. Sebavedomý nápis článku sme si dovolili, lebo takto navrhnutý rám je veľmi pohodlný, vibrácie a nárazy tlmí takmer ako bežné gravel biky, ktoré sú osadené nejakou formou mechanického pruženia.


K najzaujímavejším prvkom rámu patrí vidlica Onda, ktorá je ukončená aero prvkom Fork Flap. Na niektorých fotkách sa dá rozoznať nepravidelné uchytenie zadnej stavby, všetko sú to konštrukčné prvky s rovnakými cieľmi. Pohodlie, tuhosť a aerodynamika. Keď hovoríme o ráme, určite treba spomenúť priechodnosť pre plášte až 50 mm, ak zvolíme menšie kolesá 27,5 palca, dostaneme tam aj šírku 2,1 palca.


O radenie sa stará 12-rýchlostný SRAM, bezdrôtový elektronický Rival je vo verzii XPLR, ktorý sa hodí na gravel jazdenie aj vďaka tomu, že zvládne kazety s väčším rozsahom. Ladenie prebiehalo cez aplikáciu jednoducho, v tomto prekonávajú aj najväčšieho konkurenta. Kľuky sú osadené prevodníkom so 40 zubami.


Ak sme na úvod spomínali, že Grevil F je premiantom skoro vo všetkom, tak v oblasti hmotnosti sme navážili priemerný údaj. Asi 9,2 kg pri veľkosti 60 nie je zázračné číslo, ale ani neurazí. Úprimne, ultraľahký rám znamená aj menej materiálu a práve ten je pri filtrácii nerovností a otrasov potrebný. Robustnosť a pohodlie sa s nízkou hmotnosťou kombinuje ťažko.


Kolesá MOST sú vysoké 40 mm, prekvapivá je vnútorná šírka karbónových ráfikov 19 mm. Na osadenie širšieho obutia by to chcelo viacej miesta. V balení zákazník dostáva klasické duše a obyčajnú pásku. Škoda, že nie je osadená už bezdušová. Niektoré značky pridávajú k bicyklom aj bezdušové ventilky a tmel. Obuté plášte Maxxis majú univerzálny vzor, stred dobre odvaľuje a grip na bokoch podrží v zákrutách.


Sedlo MOST má výborný tvar, jeho povrch vôbec nešmýka. To sa bude v teréne určite hodiť. Brzdy SRAM možno nemajú také plynulé dávkovanie ako konkurencia, ale na druhú stranu sú účinné a zaberajú hneď od začiatku.


Kto už u nás absolvoval Bikefitting, vďaka reportu mu vieme nastaviť posed na novom bicykli.


Aerodynamický gravel bicykel so zameraním najmä na pohodlie Pinarello Grevil F Rival eTap AXS má odporúčanú MOC 7 459 €. Kompletnú ponuku značky Pinarello nájdete na jej profile v MTBIKER shope, ak nie je konkrétny model, veľkosť alebo prevedenie skladom, dostupnosť a presnú cenu zistíte na zákazníckom centre.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V MTBIKER centre Hrádok a v MTBIKER Bratislava máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Dovozca si vyhradzuje právo meniť špecifikácie jednotlivých bicyklov na základe aktuálnej dostupnosti komponentov. Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov.
Zdroj fotografií: Archív redakcie
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 

Podobné články

Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rýchly a flexibilný

Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rýchly a flexibilný

Ľahký rám, možnosť prispôsobenia rázvoru kolies a mnoho ďalšieho. Ak sa nevieš rozhodnúť, či chceš na cestu alebo do terénu, Revolt „berie" oboje rovnako dobre.
Unboxing: Marin Headlands 1 – karbónový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbónový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobrežná časť Kalifornie, plná štrkových ciest, výhľadov na oceán aj na známy most Golden Gate. Tento karbónový gravel je poctou tomuto miestu.
Unboxing: Titici ALL-IN - aj hliník môže byť exkluzívny

Unboxing: Titici ALL-IN - aj hliník môže byť exkluzívny

Hľadáš niečo, čo nemajú všetci, niečo, s čím budeš vytŕčať z davu? Ak máš rád ručnú prácu a ceníš si netuctový prístup k technológiám, pozri sa na tento gravel.
keyboard_arrow_up