
Unboxing: Titici ALL-IN - aj hliník môže byť exkluzívny
Hľadáš niečo, čo nemajú všetci, niečo, s čím budeš vytŕčať z davu? Ak máš rád ručnú prácu a ceníš si netuctový prístup k technológiám, pozri sa na tento gravel.
Model ALL-IN je určený na jazdu po spevnených aj nespevnených cestách. Vyrába sa vo veľkostiach S, M, L a XL, nám sa do unboxingu dostala veľkosť L a teraz sa pozrieme na detaily jeho výbavy.
Špecifikácia
- Rám: Dedacciai Custom DB zliatina, dvakrát zoslabovaný
- Vidlica: Titici Gravel Disk Full Carbon ACR, celokarbónová
- Radenie: SRAM Apex 1
- Prehadzovačka: SRAM Apex 1, 11-rýchlostná
- Kazeta: SRAM PG-1130, rozsah 11 - 42 zubov
- Reťaz: SRAM PC-1110
- Kľuky: SRAM Apex 1 GXP, dĺžka 170 mm, prevodník 42 zubov
- Brzdy: SRAM Apex 1
- Kolesá: Fulcrum Rapid Red 900, bezdušové
- Plášte: Pirelli Cinturato Gravel RC Classic, rozmer 700x40C
- Sedlovka: Deda Elementi ZERO, priemer 31,6 mm
- Sedlo: Selle Italia NOVUS EVO BOOST TI316, titánové ližiny
- Predstavec: Deda Elementi SuperBox, dĺžka 100 mm
- Riadidlá: Deda Elementi GRAVEL100, šírka 420 mm
- Omotávka: Deda Elementi
Geometria


Unboxing
Z krabice opatrne vyberieme dobre chránený rám a hneď ho uchytíme do montážneho stojana. Odbaľovanie penovej ochrany budeme vykonávať postupne, ako budeme prechádzať jednotlivé montážne úkony. Nabudúce to už snáď bude recyklovaný materiál…
Kokpit je tentokrát poskladaný a nasadený na krku vidlice. Vo veľkosti L má šírku 420 mm, je doplnený koženou omotávkou Selle Italia. V pôvodnej špecifikácii figurovala klasická EVA omotávka od výrobcu Deda Elementi.
Riadidlá aj predstavec sú však od spomínaného výrobcu. Ten má spoločnú minulosť práve s výrobcom rúrok pre bicykle Dedacciai. Totiž Deda Elementi bola súčasťou spoločnosti Dedacciai, kým sa v roku 1999 osamostatnila, aby mohla svoju vášeň pre cyklistiku ďalej rozvíjať. Tento rozvoj vyústil napríklad aj do predstavca SuperBox s dĺžkou 100 mm, ktorý umožňuje viesť kabeláž vnútrom.

Presunieme sa ku sedlovej rúrke, kam upevníme sedlovku Deda Elemeti ZERO s priemerom 31,6 mm. Nedá sa nespomenúť to, ako sedlo Selle Italia Novus EVO s nubukovým poťahom ladí s omotávkou. Pozrieme sa na to trochu nižšie, keď bude ALL-IN poskladaný.
V ďalších krokoch sa pustíme do montáže kolies. Pri zadnom kolese tomu predchádza ešte montáž prehadzovačky. Potom pomocou pevnej osky upevníme zadné koleso a to isté urobíme aj vpredu.
Ak majú Taliani pre niečo skutočný cit, je to dizajn. Omotávku a sedlo sme už spomenuli, no aj zvyšok bicykla stojí za to. Hnedý rám, označený ako „Chocolatte“, vkusne dopĺňajú plášte Pirelli Cinturato s hnedou bočnicou. Kontrastom je potom čierna vidlica a do čierna ladené komponenty. Gravelu tento typ zemitých farieb skutočne sedí a dizajn patrí z nášho pohľadu jednoznačne medzi tie vydarené. Celkovému dobrému dojmu prispieva aj „uprataná“ kabeláž.

Načrtli sme už obutie v retro štýle. Plášte Cinturato Gravel RC s bočnicou Classic majú rozmery 700x40C, čo je zároveň aj maximálny odporúčaný rozmer plášťov pre tento bicykel. Sú obuté na kolesách Fulcrum Rapid Red 900 DB s vnútornou šírkou ráfika 22 mm. Kolesá boli vyvinuté cielene na gravel bicykle, čomu zodpovedá ich odolnosť a je možné ich použiť aj ako bezdušové.
Pohon bicykla tvorí jednoprevodníková sada SRAM Apex 1. Ak to rozmeníme na drobné, skladá sa z kazety SRAM PG-1130 s rozsahom 11 - 42 zubov, kľúk s dĺžkou 170 mm (pre veľkosť L) a 42-zubového prevodníka. Spája ich reťaz SRAM PC-1110, ktorú presúva hore-dole šalter SRAM Apex 1. Z rovnomennej sady sú aj hydraulické brzdy spolupracujúce so 160 mm brzdovými kotúčmi SRAM Centerline s priemerom 160 mm vpredu aj vzadu.
Karbónová vidlica pochádza z inžinierskych návrhov výrobcu Titici, ktorý karbón v rôznych podobách spracúva vlastným spôsobom s pomaly polymerizujúcou živicou. Živica tak získava dosť času na dostatočné nasýtenie karbónových vlákien a pracovníci dosť času na precízne položenie vrstiev do formy. Karbónová vidlica Titici Gravel Disk Full Carbon ACR umožňuje vďaka prítomnosti úchytov montáž nosičov na batožinu, čo sa iste hodí, ak sa rozhodnete vyraziť za niekoľkodňovým dobrodružstvom.

Určite vás zaujíma aj hmotnosť tohto gravelového bicykla. Bez pedálov vo veľkosti L je to 10,21 kg.

Fotogaléria
Titici ALL-IN ukazuje, že aj hliníkový bicykel môže byť ľahký a vhodný napríklad aj na preteky. To je totiž jedna z vecí, ktorú tento taliansky výrobca dáva do každého svojho bicykla - pretekárskeho ducha. Vyraz na preteky, trénuj alebo skrátka len tak jazdi.
Taliansky rukopis nájdeš v zliatine rúrok, ručnom zváraní, spracovaní karbónu a v neposlednom rade aj v dizajne. Odporúčaná cena bicykla je 3 599 €, nájdeš ho v našom MTBIKER shope.
Využi služby MTBIKER – Bikefitting a doručenie bicykla
V MTBIKER centre Hrádok, v MTBIKER Bratislava a v MTBIKER Žilina máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.Ak si objednáš bicykel na našom e-shope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave, Žiline alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.