Craft Bike Transalp 2013

Už hodne dlhú dobu som s obdivom sledoval mtb etapové preteky po svete a drsných bajkerov čo ich s prehľadom dávajú. Keď sa ma môj parťák na Craft Transalp v jeden usmoklený novembrový deň spýtal či by som mal záujem, tak som dlho neváhal. Predstava že sa zaradím ku vyšlahaným borcom pri pohľade na ktorých bajkerkám kapalina v brzdových hadičkách vre, mi nedáva o mojom rozhodnutí pochybovať. Aj kvôli obmedzenému počtu štartujúcich dvojíc, ktorých je cca 500, podávame na druhý deň prihlášku. V propozíciách usporiadatelia sľubovali výživných 8 etáp so 671km a 20880 nastúpanými metrami.

Craft Transalp je osemdňový mtb pretek dvojic ktorého začiatok je pri Rakúsko-Nemeckých hraniciach v meste Mittenwald a ciel pri Lagu del Garda. Už pri príchode na registráciu vidíme že organizačne je pretek podchytený vysoko kvalitne. Nenájdem azda nič čo by som mohol počas ôsmych dní vytknúť. Je to už 13. ročník, takže muchy mali vychytané. Pri registrácii nečakáme, dostávame fajnové repre darčeky.. a malú knižku v ktorej som našiel dopodrobna rozpísanú každú etapu preteku. Nazriem, horko pregĺgam a odkladám.


Každý deň preteku prebiehal viac menej v tom istom duchu. Donúťiť sa zobudiť 6,30 príp. 7,00 , dolámané telo z predchádzajúceho dňa rozhýbať a skúsiť dať, často aj na silu, niečo do rozladeného žalúdka ktorému sa asi po treťom dni moc nechcelo ako aj zvyšku tela. Po pol hodine šlapania sa však telo našťastie vždy rozbehlo. Štart bolo o 8,00 alebo 9,00. Dojazd do cieľa väčšinou okolo druhej, tretej. Tímy ako Toppeak s Lakatom, Specialized Racing so Sauserom, či Karl Platt prišli samozrejme minimálne o hodinku či hodinku a pol skôr ako my. Hneď na prvej etape ma dosť pobavili, keď na trati ktorá mala 111km a 2100 výškových mali prvý v cieli priemerku 30,7kmh. Pričom predpokladám že nejaká rezerva tam určite ešte bola kedže nešli tempo jednodňového preteku a nechali si trochu síl aj na sedem ďalších etáp. Jednoducho iný svet. Samotný štart a dojazd do cieľa bol každý deň zážitok. Burácajúci dav správne namotivovalo pri štarte a pri dojazde do cieľa dokázal vyburcovať k záverečnému šprintu z toho minima síl čo ostalo.


Nasledovalo občerstvenie v cieli a navštívenie stánkov sponzorov ako napríklad Scott alebo Shimano kde si mohol človek dať zoservisovať bajk. Majitelia značky Scott to vychytali najlepšie. Stačilo po dojazde do cieľa, odovzdať bajk šprechujúcemu servisákovi a on vám z tej kôpky nešťastia vrátil nový bajk. Umytý a zoservisovaný... dokonca aj gumy napustil nejakou olejovou srandou. Parťákovi vymenili ložiská zadnej stavby gratis. Pokiaľ človek nemal zázemie tímu ktorý sa o všetko postaral, som mohol zamieriť do Sram alebo Shimano stánku kde sa taktiež všetky rany zalátali a zaplatilo sa len za vymenené dieli. U Shimana som za novú malú pílu zaplatil 10€, brzdové dostičky 10€, nová riadiacia kabeláž 10€... až sa mi zdalo že inú sumu ako 10€ nepoznajú. V stánku Craft ako hlavného sponzora Transalpu sa dalo zadarmo oprať oblečenie. Čo sa týka výmeny malej píly, tak mám za to že to bolo mojich najlepšie investovaných 10 evri v živote. 26zubovú pílu som si musel nechať po treťej etape vymeniť za 24z. Kombinácia 26z a nekonečne dlhých kopcov kde nebola núdza ani o dlhé nekonečné 20-24% stúpania by znamenalo pre moje stehná konečnú. Preto po tretej etape s kŕčami v stehnách som zbehol do Shimana a hupsnul na mršku 24tku. Hneď to dáko lepšie šlape..


18. hodina bol čas kedy sa začali účastníci schádzať v športovej hale na Pasta párty. Spoločná večera kde bol každý rád že sedí a prijíma stratené kalórie. Ako už názov v sebe nesie tvorili základ vždy cestoviny, spestrené o šunku, kura či zeleninu. Sprevádzané premietaním fotiek z aktuálnej etapy a vyhodnotením najlepších bajkerov v každej z piatich kategórií (muži, masters 80+, masters 100+, ženy a mix). Na záver večera nám predstavili etapu ktorá nás čaká ďalší deň. Zhlboka sa nadýchnem prípadne zanadávam na čo som sa to dal a ide sa spať.

Transalp má všeobecne povedané dve traťe ktoré sa ob rok medzi sebou striedajú s každoročnými menšími úpravami aby sa zaručila atraktivita aj pre tých, čo na etapák zavítajú viackrát. Tak či onak, každý si na ôsmich etapách nájde to svoje. Či už krásne výhľady na Dolomity, miestami ťažké technické zjazdy, prechody cez vysokohorské priesmyky, tiahle singláče alebo hodne drncavé zjazdy na ktorých sa mi raz od nekončiacich vybrácií rozsypala sedlovka so sedlom, prípadne v jeden deň vytratil päť bidónov z košíkov. V tento deň som si pripadal ako sociálne slabší občan keď som zbieral fľaše po trati ktorú niekto iný vytratil. Kedže bol výpek tak mi nič iné neostávalo. Na Slovenských maratónoch som flašu vytratil do teraz len dvakrát. To len pre predstavu ako ma to na mojom HTčku priebežne na zjazdoch vytriaslo. Na tomto mieste by som spomeul, že občerstvovačky boli každý deň len dve!


Tí čo uvažujete nad účasťou zbehnite na Transalp budúci rok. Ide sa alternatíva ktorá ma vo svojom portfóliu viac singláčov a je technickejšia. V prípade horšej kondičky ale o to náročnejšia. Čiže len smelo do toho. Zbalíte o balenie magnézia viac, pribalíte nejaký ten gel a spolknete to jak skleničku vody. Prvé info pre 2014 už nájdete na stránke podujatia.
Termín Transalpu pre 2014 je 20.-26.7. a bude mať o jednu etapu menej. Usporiadateľia vyšli v ústrety požiadavkám bajkerov. Cez 600km a cca 18000 výškových bude mať celá táto sranda. Registrácia začína 10. decembra a limit je 600 dvojíc. Zaregistrovať sa treba čím skôr, voľné miesta idú preč ako teplé rožky.


No a tých, ktorých by zaujímalo ako vyzerala príprava na tento pretek, tak za seba hobíka asi takto.. Január až marec bajku moc neprial, zato bežkám áno. Trikrát do týždňa bežky po ca 3 hodinách na Pezinskej babe alebo s čelovkou blúdiac po práci v okolí Bratislavského Kačína. Spestrené aspoň raz do týždňa pre mňa mimoriadne neatraktívnym behom. Apríl až Jún 4000km a 65000 výškových na bajku. Viac bohužial práca a mimoriadne tolerantná frajerka nedovolili. Môžem prezradiť že natrénovaný objem a silná vrstva indulony na zadku mi dovolili Transalp prejsť . Na ostré závodné tempo a súperenie s najlepšími nemôže človek ani pomyslieť. Na to treba mať viac natočené. Len smekám klobouk pred výkonmi borcov na prvých priečkach a sakra rozdielmi medzi svetovou špičkou a nami hobíkmi. Na Slovenských maratónoch keď sa človek sem-tam dostane na bedňu má pocit, že to s ním nie je až také špatné. Na Transalpe ma realita veľmi rýchlo prebrala. Fest naložili.. a rovno aj duplu pridali.


Na záver odporúčanie. V prípade účasti je podľa môjho parťáka a mňa najlepšie riešiť ubytovanie počas transalpu nasledovne. Zobrať auto, tretieho vodiča a buď si dopredu zabezpečiť ubytovanie alebo bohate stačí si ubytovanie nájsť na mieste. Ubytovacích kapacít v alpských dedinách je dostačujúco. Musíte však nájsť dobrú dušu ktorá vám tento celý špás odšoféruje. Možnosť prespania v športových halách ktorú ponúka organizátor je len pre drsné povahy. Človek sa v preplnených a jemne zapáchajúcich telocvičniach moc nevyspí, telo nezregeneruje, veci nevyschnú, obmedzené množstvo batožiny.. Požičiavanie a cestovanie karavanom je zas finančne náročné (pokiaľ človek nemá vlastný karaván). Na tomto mieste by sme sa radi poďakovali Športservisu z Podunajských Biskupíc, ktorý nám materiálne pomohol. Celý pretek je po finančnej stránke náročný, preto sme ich pomoc s nadšením privítali.

Pokiaľ máte tú možnosť choďte do toho. Odmenou bude nezabudnuteľný zážitok a v cieli okrem pamätnej medaile a trikotu finishera aj báječný pocit že to človek dal.

Prehľad etáp, výsledky a info na http://www.bike-transalp.de
report_problem Našiel si v texte chybu?
medvedica 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Reportáž: Stupava Winter maratón MTB&RUN – mrazivý úvod do sveta maratónov

Reportáž: Stupava Winter maratón MTB&RUN – mrazivý úvod do sveta maratónov

Poďte sa so mnou pozrieť na trať známeho zimného podujatia, ktoré napísalo už svoju štrnástu kapitolu.
Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón – len 200 metrov navyše

Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón – len 200 metrov navyše

Pamätám si, ako Michal (organizátor) minulý rok ohlasoval dátum jubilejného 10. ročníka. 2. september je tu a ja sa chystám opäť do Snežnice na preteky.
keyboard_arrow_up