Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rýchly a flexibilný

Ľahký rám, možnosť prispôsobenia rázvoru kolies a mnoho ďalšieho. Ak sa nevieš rozhodnúť, či chceš na cestu alebo do terénu, Revolt „berie" oboje rovnako dobre.

Ľahký rám z uhlíkových vlákien je vybavený vnútorným vedením kabeláže, technológiou „Flip Chip“ a aj niekoľkými možnosťami uchytenia batožiny v prípade, že holdujete bikepackingu. Rám dopĺňa karbónová vidlica, konštruovaná tak, aby pohlcovala vibrácie. Dvadsať prevodov vás dovedie na kopec, či do vzdialeného cieľa. Z kopca podržia bike na uzde hydraulické kotúčové brzdy. Okrem skladanej veľkosti L je k dispozícii ďalších päť, teda XS, S, M, M/L a XL. Na detaily bicykla sa pozrieme v unboxingu.

Špecifikácia

• Rám: Advanced-Grade Composite, karbónový, pevná os 12x142 mm , úchyt na kotúčový brzdu, zadné koncovky s flip chip-om
  • Vidlica: Advanced-Grade CompositeComposite, karbónová , karbónový OverDrive krk, pevná os 12x100 mm, úchyt na kotúčovú brzdu
  • Riadidlá: Giant Contact XR D-Fuse, priemer 31,8 mm
  • Omotávka: Stratus Lite 3.0
  • Predstavec: Giant Contact, 8° sklon
  • Sedlovka: Giant D-Fuse, composite, 14 mm offset
  • Sedlo: Giant Approach
  • Radenie: Shimano GRX RX-400, 2x10 prevodov
  • Prešmykač: Shimano Tiagra
  • Prehadzovačka: Shimano GRX-RX400
  • Brzdy: Shimano GRX RX-400 hydraulické, Giant MPH kotúče, priemer 160 mm/ 160 mm
  • Brzdové páky: Shimano GRX RX-400 hydraulic
  • Kazeta: Shimano Tiagra, 11-34 zubov
  • Reťaz: KMC X10-1
  • Kľuky: FSA Omega, prevodníky 32/48 zubov
  • Stredové zloženie: Shimano, press fit
  • Kolesá: Giant P-X2, kotúčové, tubeless-ready
  • Plášte: Giant CrossCut AT 1, rozmer 700x38C, bezdušové
  • Doplnky: sada na bezdušovú konverziu

Geometria

geometria Giant Revolt Advanced 3geometria Giant Revolt Advanced 3

Unboxing

Kartón a ochranná páska pre ochranu citlivých častí rámu.

Začneme uchytením rámu do stojana tak, aby sme nepoškodili rám, pokračujeme montážou predného kolesa, teda jeho uchytením pomocou pevnej osi 12x100 mm do vidlice.

vidlica Advanced-Grade Composite, full-composite OverDrive steerer

Tentokrát to bude jednoduchšia montáž, nakoľko kokpit už prišiel s nainštalovanou omotávkou. Takže ho stačí vložiť do predstavca a dotiahnuť správnym uťahovacím momentom.

omotávka Stratus Lite 3.0riadidlá Giant Contact XR D-Fuse

Presunieme sa k sedlovke, ktorá má v priereze tvar písmena „D“. V sedlovej rúre drží vďaka integrovanému zámku. Rám je však kompatibilný aj so štandardnými sedlovkami s kruhovým prierezom a pokiaľ preferujete teleskopickú sedlovku, môžete ju použiť, budete však potrebovať priemer 30,9 mm

sedlovka Giant D-Fuse
Poskladaný Giant Revolt Advanced 3 môžeme odvážiť. Hmotnosť pre veľkosť rámu L sa nakoniec ustálila na hodnote 9,08 kg.

hmotnosť Giant Revolt Advanced 3
Giant Revolt Advanced 3 carbon - toto označenie udáva materiál, ale aj samotné sfarbenie rámu. To je ešte doplnené elegantným matným lakom a nápisom Giant v telovej farbe.

Giant Revolt Advanced 3Giant Revolt Advanced 3

Giant Revolt Advanced 3
Giant pribaľuje k bicyklu aj sadu na prerobenie kolies na bezdušové. V malej krabičke nájdeme všetky potrebné komponenty k tejto modifikácii. Okrem toho je tu pribalená aj vymedzovacia vložka do sedlovej rúrky, montážna pasta pre karbónové diely, či bezpečnostné odrazové prvky.

Giant tubeless kit
Keďže sme spomenuli práve kolesá, resp. to, že sa dajú použiť ako bezdušové, tak si ku nim niečo napíšeme. Ide o továrenské hliníkové kolesá Giant P-X2. Majú vnútornú šírku ráfika 19 mm. Výplet tvorí 28 drôtov a náboje pochádzajú rovnako od samotného výrobcu.

Bezdušovú pásku už majú nalepenú vopred. Maximálna šírka plášťa je pri použití Flip Chip-u v móde „Long“ 53 mm, pri nastavení na polohu „Short“ je to 42 mm. Už pri zakúpení bicykla dostanete bezdušové plášte Giant CrossCut AT 1 s rozmerom 700x38C.

Giant CrossCut AT 1700x38C
Rozkrútenie kolies bude vo vašej kompetencii, no ich zastavenie a korigovanie rýchlosti dostali za úlohu hydraulické kotúčové brzdy Shimano GRX 400. Tie sa „zahryzujú" do 160 mm kotúčov od Giantu.

Shimano GRX RX-400 hydraulic, Giant MPH rotorsShimano GRX RX-400 hydraulic, Giant MPH rotors

Brzdové/radiace páky zo sady Shimano GRX400 sú namontované na riadidlách širokých 460 mm (L). S rámom ich spája predstavec dlhý 80 mm. Tieto komponenty sú tradične z dielne Giantu.

riadidlá Giant Contact XR D-Fusepredstavec Giant Contact

Brzdové páky sú zdieľané aj radením s prevodmi 2x10. Kombinuje kľuky FSA Omega s ozubením 48/32, prešmykačom zo sady Tiagra. Vzadu je kazeta z rovnakej sady, s rozsahom 11-34 zubov, po ktorej presúva reťaz KMC X10 prehadzovačka Shimano GRX-RX400.

kľuky FSA Omega, 32/48T, prešmykač Shimano Tiagraprehadzovačka Shimano GRX-RX400, kazeta Shimano Tiagra 11-34T

Sedlo je tak ako väčšina komponentov, mimo radenia a bŕzd, dielom Giantu. Ide o model Approach.

sedlo Giant Approach
Niekoľkokrát sme spomínali technológiu „Flip Chip“. Ak ste sa ešte s týmto pojmom nestretli, v skratke ide o rýchle a jednoduché nastavenie a doladenie vášho Revolt-u - podľa toho, ako a kde jazdíte. Dvojpolohový preklápací čip umiestnený na pätkách zadnej stavby mení dĺžku rázvoru kolies a umožňuje tým použitie širšieho alebo užšieho plášťa. Takto môžete z bicykla dostať ten najlepší výkon v závislosti od terénu a vášho štýlu jazdy.

Giant Revolt Advanced 3, Flip Chip
Giant Revolt Advanced 3Giant Revolt Advanced 3

Giant Revolt Advanced 3 je univerzálny gravelový bicykel na dlhé výpravy, ako aj svižné štrkové výjazdy. Vďaka konštrukcii rámu zvládne širokú paletu povrchov a vďaka inteligentnému systému uchytenia batožiny tiež aj veľa odnesie. Jeho maloobchodná cena je 2 399 €. Nájdete ho v našom MTBIKER eshope.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V MTBIKER centre Hrádok a v MTBIKER Bratislava máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Dovozca si vyhradzuje právo meniť špecifikácie jednotlivých bicyklov na základe aktuálnej dostupnosti komponentov. Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov.
Zdroj fotografií: archív redakcie
redakcia

Unboxing: Ghost Asket Essential - všestranný „štrkolet“

Uprednostňujete skôr bočné cesty s hrubým asfaltom, rôzne lesné chodníky, štrkové a poľné skratky? Ideálnym riešením bude gravel – možno práve Ghost Asket…
Unboxing: Pinarello Grevil F7 Rival eTap AXS - pohodlie robí rozdiel

Existuje gravel, ktorý zachováva minimalizmus, nemá mechanické pružiace prvky, ale aj tak je veľmi pohodlný?
Unboxing: Marin Headlands 1 – karbónový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobrežná časť Kalifornie, plná štrkových ciest, výhľadov na oceán aj na známy most Golden Gate. Tento karbónový gravel je poctou tomuto miestu.