Nový seriál MTB maratónov na Slovensku

Športový klub „HORAL – ALTO Slovakia“ vyhlasuje nový seriál MTB maratónov na Slovensku. Nesie názov SLOVAK XCM TOUR a jeho súčasťou je sedem maratónov na Slovensku a dva partnerské preteky v zahraničí.

Vďaka spolupráci so SZC je všetkých sedem pretekov na Slovensku zároveň aj súčasťou Slovenského pohára v XCM disciplíne. SP XCM je nominačným podnikom na Svetový pohár. Aj Majstrovstvá Slovenska XCM sa uskutočnia v rámci tohto nového seriálu. MS XCM sa uskutočnia 18.05.2013 v Dolnej Marikovej.
Maratóny v rámci SP XCM sú určené pre držiteľov licencie SZC. Pre širokú cyklistickú verejnosť sú určené otvorené kategórie pre všetky vekové skupiny, pre ktoré sú určené trasy pre všetky výkonnostné kategórie.
Do celkového poradia v seriáli SLOVAK XCM TOUR sa započítava 6 najlepších výsledkov z celkového počtu 9 maratónov v sezóne.
Na záver seriálu sa uskutoční tombola pre všetkých účastníkov s absolvovanými šiestimi pretekmi Vďaka sponzorom v nej budú atraktívne ceny. Hlavná cena – kvalitný bicykel.
Úvod seriálu bude 20.04.2013 vo Svätom Jure a záver 14.09.2013 v Hrabušiciach – Slovenskom Raji.

Kalendár:

20.04.2013 Kaktus Bike Svätojurský maratón (Svätý Jur) SP XCM
04.05.2013 Author Šela maratón (Lipník nad Bečvou / CZ)
11.05.2013 Hornonitriansky MTB maratón (Bojnice) SP XCM
18.05.2013 FC Maratón Marikovskou dolinou (Dolná Mariková) SP XCM MS XCM
08.06.2013 Oravský cyklomaratón (Dolný Kubín) SP XCM
13.07.2013 Salzkammergut Trophy (Bad Goisern / AUT)
03.08.2013 Hornohradský MERIDA MTB maratón (Cinobaňa) SP XCM
10.08.2013 HORAL MTB maratón (Svit - Tatry) SP XCM
14.09.2013 DAVORIN XCM Slovak Paradise (Hrabušice - Podlesok) SP XCM + záver

Trasy:

A trasa – extrém maratón (viac ako 120km) – červená
Výnimočne dlhé a náročné trasy. Celkové prevýšenie je viac ako 4000m. Účastník na takejto trase musí počítať s dlhými hodinami strávenými jazdou na bicykli. Predpokladá to kvalitnú fyzickú prípravu, kvalitný a správne nastavený bicykel a neposlednom rade aj kvalitnú stravu. Sú to aj trasy pre bajkerov, ktorí chcú zažiť oprávnený dobrý pocit z dobre odvedenej práce a možno aj obdiv svojho okolia.

B trasa – maratón ( dlhá trasa od 60 do 120 km ) – purpurová
Jedná sa o klasické tzv. dlhé maratóny. Účasť na nich vyžaduje určité skúsenosti a tréning. Vydať sa na takúto trať vyžaduje okrem pravidelnej prípravy aj kvalitnú techniku a adekvátnu stravu.

C trasa – polmaratón ( krátka trasa cca 40 až 60 km ) – modrá
Ide väčšinou o klasické päťdesiatky, ktoré sú často označované ako polmaratóny. Pretekári absolvujú tieto trasy v čase okolo dvoch hodín. Rekreačným cyklistom zase tieto trasy dávajú možnosť užiť si pomerne dlhý čas na bicykli na technicky primerane náročnej a kvalitne značenej trase.

D trasa – štvrťmaratón ( fitnes trasa cca 20 až 30 km ) – oranžová
Pretekári na tejto trase síce získavajú body do celkového hodnotenia v seriáli, ale na samotnom maratóne sa vyhlasujú buď iba určité kategórie, alebo nie sú súťažné vôbec.

Pozvánka: Cvyklo Pohár - MTB séria Liptova - pretekaj za dvoch

Tento rok má svoju premiéru liptovská séria pretekov na horských bicykloch - Cvyklo Pohár, ktorá spája milovníkov cyklistiky, jedného z najkrajších regiónov Slovenka.
Prehľad maratónov roku 2013

Bilancovanie starého roka už máme za sebou, novoročné predsavzatia a plány sú nastavené. Dátumy maratónov pomaličky plnia kalendár aj v roku 2014. Nie je teda hádam na škodu obzrieť sa po minulej sezóne a pripomenúť si miesta a preteky, na ktoré spomíname a ktoré plánujeme navštíviť. Prinášame Vám teda stručný maratónsky prehľad roku 2013. Doplnený Stupavský a Bikefest maratón.
Craft Bike Transalp 2013

Už hodne dlhú dobu som s obdivom sledoval mtb etapové preteky po svete a drsných bajkerov čo ich s prehľadom dávajú. Keď sa ma môj parťák na Craft Transalp v jeden usmoklený novembrový deň spýtal či by som mal záujem, tak som dlho neváhal. Predstava že sa zaradím ku vyšlahaným borcom pri pohľade na ktorých bajkerkám kapalina v brzdových hadičkách vre, mi nedáva o mojom rozhodnutí pochybovať. Aj kvôli obmedzenému počtu štartujúcich dvojíc, ktorých je cca 500, podávame na druhý deň prihlášku. V propozíciách usporiadatelia sľubovali výživných 8 etáp so 671km a 20880 nastúpanými metrami.