Bike camp Peru/Bolívia s Filipom Polcom

Bike camp Peru/Bolívia – pojazd na najstarších trejloch sveta. Spoznajte stavby starých Inkov zo sedla bajku s Filipom Polcom.

Miesto: Peru/Bolivia Training Camp
trvanie: 12 dní
Type: Freeride / Downhill
Umiestnenie: Cusco, Perú – La Paz, Bolivia.

V priebehu posledných rokov scéna horskej cyklistiky v Južnej Amerike stále rastie. V neustálom vývoji spoznávania potenciálu trajlov a podmienok, ktoré tento kontinent ponúka , Práve Peru a Bolívia vyčnievajú najlepšou kombináciou skvelého pojazdu, príjemnej klímy a náročného terénu

Peru / Bolivia
Trate, ktoré obklopujú tieto dve krajiny , sú tak unikátne v každom aspekte ( prach, terén, výhľady, história, nadmorská výška , rôznorodosť..) že sem v posledných rokoch v hojnom množstve prichádzajú profesionálny DH ridery z celého sveta, ktorí to tu považujú za najlepšie miesto na tréning v období off season v Európe. V Peru a Bolívii cítiť starodávnu históriu v každej jednej trati , až si začnete uvedomovať , že sa nachádzate v najstaršom bike parku zemegule, aj keď bol postavený dobrých 1400 rokov predtým ako prvý bicykel vôbec uzrel svetlo sveta.
Podmienky v okolí Andského horského hrebeňa, sú priaznivé na jazdenie počas celého roka. Rozmanitosť terénu je tak obrovská, že vytrénujú Vaše schopnosti adaptovať sa na úplne nové techniky jazdenia z minúty na minútu. Zmeny vysokej nadmorskej výšky Vás dostanú takmer do olympijskej kondície. Nádherné výhľady a scenériu, čo počas tunajšieho jazdenia uvidíte , tvoria nezabudnuteľnú skúsenosť, ktorá za dva týždne zdokonalí Vašu techniku jazdenia na najvyšší level.

Deň 1. – Prílet do Cusco, transfer do Urubamba.
Po prílete do kráľovského mesta Inkov , Vás už budú čakať spriecvodcovia s autami na prevoz osôb a batožiny. Po hodinovej ceste autom cez posvätná údolie (Sacred Valley) sa dostaneme do malej dediny Urubamba, kde sa ubytujeme v hotely a v skratke preberieme program celého kempu.
Zvyšok popoludnia asi strávime stavbou bicyklov a ostatnými prípravnými aktivitami na zajtrajšie jazdenie.

Peru / Bolivia
Deň 2: Maras, Moray (návšteva zrúcaniny)
Po raňajkách sa vydáme na jazdenie tratí poždĺž Svätého údolia Inkov. Začneme traťou Maras – ktorá svoj názov dostala podľa mesta, ktoré skrížime počas jej jazdenia . Je to skvelá trať , čo zabehne Váš bike na spoznávanie terénu a rozjazdí Vás na ďaľšie traily tohoto výletu.
Mesto Maras je známe starodávnym dedičstvom a mystickosťou prostredia , tým že je jedným z pár miest obklopujúcich Sväté údolie, v ktorých sa zachovala jej Inca architektúra. Na konci jazdy si dáme obed v krásnom prostredí údolia. Po obede sa vydáme na návštevu Moray Inca zrúcanín, ktoré sú jedny z najneuveriteľnejších poľnohospodárskych experimentálnych staníc Inkov. Na koniec aktívneho dňa ešte zjazdíme technický , zábavný a plynulý Moray trail, ktorým sa dostaneme až naspäť do údolia, odkiaľ nás zoberie auto do hotela . Po tomto dni, ktorý by pre Vás mal byť excelentnou aklimatizáciou a pre bike prípravou na ďaľšiu záťaž, si třeba dobře oddýchnuť.

Peru / Bolivia
Deň 3: Raqchi. Chincheros (návšteva ruín)
Po včasných raňajkách sa vydáme na 30 min vývoz , aby sme návštívili ruiny Inka paláca Chincheros, predtým než pojazdíme Chincheros klasik trail , ktorý sa zvažuje takisto do svätého údolia. Tento trail je zaujímavý z dvoch dôvodov: po prvé, že začína prejazdom Inca paláca a po druhé , v dobe kráľovstva Inkov , bola táto cesta najdôležiťejšou vstupnou bránou do svätého údolia Inkov. Je to najnáročnejšia a najkrajšia trať , ktorá bola vytvorená ľudskými rukami.
Po obede pojazdíme na hore Raqchi , ktorý sa nachádza pred majestátnym hrebeňom Ánd, zjazdíme zatiaľ najzábavnejší trail , ktorý pretína starodávne terasy ,Inka cestičky a končí v mestečku Huayllabamba. Tieto dve dlhé jazdy ,znamenajú cca 45 minút nonstop zjazdu s prevýšením 1000 metrov v každej jazde..

Peru / Bolivia
Deň 4: Lares – Calca pretekárska trať
Na štvrtý deň na nás čaká nezabudnuteľné jazdenie historickej trate Lares , ktorá bola označená za „najlepšiu trať Peru „ svetoým šampiónom a legendou downhillu Steveom Peatom , po jeho návšteve Peru v roku 2006 . Super zábavná a plynulá trať , postavená Inkami začína vo výške 4600m.n.m. a končí dole v meste 2850 m.n.m. Na túto jazdu nikdy nezabudnete.
Naobedujeme sa v malom meste Calca a predvečerou pojazdíme na Calca pretekárskej trati. Posledné roky je ikonou downhillových pretekárskych tratí a domovom Calca cupu (DH pohár). Túto trať si dáme dva krát, aby ste dostali lepšiu predstavu o tom ako sa stavajú DH trate v Andách , a aké je pustiť si to dolu na limite pretekára v takejto výske. Po úžastnom dni plnom jazdenia si určite radi vychutnáme večeru a oddych.

Peru / Bolivia
Deň 5: Malaga ( ruiny Ollantaytambo )
Deň 5 bude pre Vaše skúsenosti s jazdením na bikeu , dňom, na ktorý nezabudnete. Takisto to bude tá správna rozlúčka s impozantonými výletom po trailoch vo svätom údolí Inkov. Po skorých raňajkách vyrazíme z hotela o 9:00 , aby sme sa presunuli na legendárny Malaga trail. Na tomto traily sa jazdí už 6 rokov vo svete preslávený pretek Megavalanche. Štart tejto náročnej trate je vo výške 4700m a končí 2100 metrov nad morom, čiže nás čaká parádny 28 kilometrový pojazd s prevýšením 2100 výškových metrov. Po občerstvení a naložení bikeov na autá sa presunieme na obed do tajuplného mesta Ollantaytambo. Toto město je známe tým , že sa tu zachovali architektonické pamiatky takmer bez porušenia, tak jako vyzerali před 1500 rokmi. Po jedle pôjdeme pozrieť ruiny vojenskej pevnosti týčiace sa nad městom , niektorí obyvatelia veria, že boli postavené na počesť najväčšieho vojenského veliteľa Inkov - Inca Ollantay. Po prechádzke po pamiatke a mestskom trhovisku sa vrátime na hotel. Večer si zbalíme batožinu na presun do ďaľšieho cieľa nášho poznávacieho kempu – Bolívie a prichystáme sa na zajtrajší nezabudnuteľný zážitok prehliadka strateného mesta Machupicchu.

Deň 6: Machupicchu
Tuto myslím netreba nejaké zvlášť komentáre. Machupicchu je jedným z miest, ktoré musíte počas návštevy Peru vidieť. Nádherné stratené mesto Inkov, ktoré bolo postavené kvôli vysokopostaveným hodnostárom z radov Inkov, aby tu prežili potrebný čas v bezpečnej izolácii počas nepokojov alebo vojen. Nikdy však nebolo úplne dokončené. Cena za kemp zahŕňa všetky služby a poplatky spojené s týmto dnešným poznávacím „zájazdom“ ( spätný lístok na vlak, autobus, vstupné, sprievodca, ktorý sa nám bude celý deň venovať , obed a večera..) . Vlak vyráža z dedinky Ollantaytambo o 6:30 a dovezie nás do miesta Aguas Calientes, odkiaľ sa vyvezieme ešte 20 minút autobusom na miesto zrúcaniny. Tento výnimočný zážitok, treba raz za život prežiť, aj keď sme sa pôvodne vybrali na bajkovací výlet. No ale keď sme už tak blízko… Vlak späť do Urubamby nám ide o 17:00

Peru / Bolivia
Deň 7: voľný výlet do města Cusco a cesta do La Paz Bolivia
O 10:30 sa presúvame z hotela autami do mesta Cusco. V centre tohto historického mesta, ktoré je zaradené do celosvetového dedičstva UNESCO si dáme dobrý obed. Potom chytíme vlak zvaný „ Tranvia del Cusco“, ktorý pre turistov slúži ako zrýchlený dopravný prostriedok a dovezie nás ku všetkým dôležitým pamiatkam, ktoré treba vidieť. Zvyšok poobedia môžeme stráviť podľa uváženia, prechádzkou po meste, návštevami muzeí alebo kostolov, na masáži alebo len posedávaním na námestí a sledovaním ostatních turistov a domácich. Na hlavnom námestí sa stretneme presne o 19:00, aby sme si dali spoločne rýchlu večeru predtým ako sa na stanici nalodíme do pohodlného busu na 11 hodinovú nočnú cestu po náhornej plošine Altiplano až do Bolívijského hlavného mesta La Paz.

Deň 8: príchod do La Paz , check in hotel, stavba bicyklov
Okolo ôsmej ráno prejdeme krížom jazero Titicaca, pri ktorom sa nachádzajú hranice medzi Peru a Bolíviou, Po vybavení papierovačíek potrebných na prekročenie hraníc konečne dorazíme do krásneho 1,5 miliónového mesta na útese – La Paz . Dáme si rýchly skorý obed v reštaurácii Copacabana a potom sa ubytujeme na hoteli. Zvyšok večera strávime stavbou bicyklov, oddychom a prípravami potrebnými na užitie si jazdenia v tejto krásnej krajine, počas druhého levelu tohoto fantastického zjazdového výletu.

Peru / Bolivia
Deň 9 ?u?uma?ani (New-new Miami) & Ayma Trails.
Je čas začať riešiť pojazd na Bolivijskej pôde! Tento deň strávime pojazdom na starodávnych trailoch. Z hotelu vyrazíme o 8:30 , aby sme sa za hodinu vyviezli na horu Collama, až ku štartu Nunumanani trailu. Trať má zo všetkého niečo: plynulé zákruty, skalnaté úseky, začína vo výške 4330 a končí v údolí Carreras v 2900 metroch nad morom. ..nechajte sa prekvapiť! Ten výhľad na hrebene Ánd , zdajú sa byť tak blízko, že máte pocit ,že sa môžete dotknúť tých 6000 metrových zasnežených vrcholkov!
Dolu si dáme obed v reštaurácii v príjemnom prostredí mesta, a potom sa vyvezieme 45 minút až ku Ayma trailu,ktorého štart je umiestnený na pohrebnom mieste Inkov.Toto bude najšpecifickejšia trať doterajšieho jazdenia . Z každého pohľadu je unikátna..konzistencia a farba prachu, príroda a techniky jazdenia, ktoré tu použiješ, sa nedajú porovnať so žiadnym miestom na svete.. prekrásne prírodné kaňony a zvláštne vyzerajúce kaktusové lesy tento pojazd robia neopísateľným tréningovým zážitkom.

Peru / Bolivia
Deň 10: Sorata (trať Loma Loma)
Počas dní desať a jedenásť si vychutnáte pojazd, ktorý bude čerešničkou na torte tohoto výjazdu, zoberieme Vás do úžasného města Sorata – meky downhillu a freerideu v Bolívii ! Ak by sme mali jedným slovom opísať túto trať, tak by to bolo „ PECKAA“ !!
Hneď ráno sa nalodíme do pick upov a vyrazíme na dva a pol hodinovú cestu do mesta Sorata v nadmorskej výške 4500 metrov nad morom aby sme pojazdili na parádnej trati Loma Loma ( Loma znamená po španielsky hrebeň hôr). Príroda, ktorá nás bude obklopovať počas celej jazdy po tomto traily Vám vyrazí dych . Dolu v cieli – koloniálnom neste Sorata v 2700m.n.m. si dáme obed na hlavnom námestí tohoto priateľského a teplého mesta. Po ubytovaní sa v krásnom Eco resort hotely Altai Oasis, si ešte dáme jednu jazdu a to na trati nachádzajúcu sa v meste Laripata, 20 minút cesty, odkiaľ zjazdíme až naspäť do mesta Sorata. Akurát včas na exotickú večeru , ktorú si vychutnáme v strede subtropického údolia Ánd.

Peru / Bolivia
Deň 11 : Sorata (Chuchu trail), La Paz
Zobudíme sa do ďaľšieho parádneho tréningového dňa , ktrorý sa odohrá v 2 hodiny vzdialenom vrchole priesmyku Chuchu vo výške 4800 m.n.m. Na tejto trati sa uz 5 rokov usporiadava pretek „J´acha Avalancha“ – neuveriteľná trať dlhá 35km s prevýšením 2000 výškových metrov!! Po parádnom zjazde do 500 metrov dlhých sutinových svahov a zákrut , potom cez Andský les až dole do nadomorskej výšky 2700 , to bude 1,5 hodinový pojazdík po zadnej strane hrebeňa Ánd ..Proste Big freeriding v jeho najlepšej podobe!
Po obede sa zbalíme na trojhodinovú cestu autom do La Paz, kde si ešte môžeme vychutnať bolivijský nočný život..

Peru / Bolivia
Deň 12: La Paz free
V posledný deň nášho výletu sa môžme ísť prejsť po centre mesta , kde je veľmi zaujímavo vykreslený kontrast medzi moderným mestom a koloniálnou architektúrou . Poblúdiť po Witch markete ( trhovisko čarodejníc), kde sa dajú nakúpiť zaujímavé suveníry a oveľa viac..
Kemp sa končí a vy ste pravdepodobne zažili najzaujímavejšie 2 týždne tréningu vo svojom živote, na ktoré nikdy nezabudnete a okrem toho budete pripravení na zdolanie akýchkoľvek prekážok při Vašom ďaľšom jazdení. V cene je zahrnutý transfer na letisko.

Cena za celý výlet je závyslá od počtu zúčastnených , a to nasledovne:
6 ľudí ………………………………………………………………….1490 euro
8 ľudí……………………………………………………………………1400 euro
10 ľudí………………………………………………………………….1330 euro

Uvedená cena platí pre 1 osobu a nezahŕňa náklady na letenku ( do Cusco a z La Paz domov ) ani cestovné poistenie.

Viac na www.polcstershop.sk

Cena zahŕňa: ubytovanie v 3* a 4* hoteloch, plná penzia, transfer z letiska, auto na vývoz so šoférom, občerstvenie a vodu počas jazdenia , lístok na autobus z Cuzca do La Paz, vstupy na všetky atrakcie a pamiatky, sprievodcov a dobrú náladu..